Joulukuun mammat 2015

Reilut 20m2 isompaan paremmalla pohjalla ja 2 isointa saa oman (yhteisen) huoneen:) tää on vaan niin kauheeta! Tavaraa tulee vaan vastaan paikoista jossa ei mitään kummosta pitänyt olla :eek:
 
Onnea uuteen kotiin, äippä! Lisätila antaa lisää tilaa myös ”hengittää”. Meillä tää isompi missä on nyt puoli vuotta asuttu on kyllä niin ihana! Tosin yks huone edelleen täynnä muuttolaatikoita, kun nää lapset ei anna hetken rauhaa ja illalla kun ne nukkuu, ei jotenki ees tuu enää mieleen tehdä mitään, kun on niin puhki :) Mut pikkuhiljaa, välillä tulee inspiraatiohetkiä :)

Ja onnea kaikille teille ihanille äideille, mulla on teitä vähän ikävä, kun juttelu on niin satunnaista enää :)

Mulla kaks ihan oikeeta hyvää ystävää saa pian vauvan, kivaa olla mammalomalla yhtä aikaa, vaikka toinen asuukin eri kaupungissa.
 
Muutto varastoa lukuun ottamatta hoidettu... olihan homma! En muuta enää ikinä! Tai ainakaan niin kauan kun junnut on pieniä:wink
Mitäs jäljellä oleville rupattelijoille kuuluu? Niin toivon että väki vielä löytöisi tiensä takaisin:wink vähän meinaa olla täälläkin ikävä joulumammoja:Heartred
Kesälomaa täällä odotellaan jo innolla! Vielä ensi viikko kerhoja/koulua jäljellä... lomaa innolla odottaen:wink
 
Täällä luovutaan pikkuhiljaa tissittelystä.lähteny ihan lapasesta tol pojalla.. yöllä lutkutti joku miljoona kertaa. Nyt ollaa 3 yötä pidetty unikoulua sille omaan huoneeseen, omaan sänkyyn ja yhden kerran yössä saa korviketta jos on nälkä. Kamalaa tätä huudon määrää... On niin tempperamenttinen kaveri...
 
Hei kertokaas mulle voiko nää oireet enteillä synnytystä. En niiku yhtään muista mitä oli joulukuisen kohalla sillon. :D
Mulla koko päivän tullu semmosta polttelevaa kipua alavatsaan ja alaselkään?! Ja kunnon menkka jomoja alavattaan kans. Mulla viikot nyt 35+3 ja ollaan päästy tavote viikkoihin reilu viikko sitte. Lääkärissä siis oon ravannu ennen aikasten supistusten (ei kipeitä) takia ja lääkäri sano että ku päästään viikoille 34+0 ni vauva saa syntyä.
 
Vinkkejä pliis vai onko tää jokin vaihe... Meidän 11kk on nyt nukkunu pari vkoa omassa sängyssää,omassa huoneessaan. Mutta.. menee ysiltä nukkumaan ja herää sit kolmelta iham pirteenä eikä suostu nukkumaan. On siis parikin tuntia hereillä.. on tosi raskasta. Pitää olla siinä sen pinniksen luona, muuten alkaa itku huuto. Korviketta myös saa jos onki nälkä. Äääh.. ahdistaa jo tuleva yö
 
Wopwop, joko syntyi?!

Jemina, olisko tosiaan taas joku kuuluisa vaihe... Tai jännittää oma huone? Menikö ohi? Joko nukkuu?

Meidän isompi joulukuinen joutuu/pääsee kitarisaleikkaukseen, toivottavasti se auttaisi myös käytösongelmiin! Öisin kuorsaa/hengittää äänekkäästi, hengittää suun kautta ja nukkuu levottomasti. Nyt jo sen 3,5 vuotta... Onneks on vakuutus, niin pääsee pian.

Onko kellään kokemusta risaleikkauksesta yksityisellä tai julkisella?
 
Minulta on risat leikattu 90-luvulla... parasta siinä oli kun sai syödä niin paljon jädee kun halus:p muuta en muista:) tsempit pikkusellle leikkaukseen, hyvin se menee!
Meidän 5.5v kans kuorsaa ajoittain... hän kyl nukkuu kuin tukki:)
 
Oli vaihe.. nyt joulukuinen tuottaa ongelmia. Ei pysy huoneessaan.. ja tosiaa joulukuiselt leikattiin nielu ja kitarisat kun oli 2,5v kun oli vähän väliä kipeenä, hengityskatkoksia. Kaikki helpottu kun poistettiin..meillä leikattiin ihan kirurgisessa sairaalassa, ja yö oltiin siellä varuiks kun aikasemmin oli ollut niitä katkoksia. Kaikki meni hyvin. Buranalla mentii ja jöötelöä syötiin viikko. Heti nukutuksesta herötessä pälpätti menemää ja ääni oli tosi kimeä, nekin meni ohi. Vko leikkauksesta kun peitteet lähti irtoamaan 'veret roiskahti' suusta ja mietin et apua pitääkö löhteä sairaalaan, mut ei tarvinu
 
Heippa kaikki! Enpä ole aikoihin käyny täällä. Kiva huomata että vieläkin juttua riittää vaikka vähän harvakseltaan.
Meillä joulukuinen aloitti keväällä päiväkodi kun mä menin töihin, haastetta oli ja pitkään aamut meni itkiessä. Kesäkuussa loppu työt ja nyt on saatu yhdessä lomailla, ihanaa.

Mun pitäisi alottaa elokuussa uudessa työpaikassa mutta tänään jysähti pommi eli positiivinen raskaustesti. Tässä on nyt sulattelemista kun joulukuisen piti olla kuopus.
 
Nonnii vihdoin taas sain tän tilin toimimaan ! Elikkäs meille syntyi poika 28.06.2019 :Heartbigred
Synnytys meni tosi hyvin, aamulla kuuden aikaan lapsivedet meni ja 12 aikaan oltiin sairaalassa supistusten takia. Siinä ne sitte koveni ihan hyvään tahtiin ja 5 aikaan ei enään pystynyt olemaan ilman mitään kivun lievitystä ni sain spinaalin ku olin jo 8cm auki. Siitä vajaa 2 tuntia niin poitsu syntyi :)
Joulukuinen ottanu tosi hyvin uuden pikkuveikan vastaan, auttaa hoitamisessa ja pusuttelee ja halii minkä kerkiää.
 
Takaisin
Top