Poteeko lapsi matkapahoinvointia?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Kärsitäänkö teillä matkapahoinvoinnista? Tästä jutustamme voit lukea vinkkejä automatkoista selviämiseen matkapahoinvoinnista huolimatta. Oma poikani ei onneksi ole tästä kärsinyt. Itse kyllä voin usein pahoin autossa lapsena ja sain pidemmille matkoille matkapahoinvointilääkettä.
 
Tää matkapahoinvointi on ihan mun pahimpia painajaisia, ku poden itse oksennuspelkoa, niin ois kamalaa jos lapset alkais autossa oksennella :wideyed: Onneks ei oo ainakaan vielä tullu pahoinvointia vastaan, tyttö nyt 3-vuotias ja vauvalla nyt ei vielä sinänsä voisikaan olla..
 
En usko, että meillä poika potee matkapahoinvointia, ei ainakaan ole oksentanut autossa kertaakaan, ja pääsääntöisesti tyytyväisenä matkustaa vielä selkä menosuuntaan päin turvaistuimessa, toivottavasti vielä pitkään näin. Todella toivon, ettei matkapahoinvointia tulekaan, kun tarhaan on niin pitkä matka, että on pakko viedä ja hakea autolla. Jos pahoinvointia ilmenee, niin aion kokeilla pahoinvointirannekkeita, itsellä ne auttaa kaikenlaiseen pahoinvointiin. Poden myös oksentamisen pelkoa, mutta ennemmin ajatus auton tahriintumisesta hirvittää kuitenkin tässä tapauksessa :confused: Hyviä vinkkejä oli kyllä tuossa jutussa.
 
Ei onneksi! Täällä perämettässä kaikki välimatkat ovat pitkiä, eikä poikaa voisi viedä minnekään, ainakaan huvikseen.
 
Ei ole potenut tähän mennessä, pisin matka noin 45 km joka ollaan ajettu. Istuu selkä menosuuntaan niin pitkään kuin mahdollista. Itse voin aina pahoin kaikissa kulkuvälineissä, keskipenkille ei mahdu istumaan, se auttaisi takapenkillä ollessa jos näkee eteenpäin. Yleensä tietenkin ajan, niin en kärsi, mutta jos mies on mukana jompikumpi istuu lapsen kanssa takana.
 
Nelonen kärsi kovasta pahoinvoinnista ennenkuin käännettiin istumaan kasvot menosuuntaan n. 2,5 vuotiaana. Kaikilla yli 10km matkoilla oksensi, ja se vaikeutti suuresti meidän ihan tavallisia kauppareissujakin. Nyt tosiaan kasvot menosuuntaan ollessa pystytään ajamaan vähän pidempiäkin matkoja ilman oksuja.
Itsekin kärsin kovasta matkapahoinvoinnista, en pysty matkustamaan julkisilla sen takia käytännössä ollenkaan.
 
Ei oikeastaan. Pari kertaa on oksentanut autoon, syynä on ollut joko alkava vatsatauti tai sitten on ollut liian kuuma.
 
Vähän aihetta sivuten, onko kenelläkään kokemusta pahoinvointirannekkeista lapsella?

Itselläni ne ovat käytössä tarpeen mukaan, ja saan niistä avun, joten ajattelin niitä kokeilla pojallekin, jos hän jossain vaiheessa rupeaa kärsimään matkapahoinvoinnista. Kiinnostaisi vaan kuulla, minkälaisia kokemuksia niistä löytyy lasten kanssa.
 
Takaisin
Top