Vauvojen alkutaipaleen kuulumisia

Tota just mietin, kun korvike ei laimene itsestään niin kuin äidinmaito. Sit vauva saa liikaa, jos tunnin välein tarjoaa.

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app
 
Hyvä tietää kyllä tuo suositus jos imettää! Itse olen kyllä ruokkinut vauvan niinä muutamina kertoina ennen veden antamista, jotta ei tule vahingossakaan nälkään annettua vettä. Ja ei tosiaan ole uponnut kuin muutama tippa kerralla. Eihän se vauva sitä vettä tarvitse, mutta jos se auttaisi tuohon kakan tuloon, niin tuskinpa siitä meillä haittaa ainakaan on :)
 
Vauvasta on kuoriutunut oikein mallikas päiväunien ottaja. Nukkuu vaunuissa jo kolmatta tuntia. Muutama tankkaus toki välissä, mutta oon silti ihan äimän käkenä tästä saamastani luppoajasta. Jaksaa olla sen pari tuntia hereillä, ja sit maistuu taas uni. Kauhulla muistelen vieläkin aikaa, kun vuorokaudessa nukuttiin maximissaan 8h, ja sekin pienissä pätkissä.
 
Lälly, ihanaa lukea että teillä vihdoin alkaa homma luistamaan ja pikku herra on tyytyväinen :) Nyt ei sitten muuta kuin nautit vauva-arjesta täysin siemauksin! :) Ja luppoajallahan voi mammakin touhuta omiaan :wink
 
Tajusin liian myöhään, et tosissaan mullakin on nyt mahdollisuus ottaa esimerkiksi päikkärit, koska ei tarvii olla jatkuvassa hälytystilassa. No mutta tästä tää lähtee :)
 
Kämpässä on niin kuuma, että vauva haluaa lähinnä maata sängyssä avoimen ikkunan alla vaippasillaan ja lutkuttaa tuttia. On vähän huono omatunto kun vaan löhöillään enkä tarjoa sille virikkeitä, mutta ei se nyt selvästi kaipaa muuta kuin makoilua.
 
Mä haluaisin oppia päikkäreiden nukkumisen jalon taidon.

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app
 
Mäkin oon äärimmäisen huono nukkuun päikkäreitä. Tosin usein sekin että tovin nuokkuu silmät kiinni niin virkistää.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä haluisin oppia aikaisin nukkumaan menemisen taidon. Vauva on jo yöunilla ja jos olisin järkevä menisin minäkin, koska tää eka pätkä on aina kaikista pisin. Loppu yö aina kahden tunnin syötöillä.. :sleep002

Muoks. Siis ei sentään syö kahta tuntia, vaan kahden tunnin välein.. Pitäis ehkä joo painua nukkumaan.
 
Meillä on Lälly sama rytmi. Tai siis eka pätkän nukkuu 3-4 tuntia ja sen jälkeen herää 1-2 tunnin välein syömään. Jos keksit joskus miten noita seuraavia pätkiä saa pidennettyä niin kerro mullekin! :wink


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä oon laatinu pelisuunnitelmaa joka yölle, mutta en oo vielä onnistunut pidentämään niitä seuraavia pätkiä. Meillä mennään siis korvikkeella ja yritin aluks, et antaa sitä vähän enemmän sit kerralla, mutta ei toisen mahaan mee määräänsä enempää, joten tällä mennään vielä toistaiseksi :angry3 Jos en ihan väärin muista ni luin jostain, että tämä on opittu tapa, josta vie aikaa ja vaivaa päästä eroon.
 
Mä en oo antanut vettä (vaikka anoppi oisi ilman mun lupiani antanut..) vaan mennään täysimetyksellä. Mikäli ei huoli kun esim. eilen oli kaameet rintaraivarit, voisin antaa tilkan. Mä luotan näihin mun maitotykkeihin, että niistä maitoa tulee riittävästi ja vauva on tyytyväinen. Tänään en oo ehtinyt ottaa päikkäreitä, sen taidon normaalisti osaan jollei oo jotain megastressiä päällä :)
 
Mä en myöskään nuku päikkäreitä. Enkä itse asiassa ole niitä edes tarvinnut. Kai sitä jollain hormoneilla mennään vielä :) Ja sama vika minullakin kuin Lällyllä; ei osaa mennä ajoissa nukkumaan. Jos sitä sit vanhana oppis :)
 
Hienoa Lälly! Pitkästä aikaa ehdin tähän ketjuun keskittyä.

Onks muilla tämmöstä ongelmaa? Vauva syö aamuisin ja päivisin niukasti, mutta illalla alkaa tunnin välein tankkaaminen. Sit ollaankin tilanteessa, et tisut on tyhjät ja vauvan yöuni ei tule kun pikku nälkä kalvaa.

Välillä mun on pakko antaa illasta korviketta.

Meillä vauva kääntyilee joka tavalla. Liikkuu pyörien ja kamalaa kiire olisi ryömimään. Ei pysy enää leikkimatolla! Ihanan sitkeä tyyppi, viihtyy itsekseen jumppaillen.
Koliikki on nyt loppunut! Oon nyt yrittänyt opettaa nukahtamaan pinnikseen, mutta usein yöunille mentäessä onnistuu vain rinnalle tai syliin kannatellen.
Yöllä vauva pitää välillä niin kovaa meteliä, että mä siirryn olkkariin sohvalle nukkumaan. Herään sieltä sit nälkä huutoon!
 
Vauva nukkuu pinniksessä ja raivosi vaan maltillisesti tissille :) Nyt pitäis mennä nukkumaan, että jaksais herätä taas. Hyvä vauva!
 
Meilläkään ei enää itketä tunteja iltaisin!! siis ns iltakoliikki täälläkin ohi! ikää nyt 5vkoa.
ei oo kyllä maailman tyytyväisin tapaus siitä huolimatta:wink, mutta eipä sitä niin tarvi ollakaan - saa ainakin huomiota, ehkä se siis onkin vaan viisas:happy119, ja tietää että se joka huutaa kovimpaa saa kyllä huomionsa..
 
Onnea kaikille koliikista eroon päässeille! Meidän pojalla ei ollut, mutta oon kauhistellut itsekseni että miten sen jaksais..?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Pioni, meillä on ollut kovaa iltatankkailua jonkun aikaa, nyt näyttää vähän helpottaneen. Oli varmaan taas joku tiheänimunkausi (imetystuen vakiovastaus :P ). Vauva tekee tilauksia ja noihin en oo antanut korviketta kun lopulta aina rauhoittuu. Ja korviketta menee kyllä päivällä.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top