Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

Sissi, kyprokselleppa hyvinkin.
Pafokseen tarkotus matkata.

Eka pistos takana, ei se niin paha ollukkaan..
Mut miehen kans suunniteltiin yhteistä iltaa, mut hän painu tonne nukkumaan.
Voi tota sen tilanne tajua.. Illasta iltaa, eiko huomenna, huomenna, huomenna.
Mut ei sit ees nyt voi mua tukea!!!
Ihan ko hormoonien pistely olis ihan jokapäivästä hommaa!!
 
jaica mulla viime raskaudessa (tosin kävi ilmi rv 6 että oli tuulimuna) jouduin varoiks pistää progesteronia ja lovenoxia (estää veren hyytymisen). no minä tein sellasen tempauksen et mut ku on opetettu aikoinaa hoitajaks opiskelles pistämää neuloilla ni opetin mun miehen pistää mulle progesteronin, ite pistin vatsaan lovenoxin ja ukko kerran pakaraa toisen piikin. kyllähä tuo aluks jännitti iha hirveest mut sit ku mä sanoin missä asennos ja miten ni kyllä se hyvin meni eikä menny ees ilmaa vaan osas otaa ilmat pois ennen laittoa ku opetin. sehä on parempi ku täkäläiset jotku hoitajat :)
 
Noniin, pregent stick ainakin näytti negaa tälle aamulle. Ei tullut yllätyksenä koska
a) testi tehtiin kaksi päivää ennen kun menkkojen olisi pitänyt alkaa (lyhyimmän kierronmukaan) ja testissä sanotaan että testin voi tehdä vasta kun menkat on jäänyt pois. Ei kovin herkkä testi siis kyseessä.
b) eipä sitä ole tottunut tekemään kuin nega-testejä

NippIluja on vähemmän kun pe/la ja nyt on tullut enemmän menkkamaiset kivut mukaan kuvioon. Munasarjoja poltti yöllä niin että heräsin ja nyt on vähän aran oloinen alavatsa.... No, hyvä puoli on se, etten kerennyt mielessäni sellaiseen pyörteeseen ja nyt on ihan ok olo. Syksyllä sitten ivf:iin... :)
 
Muokattu viimeksi:
Eilisen upean ovisplussan saatuani päätimme miehen kanssa et meidän laskettu aika on 14.1.15!!! Tässä kuussa onnistutaan.Katsottii yhdes kalenterista,mies laski ite ensin et ehtiiks jouluks,no ei ihan ellei aijjois synny.Nyt myö otetaa Tää viimene veijari taivaankannelta meillä käymään,Sitte perhe on tässä.eikös niin että tämmönen päätös pitää! :D

Sent from my Lumia 925 using Tapatalk
 
hehei inshaAllah menkat ei kuitenkaa ala ja tulis sittenki plussa :)

marikki plussatuulia kierron loppuun, inshaAllah tulee se kaivattu plussa tässä kierrossa ja saatte kaipaamanne pienokaisen :)

täällä ootellaa huomista lääkäriä että pääsee näkee missä mennää. kasvukivut alkan oikei kunnol tänää joten josko kohta alkais se vauvamasuki ilmestymää turvotuksen sijasta :) itellä oireet helpottan mut näyttää siltä että mieheni kärsii raskausoireista kuten mieliteot ja mielialanvaihtelut. tänää se alko järsii appelsiininkuoria.
nyt on minttu, basilika, mansikat, orvokkei, köynnös- ja pensaskrassia ja punasia auringonkukkia istutettu, huomenna jatketaa lääkärin jälkee inshaAllah ja laitetaa orvokkei, minttua mein oleskelualueelle että saadaa ihana tuoksu sinne ku istuskelee ja sit muualle porkkanaa, herneitä ja retiisiä :) mulla on kohtapuolin vauvan tummansiniset housutki valmiit ku aloin neulomaa muutama päivä sitten :)
 
Mäkin varasin uuden ultran 30.4 kun haluan tietää ennen reissua et hirmeli on kunnossa. Ja nt-ultra on vasta matkan jälkeen 14.5. Menen samalla lääkärille missä olin aikaisemmin.
 
kiitos sissi, eipä kauaakaan ja sinäki olet rouva, ties vaikka tulis plussa yllärinä :)

eetula tsemppiä ultraan, kannattaaha se tarkastuttaa ennen reissua että kaikki on kunnossa ettei tul yllärei.
 
eetula mieshä lupas viedä, no ei vieny ni nyt ku sen kuukauden kuunnellu aina samaa lausetta ni pinna katkes. mä hypin tasajalkaa, huusin ja itkin et aina se ravaa ku muut tarttee mut mä oon nyt oottan kauan jo sitä lääkäriä. totesin sille et vaikka joulukuus vauvan pää näkyis jo ni se varmaa sanois et inshaAllah huomenna pidä se ny sisäl ku ei ehi nyt. eka se meinas sälyttää mun niskaa syyn ku sanoin et oisit vieny mut taksilla ni oli et miksi et sanonu mut sit ku totesin et luulin että sä käytät aivoja ite sen verran että keksit ite sen ni sit se pyyteli anteeks ja sano et hän teki väärin ja iha syystä raivoon. sanoi et huominen on omistettu mulle kokonaa eli aamulla vaikka taksilla lääkäriin. ku eihä se pelkästää mun takia ol vaan sen takia että nähää missä mennää ja onko siellä ketää.
tänää taas rankempi päivä näköjään.
 
