Yrittämisen 2014 aloittavat

Hassua muuten Sandy, että kun sä oot ollut kiertopäivissä mua sen yhden edellä, niin oletettu laskettuaika mulla on kuitenkin päivää aikaisemmin kuin sulla! Jos tää nyt siis on totta jne..
 
Niin. Eihän siinä tosiaan pitäis mitään järkeä olla. Raskaus on poissuljettu, testailtu on ja toivottu sitä plussaa, mutta ei. Oon käyttäny clear bluen ovistestiä ja apteekin mukaan sillä saa varmimman tuloksen. Mitähän hittoa? Kai sitä täytyy vaan taas varata aika gynelle.. Huoh!:smiley-angry016
 
MissSun, varmaan sinuna tosiaan tilaisin ajan gynelle. Sieltä saat kuitenkin tähän asiaan parhaan vastauksen. Minullakaan ei siis ole asiasta mitään tietoa, ja pikaiselle googlauksella löytyy vain kinastelukeskusteluja (noin suurinpiirtein) siitä, että onko vai eikö ole mahdollista!
 
Pupru: Mä laskin tuon lasketun ajan todennäköisen hedelmöitysajan kohdan mukaan :) kun on vielä tosi vahva fiilis koska ovis oli ja silloin viimeksi oli seksiä :rolleyes: Sillä neuvolan 28 pvän kierrolla ois laskettu 25.12 :) Oma kierto ollut nyt alkuvuodesta sen 25pvää ja sen mukaan on ihan turha laskea, koska ovis mulla on paaaaljon myöhemmin :)

MissSun: Enpä oikein minäkään ymmärrä miten voisi ovuloida ilman kuukautisia, siis jos ei kerta raskaus ala. Voiko olla ettei sulla vaan näy pissassa raskaus? Kun ovuloinnin jälkeen alkaa se keltarauhashormonia toimia (ylläpitää kohtua jne) ja toimii sinne asti että istukkahormoni ottaa ohjat. Ja jos ei ole raskautta niin keltarauhashormoni "surkastuu" ja sitä kautta kalvot jne tulisi vuotaa pois....
Sulla tietysti voisi olla jotenkin erikoisempi ovulaatio kenties, kun sulla on ollut kaksosraskauskin :Heartred Minäkin ottaisin ehdottomasti yhteyttä gynekologiin. Toisaalta 3-4 kk ei ole pitkä aika yrittää, mutta on se pitkä aika olla ilman kuukautisia!
 
Olen kyllä samaa mieltä Sandyn ja puaprun kanssa, että ota yhteyttä gyneen niin ehkä selkeytyy tuo sinun tilanne Miss Sun :)

Ps, Mukavaa, kun tässäkin ketjussa on vaihteeksi hieman vilskettä :)
 
Joo, tässäpä työpäivän ratoksi metsästän aikaa alkuviikolle. Itsekin työskentelen terveydenhuollossa lasten puolella, joten työsuhde etuna hcg määrityksen olen itse itselleni määrännyt, ja negaa sieltäkin. Tietoisuus ei ihan huipussaan näemmä naistenvaivoista ole :wink No mutta, yrittänyttä ei laiteta, toivoin että joku joskus olisi kuullut vastaavasta tilanteesta.

Eikä tosiaan ole kyse pitkästä ajasta yrityksen kannalta. Ja kukapa meistä kuukautisista tykkäisi. Niitä tällä hetkellä innolla odottelen :)
 
Muokattu viimeksi:
Uskaltauduin muistuttelemaan miestä tänään tästä vauva-aiheesta taas parin kuukauden tauon jälkeen. Sanoin, että renkaan resepti loppuu syys-/lokakuun vaihteessa ja sen jälkeen en haluaisi sitä enää uusia. Vähän hämilleen tuo ukon reppana meni ja ei oikein kummoisia osannut vastata. Sanoin, että voisi miettiä asiaa rauhassa, onhan hänellä tässä vielä melkein puoli vuotta aikaa sulatella aihetta. Painostaa tai pakottaa en halua, sillä kuten aiemmin kerroin, ukolla on huonoja kokemuksia sellaisesta aiemmasta suhteesta.

