Millaisia raskausoireita sinulla on?

Joo nää liukkaat kelit on ihan syvältä, itellä talven eka kaatuminen jo plakkarissa :facepalm: lensin ihan kunnolla istualleen, aika mojova mustelma tuli kankkuun. Sama kävi esikoisen raskaudessa. Kaivoin sit samana iltana jo Icebugit käyttöön, ei tää tasapaino vaan oo kohdillaa ja siihen ku yhdistää pääkallokelit nii ei hyvä.. :confused:
 
Mä oon monena talvena miettiny icebugien tmv ostoa, mutta tänä vuonna kävikin tuuri ja työnantajalta saatiin joululahjaks icubugit. On ollu käyttöä..
 
Mulla tullut kans välillä noita liitoskipuja. Välillä tulee sellainen vihlova/pakottava tunne ihan alapäähän. Joskus tulee myös tosi puristava tunne vatsaan ja vaikea jopa saada vedettyä henkeä. Luulen, että ne on ehkä jotain harkkasuppareita? Tulevat pääasiassa iltaisin ja silloin on pakko mennä johonkin makuulle, kunnes tunne helpottaa/laukeaa. Onneksi niitä ei ole ollut montaa kertaa, koska ovat vähän pelottaviakin.

Ja joo, pää on välillä kuin pärekori. Tai sinne tuntuu mahtuvan tavallista vähemmän tavaraa. Yksi asia pysyy muistissa ja muut sitten valuvat jonnekin. Mieskin on huomannut tämän. Yleensä oon meistä se, jolla on parempi muisti ja oon enemmän kartalla kaikesta, mutta nyt mun muistiin ei kuulemma enää voi samalla tavalla luottaa:wideyed:

Mun pitäis kans ostaa icebugit. Pari työkaveria just kehui niitä. Mua hirvitti eilen, kun oli tosi liukasta ja ulkoilutin koiraa. Vaikka koira ei ole niin iso, että muuten sais mut kumoon, niin jossain oikeen liukkaassa kohdassa sopiva nykäisy vois tehdä pahaa jälkee:confused: Pitää miettiä vauvankin turvallisuutta.
 
Icebugeja mietin itekin viimeks tänä aamuna, kun sipsuttelin töistä parkkipaikalle. Mulla ei siis vieläkään oo työpaikalla parkkipaikkaa, vaan joutuu jättämään pikkusta reilu kilometrin päähän auton. Ei kiva. Mulla on muutenkin huono tasapaino, eikä tää raskaus ainakaan auta asiaa.
 
Noi icebugit olis kyllä täälläkin hyvä hankinta. Jos vaikka joulupukki toisi :D mulla on kans kipuja kun istun pitkään kovalla tuolilla. Tuntuu että paikat menee jumiin ja kankeiksi ja jostain tuolta alhaalta jäykistyy. Nyt on siis RV 29+4. Saa nähdä kuinka jäykäksi sitä vielä tässä tulee :D
 
Mulla on nyt tänään ollut aika ikävää närästystä. Mitä närästyslääkettä voikaan käyttää raskausaikana?
 
Rennietä voi ottaa huoletta mutta jos vaiva on jatkuvaa niin reseptillä kannattaa pyytää gaviscon oraaliliuosta. Itse olen käyttänyt molempia. Rennietä on yleensä aina laukussa varalta, helpottaa nopeasti äkillistä närästystä neutraloimalla vatsahappoja. Gaviscon on vatsansuoja lääke mikä on kauhean makuinen mutta toimii kyllä jos tarvitsee pidempi aikaista apua mihin rennie ei pysty.

Näillä olen itse mennyt läpi raskaudet..
 
Mulla on liitoskivut pahentunut eilen ihan uudelle taholle. Nyt on eilisillasta saakka ollut jatkuvaa kipua haaroissa jossain luissa ja lihaksissa. Pitää aloittaa joku kevyt jumppailu ja varmaan hankkia tukivyö mahalle. En haluaisi vaivaiseksi koko loppuraskaudeksi:confused:
 
Kävelin sit kumminkin yhtä pirun jyrkkää mäkeä ylös työntäen rattaissa esikoista ja sit piti raahata rattaat portaita pitkin tokaan kerrokseen ja nyt huomaa, kun vihloo alavatsaa ja vähä tuntuu alapäässäkin :meh: otin jo panadolin ja koitan nyt ottaa vähän iisimmin, mutta saa nähä millon helpottaa.. Tyhmästä päästä kärsii :wacky:
 
Mulla kans liitoskivut tänään olleet aivan uusissa ulottuvuuksissa! Eilen tuli käveltyä yli 15km, viikon ruokaostokset siihen lisäksi ja illalla seksiä, niin johan on paikat kipeänä... Aamulla ei meinannut kävelystä tulla mitään, mut rauhallisilla venyttelyillä sain kyllä puoleen päivään itseni lähes kivuttomaksi ja pääs taas kävelemään eppuluokkalaisen arviointikeskusteluun :D Mullahan on tosiaan aina tuplarattaat matkassa ja kyl iltaisin on toi alavatsa melko hellänä jos paljon tulee reipasta kävelyä.
 
Huh, viime yönä taisin kokea ensimmäiset harjoitussupistukset rv. 21+1. Heräsin ja pelästyin uudenlaista kipua, ettei vain mene kesken. Myöhemmin yöllä tuli vielä toinen, mutta silloin kivuton ja lähempänä sitä, millaiseksi olen lukenut sen kuvailtavan. Täytyy huomenna ottaa puheeksi käydessäni ultrassa.
 
