----45+++++ kuumeiset

Mikä on Päikky?:rolleyes:
Oon selvästi täysin ulkona ihan kaikesta:chicken:

Mulle riittäis uudet ilmoitukset tältä palstalta...usein viestejä on tullut roppakaupalla ilman tietoa, koska ei tule mitään ilmoitusta.

Sitä joutuu niin paljon elään bittimaailmassa työelämässä, ettei vapaa-aikana osaa luottaa, kuin omaan aktiivisuuteen ja maalaisjärkeen.
Robotit pysykää loitalla!:smiley-angelic003 :laughing002

"Varhaiskasvatuksessa lapsen hoitoajat ja poissaolot voi ilmoittaa Päikky-palvelun avulla. Tämän lisäksi Päikky mahdollistaa vanhempien ja hoitopaikan välisen viestinnän."
 
Meilläkään ei päiväkodilla ole onneksi mitään tietojärjestelmiä. Minusta on hyvä että päiväkodin väki keskittyy hoitotyöhön eikä tietokoneella istumiseen.
 
Voi luoja että vihasin sitä Wilmaa. Ihan kaikkea roskaa tuli kokoajan ja tärkeät viestit jäi jonnekin sekaan. Mulle tuli aina sposti että on viesti Wilmassa, mutta en jaksanut enää lukea niitä kun koululta tuli viikkotiedote, rehtorilta kuukausi tervehdys, terkkarilta tuli välillä jotain, koulu ja koti-yhdistys muisti myös viikoittain, luokkatoimikunta välillä ja sit tuli kaikkien valinnaisten mainokset ja opettajien huomautukset/kehut. Spostia saattoi tulla 10 per päivä. Ja koskaan s postissa ei lukenut viestiä, vaan oli avattava se Wilma ja sit näit, ettei viesti edes koskenut sun lasta. :mad:
 
Meilläkään ei päiväkodilla ole onneksi mitään tietojärjestelmiä. Minusta on hyvä että päiväkodin väki keskittyy hoitotyöhön eikä tietokoneella istumiseen.
Päikky vähentää työntekijöiden koneaikaa. Kun lapset kirjataan automaattisesti sisään ja ulos, ei henkilökunnan tarvitse tehdä sitä työtä. Ennen lapset kirjattiin ensin esimerkiksi läsnäolovihkoon tai vastaavaan, siirrettiin siitä päiväkirjaan ja päiväkirjasta koneelle, jonka jälkeen päiväkirja kopioitiin ja lähetettiin eteenpäin ja toinen osa arkistoitiin. Lisäksi tietenkin etukäteen käsin merkittiin poissaolot paperille. Tiedotteet kirjoitettiin koneella ja jaettiin vanhemmille. Siinä sitten haukkana tarkkailtiin kenen paperit lojuvat eteisen lattialla tai muuten unohtuvat.

Päiväkoteja moititaan eniten tiedotuksen puutteesta. Silti tiedotusta ei olla valmiita ottamaan vastaan. Vanhemmilla on vain se 1-6 päiväkoti-ikäistä lasta, joiden asioista huolehditaan. Työntekijöillä on 4-13/työntekijä. Jos näiden lasten lisäksi alkaa vielä vanhempia paapomaan ja muistuttamaan joka asiasta niin ei siinä oikein muuta ehdi. Kannattaa siis käyttää sitä tiedotuskanavaa, mikä on käytössä
 
Päiväkotiaikana mentiin ihan suusta suuhun viestinnällä ja puhelimella. En tuollaista päikkyä ole päässyt testaamaan. Minusta oli huvittavaa kun hoitaja aina kertoi kovin yksityiskohtaisesti mitä oli tapahtunut päivän aikana. Esim kakka tuli ja söi hyvin herneet. Mulle riitti, että lapsi oli elossa ja näemmä kummatkin viihtyivät kun lähtivät aina karkuun kun tulin hakemaan niitä muruja. :p:angel13

Mulla on nyt omaa aikaa, mies lähti kokkikurssille opettelemaan papaijasalaatintekoa koska tykkään siitä niin paljon! Mä ajattelin hurauttaa "taksilla" tohon leipomon kahvilaan kirjan kanssa. :Heartbigred
 
