Yli kolmekymppiset ensimmäistä kuumeilevat

Satsa

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Mahtaako teitä muita ollakaan :grin Tuntuu että kaikilla saman ikäisillä on jo lapsia mutta en kai mie voi ainoo olla joka vasta esikoista yrittää tällä ikää :rolleyes:
 
Täällä toinen vanha raasku. Tai siis oikeesti nainen parhaassa iässä. :wink

Itse en kyllä puhu yrittämisestä. En tosin kyllä tiedä millä nimellä mistään mitään puhun. :D Kaikki on niin uutta. Omat ajatuksetkin.
Ja tosiaan, toukokuussa oli kkm. :sad001
 
Pahoittelut kkm:sta :Heartred

Mulla on ehkä yrittäminen muuttunu jo pakkomielteeks tässä matkan varrella :grin
Ja todellakin,mehän ollaan parhaassa iässä :wink
 
Sulla ikäviä juttuja takana useampi. :Heartred

Mä söin yli 15 vuotta pillereitä, jotka jätin pois maaliskuun lopussa. Enhän mä raukka ees tiedä mikä on ovulaatio. :excited001 Tai joo, tiedän mitä se on teoriassa.
Tein tuossa ovulaatiotestejä muutamina päivinä, kun epäilin mulla sellaisen olleen. Viivoja tuli, mutten tiedä oliks ne tarpeeks vahvoja.
Ja tosiaan, km:n jälkeen ei ole vielä ehtinyt edes menkat tulemaan. Niitä tässä vähän odotellut, ehkä ne sieltä vielä kurvaa paikalle.
 
Mulla on nyt lääkityksenä kortisoni,DHEA ja sitten vielä Terolutit ovulaation jälkeen alotettavaks.Jos noilla lopulta onnistuis.Ei mullakaan ollu mitään havaintoo ovulaatioista eikä mistään vielä vuos sitten,kummasti tässä on oppinu :grin:grin
Niissä testeissä on eroja,jotkut näyttää hyvinki vahvan viivan toisissa ei saa sen kontrolliviivan vahvusta vaikka plussa oliskin.JA kaiken huipuks noikin on vissiin aika henk.koht miten menee..Periaatehan on että molempien viivojen pitää olla saman vahvusia.
 
Mä aloin lukea foorumia joskus toukokuun puolivälissä ja voi apua, mähän tiedän jo paljon kaikkea! Ennen tiesin vain kuinka lapsia tehdään ja mistä ne tulee. :glasses9
Mä päätin etten nyt enempää ala testailla, koska musta tulee ihan neuroottinen. Täytyy myöntää että foorumia lukiessa kauhistelin, miten toiset on täällä tikut kädessä aamusta iltaa. Tsiisus, musta oli tulossa pian ihan yhtä hullu. :schocked028 :laughing002

Millainen historia sulla on, mitä lapsiin tulee? Jos saa kysyä.
Itse olin nuorena likkana sitä mieltä että hankin viisi lasta. OMG. Jotenkin se sitten vaan myöhemmin kääntyi niin, että en halua lapsia. Inhosin niitä isolla iillä. Joskus vuosi sitten aloin nähdä paljon raskaus/vauvaunia. Sitten vaan huomasin jossain vaiheessa, että haluan kovasti äidiksi. Ja tässä mä nyt olen. Biologinen kello? Hullu tikuttajanainen!
 
Samoin olisin voinu itekin kirjottaa,niin tutulta kuulostaa :grin Paitsi että mä olen aina halunnu lapsia,on vaan venähtäny tää toteutus puoli kun tapasin nykysen mieheni,(ja siis ensimmäinen jonka kanssa saatto edes kuvitella lapsia),vasta pari vuotta sitten.