Tulinpa minäkin myös tänne ketjuun kun näyttää olevan hyvää porukkaa täälläkin :) olen kirjoitellut tuonne raskaaksi 2014 ketjuun. Kaikki vertaistuki on niin tervetullutta.

Kerron meidän tilanteesta lyhykäisesti. Meillä on viime vuonna yritys aloitettu ja päätettiin miehen kanssa että jos ei vuoden alussa tärppää niin käydään molemmat perustutkimuksissa. Mies kävi verikokeissa ja todettiin että testo on huomattavasti alentunut. Näillä perusteilla ja tuloksettomalla yrittämisellä meidän suositeltiin ottavan yhteyttä Väestöliittoon.
Siellä otettiin mieheltä näyte ja se todettiin todella huonoksi. Miehelle aloitettiin Klomifeeni laadun parantamiseksi. Mies on sitä syönyt nyt noin 6 viikkoa.

Mulla on ollut säännöllinen kierto ja olenkin ovulaation saanut testeillä bongattua joka kierrosta. Mulle tehtiin Väestöliitossa aukiolotutkimus koska olen vuosia sitten sairastanut endomertioosia jota ei kylläkään vuosiin ole tarvinnut hoitaa. Lääkäri halusi varmistaa että kaikkion kunnossa. Aukiolotutkimus tehtiin viime kierrosta ja siellä oli kp 7 nähtävissä folliikkeli 11 mm. Johtimet oli auki vaikka ensin näytti ettei lähde millään virtaamaan. Lääkäri laittoi sitten enemmän painetta ja lopulta lähti virtaamaan. Kohtu oli siisti ja kalvot hyvät. Lääkäri tsemppaskin kovasti että nyt on hyvät mahdollisuudet tulla raskaaksi.

Saatiinkin ovis kunnolla hyödynnettyä ja 19 pv tätä kuuta testiin tuli raskaana 1-2 viikkoa. Voi sitä onnen tunnetta. No, se onni loppui lyhyeen... vuoto alkoi parin päivän päästä ja raskaus keskeytyi. Meillähän on siis jo varattuna toukokuun viimeisellä viikolla Väestöliittoon aika jolloin aletaan suunnitella mahdollisia hoitoja mikäli ei olla raskaana luomusti. No, ei tässä ehdi olla ku 2 kiertoa ennen sitä käyntiä.

Nyt aion varata ensi viikoksi Väestöliittoon ajan ultraan että on varmasti kohtu tyhjentynyt ja kaikki ok. Olihan tuo järkyttävä pettymys kun viimein sen plussan sai ja ikävästi loppui täysin varoittamatta. Pakko yrittää päästä uuteen nousuun ja ajatella positiivisesti. Klomifeeni ilmeisesti auttanut miehellä kun edes alkoi raskaus. Mutta kyllä tämä luo myös pelkoja tulevaan, tuo keskenmenon kokemus on niin raastava.
 
hohhoijaa ei ollu lääkäriä eikä ees kätilöä terveyskeskukses. huomenna klo 11 pitää olla siel uudestaa ja tavata kätilö inshaAllah josko se laittas sit lauantaille lääkärin kans tapaamisen ku täällä lääkäri on vain kerran viikossa terveyskeskuksessa nykyään. inshaAllah se kätilö kattos tilannetta ja laittas et tapaaminen lauantaina lääkärin kans. sit lääkäri päättää ottaako vastaan mut pitää sit pyytää et lisätietona laittaa että mulla ollu 5 keskenmenoa peräkkäin eli ois asiaa kontrolloida paremmin.
 
Nonniin, nyt on ens maanantaille varattu ultra aika Väestöliittoon jossa tarkastetaan että kohtu on puhdas ja kaikki ok. Voin samalla jutella hoitavan lääkärin kanssa mm. siitä että voidaan jatkaa yritystä normaalisti tästä kierrosta. Toivottavasti ei nyt kroppa mene sekaisin ja ovuloisin niinkuin ennenkin. Mikäli palautuu niin siellähän voisi folliikkeli olla nähtävissä kun se on kp 8 ja viimeksi kp 7 oli nähtävissä 11 mm folliikkeli. Saapahan varmuuden asioihin. Todennäköisesti on tyhjentynyt kunnolla, vuoto ollut niin runsasta mutta mun luonne vaatii sen että varmistetaan asia. Muuten stressaisin sitä ainakin jossain määrin.
 
tervetuloa Myyh ja toivottavasti saatte pikkuisen aluilleen pian tai viimeistään hoitojen avulle!

