Lasten suusta

Miramaria

Tietävä tietäjä
Foorumin Lasten suusta -kirjoituskilpailun satoa oli hauska lukea! Olisi kiva kerätä tähän ketjuun lisää hauskoja lasten suusta kuultuja sutkautuksia! Onko sinun tai tuttusi lapsi lohkaissut hauskan jutun, tai oletko itse kertonut lapsena hilpeyttä herättäneitä juttuja?

:)
 
Poikani oli 4,5 vuotias ja hänellä oli päiväkodissa mukana sellainen HeMan-ukko. No päiväkodin eräs hoitaja (vaalea, erittäin sopusuhtainen nainen) tokaisi pojan ukosta: Ompas sillä komeet muskelit johon poikani vastasi heti: Ittelläs on levee perse!!!
 
Paras lohkaisu minkä muistan kuulleeni nyt 20v poikani suusta (+ tuoreemmille äideille neuvoksi, kannattaa kirjoittaa juttuja muistiin kun ei niitä mitenkään voi kaikkia muistaa enää vuosien päästä! Itse en tätä älynnyt tehdä...) anyway...: n. 3vuotias poikani istui sohvalla ja söi tyytyväisenä banaania kunnes kuori tuli vastaan, eli olisi pitänyt kuoria lisää. Ennen kun ehdin neuvomaan/ auttamaan, poika alkoi sormilla kaivamaan banaania kuoren sisältä ja hetken mielijohteesta hieroi sitten banaanin ympäri kasvojaan. Yritin siinä sitten pysyä vakavana ja sanoin; hei, tuo ei kyllä ole yhtään huvittavaa! Siihen poika totesi: ei tämä olekaan huvittavaa, äiti. Tämä on naurettavaa. :king
 
Kahden ja kolmen ikävuoden välillä tyttäreni ilmeisesti haaveili kovasti saavansa tissit, kuten äidilläkin. Eräänä iltana suihkun jälkeen neiti kuului puhuvan ylpeänä isälleen: "Isi mullakin on tissit. Pienet pyöreät. Perunan kokoiset." :) - hellyttävä haaveilija.
 
Tämä on näitä klassisia. Kun olin itse lapsi, asuimme vasta valmistuneessa taloyhtiössä, jossa oli todella paljon lapsia eri ikäluokissa. Itse olin silloin jo jotain päälle 10 vuotta, mutta naapurissa asusti pienempi juuri puhumaan opetteleva viikari. Siinä sitten kerran pihalla porukalla leikittiin, lapset ja aikuiset ja tämä naapurin poika näki muurahaisen juoksevan tiellä. Sieltä kuului kirkkaalla äänellä "kato äiti miten valtavan iso MULKKU!" Naapurin rouva lehahti tulipunaiseksi ja muut aikuiset pidätteli nauruaan ja me isommat muksut kikatettiin ihan esteettä :D
 
Itse olen n. 4 vuotiaana sanonut äidille kun olimme hänen isänsä haudalla, että miksei sitä voi kaivaa ylös ja viedä sairaalaan, kyllä ne sen parantaa. Paappani oli kuollut n. 1kk ennenkin minä synnyin, eli tovin ollut jo tuohon mennessä mullan alla, mutta enhän minä sitä silloin ymmärtänyt
 
Mieheni siskon ollessa toista kertaa raskaana, hänen esikoisensa, joka tuolloin oli vähän päälle kolmen vanha, kiipesi taputtamaan mieheni vatsaa ja totesi iloisesti että "vauva". Mies ryhtyi saman tien laihdutuskuurille ja onkin nyt jo ihan solakassa kunnossa :D
 
Minä itse joskus 4-5v; olin mummini ja ukkini kanssa ilmeisesti ukin enon hautajaisissa. Ukkia siinä lohduttelin: "Älä ukki yhtään sure, kun minun eno kuolee, pääset sitten enon hautajaisiin". ...Ja enoni ovat hyvissä ruumiin ja sielun voimissa edelleen, ukkini kuoli 2006. :)
 
Kaveri meni poikansa kanssa hakemaan hesen luukulta ruokaa, täti avas luukun ni poika huusi: TUO RUOKAAAAAAAAA!!!! :D Täti otti tilauksen vastaan ja sit kun avas luukun toisen kerran eikä antanut vielä ruokaa ni poika huusi: PUTSAA KORVAT !!! :D Poika oli muistaakseni 4 tai 5v.
 
Ajettiin siskojeni ja vanhempien kanssa maaseudulla jossa oli tienvarrella hevosia.Erään hevosen kohdalla 5v pikkusiskoni tokaisi: Kattokaa,toi heppa saa vauvan,jalka on jo ulkona! Kyseessä oli siis ori :) Kyllä oli kaikilla hauskaa ja on vieläkin!
 
Pikkuveljeni oli pitkään intohimoinen Muumi-fani ja kerran n. kolmevuotiaana kaupassa, nähdessään musliminaisen kokomustaan burkaan tai niqabiin pukeutuneena, osoittanut sormella naista ja huutanut kauhistuneena 'MÖRKÖ!'

