Maaliskuun mietteet

Herranen aika ku paljon viestejä tullu kun tää ei oo ilmotellu mulle moneen päivään tästä enkä oo ite tajunnu kattoo! :inpain:
Oon siivonnu ja pessy ikkunoita koko päivän, varmaan pesuaineistakin ihan sekasin...Toivottavasti ei vauva myrkyttynyt..:bag:

Ainakin Uutukaiselle onnea :Heartred Toivottavasti saadaan kaikki hyviä uutisia lähiaikoina..
Jollakin muullakin oli ultra ok mutta keltarauhasarvot mietitytti.. Tsemppiä!

Mulla huomenna JO eka neuvola!! Vaikka vasta 6+6 silloin. Täytyy siellä purkautua huolista. Ja ensi viikon la tuomipäivä, varhaisultra. Saisinpa samoja uutisia kuin mm. Uutukainen! Pelottaa :depressed:
Ei ole uusia oireitakaan, eli ei oireita ylipäätään pahemmin.
Sormet ei oo turvonnu eikä mahakaan tunnu enää niin turvonneelta, ehken oo syöny turvottavia ruokia tai niin paljoa :wideyed:

Mitäs muuta..

Otan äitiyspakkauksen koska esikoinen. Muistutelkaa kun se uusi tulee :) Milloinhan sen voi tilata? Siis varmasti tilaisin kuitenkin vasta alkusyksystä jos kaikki menee hyvin.
Äitiyspakkaus julkistetaan ens viikolla. Äitiysavustusta varten tarttee käydä siinä lääkärintarkastuksessa (joka siis kuuluu neuvolakäynteihin), josta saa sen todistuksen sitä avustusta varten. Muistaakseni tässä oli se 22 viikon kriteeri, että raskauden tulee ollut kestää 154 päivää ennenku sitä avustusta hakee. Ja äitiysavustus piti hakee viimeistään kahta kuukautta ennen laskettua.

Jos en väärin muista, just kattelin tota Kelan sivuilta toissapäivänä.
 
Itse olen kahden vaiheilla äitiyspakkauksen suhteen. On se vaan niin hieno keksintö ja jotenkin ihanan suomalainen juttu, että perinteitä vaalien olisi ihana ottaa se. Varsinkin kun on vielä esikoinen tulossa. :Heartred

Kuitenkin mietityttää pakkauksen eettisyys ja ekologisuus. :rolleyes: Oman alueen kierrätyskeskukset pursuaa hyväkuntoisia äitiyspakkauksen tuotteita. Kaveri esim. jakoi somessa kuvan täydestä rekistä pakkauksen toppahaalareita 3€ kpl. Kavereiltakin on jo tulossa vaatetta ym. tavaraa ja muun puuttuvan sisällön saa pienellä vaivalla ja rahalla hankittua, niin alkaa ne rahat vaikuttaa järkevämmältä päätökseltä ainakin omalla kohdalla. :)
 
Saikkua jatkettiin 7.4. saakka. Huh.
Oli muuten täysi työ pidättää oksennusta bussissa. Kaikki ne hajut hajuvedestä tupakkaan. Sain onneksi psyykattua itteeni, et kun pääsin kotiin ni heti vessaan. Nyt söin vähän vispipuuroo maidolla ja sokerilla ja voi miten hyvältä se maistu!! Jospa se pysyis sisällä...
 
Mustikkatäplä, olen miettinyt vähän samaa, tietysti se vaatisi vähän enemmän vaivannäköä. Mutta onhan tässä vielä reilusti aikaa, jos vaan tykkää kirppiksiä kierrellä.

Omalla kohdallani lopullisesti asian ratkaissee laatikon sisältö, olen niin nirppanokkaesteetikko, että jos liian iso osuus sisällöstä aiheuttaa visuaalista ällötystä, tuskin otan kun ne jäisi sitten käyttämättä. :sorry: Toivottavasti ei kuitenkaan näin, onhan tuo pakkaus niin kunnioitettava perinne
 
Mä en varmaan saa vauvanvaatteita keneltäkään, niin senkin takia äityispakkaus tulee tarpeeseen. Tosiin näen jo, että mun äiti ostais vauvalle kyllä vaatteita :happy: mulle ei niinkään ole väliä, millasia värejä yms. pakkauksessa on. Kaikki käy.
 