roikuskelen itse täällä vieläkin, vaikka raskauduinkin ja nyt menossa rv 23+6. me ehdittiin yrittää pikkukakkosta 1,5 vuotta ja sitä ennen esikoislasta 4 vuotta ennenkuin raskauduin. mulla on itselläniki endometrioosi, mistä syystä olen läpikäynyt kaksi vatsan tähystysleikkausta, joissa on poistettu endometrioomia munasarjoista ja kohdun pinnalta. toisen leikkauksen jälkeen meni 10kk ennenkuin plussasin, sitä aikaisemmin ei tullut yhtään ainoaa plussaa (ekan leikkauksen saldo oli säännöllinen kierto). käytiin kesällä 2013 tutkimukset Väestöliitolla Helsingissä, mm. mulle kuukautiskierron kartoitus ja aukiolotutkimus ja miehelle siemennesteanalyysi+koepesu. tuloksena oli, että miehen simpat on hyväkuntoisia ja liikkuvaisia, mulla munatorvet auki ja ovuloin, mutta follikkeleja stimuloiva hormonitaso oli hieman viitearvon yläpuolella eikä ainakaan helpota raskautumista. meidän piti aloittaa ivf-hoidot tammikuussa, mutta toisin kävi kun tokavikassa kierrossa ennen hoitoja tärppäsikin.

olen käynyt täällä kertoilemassa harvakseltaan kuulumisia ja tsemppaamassa muita täällä olevia.

Gatusa mä niin odotan sun ultrakuulumisia! toivottavasti pääsette lääkäriin mahdollisimman pian!

Eetulalle tsemppiä ultraan, onneksi ei tarvii kauaa odotella! raskaus ilmeisesti sujunut hyvin?

jaica miehet on niin tolloja tärkeiden asioiden suhteen! munkin piti olla hiljaa ovisajankohdista, kun heti jos kerroin et nyt ois hyvä hetki, mies panikoi ja alkoi vänisee etku hän on vaan joku siitoskone. sit kun olin hiljaa ja lämmittelin tarpeeksi niin sai jo jotai yritystä aluilleen.

hehel toivottavasti ois kuitenkin plussa! onneksi teillä on takaporttina ne ivf-hoidot!

sissin matkasuunnitelmat kuulostaa hyvältä, vaikken olekaan koskaan käynyt siellä minne olette menossa :)

plussatuulia toivottelen edelleen!
 
Hei ystävät. Enpä ole paljon ehtinyt koneella roikkumaan, vaikka nyt välillä käyn lueskelemassa juttuja. En nytkään jää tarinoimaan kun pitää taas mennä mutta Gatusalle lämpimät onnittelut plussasta!! :grin Pahoittelut tätiläisille ja tervetuloa uusille Myyh, toivottavasti taipaleenne ei kestä kauaa! meillä yritystä vähän vaja 3v, joista 1,5v ollaan oltu hoidoissa.

Itselleni kuuluu ihan hyvää joo, olen väsynyt ja pettynyt mutta eteenpäin vain.. sain vakituisen toimen töistä.! Tänään kp 2 ja tässä kierrossa alkaa inssit. :sad001 Viime kierrossa ovis oli kp17 et toivon ettei tässä mene niin myöhäseen koska sitten osuis viikonloppua vasten. Sitten oliski enää yks kierto ennen kesätaukoa, eli hyvässä lykyssä kaksi inssiä ehditään. Kesätauko on juhannuksesta elokuun alkuun ja sitä mä odotan ku kuuta nousevaa, silloin mä olen kuin kuka tahansa nuori ihminen ja nautin kesästä! :p
 
Mirmeli, ihan samoilla fiiliksillä, odotan niiiiin paljon kesätaukoa että vois taas elää kuin normaalit ihmiset :)
Meillä tauko on vielä vähän pidempi sillä en halua aloittaa ivf:iä ennen häitä, haluan ne nauttia ilman mitään hormoonihumalaa :wink vf:iin sitten elokuun lopulla vasta...

Kiitos della, kävin tänään verikokeessa ja huomenna soittelevat tuloksia. Kotona tosin tein nega-testin aamulla ja kappas vaan kun alkoi tiputtelemaankin heti... Seuraavaa kiertoa ja viimeistä inssiä odotellessa siis. Onneksi on pakkasessa vielä yksi satsi simppoja niin ei työmatkat aiheuta päänvaivaa.. Mutta odotuksia ei siis kovasti inssiin enää ole. Ehkäpä se ivf tuo sen plussan, ehkä ei, mutta onpahan sitten kokeiltu "kaikki" ja sitten voi hyvillä mielin jatkaa elämää...

Ihan kauheasti ei tämä nega nyt järkytä, sillä kuulin eilen parhaan ystäväni pojan sairastavan silmäsyöpää ja tuli kertaheitolla vähän perspektiiviä tähän elämään. :sad001
 
kiitos mirmeli :) ihana kuulla sinusta pitkästä aikaa, onnittelut vakituisesta työstä ja inshaAllah saat inssissä hyviä tuloksia :)
 
Takaisin
Top