Liitokset täälläkin kipeytyy jos yhtään tulee käveltyä normaalia enemmän :confused:
 
Taitaa taas joutua saikulle, neljän tunnin vuoro ja paineen tunnetta alapäässä. Hurraa :meh: jospa sais neuvolasta jonkun huomenna kiinni, koitin tänään soittaa, mut joku saakelin koulutuspäivä tietty. Menin sit koittaa töihi, ku oli nii lyhyt vuoro. Ei näemmä kestä kroppa tollasta. Ei ois yhtään varaa olla saikulla nii ärsyttää kyllä. :sorry:
 
Minä joudun hakemaan sairauslomat terveyskeskuksen akuuttipäivystyksestä, pääsee lääkäriin joka voi kirjoittaa kerralla pitemmän sairausloman. Neuvolan kautta en ole saanut yhtään sairauslomaa, vaan he ovat ohjeistaneet menemään akuuttipäivystykseen.

Täällä oireet vaikuttaa pahenevan, nyt on pitkäaikainen istuminen myös kipuilevaa, kävelyn ja seisomisen lisäksi. Makuuasento paras. Mutta nyt on välillä voinut nostella taas esikoista ilman supistuksia :) kokeilin nyt panadolia ottaa, mutta siitä ei ollut yhtään apua..
 
Mulla alkanut nyt alaselkä kipuilla :/ niin ärsyttävää! Välillä kun rivakammin kävelee pidemmän matkaa niin säteilee sellasena sähköiskumaisena takareiteenkin.
 
Nyt kun jatkuvasta väsymyksestä on päästy eroon, niin mulla on alkanu unettomuus ja yöheräilyt. Saatan nukahtaa ihan normaalisti esim. klo 22, mut herään sit 00-02 välillä, enkä saa enää unta ennen aamua, jolloin on vähä myöhästä, ellei satu olemaan iltavuoro tai vapaapäivä. En oo viime yöstäkään ihan varma, oonko nukahtanu kertaakaan puolen yön jälkeen, mahdollisesti torkuin jonnekin kahteen asti, jonka jälkeen en oo saanu nukuttua yhtään. Auttaako tähän mikään?
 
Nyt kun jatkuvasta väsymyksestä on päästy eroon, niin mulla on alkanu unettomuus ja yöheräilyt. Saatan nukahtaa ihan normaalisti esim. klo 22, mut herään sit 00-02 välillä, enkä saa enää unta ennen aamua, jolloin on vähä myöhästä, ellei satu olemaan iltavuoro tai vapaapäivä. En oo viime yöstäkään ihan varma, oonko nukahtanu kertaakaan puolen yön jälkeen, mahdollisesti torkuin jonnekin kahteen asti, jonka jälkeen en oo saanu nukuttua yhtään. Auttaako tähän mikään?
Mulla on synnytys auttanut... Loppuraskauksissa saattanut mennä viikkokin samoilla silmillä. Hormonit muuttaa unen kevyemmäksi ja joillain häviää unet kokonaan.
 
Nyt kun jatkuvasta väsymyksestä on päästy eroon, niin mulla on alkanu unettomuus ja yöheräilyt. Saatan nukahtaa ihan normaalisti esim. klo 22, mut herään sit 00-02 välillä, enkä saa enää unta ennen aamua, jolloin on vähä myöhästä, ellei satu olemaan iltavuoro tai vapaapäivä. En oo viime yöstäkään ihan varma, oonko nukahtanu kertaakaan puolen yön jälkeen, mahdollisesti torkuin jonnekin kahteen asti, jonka jälkeen en oo saanu nukuttua yhtään. Auttaako tähän mikään?
Mulla ollut myös tuota samaa, valvon tosin pari tuntia vaan maksimissaan, mut viime yönä heräilinkii varmaa kolmesti enkä yhtää muista miten kauan oon välissä nukkunu. Myös pohkeesta alkanu vetää suonta usein öisin ni jos en muuten vaan herää ni siihen sit. Ärsyttävää, esikoisesta nukuin synnytystä edeltävään yöhön asti ihan täysillä enkä ees vessaan heräilly.
 
Mulla alkanut nyt alaselkä kipuilla :/ niin ärsyttävää! Välillä kun rivakammin kävelee pidemmän matkaa niin säteilee sellasena sähköiskumaisena takareiteenkin.

Mulla auttaa alaselän kipuiluun sauna ja siellä kevyt venytys selällään maatessa. Pieni keinuttelu selällään rentouttavassa lämmössä.

Toki, jos tuo sinun kipuilu sattuisi olemaan iskias vaivaa, joka on hyvin yleistä raskaana olevilla, sain edesmenneeltä mummilta hyvän ohjeen tähän vaivaan, jota hänen mumminsa oli käyttänyt. 100% villaa yöksi kipukohtaan, eli patalappu tai villasukka :grin Itse laitan villasukan, ja pikkuhousujen reunalla saa pysymään paikalla. Sitten päivällä venytys selkään, nostat toisen jalan pöydälle koukussa (lootusasento?) ja taivutat siitä selkää eteenpäin, toiselle jalalla sama. Oon itse pärjännyt ilman kipulääkkeitä noilla ohjeilla :)
 
No soitin nyt neuvolaan ja käski omaan tk olla yhteydessä, mut soitin nyt sit työterveyteen ja toivon, ettei oo yhtä fiksu lekuri, ku se joka sano, ettei pitäs olla enää raskauspahoinvointia. :grin no pitää sanoo, että jos ei osaa sanoo juuta eikö jaata ni äippäpoli osannee sanoo jotai :rolleyes: siellä voisivat tarvittaessa tutkiakkin. Jotenki en kyllä halua uskoa, että mitään on tapahtunu, mut ei tää nyt hirveen hyvältäkään kuulosta ja tunnu. :wacky:
 
Takaisin
Top