Musta sukeutu kans hyvin pian hullu tikuttajanainen vaikka kuinka aattelin että tulkoon jos tulee :rolleyes:
Enää en tikuttele ovista,mulla ainakin ne halpa testit näyttää päin p:tä eli kun sieltä plussa tulee on ovis jo tullu ja menny.Digit ois varmaan parhaimpia mutta ne maksaa niin tolkuttomasti.Oon sitten luottanu omiin fiiliksiin oviksen suhteen :grin

Onhan tässä päätä hakattu seinään noiden keskenmenojen kanssa,henkisesti pirun raskasta kuulua siihen harvinaiseen yhteen prosenttiin jolle näin käy.Syytä ei oo löydetty eikä todennäkösesti löydetäkään.Välillä tekis mieli luovuttaa mutta mä olen joutunu luopuun jo ajatuksesta etten uskalla yrittää sitä neljää tai viittä lasta saada mut jos nyt ees yhden.Tai kaks.Tai eeehkä kolme :rolleyes::grin
 
Ehkä mäkin vain opettelen kuuntelemaan omaa kroppaani. Mulla ei oo ees luomumenkkoja vielä ollut, niin nopeasti kaikki vaan tapahtui pillereiden jälkeen.
Mä oon vaan sellainen kaikkimullehetitännenyt, että vaikka kuinka yritän ajatella, että tulee jos tulee ja jos ei tuu ni ei tuu, niin ei se vaan meinaa onnistua.

Toivottavasti sulle pian plussatuulet puhaltaa ja pieni pysyy matkassa loppuun saakka. :Heartred

Mä sanoin miehelle km:n jälkeen, että en tiedä haluanko nyt aikoihin edes ajatella uutta raskautta, koska en ole valmis taas kohta kokemaan tätä kaikkea. Pessimisti ei pety!
Musta tuntuu että kaikista kamalinta kkm:ssa oli se itse operaatio. Istuin aamulla kotisohvalla itkemässä, että kohta pitää laittaa pillerit syvälle jonnekkin, ja siitä se sitten alkaa. Se tuntui jotenkin nöyryyttävältä.
En voi edes kuvitella, miten rankkaa on toinen, saatikka kolmas. Huh. Hurjasti tsemppiä sulle!
Menipäs synkäksi!

Elämä voittaa! :Heartred
 
Samaa toivon sulle :Heartred Kamala kokemus teilläkin :sad001
Ite kans mietin joka kerran jälkeen että aikaa saa kulua ja paljon ennen kuin uskallan yrittää mut kummasti sitä vaan jostain löytää uskallusta.Ehkäpä juurikin tuo että elämä voittaa.Ja pakkohan se onkin!

Hahhaa,niin tuttua toi kaikkimullehetitännenyt :laughing002 Ja vielä kun ei sais stressata raskaaks tulemista,no juu ei..:p
 
Me ollaan rohkeita ja vahvoja naisia! :D

32 päivää olis nyt kulunut tyhjennyksestä. Sais jo menkat alkaa.
Jotenkin ärsyttävää kun ei ollut mitään jälkitarkastusta. Ois saanut varmuuden että kaikki on hyvin, tai ei oo hyvin.

Sain pari päivää sitten ystävältä puhelimeen kaks kuvaa hänen ultrastaan, täytyy myöntää että vihlasi lujaa syvältä.
 
Mulla ei oo ollu mitään jälkitarkastuksia myöskään.Ensimmäisestä ja toisesta tein raskaustestejä että näin hcg:n laskeneen.Tästä kolmannesta en.Tosin mulla on alkanu menkat aikalailla kierron mukaan joka kerta.
Muistaakseni 4-6 viikkoo on se aika mitä pidetään normaalina menkkojen alkamiselle km jälkeen.

Varmasti vihlas..Mä en pysty vieläkään oleen raskaana olevien lähellä,varsinkaan sellasten jotka on samoilla viikoilla mitä ite olis.Vauvat ei niinkään tee pahaa.
 
Mäkin tein raskaustestin kolme viikkoa tyhjennyksestä, kuten lääkäri määräsi. Nega oli. Onneksi.

Mulla olis ollu la Tammikuussa, ja luin täällä laskettuaika tammikuussa ketjua vielä km:n jälkeenkin. Nyt en enää halua lukea, tulee vain suru puseroon.
Mullakaan ei vauvat aiheuta pahaa mieltä, päin vastoin. Raskaana olevat naiset ei aiheuta mitään. Ehkä ignooraan he niin hyvin.
Mulla ei (onneksi) ole yhtään ystävää täällä joka olisi raskaana. Tämä ystävä joka kuvan laittoi, asuu kaukana.
 