Totuus kuitenkin on se (ja tästä kerran puhuttiin ja molemmat asian tiedostaa), että ei tässä enää nuorruta ja se "sopiva aika" ei välttämättä tule ikinä. Syksyllä olisi asiat ihan mallillaan mullakin töiden suhteen, ehtisi laittaa rahaa säästöön, reissata ja remontoida taloa ennen raskautta ja vauvaa :)

Katsotaan nyt, että raksuttaako asia tuon ihanan turjakkeen aivolohkossa etiä päin. Jos ei asiasta mitään pukahda niin muistuttelen syksyn tullen, että se resepti tosiaan loppuu ja en sitä halua uusia :p
 
Larissa, Toivottavasti se mies siitä lämpenee :) Muistutat sitten vielä ettei raskaaksi välttämättä tulla tuosta vaan. Ja jos tuleekin, niin onhan siinä melkein 9 kk aikaa sulatella uutista ja sopeutua ajatukseen isyydestä :Heartred Niin ettei tarvi pelätä että vauva vaan yht äkkiä "tupsahtaa" elämään :grin

Meillä mies oli se innokkaampi osapuoli lasten suhteen. Mä monesti oikeen tenttasin siltä miksi hän haluaa lapsia. Osasi perustella hyvin (ei vaan että "kun niitä pitää olla") enkä mäkään ajatellut ns. lapseton olla, joten tässä sitten lopputulos! Mies tahtois vissiin 4 lasta... :rolleyes: ja poikakin pitää saada :grin
 
Haha kiitos tsemppauksesta Sandy :grin Juu olenkin miehelle maininnut tästä ettei se raskautuminen noin vain onnistu. En kylläkään tosiaan viitsi käyttää siskoani esimerkkinä, joka on ollut erittäin herkästi raskautuvaa sorttia... Mutta eihän se aina mene niin kuin lähisukulaisilla.

Mulla ei vielä älytöntä kiirettä ole tämän asian suhteen, mutta en tosiaan haluaisi enää 1-2 vuotta pidempään tätä lykätä. Ajatuksissa ei tosiaan ole hankkia yhtä tai kahta lasta enempää. En usko, että jos lapsia olisi enemmän, että pystyisin jokaiselle heistä antamaan täyttä panosta itsestäni. Eli jos edes yhden saisi :Heartpink Toisaalta en myöskään ole niitä äidiksi-hinnalla-millä-hyvänsä -naisia. Jos ei luonnostaan tai pienellä avituksella onnistu niin adoptioon tai munasolujen/siittiöiden luovutukseen ei lähdetä. Meillä on niin hyvä elämä muutenkin, oma biologinen lapsi vaan olisi piste iin päälle:)

Annan taas äijän vähän sulatella asiaa enkä tykitä koko ajan vauvapuheilla. Tota miestä täytyy tämän asian suhteen tosiaan kohdella hieman silkkihansikkain, muuten puhutaan kyllä kaikki mahdolliset asiat halki poikki ja pinoon kevyesti :wink
 
Hyvä se on Larissa vähän muistutella, mutta totta tosiaan, lapsi on kuitenkin niin iso asia, ettei sillä kannata lähteä painostamaan. Minusta kuulostaa siltä, että kunhan vaan miehesi vaan saa ajatuksensa kasaan, teistä tulee loistovanhemmat!
 
Kiitos kovasti puapru :) Vissiin toi mies on alkanut niitä ajatuksiaan kasailemaan. Illalla oli löytänyt mun r-testikätkön ja nukkumaan mennessä höpötteli kaalimaan kakaroista (jos muistatte ne nuket?) :grin:grin:grin En heittänyt vettä myllyyn, oottelen että ottaa asian kunnolla itse esille :wink Mutta nyt se vissiin tajusi, etten ole asiasta huvikseni aiemmin puhunut.

Mites teillä molemmilla Sandy ja puapru on olot kehittyny? Paljonkos niitä viikkoja alkaisi olla kasassa? :) Joko ootte neuvolaa varailleet?
 
Hyvä hyvä, kyllä se siitä sitten Larissa syksyyn mennessä! :grin

Mulla on 4+5 nyt menossa, eikä oikeastaan voi puhua mistään oireista. Välillä huimaa joo, ja alamahaa vähän juilii välillä. Eilen oli vähän flunssainen olo ja aivastin sen tuhannen kertaa! Nyt nenä tuntuu vaan vähän tukkoiselta. Ohimeneviä, hetkellisiä pahoinvointeja on ehkä ollut, mutta niistä nyt ei voi sanoa mistä ne johtuu.
Ellin raskaus oli aikalailla oireeton, loppuvaiheen närästystä lukuunottamatta. Niin, ja olinhan mä niin väsynyt läpi raskauden että jäin sitten 3-4viikkoa ennen äitiyslomaa saikulle sen takia. Toivon, että yhtä lamaannuttavaa väsymystä ei nyt tule, toisaalta, eihän mun siellä loppupuolella sitten tarvii töissä käydäkään! Eilen varasin neuvolaan ajan, se on vasta ensi kuun puolivälissä. Pitkä aika odotella, mutta niinhän se on joka tapauksessa!
 
vaikken täällä ole kertaakaan ollu ni pakko todeta sandylle sen verran tuosta miehen "pakko saada poika" että niihä se oli yhen mun tuttavapariskunnan miehellä kans. 1. lapsi tyttö, no uutta lasta 2. lapsi...tyttö, epätoivo alkaa iskee nyt pakko tulla poika sano mies 3. lapsi...tyttö. emäntä sano nyt saa kyllä jo lapset riittää ei se poika tule jos ei ol tullakseen :). monta kertaa yrittivät ja en muista oliko niillä lopulta 3 vai 4 mut ennen ku muutettii tänne ni niillä oli 3 tyttöä eikä pojasta tietoakaa, sillä ukolla näyttää vaa olevan enemmä tyttöuimarei.
 
