Huhtikuun höpöttelyt

Onkos täällä kukaan tilannu tuota ilmaista BabyBoxia minkä saa haettua lähimmästä lastentarvikeliikkeestä? Mitä kyseisessä boxissa oli ja tuliko kuinka nopeasti? :)
 
Ahaa, kiitos åke tiedosta! Pitääkin siis tänään käydä jo noutamassa että pääsee hypistelemään paketin sisältöä :grin
 
^ Häh, en mä muista mitään kuponkia o_O Voiko ne BabyBoxit olla erilaisia eri kaupungeissa? Tai sitten mä vaan heti hukkasin sen kupongin... Ja hain sen boxin jo joskus joulukuussa :grin

Niin ja juu, kaikki uudet tai käytettynä ostetut vauvan vaatteet kannattaa pestä ennen käyttöä. Ja hyvä olisi käyttää hajusteettomia pesuaineita!
 
Röllykkä, oon vielä pystyny tekemään aika normaalisti treenit salilla. Isoilla painoilla ja kovalla sykkeellä :Heartred Vatsalihakset tosiaan jätin heti ekan kolmanneksen jälkeen pois ja joitaki muitaki liikkeitä oon joutunu tiputtaan ohjelmasta esim takapotku taljassa ja hip thrust. Jalkapåivät on vähän hankalia, ku monesti jalkaliikkeet kostautuu liitoskipuina. Jalkapäivän ohjelmassa mulla on vielä kyykky, sjmv ja ihan perusliikkeet reisille laitteissa, ojentajat, koukistajat ja loitontajat. Selkä ja käsipäivinä ei juurikaan vointi haittaa treenejä.
 
Mie en oo vielä saanu äitiyspakkauasta, tai siis eilen tuli kyllä postin lappu et sen sais noutaa, ilmeisesti huomenna mun tieni vie siis postiin :grin
 
åke, saattaa myös olla että mä olen sitten vain heittänyt sen pois... :oops:
 
Ei oo täälläkään vielä äippäpakkausta saatu :confused: Inhottavasti tuli muutto juuri kun oli nuo hakemukset vetämässä ja joutunut jo useampaan kertaan postiin soittamaan kun ei meinaa millään tänne uuteen osotteeseen postit tulla perille vaa edelleen tuppaa menemään vanhaan osotteeseen :/ mietityttääkin että näinköhän pakkaus seisoo vaan lappeenrannan postissa :mad::confused:
 
mie oottelen äitiysavustusta rahana..

-Stardust-, huippua et oot pystyny treenaamaan yhä noin hyvin!!! Minnuu keljuttaa, et mikä ihme se tässä tiineydessä olevinaan on niin hankalaa mikä tekee muunmuassa kaikesta niin kivuliasta ettei sit oo ollu intoakaan oikein mihinkään.
Typerä kysymys, onko kyykyt turvallisia ihan millon vaan tehä raskausaikana?
 
Mulla esikon aikaan oli liitoskipuja jotka estivät liikkumisen, mutta niin se aika kultaa muistot kun vielä viime kesänä vannoin urheilevani läpi raskauden mikäli joskus vielä sellainen onni suodaan. Heh heh, näköjään olen käynyt kävelyllä noin kahdesti kuukaudessa ja siinä se mun läpi raskauden urheilu.

Eikös ne kyykyt ole ihan ok jos ei maha litisty. Tarpeeksi leveä haara-asento tässä vaiheessa? No mulla alkaa supistelemaan heti kun noukin roskankin lattialta, siinä siis mun kyykyt :sad001

Jee, korkeintaan kolme kuukautta niin tämä valasolo on ohi tai ainakin vähän helpottaa! Mä niin odotan pitkiä vaunulenkkejä ja ehkä syksyllä pääsen vitosen juoksukuntoonkin!
 