Sen puoleen luulis että ne menkat sieltä alkais piakkoin..Toivottavasti ei kauaa tarvis odotella,piinaavaa sekin!

Mullakaan ei onneks täällä asu raskaana olevia ystäviä.Miehen siskopuolen lakkiaisissa oli yks raskaana oleva nainen,aika samoilla viikoilla mitä ite oisin ollu.Ja sillon oli viikko keskenmenosta aikaa.Teki niin pirun pahaa mut pystyin pitään itteni koossa kunnes lähdettiin.

Onneks asutaan maalla niin ei täällä pahemmin raskaana olevia näy,tai muutenkaan ihmisiä :rolleyes::grin
 
Tänään on ollut lievää jomottelua, tai jotain sen tyylistä välillä oikeassa ja välillä vasemmassa munasarjassa. Olispa se sitten se kuuluisa täti. :D Jestas että oon nauranut tuolle tädille. Meni tovi tajuta mikä se sellainen täti on jota toiset kiroaa ja toiset odottelee.


Mä taas asun kaupungissa, mutta taidan kulkea laput silmillä.

Me tosiaan ollaan vissiin ainoot kolmekymppiset haaveilijat tällä maapallon puolikkaalla. (Ja molempia yhdistää ikävä(t) asiat.)
 
Sama täällä,olin hieman ihmeissäni tädistä :grin Samaten tikuttelut,dpo:t,kp:t ja mitä näitä on..Nykyään mieskin jo aika hyvin kartalla mitä ne meinaa.

Vissiin ollaan!Joskus mietin facebookiin ryhmän perustamista mut ei kait sinne ketään olis eksyny :laughing002
 
Mun mies on vasta oppinut sanan ovulaatio. :wink

Mä en itse nykyään ees ole facessa. Yli vuosi sitten painoin oman profiilin kohdalla deleteä, ja sillä tiellä ollaan. :grin
 
Onneksi se ei oo niin kiinnostunut näistä hurahtaneen muijjan jutuista. :p

Mä oon kyllä ihan dingdong koko muija, tänään tein r-testin, koska on ollut niitä munistuntemuksia ja tätiä ei näy. Tiedänhän että tätiä saa odotella vaikka kuinka kauan. Etenki kun lopetin ne pillerit maaliskuussa, ja ensimmäistäkään luomutätiä ei oo tullut. Ja se km.

Pitäis nyt vaan yrittää unohtaa kaikki raskaushömppä ja pitää kiinni siitä 'tulee sitten kun tulee' ajatuksesta. :p
 
Aina on hyvä varmistaa että jos kuitenkin..:wink

Saattas muuten olla hyvä idea käydä lekurin puheilla että saat kierron kuntoon.
Mulle tuli ihan yllätyksenä kun lääkäri sano että olis hyvä ruveta tutkiin tarkemmin lapsettomuuden syitä,ei kuulemma mitään merkitystä vaikka olen tullu raskaaks.Tällä ikää(mun lekuri pitää mua ikäloppuna :p ) ei pitäis odottaa vuottakaan yritystä jos lapsia haluaa.Neuvolassa vaan hoettu että "sä sentään tulet raskaaks" joten ei syytä tutkia.
 
No tässä on vasta kulunut 4 viikkoa ja 4 päivää kun tyhjennys alkoi. Sitä kesti n. viikon. Kuten itsekin taisit sanoa, se 4-6 viikkoa taitaa olla aika ok aika. Toki osittain nautin, ettei tätiä näy. En ole siitä koskaan niin suuresti välittänyt. :grin

Mulle silloin lääkärissä kun km:sta keskusteltiin kerrottiin että kolmannen km:n jälkeen aletaan ehdottomasti tutkia. Aika julmaa ajatella että kerta raskaaksi tulet, ei syytä tutkia. :mad:

Ihanaa, huomenna vapaa. Olen uurastanut tässä paljon töiden merkeissä. Työ on terapiaa.
 
Takaisin
Top