Kesäkuun kuulumisia

Kesäkuun kuulumisista!

Aloitin hoitoalantyöt pitkän tauon jälkeen. Paljon energisempi olo on tällä toisella kolmanneksella. Joudun vaan olemaan tiukka töissä että en lähde nostelemaan tai siirtelemään, niinkuin ennen tein. Tosi vaikea arvioida mikä on terveellistä ja turvallista. Täytyy muistaa vaan käyttää kaikkia vempaimia ja nostureita vanhusten kanssa..sitten ne mrsa tapaukset jännittää, kun niidenkin kanssa joutuu kontaktiin. :sad001 Viimeisimmän ilta aamu vuorojen jälkeen olin ihan totaalisesti poikki. Makasin vaan sängyssä ja vasenta alavatsaa vihloi säännöllisesti jonkun aikaa. Säikähdin kyllä...ehkä jotain liitoskipuja, rasituksesta johtuvaa kehon mukautumista...

Täytyy muistaa vaan olla itsekäs ja välittämättä jos työkaverit paheksuu etten suostu kaikkeen rehkimiseen. Tosi vaikea rajojen laittaminen...

Vauvan liikkeitä odottelen. Ehkä viikko sitten saattoi olla sellainen hento tuntemus,mut ei oo muuta kuulunut.

Virtsatietulehdukset toivottavasti jo jättäneet rauhaan. Menossa ehkä 5 kuuri.

Ens viikolla hissin pitäisi valmistua joten se vähän helpottaa kun töissä pitää liikkua niin paljon eikä jaksa kotona aina kivuta kolmoseen...

Nälkä on kasvanut! Makeaa tekee mieli ihan liian usein...
 
Voi onpa harmi ettei nähneet :/ millä raskausviikolla olit? Me mennään rv 20 alussa... onkohan liian aikaista vai pitäisköhän varata myöhemmälle...

Raskausviikkoja 20+1. Aikaisemmissa raskauksissa ultrat tehty suht samoihin aikoihin ja hyvin on näkynyt.
 
Mulla on 20+2 ultra toivon että näkyy kun on babyshowerit siitä seuraavana päivänä :nailbiting::grin
 
Millaiset baby showerit on luvassa vai onko se salaisuus? :)

Pidetään pihalla sellanen rento ilta kavereiden kesken missä on syömistä ja väriteema :) Ei mitään ihmeitä, en usko että kukaan jaksaisi meille järjestää kun eivät edes kaveripiirissä tienneet mitkä ne on :facepalm: Niin päätettiin itse toteuttaa. Eipä ainakaan tuu tissikakkua näin päin :grin
 
Hei osaisko täällä joku neuvoa mistä voisi löytää sopivan maximekon elokuun alkupuolen häihin? Viikkoja sitten 26+, eli mahaa on varmasti jo melkoinen. Tuntuu ettei Suomessa löydy sopivia, uskaltaako tilata ulkomailta.
 
Hei osaisko täällä joku neuvoa mistä voisi löytää sopivan maximekon elokuun alkupuolen häihin? Viikkoja sitten 26+, eli mahaa on varmasti jo melkoinen. Tuntuu ettei Suomessa löydy sopivia, uskaltaako tilata ulkomailta.

Hmm mä tilasit äippämekot zalandolta, en tiiä olisko siellä kivoja? H&M stä oon muuten kaiken ostanu siellä oli myös muutamia mekkoja en nyt muista oliko maximekkoja..
 
Hei osaisko täällä joku neuvoa mistä voisi löytää sopivan maximekon elokuun alkupuolen häihin? Viikkoja sitten 26+, eli mahaa on varmasti jo melkoinen. Tuntuu ettei Suomessa löydy sopivia, uskaltaako tilata ulkomailta.

