Yli kolmekymppiset ensimmäistä kuumeilevat

Joo, yksi seuraaja ainakin! :) Olisipa kiva saada tännekin vähän keskustelua :) Oon myös tuolla raskaaksi 2019-ketjussa.

Ikää löytyy saman verran, eli 32 mittarissa. Meillä tosin yritystä takana kohta 2 vuotta, niihin on mahtunut neljä keskenmenoa ja nyt uusimpana tapahtumana kohdun väliseinän leikkaus joulukuussa. Justiin viikko sitten kävin leikkauksen jälkeisessä kontrollissa ja saatiin lupa aloittaa yritys taas (vihdoin!) :)

Toivottavasti sinulla auttaa letrot tasaamaan kiertoa!
 
Hei vaan :) Vähän varovaisesti kirjoittelen tänne, kun en ole täällä koskaan käynyt ja lapsiasiatkin ovat tulleet mielen päälle vasta viimeisen puolen vuoden aikana, niin ei tunnu varsinaisesti kotoisalta ja kaikki lyhenteetkin muissa ketjuissa ihan hepreaa. Ikää kuitenkin 33 niin ehkä se on jo aika alkaa tätäkin miettiä. Olisi kiva jakaa kyllä ajatuksia, jos mukaan mahtuu myös ei-niin-kuumeinen, mutta kuitenkin omasta lapsesta haaveileva. Ehkäisy jätetty pois jo ajat sitten, mutta on vähän muita haasteita niin en uskalla olla kuin varovaisen odottavainen, enkä ihan täysin hurahtaa vielä ajatukseen.
 
Hei vaan :) Vähän varovaisesti kirjoittelen tänne, kun en ole täällä koskaan käynyt ja lapsiasiatkin ovat tulleet mielen päälle vasta viimeisen puolen vuoden aikana, niin ei tunnu varsinaisesti kotoisalta ja kaikki lyhenteetkin muissa ketjuissa ihan hepreaa. Ikää kuitenkin 33 niin ehkä se on jo aika alkaa tätäkin miettiä. Olisi kiva jakaa kyllä ajatuksia, jos mukaan mahtuu myös ei-niin-kuumeinen, mutta kuitenkin omasta lapsesta haaveileva. Ehkäisy jätetty pois jo ajat sitten, mutta on vähän muita haasteita niin en uskalla olla kuin varovaisen odottavainen, enkä ihan täysin hurahtaa vielä ajatukseen.

Mäki oon googlaillu lyhtenteitä enkä osaa kaikkea :D tuolla Raskaaksi 2019 on enemmän keskustelijoita :) tervetuloa!
 
Kukkuu:greet015!
Liityn joukkoonne :grin. Täytän syksyllä 31 ja elämäni ensimmäinen vauvakuume alkoi viime syksynä, kun kuvittelin olevani raskaana. Syyksi selvisi kysta munasarjassa, joka hävisi onneksi itsekseen. Nyt on 5. yrityskierto ja ovulaation pitäisi tapahtua loppuviikosta :bookworm:. En tikuttele, seuraan vain kiertoa sovelluksella ja luotan oireisiin (limat ja himot:happy:). Stressiä on ollut nyt tälle vuodelle töiden takia ihan liikaa, mutta toivotaan että ei nyt liikaa vaikuttaisi. Otin gelee royalit, vai mitkä ne nyt oli, testiin :angelic:. Tuskin lisä vitskuista haittaakaan on..
 
Onko teillä jokin erityinen syy miksi ette ole herännyt vauva-asioihin aiemmin? Ite en ole koskaan ollut mikään lapsirakas ja elämässä on ollut niin paljon kaikkea muuta että on ollut helpompi edetä ja vetää projektit ilman lapsia. Nyt alkaakin sitten biologinen kello tikittää kilpaa.
 