Päikky vähentää työntekijöiden koneaikaa. Kun lapset kirjataan automaattisesti sisään ja ulos, ei henkilökunnan tarvitse tehdä sitä työtä. Ennen lapset kirjattiin ensin esimerkiksi läsnäolovihkoon tai vastaavaan, siirrettiin siitä päiväkirjaan ja päiväkirjasta koneelle, jonka jälkeen päiväkirja kopioitiin ja lähetettiin eteenpäin ja toinen osa arkistoitiin. Lisäksi tietenkin etukäteen käsin merkittiin poissaolot paperille. Tiedotteet kirjoitettiin koneella ja jaettiin vanhemmille. Siinä sitten haukkana tarkkailtiin kenen paperit lojuvat eteisen lattialla tai muuten unohtuvat.

Päiväkoteja moititaan eniten tiedotuksen puutteesta. Silti tiedotusta ei olla valmiita ottamaan vastaan. Vanhemmilla on vain se 1-6 päiväkoti-ikäistä lasta, joiden asioista huolehditaan. Työntekijöillä on 4-13/työntekijä. Jos näiden lasten lisäksi alkaa vielä vanhempia paapomaan ja muistuttamaan joka asiasta niin ei siinä oikein muuta ehdi. Kannattaa siis käyttää sitä tiedotuskanavaa, mikä on käytössä
Joo kyllä mäkin näin kannustan :p! Ihan oikeesti!
Meillä on nyt tilanne että mulla on lapset kaikki kotihoidossa ja eskarilainen käy sen 4 tuntia opetuksessa tuossa tien toisella puolen. Ryhmässä 11 lasta ja kolme ohjaajaa:p, nuo kerkeävät oikein hyvin itse puhelimilla lapseni loggata ulos. En todellakaan halua mitään uutisvirtaa päiväkodin asioista mitkä ei elämäämme mitenkään kosketa. Ymmärrän että jossain on kiire ja asia helpottaa hoitajien työtä, tässä kohtaa koen että tämä järjestely helpottaa mun työtä, mä kuitenkin tuotan heille asiakkaita tasaisena virtana(oma napa ensin) . Luottotädin kanssa omataan jo pitkä yhteinen matka, kyllä tuo mielellään mua muistuttelee.
Lupaan omaksua päikyn heti kun lapseni dagispalveluihin uppoavat. Mikä toivottavasti ei tapahdu vielä ab neljään vuoteen.. :smiley-angelic001
 
Eihän päikky niitä päivittäisiä kohtaamisia poista tai vähennä, päinvastoin. Vanhemman on tultava työntekijän luo kirjatakseen lapsen sisään tai ulos. Samalla keskustellaan kakat ja herneet ja muut mitä ennenkin. Päikkyyn kirjoitetut viestit ovat yleensä tiedotuksia, kyselyitä yms, joita ei kannata suullisesti alkaa selittää tai johon toivotaan kirjallista vastausta. Varmasti asiassa on yksikkökohtaisia eroja ja itse ainakin saattaisin kohtaamisessa kertoa, että nyt kannattaa käydä katsomassa päikyssä, siellä on esimerkiksi kesälomakysely tms
 
Tiedotteet tulevat kerran kuukaudessa sähköpostilla, lapsen saapuminen ja lähteminen merkataan rastilla tauluun joka roikkuu seinällä, ei siis mitään kellonaikoja. Varmasti sujuvampaa kuin mikään sähköinen järjestelmä. Eteisen seinällä on aina seuraavan viikon retkien kellonajat, sieltä itse ne luetaan kun lasta tuodaan tai viedään, eikä mitään lappusia jaeta. Sehän nimenomaan on vanhempien paapomista (ja ihan turhaa sellaista), jos kaikki jaetaan lippulappusilla ja kaikesta pitää lähettää viesti jonkun järjestelmän kautta.
 
Suski, en mikään sähköisen järjestelmän suuri kannattaja ole, mutta meillä on tuntiperusteinen laskutus, joten rasti ruutuun ei riitä. Olen myös vuosia siirtänyt niitä rasteja päiväkirjaan laskutusta varten, joten tiedän, miten työlästä se on.
Hyvä että teillä homma toimii.
 
Helena, ehdottomasti saa avautua! En edes tiennyt, että tuollaisiakin hirvityksiä on päiväkodeissa käytössä.

