Äitiyspakkaus

Otatko äitiysavustuksen rahana vai pakkauksena?


  • Kaikki äänestäjät
    45
Itse emmin vielä. Esikoisen kohdalla oli selvää, että otan pakkauksen, sillä tuolla rahasummalla ei paljoa saa, mutta nyt riippuu oikeastaan siitä, onko tulossa poika vai tyttö. Jos nimittäin tulee tyttö, löytyy hänelle vaatteita pilvin pimein. Neutraaleja vaatteitakin löytyy kyllä joitakin ja toppapuku, makuupussi yms. löytyy tietysti myös.
 
Mä otan kakkosellekin pakkauksen. Haluan säästää lapsille äitiyspakkauksen laatikot ja kerätä niihin muutamia vauva-ajan muistoja, esim. ne makuupussit, kastepäivän vaatteet yms. Ja pakkauksen vaatteet miellyttää tälläkin kertaa omaa silmää. :) Esikon kanssa pääsi haalaritkin käyttöön ja hyviä olivatkin, nyt taitaa käydä silleen et on talvella liian isoja ja seuraavana pieniä... Ovat kyl toisaalta isoa mitoitusta, et saas nähdä miten käy.
 
  • Tykkään
Reaktiot: DT
Miuk, kiva ideana sulla toi äippäpakkauslaatikkoon muistojen keräys. Joitain vaatteita ajattelin itsekin säästää muistoina, jos sitten haluavat ne aikuisena itselleen. Mummolatarvikkeeksi voi sitten jättää makuupussin yms. Mulle ei se itse pakkaus ole merkittävä, vaikka tukeva, kestävä pahvilaatikko onkin.

Minäkin käytin äitiyspakkauksen haalaria ja meni kyllä ihan pienellekin, kun hihat ja lahkeet "supuksi" käännettäviä (voihan se vähän reiluhko olla, en kyllä muista minkä kokoinen esikoisen haalari on, mutta muistaakseni sama). Toisena talvena pitää varmaan sitten olla jo veden/kosteudenpitävää materiaalia päällä, kun lumessa möyryää (ainakin esikoisen kohdalla, hän jo kyllä kävelikin alle 1-vuotiaana). Minusta tuossa äippäpakkauksessa enemmän poikamaisia värejä ja kun niitä tytölle ostettuja vaatteita on niin luulen noiden jäävän käyttämättä vaihtoehtoja ollessa niin paljon. :D
 
Miuk, mä oon myös ajatellut tehdä tollasen muistojen laatikon sitten :)
Jättää jotain omaa jokaiselle lapselle. Sikäli mikäli enempiä edes tulee ja omakin äiti on kaikille seitsemälle ottanut paketit :)
 
Joo, itsestä oli ainakin ihana tutkiskella omia vauvajuttuja. Esikolla oli käytössä muutama mun vanha neulenuttu. Mulla on esikolle jemmassa sen eka tutti, just ne ristiäisvaatteet, muutama muu tärkeä vaate. Sit ois tarkotus säästää ainakin makuupussi, ekat kengät, hiusharja ja yksvuotispäivän juhlavaatteet. Muös jotain itsetehtyä aion säästää, tykkään neulomisesta ja ompelusta.
 
Mäkin tykkään tehdä itse kaikkea, oon sisarusten lapsille neulonu paljon ja tälle tulevallekin on sukkia ja tumppuja ja pipoja muutamat sekä housut neulottuna ja onhan se kiva jättää jälkeensä jotain itse tehtyä mitä ei vaan voi muualta edes saada :)
 
Meille ainakin otetaan äitiyspakkaus vaikka veljen lapselta saadaan kyllä kaikkea lainaan ettei pakolla tarvis ottaa.

Sent from my HTC One X using Vau Foorumi mobile app
 
Me ei oteta kolmosella pakkausta, ei otettu kakkosellekaan. Ajattelin myös alkuun, että teen äitiyspakkauslaatikoista muistolaatikot lapsille, mutta esikoiselle otettu pakkaus oli postissa saanut semmoista kolhua kanteensa, että ei siitä enää laatikkoa saanut. :sad001 Muistolaatikkoinat on nyt sitten ostetut pahvilaatikot.

Kyllähän tuo äitiyspakkaus on tosi kattava setti kaikkea tarpeellista.
 
Kyllä mä kanssa ehdottomasti haluan tuon äitiyspakkauksen :) Se on hyvä lisä kaikkien omien hankintojen lisäks.
 
Meillä tulee myös äitiyspakkaus. Ehdottoman arvokas sisältöineen :)

Miuk, mietit tuota haalarin kokoa. Se on ehdottoman iso heti synnyttyä juu, mutta meillä meni hienosti seuraavana talvena päälle! Likka on aina ollut isokokoinen, eikä mitään ongelmaa mahtumisen kanssa ollut.

Tyttö siis syntynyt 3.2.2012, eli samoihin aikoihin kun tämän ryhmän pikkusten pitäisi syntyä.
 
Meillä oli muuten paketille kans sattunut jokin vahinko postissa: oli kaamea rasvajälki pohjassa. Onneksi sen verran paksu laatikko, ettei ollut mennyt läpi asti (mitä ainetta se sitten lienee ollutkaan) ja ois siellä ollu se vaahtomuovipatja alimmaisena (sitäkään ei tullut käytettyä).