Hei vaan :) Vähän varovaisesti kirjoittelen tänne, kun en ole täällä koskaan käynyt ja lapsiasiatkin ovat tulleet mielen päälle vasta viimeisen puolen vuoden aikana, niin ei tunnu varsinaisesti kotoisalta ja kaikki lyhenteetkin muissa ketjuissa ihan hepreaa. Ikää kuitenkin 33 niin ehkä se on jo aika alkaa tätäkin miettiä. Olisi kiva jakaa kyllä ajatuksia, jos mukaan mahtuu myös ei-niin-kuumeinen, mutta kuitenkin omasta lapsesta haaveileva. Ehkäisy jätetty pois jo ajat sitten, mutta on vähän muita haasteita niin en uskalla olla kuin varovaisen odottavainen, enkä ihan täysin hurahtaa vielä ajatukseen.
Tm tuulimuna
Km keskenmeno
Kkm keskeytynyt keskenmeno
Ya yritys aloitettu
Kp kiertopäivä
Ovis ovulaatio
Dpo päiviä oviksen jälkeen
Pc pregcheck-raskaustesti
Tikuttaa tehdä ovulaatio tai raskaustesti

(Olikohan siinä kaikki?)
 
Onko teillä jokin erityinen syy miksi ette ole herännyt vauva-asioihin aiemmin? Ite en ole koskaan ollut mikään lapsirakas ja elämässä on ollut niin paljon kaikkea muuta että on ollut helpompi edetä ja vetää projektit ilman lapsia. Nyt alkaakin sitten biologinen kello tikittää kilpaa.

Kaippa mulla nyt vasta löytynyt mies hommaan :wink exän kanssa olin valmis reilu 4 vuotta sitten alkaa hommiin kunnes hän jätti mut. Olen nyt 32v.
 
Me valmistuttiin miehen kanssa molemmat vasta just ennen kun 30 tuli täyteen, ja jotenkin lapsen ja opiskelujen yhdistäminen tuntui hankalalta ajatukselta. Etenkin kun oma opiskeluaika oli hyvin labra&kemikaalipainotteinen, niin en halunnut olla raskaana sellaisen keskellä. Yritys alkoi kyllä heti valmistumisen jälkeen, eli yli kaksi vuotta sitten, mutta ensimmäistä edelleen odotellaan.
 
Ajattelin kirjoitella myös tänne, vaikka kirjoittelenkin pääasiassa tuolla raskaaksi 2019-puolella. Täältä kuitenkin löytyy samassa tilanteessa olevia :)

Meillä yritys alkoi näin myöhään, koska mies ei aikaisemmin lapsia halunnut. Mieli kuitenkin muuttui, mutta silloin olin juuri aloittanut uudessa työpaikassa, joten yrityksen aloittaminen lykkääntyi vielä lisää. Nyt kun huomaa, ettei niitä lapsia noin vain tule, niin vähän harmittaa tämä myöhäinen herääminen.

Koitan silti olla positiivisin mielin. Ehkä meillekin se pieni nyytti joskus tulee.
 
Meillä yksinkertaisesti molemmat luuli että ei halua lapsia. Kaikki ruokakaupassa huutavat kakarat lähinnä ärsytti :rolleyes:. Nyt kun itsellä on vauvakuume, niin vieraat lapset on yllättäen kivempia :happy:.
 
Meillä yksinkertaisesti molemmat luuli että ei halua lapsia. Kaikki ruokakaupassa huutavat kakarat lähinnä ärsytti :rolleyes:. Nyt kun itsellä on vauvakuume, niin vieraat lapset on yllättäen kivempia :happy:.

Muakin joskus siinä parikymppisenä lapset ärsytti. Noin 6 vuotta sitten huomasin, että lapset onkin aika ihania ja siitä asti oon sitten silleen on-off kuumeillu :hilarious:
 
Meillä yksinkertaisesti molemmat luuli että ei halua lapsia. Kaikki ruokakaupassa huutavat kakarat lähinnä ärsytti :rolleyes:. Nyt kun itsellä on vauvakuume, niin vieraat lapset on yllättäen kivempia :happy:.

