----45+++++ kuumeiset

Mä komppaan vastavirranakkaa. Minusta valitettavasti tähden jutut välillä on erittäin sekavia verrattuna siihen mitä on kirjoittanut vaikka pari päivää aikaisemmin.
Ja jos kassalla huomaa ettei kortti toimi niin itse kävisin automaatilla ja palaisin maksamaan käteisellä samantien.

No toivottavasti vielä hoitoon asti onnistut pääsemään. Eihän se multa ole poissa miten asiat hoidat
 
Taas ulkopuolelta huutelen mutta, en minäkään muista mikä mulla on pankkikortin ostoraja päivässä. Tai käteisnostojen raja. Harvemmin sitä päivässä noin suuria summia kortilla kerralla makselee ja turvallisuus syistä sen on hyvä olla aika matala.
Tuhannesti tsemppiä Tähdelle alkavaan ivf kiertoon! :smiley-bounce016

Kiitos Hippunen77 :)

Nostoraja on yleensä järkevä, ei mikään 1000€.

Minusta se on ainakin jo liian iso menetys, mikäli joku sen summan vie....

Tsemppiä Hippunen sinne omiin tilanteisiiin!! :cheers
 
Kyllä minä ainakin ihan itse saan pankkiin määritellä nostorajat, erikseen voi määrittää kertaoston maksimin ja paljonko päivässä voi nostaa automaatista. Ja aivan varmasti on reilusti yli tonnin, sehän nyt menee jo heti jos ostaa jotain koneita ja laitteita tai jotain autoon tai puutarhaan. Joskus jotain isompaa ostaessa raja on tullut vastaan ja silloin olen saanut ostokset ulos maksamalla osan käteisellä ja loput pankkikortilla.

Milloin Tähti on tarkoitus soittaa klinikalle jos testi on yhä negaa ja menkkoja ei kuulu ?

:) tässä on nyt koko palsta ihan täpinöissään tähden tulevasta plussasta!
 
Ja ei nykyään ilman tunnuslukua pysty korttia käyttämään kun sen 25€ verran. Ja välillä ei lähimaksu edes toimi.
Ja jos ajattelee et joku jaksaa viilata korttia 100 eri paikassa tuon 25€ edestä niin en todellakaan siihen usko. Mulla on kaupan kassalla käynyt niin ettei vain korttimaksu toimi. Sitten olen pikaisesti käynyt automaatilla ja palanut maksamaan. Ei se vaikeaa ole.
 
Niinhän sitä rajaa voikin muuttaa, mutta ei tollanen asia välttämättä kaikille muistu mieleen ennen kun on siinä kassalla.
Kaikki varmasti hyvää tarkottaa, mutta aika kärkkäästi sen ilmaisette. Ollaan ystävällisiä toisillemme! Ja todellakin toivotaan Tähdelle pysyvää plussaa! Oltiin jokus samassa la ryhmässä toukokuussa 2016 :) ties vaikka nytkin päästäisiin samaan la ryhmään seuraavaksi.
T.Nuppunen ei Hippunen, sekoitit varmaan johonkin muuhun äsken :)
 
Minusta me ollaan oltu ihan asiallisia. Tottakai jos jonkun jutut vaihtuu tai ne sotii itseään vastaan niin se kummastuttaa. Että esim. Maanantaina sanoo toista ja perjantaina toista.
Itse jään nyt sivusta seuraamaan miten tähden matka kohti plussaa etenee. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin ja ei tule mutkia matkaan :-)
 
Itsehän se maksuraja määritellään, ei sitä pankki määrittele.

Maksurajaan lasketaan myös maksuautomaateilla tehdyt maksut, joten ei silläkään tavalla pysty rajaa kiertämään.

Toisaalta käteisnostoraja ja maksuraja ovat erilliset, joten helpointa on tuollaisessa tilanteessa käydä nostamassa käteisnosto automaatista ja maksaa ostos käteisellä ja kortilla. Jos siis käteisnostoraja on 1000 ja maksuraja 1000, saa tällä tavalla maksettua kerralla 2000.

Enkä muuten ole ikinä tavannut ketään, joille rahalla ei olisi merkitystä, mutta kortin maksuraja kuitenkin noin matala. Mitä kortilla tekee, jos ei sillä voi maksaa?
 
Milloin Tähti on tarkoitus soittaa klinikalle jos testi on yhä negaa ja menkkoja ei kuulu ?

:) tässä on nyt koko palsta ihan täpinöissään tähden tulevasta plussasta!

Yölento :wink Pitää soittaa Klinikalle keskiviikkona. Sitten myös, kun menkat alkaa....

Tuo maksuasia on meille ongelmaton! Mies jo kävi nostamassa setelit, jos tarvitsen rahat huomenna.

Minusta on nyt liikaa provosointia täällä turhasta asiasta, pelkästä rahasta!!:sad001

Kukaan ei muuta pankin nostorajaa vain päiväksi.... en ainakaan minä!!:joyful:

Ps. Menkat eivät ole alkaneet vieläkään:p Raskaustestiä en ole ehtinyt tehdä, koska olen vielä töissä näin klo 21 illalla, sillä on bonustenjako tilaisuus ja firman bileet päälle!
 
