Heinä-syyskuun vapaa keskustelu-alusta

Okei, no pitää seurata ja käyttää lääkärissä näytillä loppuviikosta, kun tulee tasan 2kk täyteen flunssasta. 1kk sit käytin näyttään korvat ja ne oli puhtaat.
 
Meillä myös aivastellaan ja nenä valuu nyt jo pari päivää, toistaiseksi pistän kevätflunssan piikkiin. Paranemista nuhanenille!
 
Meilläkin flunssa toista viikkoa ja isommalla korva kipeenä. Onneks kesä jo ovella, muistatteko viime kesän tuskallisen kuumuuden sen vatsan kanssa :grin
 
Muistan Ahven hyvin vielä kesän kuumuuden, ilmalämpöpumppu oli pelastus :hilarious:

Mites muilla onko vauvakuumetta ilmennyt? Mä en ymmärrä mikä muhun on mennyt, nyt olis passelisti 3 lasta, 7 v 8 v ja tämä syyskuinen vauva. Jotenkin tuntuu että olis kiva että tälläkin olis samanikäinen sisarus kaverina mutta sitten taas en jaksaisi kahta pientä yhtä aikaa enää toista kertaa. Ikää kuitenki 32v mulla ettei tässä nyt hirveästi ole vuosia odotettavana. Silti huomaan leikitteleväni ajatuksella pienestä pallerosta. Hmm vaikeaa on.. Mies haluaisi vielä lapsia kyllä. Jos haluaisin vielä neljännen niin ois kiva jos ikäeroa olis joku 2 vuotta mutta eihän sitä tietty voi itse päättää.
 
Täällä sama..meillä 7v, 5v ja tää 7 kk ikäinen. Järki sanoo, että näin on todellakin hyvä, mutta silti mietin, että tälle pienemmälle ois kiva saada vielä pieni sisarus lyhyemmällä ikäerolla. Vanhemmilla oli ikäeroa 1v 10 kk ja se oli aivan kauheeta aikaa, kun kaksi ihan pientä eli ei todellakaan kohtaa järki ja tunne. Mulla ikää kohta 35v, joten aika kiirettä tulis. En usko, että tulee enempää, mutta silti tällaisia miettii.
 
Täällä edelleen flunssan kourissa koko perhe, kohta 2 viikkoa... Mulla ois lauantaina hammaslääkäri (jonotin 5,5kk et ei viittis perua) ja su pitäs mennä miehen kaa leffaan (eka treffi-ilta 2,5 vuoteen) et saas nähä kuin käy :nailbiting::nailbiting:

Mut ihanaa kun ilma on kesäisempi. Sit kin vielä ulos pääsis ni ai että. Ja täällä myös ihan pientä vauvakuumetta ilmassa, vaikka järki sanoo, että ei enää, kaksi riittää :grin mutta tähän nyt ns perään ei oo kyl tulossa! Mul on ikää "vasta" 30, että onhan tässä nyt vielä vuosia muutama jäljellä. Noita sisaruksia on vaan niin ihana katsoo kun niillä on niin omat jutut jo nyt :rolleyes:
 
Haluisin kolmannen lapsen joo kyllä, mutta ahdistaa että riittääkö rahat sit matkusteluun ja harrastuksiin yms ja sitten et mahdutaanko autoon ja et kaikille ei riittäis omaa huonetta. Haluisin koiran myös :wacky:
 
Meillä on ollut puhetta et jos joskus ens syksyllä tms alettaisiin toista suunnitella. No mulla alkoi reilu viikko sitten outoa aaltoile pahoinvointi, mutta ajattelin et sain isännältä mahataudin ku se oli vähän ennemmin kipeenä, sitten alkoi törkeä väsymys ja pahoinvointi ei muuttunut miksikään niin hain raskaustestin ajatuksella et nega se on mutta ompa tehty. No ylläri ylläri sinne pamahtikin haalee plussa. Pääsiäosen aikana vähön vuotelin ja ajattelun jo et kesken menee mutta sitten taas vuoto loppui. Eilen digi testi näytti 1-2 viikkoa (eli sama kun viikkoa ennemmin). No nyt odotellaan sitten reilu viikko et päästään ultraan katsomaan onko masussa elämää vai ei...
 
Ronsu, onnea tulevasta toisesta pienestä :Heartpink:Heartpink pidetään peukkuja, että pikkuinen pitää loppuun asti kiinni!
Ja apua, aivan kamala vauvakuume. Miehellekään en ole uskaltanut kuumeilla, kun reppana alkaisi stressata jo autoja ja taloja uuteen järjestykseen :hilarious:
 
