Oireet

Mulla nousi myös kuume, kun maito alkoi nousta ja oli tosi vetämätön olo sen lisäksi, että rinnat oli ihan jäätävän kipeät. Mutta muistaa lepäillä, kun vauvakin nukkuu niin sillä pääsee jo pitkälle. Opetella vaan olemaan, jos siihen on mahdollisuus. :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: Eea
Hei, onko muilla synnytyksen jälkeen ollut jotain oireita. Tai siis kun miulla ollu nyt muutaman päivän sellast et välillä paleltaa iha sikana ja sit jossai vaihees saattaa tulla sellane huono-olo tai etova olo :/ Oon juonu ja yrittäny jotai syödä et jos johtus siitä mut ei oo auttanu, se vaa menee itestää ohi jossai vaihees. Tosi inhottava olo kun esim makuulla ollessa tuntuu et kroppa käy tosi ylikierroksilla niin ei saa kunnolla levättyy. Huomenna on kyllä neuvola et pitää sielt kysyy mut aattelin et onks muilla ollu sellasta.

Hep , mulla samaa ja päälle toi tulitukan oireet , eli maito kun nousi tissit meni koviksi ja kuume nousi samalla. Välillä tosi vetämätön ja kipeä olo, öisin herään ku oon ihan kylmässä hiessä , mut sit hetkittäin tosi hyvä ! :)
 
Tämä ei nyt varsinaisesti kuulu oireisiin,mutts kuitenkin. Pötköteltiin miehen kans viikonloppuna sohvalla ja 5v poikani loikkaisi päälleni,niin mies sanoi että ei saa äidin mahan päälle hypätä,kun ei "muistanut" ettei siellä ole enää vauvaa :) monesti myös kun aletaan sekstailee niin automaattisesti tulee tunne että pitää varoa ettei vatsa liiskaudu. Aika hassua kun synnytyksestä on jo yli 2,5kk
 
Voihan peräpukamat.. :arghh:

Nyt kostautui se, kun iloitsin ettei raskauden aikana nuo vihulaiset vaivanneet.. oikein ahdistaa vessassa käynti, kun tietää taas, mitenkä tuskallista siitä tulee. Levolacia oon nyt hörppinyt, ettei ainakaan kova vatsa pahenna tilannetta, mutta kyllä se on vaan haettava vähän järeämpiä troppeja apteekista ja niinkin persiistä (kyllä vaan..) kuin se on, niin käytävä lääkärissä, jos ei apua ala löytymään. :bored:
 
Mullaki alkoi peräpukama vaivaamaan heti synnytyksen jälkeen! Raskauden aikana ei mitään. Nyt onneksi jo parempi, mutta aina ajoittain tekee kipeää vessassa käydessä. Nyt ei tosin pitkään aikaan, olisipa vaiva jo poissa! Ei lainkaan mukava.
 
Ihanaa! Mä en ole ainut pukamien kanssa :D heti synnytyksen jälkeen ilmaantui ja vessassa käynti sattuu vieläkin!! Milloin ne katoaa?? :O
 
Pukamiin auttaa kotikonsteista suurimmalla osalla ihan lämpöhuuhtelu eli ulostamisen jälkeen lämpimällä vedellä peräaukon huuhtelu (hygieniasyyt ja lämpö auttaa "laskimotukoksia"). Huuhtelun jälkeen kevyesti paperilla painellaan kuivaksi. Apteekin voiteita kannattaa käyttää mut koska niitä saa käyttää vaan tietyn ajan nii esim ihan Bepanten auttaa myös (monesti pukamien lisäksi joko vaivaa haavaumat tai pyyhinnän lopputuloksena peräaukon iho rikkoutunut).

Ja sitte niinki ällöä ku tää nyt on nii ohjehan on että ulos "pullahtavat" pukamat suositellaan painettavan peräaukosta sisään rasvan avulla ja useita kertoja päivässä. Mikäli siis pullahtahat ulos. Mitä "liikkuvampi" pukama on nii sen helpommin paranee.

Joo nämä ohjeet aikanaan saanu ja on hävinnyt vaiva vaikka oliki jo melko riesa.
 