Voi vidnu mikä vänkä aamu taas heti herättyä tuon kolme veen kanssa :smiley-angry017 Ensinnäkin kun yöllä on "pakottava tarve" itselläni herätä.. eli kuhan vaan heräilen taas tuossa neljän kieppeillä ja palloilen tunnin että saan taas jatkettua unia.. sitten havahdun kohta taas hereille todetakseni "jee oon saanu nukuttua". Sitten tuolla neidillä on HETI hitonmoinen virta päällä ja sitten tuo hitonmoinen härkkääminen ihan tahallaan, ihan sama miten päin asiat ilmaisee niin AAAARGH, voi ristus miten kokeilee... Malliesimerkki kun kaivo nenäänsä aamupalalla ja siitä sanoin SEN TUHANNEN kerran ihan nätisti, et ei saa kaivaa ja pitää ottaa paperi, rupes sohimaan miuhun päin "miulla on räkää, miulla on räkää" totesin, et elä äitin paitaan sitä pyyhi, niin eikun urkittamalla urkittaa lähemmä, et saa pyyhkäistyy :excited001 Aivan kuin käskis.. eilen lämmittelin uunia ja kiitin kirppua, kun avuks tahto tulla, että ei tarvii eikä tuu sitten turhaa käsien pesua kun ois puihin koskenu, NIIN TUO HANKAA TAHALLAAN JOKAISEEN PUUHUN KÄTENSÄ *repii hiuksia-itkee-ja-nauraa*

Jotenkin oon niin ajatellu, et tuo 3,5 vuoden ikäero lapsille olis aivan passeli ja hyvä, mut näinä hetkinä taas tuntuu et mistään ei tule enää koskaan ikinä yhtään mitään.

Tai sit pitäis ihe vaan jaksaa olla joka ainoa sekunti niin tavattoman aktiivinen tuon kanssa, eikä hetkeekään ajatella et pitäis "kahvitauon" :grin No, eiköhän tämä tästä.

Noista kyykyistä kyselin, kun sellanen ihan ookoo liike ihelle, mitä kärsii tehä ilman et maha pingottuu :)
 
röllykkä,
kuulostaa siltä että sun pitäisi siis anoa päin vastoin mitä tarkoitat :wink Tyyliin "Nyt pyyhit sen räkäsi äidin paitaan, etkä ainakaan ota paperia" :grin


Miehen kanssa eilen mietittiin tuota makuuhuoneen järjestelyä. Tänään illemmalla pitäisi vaihtaa huonekalujen järjestystä nyt sitten, niin saadaan pinnis koottua sinne.
Mä olin tänään aamulla pari tuntia pihahommia tekemässä, mutta se sai kyllä riittää. Oikein risoo miten hitaita mun liikkeeni ovat, ja miten nopeasti mä hengästyn, ja kun tuo lonkkakin sattuu...
Niinpä kohta ruuan laittoon, ja sitten voisi jatkaa tuota vauvan vaatteiden pesua ja viikkailua.
 
On kyllä aika kiitollinen, että pystyy hyvin vielä liikkumaan eikä mitään kipuja juuri ole (mitä nyt selkä välillä vihloo). Pidemmällä lenkillä pitää tahtia hiljentää välillä kun hieman supistelee, mutta menee aina sitten ohi kun ottaa rauhallisesti. Kuntosalilla minäkin aika pitkälti koko kroppaa vielä treenaan (paitsi vatsoja), kyykkyjä olen tykännyt tehdä nyt kahvakuulan kanssa, leveällä haaralla vaan niin ei ota maha vastaan :). Selkään yritän kiinnittää erityistä huomiota treeneissä, ettei vaan pahenisi nuo kivut hirveästi tai olisi ainakaan lihasheikkouksista kiinni.
Aika hyvän nettisivun löysin "välilihan" venyttelyistä, joissa juurikin kyykkyasentoa ylipäätään suositaan, en nyt muista oliko tämä linkki näillä sivuilla jossain paikkaa vai jossain muualla, mutta tässä teillekin, jos kiinnostaa:
http://visakoivu.net/valiliha/venyttely.htm

Ajattelin itse alkaa tekemään noita säännöllisesti, josko vaikka auttaisivat synnytyksessä!
 
