Viimeisin neuvolakäyntisi

Hmm niin joo. Ehkä ne mulki sit samalla ellei joskus myöhemmin...sulki 10 rv?
Ohjeistettiin käymään viikko ennen sitä 12 viikon ultraa eli mulla osuu pääsiäisviikon alkuun. Terkkari ohjeisti, että niissä voi käydä aikaisintaan 9+, mutta suositteli käymään vasta sillon viikkoa ennen. Mulla on silloin viikkoja 11+ menkoista laskettuna, varhaisultran mukaan 10+, joten osuu ihan hyvin. Laskettua aikaa ei lähdetty muuttamaan ton varhaisultran perusteella, mutta katotaan mitä 12 viikon ultra sanoo pikkuisen "iästä"
 
Milloin teillä on eka neuvolan lääkäri? Mulla on vasta joskus 17+ viikolla. Viimeksi oli myös neuvolakäynti 10 viikon tietämillä, mutta nyt ei ole. Oisko esikoisen odottajilla sitten useammin.
 
Milloin teillä on eka neuvolan lääkäri? Mulla on vasta joskus 17+ viikolla. Viimeksi oli myös neuvolakäynti 10 viikon tietämillä, mutta nyt ei ole. Oisko esikoisen odottajilla sitten useammin.
Mulla osuu 15+0 lääkärin tarkastus.
 
Milloin teillä on eka neuvolan lääkäri? Mulla on vasta joskus 17+ viikolla. Viimeksi oli myös neuvolakäynti 10 viikon tietämillä, mutta nyt ei ole. Oisko esikoisen odottajilla sitten useammin.

Mullaki 17+.
 
Mikä teijän hemoglobiini oli? Mulla 134.
 
Mun hemoglobiini oli 105 ja olo on sen mukainen. :sad001 Tuntuu koko ajan ettei saa happea ja kaikki hengästyttää. Yllättävän nopeasti oli mennyt huonoksi ja yleensä ilmeisesti silloin oireet tuntuukin pahemmalta, jos on nopeasti muuttunut. Nyt pitää odottaa että on se labra, jotta saa tarkemman tuloksen.
 
Tarviiko noihin proteiini jne pissoihin pidättää?
 
Onks sulla silti kova väsymys?
Ei mitenkään erityisen. Mulla on ollut ongelmaa rautavarastojen kanssa, vaikka hemoglobiini on ollut ok. Mutta tää väsymys ei oo samanlaista, yhdistäisin nyt tuohon sisälläni kasvavaan ihmisolentoon tän väsymyksen :D
 
Ei mitenkään erityisen. Mulla on ollut ongelmaa rautavarastojen kanssa, vaikka hemoglobiini on ollut ok. Mutta tää väsymys ei oo samanlaista, yhdistäisin nyt tuohon sisälläni kasvavaan ihmisolentoon tän väsymyksen :D

Mul on tosi kovaa haukottelua ja jonkilaista väsymystä mut en tiedä onko erityisesti. En uskalla ennen ultraa uskoa mitään :sad001
 
Mullakin oli eilen ensimmäinen neuvola. Lääkäri osuu viikolle 17+. Hb oli vähän tippunut, mutta hyvä vielä, verenpaineet oli matalat, mikä selittää ehkä tätä huimausta. Kävin myös pissaamassa tikkuun ja siinä oli kaikki hyvin :)
 
Varasin myös jo neuvolan 23.4., vaikka alunperin ajattelin varata vasta varhaisultran jälkeen. Huomasin kuitenkin nettiajanvarauksesta, ettei siellä kovin montaa vapaata aikaa ollut ja siellä suositeltiin varaamaan heti raskauden varmistuttua testillä. Raskausviikoille 9-10 suositeltiin varaamaan ja minulla tulee tuolloin juuri 9 viikkoa täyteen. Sama terkka näyttää olevan kuin esikoisen aikana, vaikka luulin hänen jo jääneen eläkkeelle :grin Mukava täti onneksi, ettei sen puoleen valittamista.
 
islana, ohoh, en hoksannut tollasta että viikoilla 9-10 eka neuvola. Mulle näytti nettivaraus vapaaksi tota 11.4. niin otin suorilta sen. Viikkoja mulla silloin alle 8! :bored:
 
islana, ohoh, en hoksannut tollasta että viikoilla 9-10 eka neuvola. Mulle näytti nettivaraus vapaaksi tota 11.4. niin otin suorilta sen. Viikkoja mulla silloin alle 8! :bored:

Mä olin 6+6 vaikka normisti olis 7-8 vkolla eka neuvola :)
 
jannn, missä päin Suomea on tollanen käytäntö? Nyt kun asiaa tarkistelin, niin Oulussa (missä asun) tosiaan näytti olevan että yleensä viikoilla 8-10 eka äitiysneuvola. Ja nyt kun aloin miettiä, niin taisin esikoisenkin kanssa saada ajan vasta joskus 9+ viikolla.

No mut, enpä taida alkaa kuitenkaan aikaa vaihtaa, koska tollasen vaihtoehdon se ajanvaraus antoi mulle. Ehkä se ei oo niin justiinsa. :D
 
jannn, missä päin Suomea on tollanen käytäntö? Nyt kun asiaa tarkistelin, niin Oulussa (missä asun) tosiaan näytti olevan että yleensä viikoilla 8-10 eka äitiysneuvola. Ja nyt kun aloin miettiä, niin taisin esikoisenkin kanssa saada ajan vasta joskus 9+ viikolla.

No mut, enpä taida alkaa kuitenkaan aikaa vaihtaa, koska tollasen vaihtoehdon se ajanvaraus antoi mulle. Ehkä se ei oo niin justiinsa. :D

Nyt ku mietin tarkemmin niin 8-9 se tais olla että aikasintaan yleensä :) espoo
 
Mulla eka neuvola tänään. Viikkoja 7+4. Oli pelkkää mukavaa juttelua ja sain kasan lappusia. Onneksi oli oikein kuva nainen ja perusteellisesti selitti kaikki tarvittavan ennen seuraavaa käyntiä. Uskoisin että ei niillä viikoilla niin väliä kun on vaan jutustelua...
 
Takaisin
Top