Onneks ei ole mitään takaisin työnnettävää, joku tollainen pieni repale vaan, joka ilmeisesti siis vaan on ärtynyt ja repeää silloin tällöin. :nailbiting:

Mutta siis hyvin auttoi rasva, kun ei enää satu ja kirvele. Huomattavasti helpottaa elämää, kun ei tarvii kävellä kuin olis sonnat housussa. :hilarious:
 
Ootteko pystyneet oireiden perusteella päättelemään toisissa raskauksissa vauvan sukupuolta? Onks siis ollu vaik täysin samat oireet ku edellisessä ja on tullu samaa sukupuolta oleva vai onko ollu samat oireet ja tulluki eri sukupuolta oleva vauva? Miulla on ihan samat oireet ku edellisessä ja pohdinkin et näinköhän tääki ois tyttö:)meinataan kyl ehkä ottaa selville sukupuoli kunhan sen aika koittaa
 
Jewel, kaksi ensimmäistä oli tyttöjä ja raskaudet aivan erilaisia. Kolmas oli vielä näistä erilainen ja poika. Vatsan malli oli kaikissa kolmessa poikavatsa. Eli ei mistään voinut päätellä mitään.
 
Jewell, mulla oli iha erilaiset oireet.. Marraskuisesta(tyttö) iha kamala etova olo johku puoleen väliin asti.. Tästä tammikuisesta(poika) ei ollu minkäälaista pahoinvointia. Puolessa välissä alko hirveet liitoskivut..
 
Jewell, mulla oli iha erilaiset oireet.. Marraskuisesta(tyttö) iha kamala etova olo johku puoleen väliin asti.. Tästä tammikuisesta(poika) ei ollu minkäälaista pahoinvointia. Puolessa välissä alko hirveet liitoskivut..

Mulla ihan sama juttu.
 
Minulla molemmat tyttöjä. Marraskuisesta aloin oksentamaan aika aikaisessa vaiheessa ja se pahoinvointi kesti muistaakseni viikolle 13-14. Tästä joulukuisesta olin aivan varma, että on poika, koska pahoinvointia ei kuulunut. Mutta se alkoikin vasta keskiraskauden tietämillä.
Samaa raskauksissa oli se, ettei minulle tullut kummassakaan juuri mitään himoja tai mielitekoja. Cocis oli molemmissa raskauksissa ainut ns. mieliteko.
Vauvavatsa oli molemmissa hyvin samanlainen.
 
Mulla on muistaakseni ollut samanlaisia oireita kaikissa raskauksissa. Pahoinvointi on joka kerta kestänyt pitkään ja poikamaha ollut aina. Ainut ero oikeastaan on ollut se, että ekan raskauden aikana ei tullut yhtään supistusta ennen kuin synnytyksessä, eikä muitakaan kipuja ollut. Poika tuli silloin. 2 seuraavaa olivat tyttöjä, ja alaselkäkivuista kärsin heitä odottaessani, ja supistuksia oli runsaasti. En tosin usko, että vauvan sukupuolella oli mitään tekemistä noiden oireiden kanssa.

Viimeisestä synnytyksestä on aikaa 2v4kk, ja vatsalihasten erkauma ei ole vieläkään parantunut. Viime vuoden yritin sitä kuntoon fysioterapeutin ohjeilla. Nyt olen luovuttanut. Erkauma vaikuttaa myös alaselkään. Ja tietysti siihen, että en saisi esim. juosta tai tehdä suoria vatsalihaksia. Aion silti mennä tällä viikolla kokeilemaan aikuisten cheerleadingiä.
 
Tämä tämänhetkinen raskaus on ollut kyllä erilainen kuin ensimmäinen. Pahoinvointia oli kauemmin, mutta ei niin voimakkaana kuin esikoisesta.
Olen ollut kipeämpi, siis sairastanut paljon. Joka toinen viikko saikulla, nytkin kamalan kurkkukivun ja kuumeen vuoksi. Esikoisesta olin terve koko raskauden, mutta naama kukki. Nyt ei ole finnejä.
Liikkeet olen tuntenut jo tämän viikon verran, nyt 14+6. Mahakin pullahtanut esille jo :grin
"Tyttö vie kauneuden, poika terveyden".. oiskohan nyt poika tulossa :grin 6.5 selvinnee rakenneultrassa.
 
En oo kuullutkaan tuota, et poika veisi terveyden... alkuosa sanontaa on kyllä tuttu. :p
 
Yölento, koskee vain raskausaikaa tuo sanonta :grin
Muuten me kaikki äidit oltaisiin joko rumia, raihnaisia, tai rumia ja raihnaisia :hilarious:
 
Meillä molemmat tyttöjä. Vähän pahemmat oireet oli kakkosesta ja vatsakumpu oli paljon alempana kakkosen kanssa.
 
Takaisin
Top