Yölento, tuntiperusteisissa voi ymmärtää ymmärtää kirjausten tulevan johonkin sähköiseen järjestelmään, mutta sen voisi hyvin jättää pelkkiin tuntikirjauksiin, ja muut asiat sitten muulla tavalla.

Katsotaan miten käy sitten kun lapseni menee kouluun, kun siellä joku älypää keksii että pitäisi käyttää Wilmaa. Taidan tehdä kuten moni muukin, että annan tunnukset lapselle itselleen ja hän saa sitten kirjoitella opelle minun nimissäni mitä huvittaa ja kertoo oleelliset tiedot minulle jos on tarvetta.
 
Wilmaa inhosin aina ! En uskaltanut edes käydä katsomassa, kun oli aina niin kamalaa luettavaa. Sitten kuitenkaan ei ollut kaikkea, millä olisi ollut merkitystä.
 
Pakko vielä muualta kommentoida, että ei kai se sähköinen järjestelmä mikään piru ole. :D Ei tartte edes vetää rastia seinään vaan hipaista muovilätkällä taulua tai puhelinta. Hoitoajat yms on valmiina siellä järjestelmässä, varmasti helpottaa myös johtajan työtä. Paitsi silloin kun jääräpäät eivät tätä järjestelmää suostu käyttämään.

Wilmaa ja Helmiä voi käyttää fiksusti koulun puolelta, tai tukkia sen turhilla ilmoituksilla. Kuitenkin ne ovat nyt ne viestintäkanavat. Ei musta osoita mitään suurta viisautta asettua kovaäänisesti näiden yläpuolelle. Ne kuitenkin ovat nykyään käytössä ja kuuluvat elämään halusi tai ei. Ja joo, on niissä ärsyttävätkin puolensa.
 
Wilmaa inhosin aina ! En uskaltanut edes käydä katsomassa, kun oli aina niin kamalaa luettavaa. Sitten kuitenkaan ei ollut kaikkea, millä olisi ollut merkitystä.
Onko sulla ollut vain Wilma? Jos sulla on ollut Helmi, uskon että Wilma ei tunnu enää missään. :hilarious:
 
Pakko vielä muualta kommentoida, että ei kai se sähköinen järjestelmä mikään piru ole. :D Ei tartte edes vetää rastia seinään vaan hipaista muovilätkällä taulua tai puhelinta. Hoitoajat yms on valmiina siellä järjestelmässä, varmasti helpottaa myös johtajan työtä. Paitsi silloin kun jääräpäät eivät tätä järjestelmää suostu käyttämään.

Wilmaa ja Helmiä voi käyttää fiksusti koulun puolelta, tai tukkia sen turhilla ilmoituksilla. Kuitenkin ne ovat nyt ne viestintäkanavat. Ei musta osoita mitään suurta viisautta asettua kovaäänisesti näiden yläpuolelle. Ne kuitenkin ovat nykyään käytössä ja kuuluvat elämään halusi tai ei. Ja joo, on niissä ärsyttävätkin puolensa.
Muovilätkällä? Ai kamala, yksi turha tavara lisää häviämään ja unohtumaan.

Sähköposti on toimiva tiedotuskanava, siihen ei tarvitse erillisiä järjestelmiä ja jälleen uusia tunnuksia ja salasanoja. Käytetään niitä olemassa olevia tiedotuskanavia, eikä joka pikkuputiikkiin tehdä aina uusia ja uusia järjestelmiä.
 
Hoitoajat yms on valmiina siellä järjestelmässä, varmasti helpottaa myös johtajan työtä. Paitsi silloin kun jääräpäät eivät tätä järjestelmää suostu käyttämään.

Wilmaa ja Helmiä voi käyttää fiksusti koulun puolelta, tai tukkia sen turhilla ilmoituksilla. Kuitenkin ne ovat nyt ne viestintäkanavat. Ei musta osoita mitään suurta viisautta asettua kovaäänisesti näiden yläpuolelle.
Järjestelmä jonka toimivuus perustuu "jääräpäiden" pakottamiseen on tuomittu epäonnistumaan. Järjestelmän toiminnan täytyy kyetä sopeutumaan vallitsevan tilaan.
Viisauttakin on monenmoista:troll:. Ja kovaäänisyys kulkee moneen suuntaan, myös sieltä tännepäin.
 
Takaisin
Top