Mä en varmaan saa vauvanvaatteita keneltäkään, niin senkin takia äityispakkaus tulee tarpeeseen. Tosiin näen jo, että mun äiti ostais vauvalle kyllä vaatteita :happy: mulle ei niinkään ole väliä, millasia värejä yms. pakkauksessa on. Kaikki käy.
Mä toisaalta toivon, ettei muut ihmiset ostele kauheesti vaatteita, kun mielelläni itse hakisin just kirpparilta suurimman osan. Ajattelin puhua läheisille, et ostaisivat sitten vaikka jotain käyttötavaraa mieluummin, kuten tuttipulloja tms.
Jotain mistä olisi pitkäaikaisempi ilo. :)
 
Mä toisaalta toivon, ettei muut ihmiset ostele kauheesti vaatteita, kun mielelläni itse hakisin just kirpparilta suurimman osan. Ajattelin puhua läheisille, et ostaisivat sitten vaikka jotain käyttötavaraa mieluummin, kuten tuttipulloja tms.
Jotain mistä olisi pitkäaikaisempi ilo. :)

Samaa mieltä, meillä onkin valmiiksi jo vaatteita sen verran että niillä pärjää pari ensimmäistä kuukautta hyvin. Tuun varmasti sanomaan että jos jotain haluaa ostaa niin sitten kysyvät niin kerrotaan mitä puuttuu/tarvitaan, eikä että sitten kaikki tuo niitä pienimpiä mahdollisia bodyja koska ”ne on söpöjä” :D
 
Kun esikoinen oli pienempi pyydettiin lahjat rahana tai kierrätettyinä lahjoina (esim. oma vanha lelu, ne oli hauskoja) koska tuntui hölmöltä että sukulaiset maksaisivat isoja summia kamppeista jotka löydän paljon paljon halvemmalla kirppikseltä. Suurin osa meidän leluista ja vaatteista on käytettyjä. Facekirppiksiltä ja tutuilta olen saanut pakettina vaatteita kerralla hyviä satseja, joista on ollut helppo täydentää kaappia. Toki jotain aina joutuu ostamaan uutenakin, esim. ulkokamppeita kauden vaihtuessa kun pitää saada jotain tiettyä. Vauvan vaatteet on niin vähän aikaa käytössä, että tosi siistejä löytyy käytettynäkin.

Ihan pienistä vaatteista oli meillä pulaa alussa kun lahjaksi suurin osa oli ostanut kasvuvaralla, ja meidän kirpulle pieninkin koko oli liian isoa. Mutta se vaihe ei montaa viikkoa kestänyt.
 
Joku ihana sen uuden eviran tähän linkkaski mutta en ihan ymmärtäny sitä. Niinpä mulla ois kysymys jos jotku teistä osais auttaa. Eli katkavut ja meetvursti. Raakoina niitä ei voi syödä mutta riittääkö pannulla paistaminen että niitä on turvallista syödä? Meillä on kaupassa semmonen pakaste riisimix jossa kumpaakin ja se tehdään pannulla. Paistetaan joku 10min mutta mie paistan yleensä lähemmäs 15min varmuuden vuoksi. Onko ok syödä tätä raskaana?
 
Joku ihana sen uuden eviran tähän linkkaski mutta en ihan ymmärtäny sitä. Niinpä mulla ois kysymys jos jotku teistä osais auttaa. Eli katkavut ja meetvursti. Raakoina niitä ei voi syödä mutta riittääkö pannulla paistaminen että niitä on turvallista syödä? Meillä on kaupassa semmonen pakaste riisimix jossa kumpaakin ja se tehdään pannulla. Paistetaan joku 10min mutta mie paistan yleensä lähemmäs 15min varmuuden vuoksi. Onko ok syödä tätä raskaana?

On ok kun ne kuumenee siinä yli sen noin 70 asteen, missä listeria tuhoutuu. :)
 
Mä pohdin stressiä... Joka paikassa sanotaan, ettei stressaaminen tee hyvää vauvalle. Ja se stressaa lisää, haha.
Mun työ on stressaavaa, olen tottunut siihen jo vuosien ajan. Mä en voi jäädä sairaslomalle, tai voin, mutta vain pariksi päiväksi, sillä ne hommat odottaa mua kun palaan. Tänään olen voinut todella huonosti ja olin parin tunnin kokouksessa hiestä märkänä, kun oksennus oli koko ajan kurkussa. Sekin stressaa.
Pitäisi vaan ottaa rauhallisesti, mutta en osaa! Pelkään, että tää olo ei tee hyvää sille kasvavalle yksilölle mun mahassa :sad001
 