Oon nyt mitannu kotona noita sokeriarvoja, kaikki ihan hyvin alle rajojen... samoin verenpaine on kotona normaali, mutta neuvolassa aina liikaa koholla (alapaine kotona 82, neuvolassa 93....). Toivottavasti uskovat sitten näitä kotituloksia, niin ei tarvis enempää stressata terveysasioista. Muuten kyllä mennyt hyvin eikä mitään kipuja vielä ilmaantunut! :>
 
vitsi mitkä ilmat.. :smiley-bounce015 tänään luin lehtiä tunnin verran takapihalla auringossa enkä tajunnut yhtään miten toi aurinko tarttuu.. nyt oon sitten ihan ravun värinen, nätit topin rajat ja sillee! :grin luin jostain että raskaana ihokin reagoi eritavalla kaikkeen just esim aurinkoon. Täyty näköjään omakohtasesti sekin kokea, kun normaalisti ei tartu millään väri paitsi itseruskettavilla.
Muutenkin aina kerrostalossa aikuisvuoteni asuneena on niin kiva kun on oma piha vaikka pieni onkin. Toi meidän koirakin ihan onnessaan siellä istuskeli ja pyöri, hihnassa tosin kun ei aitaa viel olla laitettu. Mut se flexihihnakin riittää melkeen koko pihan alueelle :rolleyes:
Kyllä tekee ihmeitä toi aurinko kun heti on jotenkin aikaansaavampi ja energisempi olo!
Mua on kyllä kans vähän stressannu toi liikunnan puute mutta nyt oon koittanu ajatella että ehdin liikkua sitten kun vauvat syntyy ja niiden kanssa vaunulenkkejä tehä. Tällähetkellä kun alakerrasta yläkertaan on ihan tarpeeks iso saavutus mulle ja morjes kun käytiin yks päivä samana päivänä sekä ikeassa että ideaparkissa nii seuraava päivä menikin sit ihan vaa sängynpohjalla!:confused: On tää hassua kyllä kun tuntuu et ois vaihdettu oma kroppa johonkin 50 vuotta vanhempaan...
 
^ Joo pääsiäisenä mullakin pihalla touhutessa tuli rusketusraidat topista, ja tosiaan vähän olkapäät punoitti!

Täällä työhuoneessa on pikku pikku kaaos, kun olen levitellyt kaikki siskolta tulleet vauvanvaatteet, lajittelin ne siis kokojen mukaan 50-56 ja 60-68. Nyt ne pitäisi pestä ja viikata kaappiin ja lipastoon...
Tällä hetkellä pesukoneessa pyörii vauvan petivaatteita, vielä niistä ja harsoista tulisi toinen koneellinen.
Luulenpa että pesuprojekti jatkuu siis ainakin vielä huomisen :rolleyes:
 
Ensimmäinen yö yksin täällä mein uudessa asunnossa :grin Mies lähti viikonlopuksi pirkkalaan (jotakin lentokoulutusjuttuja). Ilokseni löysin netin kautta kuopion alueelta tollasen kirppiksen kuin Lastentori Pikkukirppu, pitää huomenna mennä kiertelemään kyseiseen paikkaan kun siellä vaa tuota lasten tavraa ja vaatetta on myynnissä, varmasti ei sieltä tyhjin käsin poistuta :grin huomisen ohjelmassa myös vauvan huoneen laittoa/vaatteiden pesua yms ja jos värjäis ite omat hiukset kun luottokampaajalle (siskolle) ei nyt enää tosta noin vaan pääse :grin

Onks kohtu kasvanu tässä vaiheessa jo sen verra ylös et vauva pääsee punkemaa kylkiluun alle?:grin Ollu nyt pari päivää varsinki autossa istuessa sellanen olo et vauva painautuu oikeen kylkiluun alle, ei tunnu mukavalta o_O Mut voiko se jo sinne asti ylettyä? :anyone:rolleyes:
 
Takaisin
Top