Alle yksi vuotiaalle tyyny?

-Dolly-

Puuhakas puhuja
Milloin olette aloittaneet lapsella tyynyn käytön? Meillä tyttö 10kk eikä sängyssä ole ollenkaan tyynyä vielä.

Onko aikaista laittaa ohuehko tyyny? onko siitä jotain haittaa? Pikkuvauvalla ei ainakaa niskalle oo hyväks, mut oisko nyt sopiva aika vai vasta myöhemmin? neuvolassa kun tämä jäi kysymättä..
 
Meiän esikko sai ekan tyynynsä puoltoista vuotiaana. Eikä kyl viel silloinkaa olis välttämättä sitä kaivannu. Tyynyhä on loppujen lopuks meiän aikuisten keksimä "mukavuusväline" ja ei oikeesti edes välttämätön :) Itel on taas ollu niin hirveit niskavaivoja imetyksen ja pikkuvauvan takia, et oon saanu paremmin nukuttua ilman tyynyä. Niskaki tuntuu ja ryhti paremmalta jos ei käytä tyynyä.

Esikko sai silloin Ruskovillan hirssiakana tyynyn lasten koossa. On siis tosi matala ja täysin mukautuva, joten ei sinällää pitäs vaikuttaa ryhdin kehitykseen. Niillä on myynnissä myös vauva-koossa samanen tyyny, mut se on kuulemma jo sit niin pieni et olis ollu liian pieni puoltoistvuotiaale :) (Nii ja mulle on tärkeetä et omat lapset saa hyvän ryhdin, ku oma ryhti on ollu lapsest asti tosi huono, ja sit ku viel on isot rinnat ni on ihan liikaa noit hartia-niska-ongelmia. Ja vast nyt tän toisen lapsen aikana oon oppinu nukkuu välistä ilmanki tyynyy(myös kyljelläni). )
 
Kelan laatikon mukana tuli tyyny, josta ei haittaa pienelle. Kaksi vuotiaalle jo voi hankkia matalan lastentyynyn.
 
Takaisin
Top