Millaisia raskausoireita sinulla on?

Koko ajan nälkä. Ja jos ei jatkuvasti jotai napsi nii tulee todella huono olo ja sit sitä makoillaan kaksin kerroin sohvalla. :sad001 ja paino nousee jatkuvasta syömisestä. Muilla tämmöstä? Ja jos on ideoita terveellisistä napsittavista niin saa vinkata. Hedelmiä tulee syötyä kyllä.
 
En tiedä onko miten terveellistä pidemmän päälle mutta itse "napsin" hapankorppuja!

Tämä väsymys on niin lamaannuttavaa! Viime yönäkin 10 tunnin yöunet mutta jo aamulla tunsin että tästä päivästä tulee rankka, väsytti niin suunnattomasti ja väsyttää edelleen. Voiko olla mahdollista että pelkkä raskaus aiheuttaa tällaista väsymystä ilman mitään muuta syytä? Pari päivää sitten oli sokerirasitus, pieni verenkuva otettiin sekä kilppariarvot. Kaikki ok. Tietty kilppariarvoissa t4v (nyt 11) saisi olla korkeammallakin..
 
Varpahat: onko rautavarastoja katottu?

Toukokuussa ferritiini oli 49. Lääkärin mukaan "ei ole aihetta enää tarkistaa, arvot matalahkot mutta eivät kerro koko totuutta". Ilmeisesti pitää muoti-ilmiönä..
 
Mulla on hemoglobiini laskenu, oli viime neuvolassa 117, kun yleensä on mulla 130 luokkaa. Ja ihan väsynyt ja uupunut oon koko ajan. Terkka sanoi vaan, että syö liharuokia. Pari päivää sitten aloin syödä viime raskaudesta jäljelle jääneitä rautatabletteja kun en kestä tätä jatkuvaa uupumusta. Mulla maha kuitenkin kestää hyvin rautatabletteja. Aika kauanhan noilla kestää vaikuttaa kun rautavarastojen täyttyminen vie muutaman viikon...
 
Mulla oli reilu kuukausi sitten Hb 111 ja sain rautakuurin.. Nyt reilussa kuukaudessa arvo oli noussut ja tulos oli 118.. Mulla tosin on tuo Hb kyl ollut hieman heittelevää mallia, syytä ei kyl tiedä.. Ensin oli 117, sit 130 ja sit tuon 111..
 
Mulla oli kans rautaarvot 108 ja olo sen mukainen. Nyt oon syönyt rautaa joku kolme kuukautta ja se on noussut 122.
 
Miten kaikki muut on saanu raudat nousuun noin hyvin? Mulla hemoglobiini vaan laskenu joka mittauksessa, viimeisin mittaus oli 107. Lisäraudan aloitin lokakuussa ja vikat viikot oon syöny lisärautaa sekä tablettina että nestemäisenä.
 
Mulla kans rauta ollut matala mut kohtuu hyvin noussut ku oon syönyt rautalisää useamman kk. Mut olo on kuiten aika surkea vaikka hb onki 120 luokkaa.

Varpahat: Mulla oli ekassa raskaudessa tosi kovat migreenit ja päänsäryt. Söin aikalailla 2/3 odotusajasta Panacodia päivittäin. Migreeniä en ollut koskaan aikaisemmin sairastanut mut raskausaikana jotenki aktivoitui.
 
Miten kaikki muut on saanu raudat nousuun noin hyvin? Mulla hemoglobiini vaan laskenu joka mittauksessa, viimeisin mittaus oli 107. Lisäraudan aloitin lokakuussa ja vikat viikot oon syöny lisärautaa sekä tablettina että nestemäisenä.
Nautitko C-vitamiinin myös? Se parantaa raudan imeytymistä..
 
Joo mun rautatableteissa on mukana C-vitamiini ja oon yrittäny ottaa ne vitaminoidun mehun kanssa. Lisäksi oon välttänyt maitotuotteita aamupalalla,kun oon aamuisin ottanu noi raudat.
 
Mulla on retafer 100mg sekä aamuisin otan C-vitamiinin 1000mg poreena myös..
Onko sitä c:tä paljon siinä raudan yhteydessä?
 
Miten kaikki muut on saanu raudat nousuun noin hyvin? Mulla hemoglobiini vaan laskenu joka mittauksessa, viimeisin mittaus oli 107. Lisäraudan aloitin lokakuussa ja vikat viikot oon syöny lisärautaa sekä tablettina että nestemäisenä.

Kannattaa valita sellainen tuote jossa on kunnolla rautaa, eli rautalääke, esim Retafer tai Obsidan. Niissä on rautaa 100 mg. Sellaisilla valmisteilla joissa rautaa on liian vähän, esim. 15 mg per tabletti, ei tee yhtään mitään jos on tarvis nostaa hemoglobiinia.
 
Täällä vaivaa lantion löystyminen. Vaivasi jo edellisessä raskaudessa , mutta nyt kivut alkoi aikaisemmin. Pakaroiden yläosat on tosi kipeät ja käveleminen sattuu. Sain neuvolasta lähetteen fysioterapeutille, toivottavasti saan apua. Vähän pelottaa kun raskautta vielä kolme kuukautta jäljellä ja nyt oon jo ihan romuna :sad001
 
Kannattaa valita sellainen tuote jossa on kunnolla rautaa, eli rautalääke, esim Retafer tai Obsidan. Niissä on rautaa 100 mg. Sellaisilla valmisteilla joissa rautaa on liian vähän, esim. 15 mg per tabletti, ei tee yhtään mitään jos on tarvis nostaa hemoglobiinia.


Joo on tuo 100 mg ja lisäksi vielä se nestemäinen sitten.
 
Täällä vaivaa lantion löystyminen. Vaivasi jo edellisessä raskaudessa , mutta nyt kivut alkoi aikaisemmin. Pakaroiden yläosat on tosi kipeät ja käveleminen sattuu. Sain neuvolasta lähetteen fysioterapeutille, toivottavasti saan apua. Vähän pelottaa kun raskautta vielä kolme kuukautta jäljellä ja nyt oon jo ihan romuna :sad001

Ihan sama juttu minullakin :/ öisin ei pysty mitenkään päin nukkumaan vaikka tyyny olisikin jalkojen välissä, lonkkaniveliin sattuu silti. Minä en ole edes ajatellut fyssaria kun en tiedä mitä se muka auttaisi :sad001
 
Täällä vaivana ylävatsan puutuminen ja pistely erityisesti oikealla sekä yläselän kivut. Töissä ei tiedä miten päin olisi, kun istuminen ja seisominen tuntuu pahalta eikä oikein maatakaan voi
 
Syöttekö muuten lisärautaa käyttävät yhden vai kaksi 100mg-tablettia päivässä?
 
Takaisin
Top