Huikkaan tuolta heinäkuisista, että jos laajaa valikoimaa ja jotain spesiaalimpaa etsii, niin www.seraphine.com kannattaa ehkä tsekata. Hinnatkin on tietenkin hieman spesiaalimmat kuin H&M:llä. Kuljetuskustannukset eivät myöskään ole ihan ilmaiset, mutta itse tilasin tuolta yhden juhlamekon, joka menee raskauden jälkeenkin ja on todella laadukas ja kaunis.
 
Miulla alkanu olee melkein päivittäin supistuksia, tai luulen et on niitä, töissä ollessa. Oon hoitoalalla ja siellä ei hirveesti pääse työpäivän aikana istuskelemaa muuten kuin tauoilla, mut miun on pakko ruveta hiljentää tahtia et pystysin viel jatkamaan töissä :sorry: miulla siis vetää vatsan kireeks ja vihloo/pakottaa alavatsaa sekä välil alapäätä, onks ne jotai harjotussupistuksii tms? Ei oo kivuliaita mut tuntuu epämukavalta. Edellises raskaudes ei ollu tälläsii ni siks en oo varma et onks iha normaaleja :grin

Rakenneultra olis viikon päästä, ootan toisaalta innoissaa et tietäs vähän et heitänkö pois tytön vaatteet vai säästänkö :) toisaalta taas ois kiva säilyttää jännitys loppuun asti mut on vähä pakko tietää vaatteiden kohtalo ku niitä kerääntyy koko ajan lisää ja loppuu tila kesken :grin
 
Miulla alkanu olee melkein päivittäin supistuksia, tai luulen et on niitä, töissä ollessa. Oon hoitoalalla ja siellä ei hirveesti pääse työpäivän aikana istuskelemaa muuten kuin tauoilla, mut miun on pakko ruveta hiljentää tahtia et pystysin viel jatkamaan töissä :sorry: miulla siis vetää vatsan kireeks ja vihloo/pakottaa alavatsaa sekä välil alapäätä, onks ne jotai harjotussupistuksii tms? Ei oo kivuliaita mut tuntuu epämukavalta. Edellises raskaudes ei ollu tälläsii ni siks en oo varma et onks iha normaaleja :grin

Rakenneultra olis viikon päästä, ootan toisaalta innoissaa et tietäs vähän et heitänkö pois tytön vaatteet vai säästänkö :) toisaalta taas ois kiva säilyttää jännitys loppuun asti mut on vähä pakko tietää vaatteiden kohtalo ku niitä kerääntyy koko ajan lisää ja loppuu tila kesken :grin

Kuulostaa harjoitussupistuksilta! :)

Mullakin alkoi jo supistelut. Osasin odottaakin niitä, koska ekassakin raskaudessa oli paljon. Mutta nyt on mukana ollut outoa paineen tunnetta ja välillä menkkamaista jomotusta joten hieman myös huolettaa. Tulee levossakin. :sad001 Kaipaisin ohjeistusta miten tähän nyt pitää suhtautua, uskaltaako esimerkiksi harrastaa liikuntaa. Tää on niin erilaista kuin viimeksi etten osaa tulkita. Tai siis tuntuu samalta kuin viimeksi ihan lopussa.
 
Mulla rakenneultra vasta 9.7, että menee hetki.. Neuvola ja lääkäri oli tiistaina, kaikki tuntui olevan hyvin, sydänäänet oli ihanaa hevosenlaukkaa :Heartred Josko hänestäkin kasvaisi pieni ponityttö niin saisi isomman tytön poni jatkaja rapsuttelijan sitten, hän kun kasvaa ponille liian suureksi parissa vuodessa.. ja hassua.. mutta hajuaisti on herkistynyt taas! Olen sellainen vainukoira, ihan kuin alkuraskaudessa :p ei kait se muuten outoa olisi mutta kun oli se jo normalisoitunut, et kuin tulikin takaisin.. Onko muilla ollut kyseistä "ihanuutta" kokoajan vai onko mennyt pois..?
 
Hyvää juhannusta!