Äitiyspakkaus on täynnä kaikkea tarpeellista ja tuo rahasumma ei lähellekään korvaa sisältöä. Oli siis ilman muuta selvää, että esikoiselle sen otan. Nyt vaan tosiaan mietin, tuleeko mitään käytettyä, kun nuo kaikki (etenkin arvokkaammat, kuten haalarit ja makuupussi yms.) jo löytyy ja noita sisävaatteita tytölle pilvin pimein (on jotain neutraaliakin). Poikalapselle joutuisi jotain sisävaatetta hankkimaan. Tuossa uudessa pakkauksessa on kyllä kivoja kuoseja. :)

Minä pidin esikoisella äippäpakkauksen toppapukua vaunupukuna heti alusta lähtien (oisko ollu n. 1 kk ikäinen, kun tarvi eka kerran). Kyllähän se varmaan hukku siihen? mutta ihan hyvin meni vaunuissa. Oli tosiaan ne hihat ja lahkeet käännettynä (n. 5 cm vie pituudesta ainakin, kun sulkee sen suuaukon, ts. siihen tulee vuoresta sellainen pussukka käännöksen päälle). Lisäksi taitoin edestä sitä läppää vetoketjun alle eli en vetänyt pukua aivan kiinni asti, jolloin sai ikäänkuin puvun pituudestaki hieman pois... Kyläily ja ostosreissuilla oli sitten hieman sopivampi nallepuku käytössä, joka osoittautui erittäin lämpimäksi (olisi tarennut silläkin pitkälti vaunuissa eli suunnilleen yhtä lämmin kuin tuo äippäpakkauksen toppapuku). Pidemmillä automatkoilla oli villapuku ja sitten autosta esim. suoraan pussiin. Se kaukalopussi ois ollu muuten aivan loistava, ku ajetaan autolla paljon pidempiä matkoja. Mahdan harkita sen ostoa nyt.

Näillä tammivauvoilla se toppapuku saattaa seuraavan alkutalven mennä, mutta meillä ei ois kyllä mahtunu enää seuraavana talvena esikoisen päälle (lokakuussa täytti vuoden eikä silloinkaan mennyt), vaikka lyhyt tyttö. Halusin kyllä muutenkin ostaa vedenpitävän ja paksumman puvun, kun ei ollut enää pelkästään vaunun suojissa. Piti tareta jo lumessa istua ja leikkiä. Tuohan on vain kevyt toppapuku.
 
Äitiyspakkaus. Kyllähän jotkut ostaa kaiken kirppareilta halvalla, mutta meillä oli veljen kanssa omat laatikot ja omat makuupussit ym.

Onko kukaan värjännyt niitä vaaleita, yksivärisiä vaatteita? Itse en hirveästi värjäystä harrasta, mutta ajattelin että jos löytyy hyviä pesukonevärejä joita uskaltaa lapsen vaatteisiin käyttää, niin meinaan kokeilla. Ainakin tässä vaiheessa, eihän sitä tiedä jos neutraali väri sitten miellyttääkin silmää luonnossa enemmän kuin kuvissa.
 
Mä en kyllä innostunu tämän vuotisesta äitiyspakkauksesta, en pidä siitä apinasta enkä oravasta. Oravasta tuli mieleen joku avaruusolio.
Mutta tää on ensimmäinen lapsi, joten ihan perinteen vuoksi otan pakkauksen ja onhan siellä paljon vaatteita, mitä varmasti käyttää. Ja onhan se varmaa tosi jännää saada itsessään jo se paketti käsiin :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Viime vuoden siili-makuupussi oli aivan ihana, mäkään en niin tuosta apinasta välitä. Mut joo, se hetki kun sai paketin postista ja pääsi hypistelemään niitä kaikkia juttuja, oli ihana.
 
Kyllä sitä äitiyspakkausta odotti ja hypistely oli kivaa. :) Nyt saa ehkä riittää se, että kaivan esikoisen tavarat esille.
 
Esikoinen on ja otan ehdottomasti pakkauksen, koska siinä on niin paljon kaikkea tarpeellista, mihin 140€ ei millään riitä. Tästä pakkauksesta vaan on vähän huonoja muistoja, sillä kaveri sai sen maalis-huhtikuussa ja esitteli niitä tavaroita innoissaan juuri samana päivänä kun monen kuukauden yrityksen jälkeen menkat taas alko ja itku oli kurkussa koko ajan kun piti hymyssä suin hypistellä toisen vauvaonnea. Pakkaus on hauskan retrohenkinen ja vaikkei värimaailma nyt ihan omaa silmää hivelekään niin kyllä ne kaikki vauvan päälle puetaan. Varmasti myös se jättihaalari kun lähdetään sairaalasta :D Ajattelin askarrella laatikosta ja jostain kauniista vallilan, marimekon tms. kankaasta kattoon kiinnitettävän kehdon. Siinä voi olohuoneessa keinutella ja koira pääsee juoksemaan kehdon ali. Pinnasänky tietysti lisänä makkarissa.
 
Takaisin
Top