Nukkuminen (äidin, vauvan ja koko perheen)

Mulla tulee nyt eka yöerossaolo vauvaan viikon päästä viikonloppuna. Menee isänsä kanssa mummolaan. Mulla varmaan tulee kovempi ikävä. :)
 
Täällä koettiin kauhun hetkiä kun poika alkoi puolen tunnin unien jälkeen itkemään ja kohta kirkui korvia särkevästi mun sylissä. Siis kirkui! En tiedä oliko hereilläkään.. Hetken se kesti ja nukahti taas. Mitä ihmettä? Ei kai kolmekuisella pitäisi vielä kauhukohtauksia olla? Pelottaa että alkaa kohta uudestaan :sad001
 
Täällä on ollut jo jonkin aikaa. Joskus herää siihen huutoonsa ja sama meno jatkuu hereillä. Jos ottaa nopeasti syliin ja/tai tarjoaa tissiä niin jatkaa heti unia mut jos ehtii siihen herätä siitä huudosta ei tuu loppua.
 
Meilläki on jokusen kerran kiljunu, mut ollu ihan lyhyen hetken ja rauhottunu sit tutilla. Jotaki painajaista kait näkevät :sad001
 
Meillä on ainaki ihan syntymästä asti ollu tota sillon tällön. Eka aattelin et pahoja unia, ja sit aattelin et röyhy kiusaa masussa, koska aika usein röyhtäs kun siitä nosti syliin, mut en tie mikä on. Nopeesti kyllä rauhottuu kun ottaa syliin yleensä. Noita on mun mielestä yleensä sillon kun on nukahtanu tissille ja oon siirtäny muualle nukkuu. Voiskohan olla sit et säikähtää sitä kun luulee olevansa vielä tissillä? Tiedä häntä.
 
Meillä kanssa oli tuollainen pari yötä sitten. Ei meinannut rauhoittua. laitoin sen vaan rintaraivarin piikkiin kun unissaan syö, mutta tää olikin varmaan samanlainen kohtaus kuin teidän vauvoilla.
 
Meil tuli päikkäreillä noita varmaa kolmesti tänää ja koko ajan olin vieressä ja tissi naamassa. Joku univaihejuttu varmaan...
 
Ei oo meillä tollasia ollut. Nyt oli taas vähän katkonaisempi yö. Heräili useemman kerran ja puol kolmelta alkoi älistä sängyssään. Otin sitten viereen, kun en ite ollut todellakaan hereillä saati jaksanut taistella nukkumisen kanssa.
 
Viimeyö oli aika bueno! Poitsu nukahti jo 20.15 (yleensä menee n.21 asti...) ja mä syötin pojan joskus 23 aikaan kun menin nukkumaan, tähän ei siis kunnolla herännyt ja sitten 04.45 heräsi itse syömään :) Sitten seuraavan kerran isin herätyskello herätti 7 aikaan... eli siis periaatteessa yks herääminen! :smiley-bounce012
 
Viime yönä pari imetystä. Tainnutustissi klo 22 ja sitten 02 syöttö ja 05. Seiskan pintaan tyttö alkoi heräilemään, klo 8 noustiin ylös. Aikaisemmin oli pidempiäkin pätkiä, eiköhän se nyt rauhoitu taas sitten kun helteet menevät ohitse ja kriittisin 3 kk rintaraivarin ja tiheän imun vaiheet.
 
No nää helteet just laittaa pienen pään sekaisin. Nyt vein ulos nukkumaan varjon puolelle, lämpömittarissa 26,5. No ei oo 30. ei ollut helppo vaunu-tainnutus.
 
Meillä tyttö nukkuu kyllä yllättävän hyvin helteistä huolimatta. Unet on yleensä 7h + 4h + 2h eli 22-5, 5-9 ja 9-11. Ite heräilen yleensä siinä 9 syötön jälkeen.
 
Meillä nukutaan päikkäreita poikkeuksellisen hyvin näillä helteillä. Eilen nukuttiin 3h ja sit 2h, ja tänäänkin on jo nukuttu pitkälti toista tuntia. Hyvä niin, kun ne yöt menee miten menee.
 
Täällä taasen tosi vaihtelevia noi päiväunet, vartista kolmeen tuntiin. Onneksi vauvan väsymisen huomaa helposti, siirtyminen sylistä sänkyyn on vaan aika haastavaa.
 
On ne vauvat hassuja. Menin varttia yli viisi tytön kanssa päiväunille ja laitoin itselleni kellon soimaan 18.45. Tyttö heräs 18.20 vaikka söi just ennen nukahtamista. Annoin uudelleen tissiä ja nyt nukkuu tuolla ja kello on jo 19.45. Oho! :)
 
Ja tänään (höpisen yksinäni..) mua väsytti klo 12. Tyttö naureskeli ja höpötteli eko-eko-juttuaan. Mä vedin hälle peiton korviin saakka ja simahti. Ja nukkuu vieläkin eli yli 2 h 45 min ja aamusta tunnin, että sain ajettua nurmikon. Hiukan taas pidentyneet nää unipätkät.
 
Illalla oli nukkuminen vaikeaa. Tai siis nukahti ja sit alkoi armoton huuto. Nukahti pariks sekunniks tissille ja taas alkoi huuto. Pullosta otti hikiseen 50ml tuputtamalla kun lopulta nousin. Eli ei ollu mikään hirvee nälkä mut raasu oli tyhjäksi imemällään tissillä päätellyt et nyt on kaikki ruoka loppu maailmasta ja kuolen. Sit kyllä asettui kun sai syötävää, vaikkei nälkä juuri ollutkaan.

Mut sit nukahti yhdeksältä ja heräs 9.30! Tällaisia öitä lisää, kiitos! On se sillai puoliks hereillä ollu välissä ja syöny tissin tyhjäks monta kertaa mut ei oo kunnolla heränny. Nyt taas päiväunet olikin vaikeampi pala...
 
Ja se epäloogisuus jatkuu, tyttö nukkui viime yönä 7,5 h putkeen ennen ekaa syöttöä ja sit söikin tunnin päästä jo uusiksi. Aivan mieletön ennätys ja just pari yötä sitten eka unipätkä oli vaan 2,5 h. Upee fiilis!!! :)
 
Takaisin
Top