Minulla on hajuaisti raskauden myötä voimistunut ja olen joutunut luopumaan jo ihan alkuviikkoina hajuveden käytöstä. Normaalisti käytän päivittäin hajuvettä. Nyt tulee suorastaan huono olo, jos joudun jonkun kanssa aamulla samaan hissiin, joka on käyttänyt hajusteita. Myös appelsiini/mandariini käy tosi kovasti nenään ja tuntuu että haistan ne pitkän matkan päästä. Esikoista odottaessa oli sama juttu sekä hajusteiden ja appelsiinin/mandariinin kanssa.
 
Tietääkö joku, mitä tuo vanhempainpäivärahojen muutos vuonna 2020 tarkoittaa? Kelan laskureissa mainittiin tästä, mutta mulla on mennyt ihan ohi mistä on kyse.
 
Tietääkö joku, mitä tuo vanhempainpäivärahojen muutos vuonna 2020 tarkoittaa? Kelan laskureissa mainittiin tästä, mutta mulla on mennyt ihan ohi mistä on kyse.
Sen perusteet muuttuu (mun mielestä) yksinkertaisemmiksi. Aikaisemmin on laskettu viimeisen verotuksessa vahvistetun 12kk työtulon (tai muutaman erilaisen erityistilanteen mukaan), nyt tullaan laskemaan viimeisen 12kk (työ)tulojen mukaan. Tosin tämä tulee voimaan vasta niille joiden oikeus vanhempainpäivärahaan alkaa 2020 puolella, joten ei pitäisi koskea ketään Marraskuisten ryhmäläisistä. Täältä löytyy lisää tietoa nykyisestä ja uudesta: https://www.kela.fi/vanhempainpaivarahat-maara-ja-maksaminen
 
Sen perusteet muuttuu (mun mielestä) yksinkertaisemmiksi. Aikaisemmin on laskettu viimeisen verotuksessa vahvistetun 12kk työtulon (tai muutaman erilaisen erityistilanteen mukaan), nyt tullaan laskemaan viimeisen 12kk (työ)tulojen mukaan. Tosin tämä tulee voimaan vasta niille joiden oikeus vanhempainpäivärahaan alkaa 2020 puolella, joten ei pitäisi koskea ketään Marraskuisten ryhmäläisistä. Täältä löytyy lisää tietoa nykyisestä ja uudesta: https://www.kela.fi/vanhempainpaivarahat-maara-ja-maksaminen

Mulla ainakin vanhempainpäivärahakausi vaihtuu helmikuussa 2020, joten oletin että koskis sit kuitenkin meitäkin. Vai tarkoitetaanko tässä yhteydessä vanhempainpäivärahalla myös äitiysrahaa? Mut ei tää sitten suuri muutos ainakaan mun kohdalla ollutkaan, kun tulot on suunnilleen samat nyt kuin silloin 2017.
 
Mulla ainakin vanhempainpäivärahakausi vaihtuu helmikuussa 2020, joten oletin että koskis sit kuitenkin meitäkin. Vai tarkoitetaanko tässä yhteydessä vanhempainpäivärahalla myös äitiysrahaa? Mut ei tää sitten suuri muutos ainakaan mun kohdalla ollutkaan, kun tulot on suunnilleen samat nyt kuin silloin 2017.
Kela sanoo näin: "Vanhempainpäivärahojen eli äitiysrahan, erityisäitiysrahan, isyysrahan ja vanhempainrahan määrä lasketaan samalla tavalla". Mä käsitin että tämä siis koskee noita kaikkia etuuksia. Vanhempainpäiväraha ja vanhempainraha on liian samanlaisia termejä, menee helposti sekasin..
 
Kela sanoo näin: "Vanhempainpäivärahojen eli äitiysrahan, erityisäitiysrahan, isyysrahan ja vanhempainrahan määrä lasketaan samalla tavalla". Mä käsitin että tämä siis koskee noita kaikkia etuuksia. Vanhempainpäiväraha ja vanhempainraha on liian samanlaisia termejä, menee helposti sekasin..

Aivan joo eli väärä hälytys! :)
 
Takaisin
Top