Joulukuun mammat 2015

Nyt myös nuoremmalla joulukuisella on nimi :Heartred Ollaan tyytyväisiä sekä nimeen että kummeihin ja kastajaisetkin menivät mukavasti. Ihanaa, että synttärikausi, joulu, synnytys, uusi vuosi ja kastajaiset on ohi ja nyt voi relata taas ens joulukuuhun asti.
 
Tytsy kiva kuulla että juhlat meni kivasti :)
Meillä osalla lapsilla aika yleinen nimi, sillon kun ne annettiin niin oli harvinaisempi mut olikin nousussa:eek: mut väliä tuolla, meidän mielestä lapsilla on kauniit nimet ja ei heitä ole tässä kämpässä kun 1 per nimi:wink
Hiihtoloma lusittu ja arki taas palailemassa... olipa ihanaa kun ei ollut kiirus minnekään! Kesää odottaessa:wink
 
Ja onpa sitten nimi kiva monen muunkin mielestä kuin vain meidän :D

Mä niin ootan että tuo jää sulaisi teiltä ja poluilta että voisi pistää vauvan vaan reppuun ja lähteä kävelylle koiran kanssa tai hakeen esikoista. Nyt kun se on vielä sopivan kevyt kannettavaksi.

Isompi joulukuinen on alkanut kiljuun ja huutaan kaiken asiansa ja kerään huomiota. Hieman korvat koetuksella. Ei olla vielä onnistuttu karsiin tätä ärsyttävää tapaa pois. Muutenkin ärsyttävä mä haluun -kinuaja aika usein. Jos ei olis oma, pitäisin aika rasittavana ja huonosti kasvatettuna kakarana. Kasvaapa taas ymmärrys muita vanhempia kohtaan. :)
 
Kai se pitää sittenkin ostaa seisomalauta 3 veelle. Suosituksia? Meidän Smileihin ei kai käy kuin Bumprider tai BuggyBoard Max. Kenelläkään näistä kokemusta? Entä onko semmoisesta satulatuolista paljon hyötyä vai enemmän haittaa kun on tiellä?
 
Meillä on buggy bord mini, lumessa ja paksussa loskassa ei liiku (liikkuuko mikään?) muuten ei oo ollut mitään valitettavaa :wink
 
Toi on kyl tosi hyvä! Sannin molemmat jalat mahtuu lauda päälle ilman ongelmia ja ”hukkatilaakin” jää sem verta että laudan päällä voi steppailla:wink
Mä oon itse sen verta lyhyt (159) että mun jalat ei osu lautaan mut miehen jalat osuu (178cm)... eikä se mitenkään kummallisesti harpo vaan ihan normaalisti kävelee :wink
Klo on 0.30 ja niin sitä vaan hereillä möllötetään kun sisu eri mieltä nukkumis asioista :sad001
 
Alkaa toi mini houkutella. Vielä yks kysymys: Kulkeeko se hiekkatiellä / hiekkaisella kävelytiellä ok, vaikka on pienemmät renkaat? Semmoista kun varmaan olis suurin osa käytöstä (päiväkotiin ja takas).
 
Kyllä kulkee:) jos on pehmoinen alusta niin kulkee silti vaikkakin hiukan raskaammin mutta ei mitenkään liian raskaasti :wink suosittelen!
 
Siis voi paska suoraan sanottuna. Tänää soitti neuvolasta että radi jälleen.. eiku taas pistämään miljoona kertaa. Että voiki turhauttaa nii hemmetisti!!! :sad001((
 
Wopwop, voihan kurjuus :sad001 Toivottavasti saisit pidettyä arvot hyvinä ihan ruokavaliolla. Ärsyttävää miettiä syömisiäni koko ajan :sad001 Mutta pysyypä samalla linjat kunnossa :)

Hyvää naistenpäivää kaikille!
 
Voi hitsi Wopwop! Toivottavasti pääsisit helpolla sokereiden kanssa:Heartred
Mut niinku tytsy tossa sanoikin niin linjat pysyy kunnossa kun saa mättää mitä haluais:wink
Meill sisu oppi pyörähtämään mahalleen viime viikolla:) vielä kun sais tän syömään soseita niin vois hyvillä mielin mennä synnärin kasvukontroliin parin viikon päästä:wink
 
Tottahan tuokin! :D no ei onneks ois pitkä aika enään kesäkuuhun ja tosiaan toivotaaan että ruokavaliolla saan sokerit pysyyn kurissa :)
 