Larissa, ties vaikka se sun mies lämpenee jo aiemmin :) Hih, onkos sulla vai jo raskaustestejä odottamassa? Se jos mikä varmasti toimii tehokkaana vinkkinä lähitulevaisuuden haaveista.

Mulla on menossa rv 4+4 eikä juurikaan raskausoireita, paitsi tietysti se yksi isoin, eli ei menkkoja :grin Ihan kiva vaan :) Tänään tein kuitenkin uuden digitestin, jossa oli viikot kasvaneet ja viivatestissäkin toinen viiva tummunut :Heartred Hormonit siis nousee ja raskaus etenee :) Luottavaisin mielin että saadaan vauva syliin loppuvuodesta. Varhaisultra varattiin nyt 12.5. Ei ehditty/kannattanut ennen äitienpäivää. Jää nyt nähtäväksi kerrotaanko sitten lähiperheelle äitienpäivänä vai vasta myöhemmin. Neuvolaan en ole soittanut, kattelen tässä rauhassa :)

Gatusa, mies just tänään sanoi että jos tää seuraava on tyttö, niin kyllä tahtois kolmannen. Ja jos sekin olisi tyttö, niin vois vaikka neljännenkin "hankkia". Mun sisko sitten totesi (oli kylässä), että sitten pitää olla rahaa/työpaikka jne. Mies siihen totesi että hänellä on ihan mukavat urasuunnitelmat ja varmasti sais ne neljäkin mukulaa elätettyä ja kustannettua. Ja mä vaan puolikauhuissani seurasin keskustelua vierestä... :grin:rolleyes::grin Totesin sitten että "onneksi" tää lapsi-homma on aloitettu sen verran myöhään, ettei ny ihan suurperhettä taida ehtiä saamaan.
 
Sandy, joo on mulla testejä jo kaapissa. :grin Ostin ne, kun en oikein luota ton renkaan tehoon. Tuolla aiemmin kertoilin, että eipälevät tk:ssa, että mun jatkuvat alavatsakivut johtuu siitä, että ovuloin renkaasta huolimatta... Saa nähdä lämpeneekö toi mies jo ennen syksyä, mutta syksyllä ainakin jää renkaat pois! :p

Onpas teillä sinnikkäästi mies tahtomassa poikaa :grin
 
Käsittämätöntä. Ei voi muuta sanoa. Kroppa toimii ihan normaalisti, mitä nyt munasoluja irtoo lähes joka kierrossa enemmän kuin 1 (ultralla seurattu 6kk ajan). Ja mitä tulee ovulaation ilman kuukautisia, kuulemma ne kuukautiset on ollu, en vaan ole huomannut. Eli täytyy olla minimaalista vuotoa. Selvä. No hyvä kai. En tosiaan vaan osannut varautua siihen että kaikki ois kunnossa :)
 
Mutta toihan kuulostaa loistavalta uutiselta, MissSun :) Siellä taitaisi olla aikamoiset tsäänssit/riskit saada kaksoset.. :wink

Ja millaisethan ne semmoiset menkat on joita ei edes huomaa??? :grino_O Jotain rusehtavaa tuhruako?
 
Niin kai :grin En minä vaan tiedä, en kyllä tuhrujakaan myönnä huomanneeni. Mutta luotetaan nyt vaan lääkäriin, eipä ole ennenkään ollut väärässä. Kaksosia odotellessa. Toki se ihan rehelliseti hirvittää kun taustat on mitä on. Mutta toki kaksosetkin olisivat (taas) tervetulleet!:sign17:sign19
 
Toivottavasti tärppäisi uudelleen pian ja niin että kaikki sujuisi hyvin :) Onko sulla muuten suvussa paljon kaksosia? Itse olen tässä miettinyt omaa riskiä/mahdollisuutta kaksosiin, kun sukurasitetta löytyy...

Ps. Ymmärtäähän sen, että tuollaisella taustalla hirvittää varmasti, ketäpä ei pelottaisi. Mutta eihän sitä voi olla yrittämättäkään. Pakko vaan katsoa tulevaisuuteen ja toivoa että kaikki menee hyvin :) :Heartred
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top