Eipä silloin 95-96 ollut vielä niin kovin yleistä nähdä näitä vaatekappaleita. :) Muistaakseni äiti kärräsi meidät hyvi nopeasti hyvin kauas tapahtumapaikalta. :D
 
Sanottakoon nyt alkuun että perheemme ei ole rasistinen. Veljeni (oisko ollu joku 5-6v) oli jostain kuullut vähän rumepia nimityksiä tummaihoisista ja kaupassa kassalla ollessaan huusi kovaan ääneen "ÄITI KATO NEEKERI" ja osoitti vielä sormellaan tummaihoista miestä päin. Että sellasta hauskaa. Voin kuvitella miten nolona äitimme siinä vaiheessa oli :D

Sit samainen veljeni oli kattomassa n. 3vuotiaana isoveljemme jääkiekkopeliä ja hänen mielestään ne vissiin pelas aika huonosti, kun avas kaukalon ovea ja tuumas "mää näytän teille miten pelataan jääkiekkookkia" :D

Sit yks kans ku oli noita heinäpaaleja tien vieressä, nii veli tuumas et ne on lehmänmunia :) Saadaan näille sen letkautuksille nauraa yhä edelleen :D
 
Nämä on tapahtunut silloin kun olen ollut päiväkoti-ikäinen.
Äitini oli hakenut minut päiväkodista ja meillä oli ollut pyhäkoulua siellä, sitten äiti oli kysynyt että mitä sielää puhuttiin niin olin vastannut että "hmh..äiti...jumala jumala jumala jumala".

Sitten toinen juttu. Olin saman ikäinen kuin edellisessä.
Olen kuulemma laulanut kotona "juodaan viinaa.."-laulua. Äiti oli kysynyt että "mitä se viina on?" olin vastannut että "äiti. Aina kun minä menen nukkumaan niin sinä juot viinaa!"

ja vielä sanon että äitini siis ei ollut alkoholisti vaan aina silloin tällöin joi sauna kaljan :)
 
2,5-vuotias tyttäreni muistaa monien tuttujen laulujen sanoja, mutta joskus sanat menee joko vahingossa tai tahalleen väärin. Nyt uudenvuodenaattona tyttäreni päätti muokata laulun sanoja ja lauloi: "Joka ilta kun äiti sammuu ja saapuu oikea yö..." Kaikilta läsnäolevilta pääsi nauru ja siitäkös tyttö innostui laulamaan laulua muutamankin kerran samoilla sanoilla. Ja tämä äiti sattuu muuten olemaan absolutisti :wink
 
Me tuossa juuri puhuttiin siskoni kanssa joka on minua 15 vuotta vanhempi, nykyään reilu 30 v.. Oltiin kuulemma oltu saunassa hänen ja poikaystävänsä kanssa (nykyinen aviomies) minä olin noin 5-vuotias. Olin sitten ylälauteella heittänyt jalat levälleen ja katsonut alapäätäni erityisesti sitä pientä nystyrää ja tokaissut "kyllä se sieltä vielä kasvaa" ja viitannut tällä kommentilla siis miesten sukupuolielimiin! Oli kuulemma miestä vähän punastuttanut jonka jälkeen molempia vain nauratti ja naurattaa kuulemma välillä vieläkin :D
 
Mie kans pienenä useasti puhuin että "sitten kun miulle kasvaa pippeli." Serkun poika taas aikoo kasvaa naiseksi ja kun isi korjasi, että pojista kasvaa miehiä ja tytöistä naisia, niin sitten poika halus kasvaa balleriinaksi. :)
 
Hämärästi muistan vieläkin itse tilanteen, kun 4-vuotiaana kesäpäivänä terassilla kaikkien kuullen tokaisin: "Mää voin käydä puskassa pissalla, kun mulla ei oo pimpissä karvoja, mutta äiti ei voi, kun sillä on!" Äiti oli ihan nolona. En silloin pienenä tajunnut, että miksi ihmeessä tokaisuni jälkeen yhtäkkiä lähdettiin pois niin, että limsat ja kaikki jäi pöytään ja miksi äiti kielsi puhumasta tuollaisia:grin
 
Meidän tyttö on aina ollut vähän turhan suorasanainen: N. 3-4 vuotiaana kauppareissulla tyttö meni seisomaan jonkun naisen viereen ja hetken tuijoteltuaan tokasi että noissa on kyllä aika paljon rasvaa ja sä olet jo lihava. Kannattasko sun ostaa jotain muuta?

Ai piru että hävetti.
 
Ostelin kuun alussa toppahaalaria lastenvaateliikkeestä, jossa pyöri useampi äiti ison mahan kanssa ja muutama äiti lapsen kanssa. Yhtäkkiä kuului kirkas lapsen ääni: 'Äiti, onko toi täti raskaana vai vaan lihava?' :D

En kyllä tiedä ketä lapsi tarkoitti, mutta itseäni ainakin nauratti. :D
 
Minun poikani nyt 5v on useasti laukaissut kainenlaita hassua, mutta kun en ole niitä muistanut kaikkia laittaa ylös.
Mies ystäväni kanssa olivat pirsmassa lauantaina ja miesystäväni, oli katsomassa sauna olutta itselleen, ja siellä takana joku työntekijä täytteli hyllyjä samaan aikaan, poikani kysyi... miksi me tultiin tänne?
Johon mies sitten, että näitä aikuisten juomia täs katselen, niin poikani totesi, hah kaljaa sä tulit ostamaan.. kyllä se hyllyjen täyttäjä repesi siellä niinden takana :)

Ja poikani oli mies ystäväni isän hautajaisissa ja ekaa kertaa kun hautajaisissa oli, niin kaikki oli uutta ja ihmeellistä
kysyi minulta, mitä tuo ukki tekee tuolla puulaatikossa?
 
Takaisin
Top