Heippa. Mitäs teille kuuluu? Meidän kuopus löhti 8kk ikäsenä kävelemään ja on jotenki tosi vaikea lapsi ollut alusta asti. Ekat 4kk koliikkia ja nytkin vaan itkee jos ei ole mun sylissä tyyliin.. lekurissaki käytetty ja nöyttää olevan luonteenpiirre kun mitää vikaa ei löytyny.. raskasta on ollut
 
Voi ei Jemina, teillä ollu vähän ikävämpi alku kun on ollu koliikkia. :sorry: Meillä oli toukokuisen kanssa samantapainen tilanne, ~ 4kk iässä alkoi jokapäiväinen tyytymättömyys ja missään muualla ei ollu hyvä olla kuin sylissä, niin ulkona kuin sisällä. Kitinää, rutinaa, raivoamista ja itkua muuten. Oli hyvin tuskasta aikaa kun ei kädet meinannu riittää mihinkään kun olis koko ajan pitäny olla lapsi sylissä jos halus että on edes hetken tyytyväinen ja hiljaa. Ja sitä ’riemua’ kesti useamman kuukauden, lähempänä vuoden ikää alkoi helpottamaan ja nyt se on pelkkä kaukainen (ja kauhea) muisto. :confused: Tsempit sinne!

Tänne kuuluu ihan hyvää. :) Lapset kasvaa hirmu nopeesti ja sitä myöten arkikin helpottuu.
 
Voi ei Jemina! Hirveesti voimia :Heartred meillä Siiri kans aika täräkkä täti ja huutaa hyvän osan päivästä... mitään vikaa/ongelmaa hänellä ole mutta huutaa vaan huutamisen ilosta! Kovin raskasta:sad001
Tätä kestänyt kans hyvä tovi...
Muuten meille kuuluu ihan hyvää:) just ollaan selätetty vatsa tauti(toivon mukaan) ja elämä menee omalla painollaan, kiireisenä :)
Sisun kasvua seurataan tiuhaan jorvissa ja uutena ”ilona” myös sen ihoa mennään näyttämään lastensairaalaan tiistaina... se helahtaa täplikkääksi kun palelee tai ketuttaa... kasvun puolesta on väläytetty kasvuhormonia kun kasvaa -3 käyrällä ja aikuismitta olis semmoset 160cm... joku hormonilääkäri ois elokuussa kans samalla kun käydään sitä kasvua kattelemassa! Tämä tuo lisä toimintaa muutenkin kiireiseen arkeen :/
Sanni tykkää kovin käydä kerhossa mutta vaipadtaan suostu luopumaan millään ilveellä:sad001 jospa kesällä sit...
Isot tytöt kävi virpomassa tänään ja saalis oli aikamoinen :eek: nyt on sit herkkua vaikka kuin... ImageUploadedByVau Foorumi1555267479.199682.jpg
 
Talvitintti pelkästään toi että kerroit että teillä loppu lähempänä vuoden ikään tuo toooodella paljon lohtua. Eli toivo ei ole vielä menetetty, harnittaa vaan kun en todellakaa ole nauttinut tästä vauva ajasta tipan tippaa. :sad001 Haaveiltiin kolmannesta mutta ei kyllä voimavarat riitä miehen kanssa. Ja voi äippä. Millasii täpliä niinku tulee? Kerro mitä ne sit sano tiistaina! En oo ikinä törmännytkään tämmöseen kasvuhormoni juttuun. Olis mielenkinntosta kuulla lisää tästäkin asiasta jos jaksat päivitellä tilannetta! :) Meilläki tavoittenaa kesällä vaipattomuus....
 
Niin tämmöiseksi menee toi sisun iho kun alkaa v-käyrä nousta tai palelee

View attachment 77446

Eka lääkärit ajatteli et sisun pienuuden takana olis ollut mun poikkeava istukka (vallimainen ja pieni, mun kämmenen kokoinen) mut se ei vissiinkään syynä kun ei oo kirinyt kasvussa syntymän jälkeen.
Huomenna tosiaan mennään lasten kirurgille joka kattoo tota ihoa, vissiin jotain koskien pintaverisuoni(????) mut siitä viisaampana huomenna!
Sit elokuussa olis luvassa lastenlääkärin/fyssan/lasten endokrinologin vierailu... jossa sit katotaan tilanne kun ikää alkaa olla lähemmäs vuos ja kiinteitä syöty hyvä tovi. Toi krinologi vissiinkin katsoo sit kasvuhormoni/kilpirauhas yms juttuja et kattoo et onko kilpirauhashormonissa/kasvuhormoneissa jotain vipaa.
Hirveen rakasta tämmöset ekstra menot muutenkin kiireisessä arjessa...
Tuun sit huomenna kertomaan mitä hesassa sanottiin:)
 
Takaisin
Top