Mua kyl ärsyttää vieraat lapset. Tutut ja (toivottavasti tulevat) omat lapset on iiiihan eri juttu :) Ja oon lastenhoitaja :grin siis riittää ihan muutaman tunnin/päivän tutustuminen että tykkään, sama kuin aikuisissa :rolleyes:
 
Moikka kaikille! Olen 30v ja mies 32v ja esikoista ollaan haluttu nyt jo vuoden. Vielä ei ole mitään raskaustestissä tapahtunut koskaan. Kevyitä hoitoja ollaan nyt aloitettu eka kierto ja tänään dpo7.
Minäkään en ole ollut mikään lapsirakas, 10v sitten en ollut edes varma että haluanko lapsia. Ajatus lapsista on kuitenkin jalostunut pikkuhiljaa siihen että kyllä todennäköisesti niitä haluan kunnes pari vuotta sitten yhtäkkiä pukkas vauvakuumeen päälle mikä oli ihan uutta mulle!:dummy1: :hilarious: vauvakuumeesta puoli vuotta jätin hormonaalisen ehkäisyn pois, sit puoli vuotta lähinnä keskeytetyllä mentiin ja sit alko kunnon yritys. Hassua tosiaan kun muiden lapset ei herätä yleensä suuria tunteita mutta kun ajattelen mahdollista omaa lasta tunteet ja ajatukset ihan eri :Heartred
 
Moikka kaikille! Olen 30v ja mies 32v ja esikoista ollaan haluttu nyt jo vuoden. Vielä ei ole mitään raskaustestissä tapahtunut koskaan. Kevyitä hoitoja ollaan nyt aloitettu eka kierto ja tänään dpo7.
Minäkään en ole ollut mikään lapsirakas, 10v sitten en ollut edes varma että haluanko lapsia. Ajatus lapsista on kuitenkin jalostunut pikkuhiljaa siihen että kyllä todennäköisesti niitä haluan kunnes pari vuotta sitten yhtäkkiä pukkas vauvakuumeen päälle mikä oli ihan uutta mulle!:dummy1: :hilarious: vauvakuumeesta puoli vuotta jätin hormonaalisen ehkäisyn pois, sit puoli vuotta lähinnä keskeytetyllä mentiin ja sit alko kunnon yritys. Hassua tosiaan kun muiden lapset ei herätä yleensä suuria tunteita mutta kun ajattelen mahdollista omaa lasta tunteet ja ajatukset ihan eri :Heartred

Miten sulla smoothie kävi? Millaisia hoitoja teillä ollaan aloiteltu?
 
No negahan se, mikäs muu..  :banghead: :rolleyes: nyt taas suosta noustu ja kp3. Viime kierto oli eka letrot+ovitrelle ja tähän kiertoon aloitin tänään pelkän letron ovista vahvistamaan. Ovuloin kyllä luomustikin mutta insseihin ei ole nyt yksityisellä varaa lähteä, ollaan vaan perustutkimuksia yksityisellä tehty, ja julkiselle saadaan aika varmaan vasta kesätauon jälkeen niin sit toiv päästään heti insseihin.
 
No negahan se, mikäs muu..  :banghead: :rolleyes: nyt taas suosta noustu ja kp3. Viime kierto oli eka letrot+ovitrelle ja tähän kiertoon aloitin tänään pelkän letron ovista vahvistamaan. Ovuloin kyllä luomustikin mutta insseihin ei ole nyt yksityisellä varaa lähteä, ollaan vaan perustutkimuksia yksityisellä tehty, ja julkiselle saadaan aika varmaan vasta kesätauon jälkeen niin sit toiv päästään heti insseihin.
Pidän peukkuja, jos käviskin niin hyvin, ettei tarvitse insseihin lähteä ollenkaan :)
 
Täällä kanssa yksi -88 vuosimallin rouva haaveilee aviomiehen kanssa esikoisesta. Oon kirjoitellut jonkin verran tuonne Raskaaksi2019 ryhmään jo..

Meillä menossa vasta nyt yk1 ja ovista odotellaan
 
Takaisin
Top