----45+++++ kuumeiset

Kukaan ei ensimmäisenä keinona käytä irtisanoutumista, joten kyllä siellä on osaamattomuutta ollut johdossa aivan varmasti. Myös se, että et ole saanut apua, on virhe. Minä olisin sinun sijassasi lähtenyt jo aikoja sitten. Enkä käsitä että suostut yhä tehdä pitkää päivää sillä kuuden tunnin palkalla.

Yölento :) Kiitos näkemyksestä. Johdossa täytyy olla sitten...

En suostu tekemää pitkää päivää, vaan joustan. En jatkuvasti tee ja pidän kiinni asiasta.
 
Yölento :) Kiitos näkemyksestä. Johdossa täytyy olla sitten...

En suostu tekemää pitkää päivää, vaan joustan. En jatkuvasti tee ja pidän kiinni asiasta.
Minä olen töissä ihan kuuluisa siitä että en jousta kuin todella painavin perustein eikä samaa hyvää saavuteta jollain toisella keinolla.
 
Monesti joukkoirtisanoutumisissa mitta on täyttynyt jo 3-6 kk aikaisemmin, ja sen jälkeen on jonkin aikaa mietitty, mitä seuraavaksi tekisi, ennen kuin irtisanoutumisilmoitus on annettu. Ei se seuraavan työpaikan etsiminenkään hetkessä tapahdu, ja harva irtisanoutuu tyhjän päälle. Ja toisaalta kun muutama lähtee, toteavat loputkin lähtöä harkitsevat, etteivät halua jäädä.

Työpaikoilla paska valuu ylhäältä alaspäin. Teillä esimiehet eivät ole laittaneet häirikköä järjestykseen vaan ovat antaneet hänen mellastaa vapaasti, ja siksi se on esimiesten vika.
 
Yölento :) Sama täällä.

Lakkasin joustamasta turhan takia, kun tuli 40+ mittariin:joyful:
Kyllä minä olen ollut havaitsevinani kirjoituksissasi sekä joustoa että kiltteyttä, jota minulta ei ole koskaan löytynyt. Olen sellaista Sääntökirjalla päähän - tyyppiä ja lisäksi minua kaivataan töissä nyt hoitovapaan aikana, koska muut eivät saa suutaan auki silloin kun olisi sen aika. Olen kuitenkin niin hyvä työssäni että vaikka olen vaativa alainen niin minut halutaan pitää tyytyväisenä, mikä on koko työyhteisön etu, sillä minulle riittää se, että toimitaan oikein ja lainmukaisesti.
 
Huoh, olipa pitkä päivä. Opetusta kasista neljään ja siitä suoraan tarhan kautta perheliikuntaan
ja tankkaamaan auto. Mies lupasi lähteä kauppaan, kun jääkaappi tyhjänä. Sauna voisi olla
kova juttu! :p

Teinit jaksoivat yllättävän hyvin kolmesta neljään. Vain yksi karkasi tunnilta ilman lupaa
huomaamattani. Onneksi toinen oppilas tuli ilmoittamaan asiasta. Voi vitsi, mä odotan
sitä lauantain ja sunnuntain välistä hotellireissua. Pääsee toisen pariskunnan kanssa
viettään iltaa. Heilläkin kolme lasta, miehet töissä samassa rakennuksessa ja meillä
rouvan kanssa neulonta lähellä sydäntä. Varmaan taas on kutimet mukana :grin Ja
sitten ihana aamupala vielä hotellilla sunnuntaina :woot:

Unohdin testata oviksen päivällä töissä ollessa, joten testasin vasta nyt illalla. Viiva on
yhtä vahva kuin kaksi edellistä.

Tänään ei onneksi tullut fiilis, että vaihdan alaa :smug:
 
Kyllä minä olen ollut havaitsevinani kirjoituksissasi sekä joustoa että kiltteyttä, jota minulta ei ole koskaan löytynyt. Olen sellaista Sääntökirjalla päähän - tyyppiä ja lisäksi minua kaivataan töissä nyt hoitovapaan aikana, koska muut eivät saa suutaan auki silloin kun olisi sen aika. Olen kuitenkin niin hyvä työssäni että vaikka olen vaativa alainen niin minut halutaan pitää tyytyväisenä, mikä on koko työyhteisön etu, sillä minulle riittää se, että toimitaan oikein ja lainmukaisesti.

Yölento :) Olen kiltti ja avulias, niin on sanottu monesti ja yritän korjata asiaa:banghead:

Mutta monesti kaupallisella alalla pitää kyllä välillä joustaa. Raja menee jossain.

Et ole kaupallisella alalla, niin et voi tietää.

Olen joustanut nykyään jopa liian vähän, mutta saanut pitää paikkani. Monessa työssä joutuu tekemään ylitöitä automaattisesti, tai muut jyrää/ vie paikan.

Meillä ei ole vaadittu ylitöitä, vaan tilanne johtuu ihan muusta ja koko pakka menee uusiksi....

Onneksi saan pitää paikkani:p

Mutta huutava myyntipäällikkö sai kenkää tosi pitkän uransa päätteeksi:cool:
 
Ei sinun itseäsi tarvitse muuttaa. Olet ihan hyvä tuollaisenaan, mutta puolesi sinun pitäisi oppia pitämään.