Mä pohdin stressiä... Joka paikassa sanotaan, ettei stressaaminen tee hyvää vauvalle. Ja se stressaa lisää, haha.
Mun työ on stressaavaa, olen tottunut siihen jo vuosien ajan. Mä en voi jäädä sairaslomalle, tai voin, mutta vain pariksi päiväksi, sillä ne hommat odottaa mua kun palaan. Tänään olen voinut todella huonosti ja olin parin tunnin kokouksessa hiestä märkänä, kun oksennus oli koko ajan kurkussa. Sekin stressaa.
Pitäisi vaan ottaa rauhallisesti, mutta en osaa! Pelkään, että tää olo ei tee hyvää sille kasvavalle yksilölle mun mahassa :sad001
Eihän se tee hyvää kummallekaan. Voisitko sä puhua sun esimiehelle aiheesta? Keskustella, miten tilannetta voisi helpottaa?
 
Komppaan edellistä! Tai työterveyteen juttelemaan jos sellainen on? Harvoin se stressi helpottaa sillä että vain päättää olla stressaamatta. Ei se toimi niin, joten ei kannata ainakaan syyllistää itseään! :) Mutta rohkaisen kyllä pohtimaan voisko jotain kuitenkin muuttaa, vaikka ehkä tuntuu ettei asioille minkään voi. Usein ratkaisuja kuitenkin sit onkin.
 
Kiitos, näinhän se on.
Monista syistä johtuen kerron töissä vasta sitten 12 viikon aikoihin, nelisen viikkoa pitäisi siis selvitä. Toki, jos voin huonosti, niin pakko kertoa aiemmin.

Mulla on paljon ylitöitä ja pitämättömiä lomia, niin ehkä yritän pitää niitä pois päivä kertaalleen, sillai, ettei työt liikaa kasaannu.

Mulla on kyllä fiksu esimies ja myöskin toimiva työterveys.

Pitää vaan muistaa nyt laittaa tää pikkuinen ja sen hyvinvointi etusijalle :Heartred
Mikään muu ei ole niin tärkeää.
 
Mä pohdin stressiä... Joka paikassa sanotaan, ettei stressaaminen tee hyvää vauvalle. Ja se stressaa lisää, haha.
Mun työ on stressaavaa, olen tottunut siihen jo vuosien ajan. Mä en voi jäädä sairaslomalle, tai voin, mutta vain pariksi päiväksi, sillä ne hommat odottaa mua kun palaan. Tänään olen voinut todella huonosti ja olin parin tunnin kokouksessa hiestä märkänä, kun oksennus oli koko ajan kurkussa. Sekin stressaa.
Pitäisi vaan ottaa rauhallisesti, mutta en osaa! Pelkään, että tää olo ei tee hyvää sille kasvavalle yksilölle mun mahassa :sad001

Mulla on ollut töissä todella stressaava syksy ja talvi ja kevät. Hedelmöityshetkellä ja sen jälkeen olin saikulla jonkin aikaa ja uskon että se vaikutti jo siihen että tulin edes raskaaksi. Nyt teen kevennettyä viikkoa sen viime sairasloman jäljiltä ja toivon että esimies pitää kohtuullisena että jatkan ens kuussakin sitä. Jos vaan ei tuu enemmän pahaolo että voi tehdä töitä niin sitten kertoisin toukokuussa raskaudesta esimiehelle ja pyytäisin ymmärrystä ja luultavasti toivoisin lyhyttä päivää koko loppuraskaudeksi. Tämä tuntuu ainoalta keinolta etten stressaa ihan hulluna. Normaalisti meillä tehdään tosi paljon ylitöitä joka väsyttää ja stressaa paljon. Enkä halua tehdä hallaa tälle pienelle :Heartpink
 
Vähän pelottaa kun on oireet hävinny kokonaan. Ei ole ollut kipuja eikä kyllä vuotojakaan. Paljoa oireita ei ollutkaan mutta ne pienetkin kadonneet. Toivottavasti on vain hetkellistä ja pienellä olisi kaikki hyvin. :pale
 
Vähän pelottaa kun on oireet hävinny kokonaan. Ei ole ollut kipuja eikä kyllä vuotojakaan. Paljoa oireita ei ollutkaan mutta ne pienetkin kadonneet. Toivottavasti on vain hetkellistä ja pienellä olisi kaikki hyvin. :pale

Mullakin katosi pariksi päivää ja säikähdin, mutta kahta kauheampana tuli takaisin.. :meh: Viikot tuon oiretauon aikaan oli jotain viiden ja kuuden välillä.
 
Takaisin
Top