Käyttekö jäätelöautolla?

Ostamme jäätelöautolta

  • Kyllä

    Äänet: 4 33.3%
  • Ei

    Äänet: 8 66.7%

  • Kaikki äänestäjät
    12

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Käykö teillä jäätelöauto, käyttekö sieltä ostamassa jäätelöä?

Me ollaan käyty lapsen kanssa kerran ja ovat mummolassakin käyneet kerran :) Oli niin jännää, että aiotaan jatkaa, ei ehkä ihan joka viikko, mutta kuitenkin :)
 
Viimeksi lapsena on tullut käytyä jäätelöautolla. Kyllä pimputuksesta päätellen tuossa lähellä käy jäätelöauto, mutta ei ole tullut käytyä. Tuossa kun mainos tuli postisen mukana alkoi kyllä houkuttaa mennä lapsen kanssa käymään. :)
 
Kyllä lapsena ajoi viereisen naapurin kohdalle, muistaakseni aina maanantaisin :) joka kerta sinne piti juosta kyselemään ilmaisnäytteitä, joita ei kylläkään ollut tarjolla.:D tai oli, ehkä kerran oman lapsuuden aikana. Äiti ei juuri koskaan autosta mitään ostanut, kun aika niukkaa oli taloudellisesti. Sit omia kolikoita säästämällä pystyi hakea ikioman paketin (niitä vaniljapuikkoja joissa oli sitä mansikkakuorrutetta, ei nykyään ole näkynyt), josta ei vahingossakaan annettu muille :wink nykysellään tulee tohon kujan päähän parkkipaikan viereen, paristi on käyty, ihan vaan kun on niin jännää lapsista. mutta kyllä niitä lähikaupasta saa parempia ja halvemmalla. :p
 
Jäätelöautolla olen käynyt viimeksi ala-asteikäisenä. Nykyäänkin kyllä eksyy tänne korpeen joka lauantai, mutta eipä ole tullut poikettua.
 
Todellaki! :p Omalla kadulla käy kuitenkin joka toinen viikko niin tulee käytyä. Ainut miinus että tulee tosi myöhään kun puoli yhdeksältä illalla :/
 
Ollaan käyty satunnaisesti, ehkä kerran-pari kesässä. Jäätelöauton tarjonta on melko kallista, mutta harvakseltaan se on ihan kivaa vaihtelua. Ja onhan siinä oma juttunsa lapsille, kun jätskiä ostetaan autosta. :) Viime kesänä lapset kuulivat tunnusmusiikin ja lähtivät (isoimman lapsen lompakko mukanaan) niin liukkaasti kohti jätskiauton pysäkkiä että unohtivat vaatteensakin pihalle (olivat siis vesileikeissä). Minä sitten huutelin että laittakaa nyt edes jotain päällenne. :D Menivät sitten muistaakseni kalsareissaan sinne, tosin pienimmälle ei löytynyt kiireessä edes niitä, joten hän oli siellä pylly paljaana. Onneksi paikalle ei osunut samaan aikaan muita kuin lähimmät naapurit. :grin
 
Muokattu viimeksi:
Meillä käy jäätelöauto, mutta vain kerran viime kesänä mies kävi ostoksilla. Ehkä joskus voisi lapsen kanssa käydä.
 
Ollaan käyty ehkä kerran kesässä, koska se on lapsen mielestä jännää :) Ja onhan se kieltämättä ihan eri odottaa sitä jäätelöauton tunnarin kuulumista kuin lompsia lähikauppaan. Mun mielestä jäätelöauton hinta-laatusuhde ei ole ihan kunnossa, joten siksi ostan yleensä herkkuni muualta.
 
Kävisin jos jaksaisin tarkastaa aikataulun. Kerran viime kesänä käytiin kun satuimme olemaan pihalla ja jädeauto kurvasi lähistölle :D sen jälkeen ei oo kohdalle sattunut, mut poika kyselee välillä et koska mennään.
 