Last edited by a moderator:
Tähti, ei sinun tietenkään tarvitse muuttaa maksurajaa tämän vuoksi ja hienoa että asia järjestyy. Mietin vain itseäni että tuhannen euron raja olisi kyllä monessa kohdassa liian alhainen. Ei sillä että viikottain tulisi tarvetta, mutta sen verran usein kuitenkin, että olisi vaivaksi kikkailla jatkuvasti. Kun tunnuslukua ei ole missään muistissa, niin aika epätodennäköistä että korkeammallakaan nostorajalla ihan äkkiä tiliä tyhjennetään.

Minä käytän lähimaksuominaisuutta paljon kun ollaan lapsen kanssa kulunpäällä. Kun kuitenkin pitää koko ajan nähdä missä avulias taapero porhaltaa, niin ei jouda kassalla viettää pitkiä aikoja.
 
Itsehän se maksuraja määritellään, ei sitä pankki määrittele.

Maksurajaan lasketaan myös maksuautomaateilla tehdyt maksut, joten ei silläkään tavalla pysty rajaa kiertämään.

Toisaalta käteisnostoraja ja maksuraja ovat erilliset, joten helpointa on tuollaisessa tilanteessa käydä nostamassa käteisnosto automaatista ja maksaa ostos käteisellä ja kortilla. Jos siis käteisnostoraja on 1000 ja maksuraja 1000, saa tällä tavalla maksettua kerralla 2000.

Enkä muuten ole ikinä tavannut ketään, joille rahalla ei olisi merkitystä, mutta kortin maksuraja kuitenkin noin matala. Mitä kortilla tekee, jos ei sillä voi maksaa?

Suski75 :) Kokeilin, eikä automaattikaan antanut 1000€ nostoa.

En ole säätänyt nostorajaa aikoihin. Joku vuosi sitten korttini varastettiin ja alhainen nostoraja on sen jäljiltä.

Turhaa hälyä turhasta! Teen digin, kun pääsen kotiin:p
 
Niinhän sitä rajaa voikin muuttaa, mutta ei tollanen asia välttämättä kaikille muistu mieleen ennen kun on siinä kassalla.
Kaikki varmasti hyvää tarkottaa, mutta aika kärkkäästi sen ilmaisette. Ollaan ystävällisiä toisillemme! Ja todellakin toivotaan Tähdelle pysyvää plussaa! Oltiin jokus samassa la ryhmässä toukokuussa 2016 :) ties vaikka nytkin päästäisiin samaan la ryhmään seuraavaksi.
T.Nuppunen ei Hippunen, sekoitit varmaan johonkin muuhun äsken :)

Nuppunen :) Kiitos!! Ei käy mielessä ja hyvin tulkitsit.

Tsempit myös sinne!!!:cheers:cheers:cheers:cheers
 
Enkä muuten ole ikinä tavannut ketään, joille rahalla ei olisi merkitystä, mutta kortin maksuraja kuitenkin noin matala. Mitä kortilla tekee, jos ei sillä voi maksaa?

Suski75 :) Ai ei rahalla merkitystä!?:rolleyes:
Ihan niin rikas ei sentään tässä olla.

Olen sanonut, että raha ei ole este IVF-hoidolle, eikä määrittele näitä hoitoja mitenkään muutoinkaan.

Aika iso ero näillä asioilla.

En yleensä maksa kortilla mitään kallista,vaan laskulla verkkopankissa kotona:laughing002 Ihmisiä on erilaisia, ja olen ehkä sit eka erilainen ihminen:laughing021
 
Minusta me ollaan oltu ihan asiallisia. Tottakai jos jonkun jutut vaihtuu tai ne sotii itseään vastaan niin se kummastuttaa. Että esim. Maanantaina sanoo toista ja perjantaina toista.
Itse jään nyt sivusta seuraamaan miten tähden matka kohti plussaa etenee. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin ja ei tule mutkia matkaan :)

Wheelchair Mama :) Kyllä meillä lapsettomuushoidot ovat olleet hyvin systemaattisia ja tiedossa miten suunnitelmat etenevät viimeisen vuoden ajan, ettei mikään ole muuttunut päivästä toiseen.

Minusta turhaa provokaatiota on välillä ilmassa. Ei kaikki ole samanlaisia, kuin itse on.

Kiitos kuitenkin tsempeistä ja samaa sinne!!! :cheers Ja aikaahan sinulla on vielä rutkasti, kun olet ajoissa liikenteessä.

:smiley-bounce016
 
Wheelchair Mama :) Kyllä meillä lapsettomuushoidot ovat olleet hyvin systemaattisia ja tiedossa miten suunnitelmat etenevät viimeisen vuoden ajan, ettei mikään ole muuttunut päivästä toiseen.

Minusta turhaa provokaatiota on välillä ilmassa. Ei kaikki ole samanlaisia, kuin itse on.

Kiitos kuitenkin tsempeistä ja samaa sinne!!! :cheers Ja aikaahan sinulla on vielä rutkasti, kun olet ajoissa liikenteessä.

:smiley-bounce016

En tarkoita, että päämäärä olisi muuttunut. Se on varmasti pysynyt samana.

Enkä odota että kaikki olisi samanlaisia kun minä.

Minusta erilaisuus on rikkaus.

Mutta kirjoituksissa on paljonkin asioita jotka sotii keskenään. Mutta ei niistä nyt enempää.

Toivottavasti saat piikit ja pääset ne aloittamaan.
Jos kierto ei käynnisty niin itse ainakaan en uskaltaisi kauaa odottaa.
Mulla itsellä kotona Terolutit jos kiertoni venyy niin automaattisesti käynnistän niillä.
 
Takaisin
Top