Ronsu onnea:) mulla ne digitestit vahvistunut vaihtelevasti! Tuuhan sit kertoo mitä ultrassa näky :wink
Ahven ai että muistanko mitä p*skaa viime kesä oli?! Kyllä!!! Aivan kamalaa oli maata uimakoulut rannalla siinä helteessä ja ihan sama mitä teki aina oli tuskan hiki päällä... kauhiaa aikaa ihmisen elämässä:D
Noh ilmoitinpa taas muksuja uimakouluun... taas ens kesä maata siis rannalla:D
Vauva kuumetta ei todellakaan ole! Mulla oli nyt nämä menkat 3 päivää myöhässä (luojan kiitos että alko) ja oli kyl piinaavaa aikaa odotella... enempää lapsosia ei siis meille tule! Ellei sit tää sterilaatio petä aivan täysin:p odotan innolla aikaa kun sisukin on omilla jaloillaan ja kukaan ei ole enää jatkuvasti kiinni mussa... pääsis töihin ja aikuisten juttuihin :wink
Paranemista sairastupiin:Heartred
 
Vauvakuumetta hep! Pääsiäisenä pärähti 35 mittariin mutta kyllähän nyt vielä yhden ehtii :wink Samat murheet kuin Ahvenalla eli huone kaikille, auto, matkustelu, ääk! Kävin jo kattomassa yhtä isompaa taloa :D onneksi ei miellyttänyt. Meillä on siis neljä makkaria mutta "pitää" olla työhuone. Silti olen jo päättänyt että aikaisintaan vuoden päästä että tuo pieni saa rauhassa olla pieni. Ja siinä vaiheessa kun tahtoikä lähestyy ja töihin paluu on ajankohtaista niin voi olla että vauvakuume helpottaa. Tai sit ei. Mies ei täysin sitä torpannut, mikä oli hämmentävää kun ollaan molemmat oltu aina sitä mieltä että 2 on hyvä.

Ronsulle onnea, täällä jännätään ultrakuulumisia puolestasi! :)
 
Onnea Ronsulle :) Onpas jännittävää aikaa nyt teillä.

Mulla kans järki sanoo ettei yhtään enempää lapsia, omaa huonetta ei ole tälle kolmosellekaan ja autokin pitäis vaihtaa ja matkustelukin vaikeutuisi ja kallistuisi.. Mutta silti sydän sanoo toista :bored: Mun äiti oli 37v silloin kun mut sai ja muistan lapsena kuinka mua hävetti kun oma äiti oli paljon vanhempi kuin muitten äidit vaikka nyt tuntuu etteihän se nyt vanha ollut ollenkaan!
 
Mulla on ehkä ihan erilainen kupla. Monet ikäiseni ystävät ovat vasta saaneet esikoisensa. Yksi läheisempi ystävä sai lapset alle 30v, muuten se on tätä 30+ luokkaa. Tänäkin vuonna kavereista lisääntyvät ekaa/tokaa kertaa 35, 35 ja 36 vuotiaat. Ei siis ole ikä eikä mikään jos vain onnistuu raskautuminen :wink äitini oli myös 36 kun minut sai, kuten monet kaverieni äidit.
 
Mun vanhemmat oli 36v ja 37v synnyin, en muista että olisin hävennyt vanhempien ikää, vaikka olivat kyllä vanhimmasta päästä.
Onnea Ronsulle!
Äippä6, viime kesän ainoita vähemmän tuskallisia hetkiä oli pilvijärvellä polskuttaminen. Muistan vaan kun itkin sängyllä miten kuuma on. Hyi hitto oikeesti:grin
 
Onhan ensisynnyttäjien keski-ikä noussut varmaan aika reilusti siitä, mitä on ollut meidän omien vanhempien aikaan, joten ei taida tänä päivänä enää olla mikään normaalista poikkeava tilanne, vaikka vauvan vanhemmat nelikymppisiä.
 
Mun äiti oli 22 ja isä 33 kun mut saivat :) veljet synty kun äiti oli 25 ja sisko kun hän oli 26, äitini jalanjäljissä siis:D mulla nyt ikää 31(elokuussa 32) ja olen aina kuvitellut että lapset teen alle 30v ja melkein siinä onnistuinkin kunnes sisu ilmoitti tulostaan:wink
 
Helou mamit :cat: en tiiä muistaako kukaan enää ku pitänyt kauhian pitkän tauon foorumilta. Tulin katselemaan mitä teille ja tänne kuuluu juutuinkin heti tuohon vielä ehkä yksi keskusteluun:hilarious:
Ääh monella niin samat ajatukset oli kiva lukea muidenkin painivan saman ajatuksen kanssa.
Mulla sydän oikeen huutaa vielä yhtä joka olis meidän neljäs sitten järki taas pelottelee ihan kaikella mahdollisella.
Oon jutellu mun äidinkaa asiasta hän kertoi että oli kanssa kovasti halunnu tehdä silloin vielä yhden joka ois ollu kans neljäs,mutta ei sitten uskaltanut ja sanoo monesti että jäänny kovin harmittamaan kun ei tehnyt silloin.
Aa ja ronsulle ihan älyttömästi onnea plussasta :happy:
 
Miiskunaksu. Minun äiti on sanonut aivan samalla tavalla, ei enää uskaltanut neljättä. Sitä itsekin mietin, että jääkö se sitten kaivelemaan, jos sitä ei yritä. Fiilis toki vaihtelee päivittäin. Välillä olo, ettei yhtään enempää kiitos ja välillä taas olo, että vielä neljäs :happy: Ehkäpä koen jonkun valaistumisen asian suhteen vielä lähiaikoina.
 
Takaisin
Top