Olisin voinut laittaa tämän "Mä en oo koskaan" -ketjuun, jos olisin älynnyt. :grin En ole koskaan käynyt, vaikka jäätelöauto on joskus käynyt melkein kotipihassa. Jos sieltä saisi ostaa yksittäisiä jäätelöitä, niin saattaisin käydä, mutta en halua ostaa kotiin älyttömiä määriä herkkuja.
 
Olisin voinut laittaa tämän "Mä en oo koskaan" -ketjuun, jos olisin älynnyt. :grin En ole koskaan käynyt, vaikka jäätelöauto on joskus käynyt melkein kotipihassa. Jos sieltä saisi ostaa yksittäisiä jäätelöitä, niin saattaisin käydä, mutta en halua ostaa kotiin älyttömiä määriä herkkuja.

Tuo on muutes ihan totta. Jotenkin mielessä on sellainen kuva, että lapset juoksee kuumana kesäpäivänä jätskiautolle hakemaan yhdet puikot, jotka nautitaan heti. Mutta ei mene valitettavasti ihan niin kuin leffoissa :joyful:

Tosin jos oikein muistan, viime kesänä sai ostaa myös yksittäisiä puikkoja ainakin jonkin aikaa. Liekö ollut vain jokin kokeilu?
 
Tuo on muutes ihan totta. Jotenkin mielessä on sellainen kuva, että lapset juoksee kuumana kesäpäivänä jätskiautolle hakemaan yhdet puikot, jotka nautitaan heti. Mutta ei mene valitettavasti ihan niin kuin leffoissa :joyful:

Tosin jos oikein muistan, viime kesänä sai ostaa myös yksittäisiä puikkoja ainakin jonkin aikaa. Liekö ollut vain jokin kokeilu?

Enpä muuten tiedä, kun ei meille edes tule enää mainoksia. :grin Osaako joku viisaampi sanoa? Olisihan se kiva piipahtaa kuumana kesäpäivänä hakemassa joku mehujää autolta.
 
Lapsena käytiin tosi usein. Nykyään ei oo enää hyvää valikoimaa eikä niitä omia lapsuusajan suosikkeja. Jos olisi niin tulisi ehottomasti käytyä
 
Poika ja mies kävi tänään, kun kävi pihassa asti jätskiauto. Yheksän euron mansikkaveneet mukaan, eikä ne ees ollut kauheen hyviä... Aika kultaa muistot. :wacky: Poika oli kyllä tosi innoissaan. Mä aloin muistella muita lapsuuden jänniä jätskimakuja, eikö ne ville vallattoman puikot olleet jäätelöautosta? Se banaani oli namia...
 
Poika ja mies kävi tänään, kun kävi pihassa asti jätskiauto. Yheksän euron mansikkaveneet mukaan, eikä ne ees ollut kauheen hyviä... Aika kultaa muistot. :wacky: Poika oli kyllä tosi innoissaan. Mä aloin muistella muita lapsuuden jänniä jätskimakuja, eikö ne ville vallattoman puikot olleet jäätelöautosta? Se banaani oli namia...

Me ainakin ostettiin Ville Vallattomia ihan tavallisesta kaupasta, ja kyllä mä niitä ihan viime vuosinakin olen kaupoissa nähnyt :)
 
Mun suosikki oli lapsena toffeeveneet. :) Useimmiten ostettiin kuitenkin mansikkaveneitä, kun ne oli usein tarjouksella ja toffeeveneet ei varmaan koskaan. Ja olisiko ollut jotain isoäidin tuutteja, mistä tykkäsin.
 
Käydään. On ne kalliimpia kuin kaupan, mutta ihan hyviä ja elämyksenä se on eri kuin ottaa kaupasta paketti mukaan. Ei käy kun kerran kuukaudessa, niin ei mene merkittävää rahamäärää. Nyt se tulee vasta kahdeksan jälkeen illalla. Olen silloin vauvaa nukuttamassa. Kerran lähetin 8v:n setelin kanssa, jännitti kovasti, mutta tuli sitten onnellisena jätskipaketin kanssa. Viimeksi taas esikoinen kävi jätskiostoksilla.
 
Takaisin
Top