Minä olen kaupallisella alalla ja tiedän, että siellä sitä joustoa pidetään itsestään selvyytenä, kunnes itse laittaa sille stopin. Hyviä prosyyrejä tähän on työehtosopimus, työsopimus ja liiton paperit. Olen hämmästynyt siitä, miten omilla työpaikoillani ihmiset ovat olleet täysin tietämättömiä oikeuksistaan. Sen vertaa eivät lappusia lukeneet.

Vastavirran akka :)

En ole tehnyt ylitöitä useaan vuoteen, kun pistin stopin, mutta jousto ei ole aina ylityö. Siitä ollaan samaa mieltä, että alalla automaattisesti oletetaan ihmisten joustavan ja jopa tekevän ylitöitä tuosta vaan. Hyvin moni joutuu ylitöitä tekemään.

Äsken pissasin tunnin "kusen" ja tein Rfsu raskaus testin, näin epätoivoisena, että edes jotain positiivista palautetta jostain saisi!:laughing002 Menkkoja ei kuulu ja rinnat tänään tulleet aroiksi......

Ylempi on Rfsu:n r-testi ja alempi on ovistesti. Saa tuomita:angelic:

20190320_201642.jpg
 
Eihän meinaa lentää kirves kaivoon. Jos ei nyt, niin ensikierrossa on toimintaa.

Onko joku vienyt mun oviksen? Ei ole näkynyt.

Vastavirran akka :) Ei lennä kirves kaivoon....hämmästyttää tämä Rfsu testi, koska aamulla se oli blanko. Selvästi jotain näkyy ja menkat myöhässä 2-3päivää.

Näkeekö kukaan muu?

Jospa sun ovis ilmestyy yllättäin!:cheers
 
Ei sinun itseäsi tarvitse muuttaa. Olet ihan hyvä tuollaisenaan, mutta puolesi sinun pitäisi oppia pitämään.

Minä olen kaupallisella alalla ja tiedän, että siellä sitä joustoa pidetään itsestään selvyytenä, kunnes itse laittaa sille stopin. Hyviä prosyyrejä tähän on työehtosopimus, työsopimus ja liiton paperit. Olen hämmästynyt siitä, miten omilla työpaikoillani ihmiset ovat olleet täysin tietämättömiä oikeuksistaan. Sen vertaa eivät lappusia lukeneet.
Tätä minä juuri tarkoitan!! On olemassa sopimuksia, joita on yökausia hiottu, jotta työelämä olisi kaikille oikeudenmukaista ja sitten kiltit ihmiset on lempeämpiä kuin lampaat eivätkä vaadi itselleen sitä hyvää kohtelua mikä heille kuuluu.

En minä töissäkään kohtuuton ole ellei kohtuuttomuutta ole se, että lakeja noudatetaan. Ja kohtelias ja asiallinen olen aina. Silti voi pitää kiinni oikeuksistaan ja hyvinvoinnistaan.
 
Jos tuo olisi minun kusasusta tehty, niin menkat ei alkaisi vielä moneen päivään. Mulla usein ovisviivasta tulee yhtävahva ja sitten vasta alkaa ne.

Vastavirran akka :) Olen huomannut vaihtelua tässä. Välillä ovistesti on täysin blanko ihan loppuklerrosta.

Oli sitten raskaana tai ei, ei kerro mistään:chicken:

Miten muuten ystäväsi IVF eteni? Toivottavasti hän on jo onnellisesti raskaana:drunken_smilie
 
Monesti joukkoirtisanoutumisissa mitta on täyttynyt jo 3-6 kk aikaisemmin, ja sen jälkeen on jonkin aikaa mietitty, mitä seuraavaksi tekisi, ennen kuin irtisanoutumisilmoitus on annettu. Ei se seuraavan työpaikan etsiminenkään hetkessä tapahdu, ja harva irtisanoutuu tyhjän päälle. Ja toisaalta kun muutama lähtee, toteavat loputkin lähtöä harkitsevat, etteivät halua jäädä.

Työpaikoilla paska valuu ylhäältä alaspäin. Teillä esimiehet eivät ole laittaneet häirikköä järjestykseen vaan ovat antaneet hänen mellastaa vapaasti, ja siksi se on esimiesten vika.

Suski75 :) Näillä kaikilla lähtijöillä oli jo toinen paikka, eivät tyhjänpäälle jääneet.

Haukkuminen ja solvaavat sähköpostit lisääntyivät lähtijoiden kesken noin puoli vuotta ennen irtisanoutimisia. Lähtijät siis tappelivat myös keskenään.

On kyllä mahtunut paljon kiistelyä viimeaikoina, etten ole moista nähnyt ennen koskaan missään.
 
Haukkuminen ja solvaavat sähköpostit lisääntyivät lähtijoiden kesken noin puoli vuotta ennen irtisanoutimisia. Lähtijät siis tappelivat myös keskenään.
Lähtijät monesti odottavat liian pitkään lähtönsä kanssa, toivoen että tilanne muuttuisi paremmaksi, eivätkä ymmärrä, että olisi parempi lähteä silloin kun sen vielä pystyy tekemään siististi ja sivistyneesti. Moni odottelee kunnes hermo menee lopullisesti, ja sitten palavat sillat takana.
 
Mites raskaustestirintamalla?
Entä onko ovikset liikkeellä?
Täällä juilii muniksissa, eiköhän tuo kypsy hyvää vauhtia. Mun pikku jouluhalko:shy:, kasvakasva.
Oliskohan kp10, täytyy tuo dieselmoottori pikkuhiljaa vääntää käyntiin.
 
Takaisin
Top