En osaa vastata kysymykseesi, mutta joitain ajatuksia tuli mieleen.
Muissa maissa annetaan MPR ensimmäistä kertaa myös 12 kk (myös siis Kreikan ohjelman mukaan). Egyptissä (jossa on myös tauteja liikkellä reilusti) paikallisissa rokotusohjeissa on MPR on juuri 12 kk iässä. Eli myös noissa maissa rokote annetaan samaan aikaan kuin Suomessa. Ystäväni matkaili pitkään (yli kuukauden) Egyptissä kun vauva oli 3kk - 5kk rokotusten välissä, eikä MPR ollut vielä annettu. Myös imetys voi vaikuttaa. Äidin maitohan suojaa lasta taudeilta.
Eli en osaa neuvoa varmaa tietoa, mutta itse en välttämättä aikaistaisi rokotuksia tuollaisen matkan takia. Extra hyvä hygienia tietysti on tarpeen ja 6 kk myös syö kiinteää ruokaa, mikä tuo omat bakteeriongelmat mukaan.
Netistä löytyy Kreikan ohjelma vuodelta 2011 googlella "vaccination babies greece".
Olen itse miettinyt näitä rokotuksia todella paljon, sillä meillä on otettava huomioon kahden maan rokotuskäytännöt ja olemme matkustelemassa juuri tuolloin pikkuvauva vaiheessa. Itse kantaisin enemmän huolta hepatiitin kanssa. Varsinkin hepatiitti A voi tulla ruoan mukana ja sitä vastaan saa rokottaa vasta 1 vuoden iässä. Hepatiitti B on yleinen rokotus kaikille vastasyntyneille muissa Euroopan maissa (paitsi pohjoismaat), Afrikassa ja Aasiassa. Tuota asiaa minä miettisin ja varmaankin rokotuttaisin ennen matkustamista, sillä se ainakin on turvallinen pienelle vauvalle. Tosin B leviää vain veren välityksellä, joten sen saamisen riski on A:ta pienempi.