Joulukuun mammat 2015

Nyt kun muistelen niin ehkä mullakin np-ultrassa kätilö kysyi et oonko tuntenu liikkeitä. En oo ihan varma. Mut tuli semmoinen muistikuva ja et olisin sanonu ehkä. Muistan miten bussissa just semmosta kuplintaa tuntui ekan kerran, mutta en muista koska se oli :)
 
Synttärit osa 1 onnellisesti takana :) Antibiootit tehoo ja alkaa oleen normaali olo itsellä onneks. Mitään en leiponu, mies teki kakun ja loput valmiina kaupasta :) Ei haitannu menoo, vaikkei ollutkaan pöytä niin koreana kuin normaalisti olisin halunnut. Poika leikkii innoissaan uusilla leluilla :)
 
Onnea sankarille tytsy:)
Tuliko muuten 3v neuvolassa mitään rokotteita?
Huomenna olis sannin 3v neuvola, jännä nähdä kuin typykkä kasvaa:wink
 
Meillä 3v neuvola vasta tammikuun puolessa välissä, mut siitä tuli mieleen kun th puhui aikasemmin että 3v neuvolassa lapsi jää hetkeks aikaa yksin th:n kanssa huoneeseen, ja lapselle teetetään erilaisia tehtäviä/kattoo mitä poika osaa. Onks muilla samantapanen käynti tulossa? Mä vaan sitä mietin kun tiedän satavarmaks ettei meidän joulukuinen suostu jäämään vieraan kanssa kaksin huoneeseen, itku, huuto ja paniikki siitä syntyy niin miten edes pystyy mitään taitoja kattomaan... o_O
 
Nyt en kyl muista että onko meillä olla tota yksin thn kanssa touhuamista 3v neuvolassa... muistelisin olleen vasta 4 vai 5v...
mut se ei oo pakollista jos lapsi ei yksin halua/pysty jäämään!
 
Ai niin se neuvolan varaaminen! Muutettiin ja vaihtuu neuvola, mut oon halunnut vielä käydä vanhalla neuvolatädillä tän oman raskauden kanssa synnytykseen asti. Ens vkolla vika käynti ennen laskettua aikaa, ehkä pitäis vihdoin ottaa asiaksi vaihtaa neuvolaa. Jännittää, et saako sieltä kivaa tätiä :/
 
Mulla vaan hyvää kokemusta noista neuvolan tädeistä:D
Niinpä sitä Tytsykin päässyt ihan vikoille metreille odotuksen suhteen:wink joko jännittää synnytys?
 
Ei meilläkään vieläkään 3v neuvolassa oltu kahdestaan kenenkään kanssa,4v vasta. Meillä oltiin juu tosiaan just neuvolassa ja jäbätsy kasvaa hiukan kuulemma alamittaa mut ihan okei muuten,tais olla 93.7cm ja 14kg. Muhkee pätkä, äitiinsä tullu.
 
Sannilla oli tänään 3v neuvola ja hienosti teki kaikki temput mitä piti! Ainut oli kun piti niitä viivoja piirrellä niin tuli vaan sikkuran sykkyrää:D
Mitat oli 14,5kg ja 92,7cm (vuos sitten oli 12,5kg ja 86cm) hienosti typykkä siis kasvaa valitsemallaan käyrällä (-1) :) vuoden päästä sit taas:wink
 
Meillä tääl Oulussa oli 3v neuvola jo 2,5v o.O Tosi omituinen systeemi ku samoja asioita testattiin, mitä kolmevuotiailta, mutta eihän sitä osaamista voinu arvioida kun on vasta kaksivuotias... Kuopus on tosi pikkunen ja hoikka, vieläkin 92 vaatteet käytössä :O En oo silti ollu huolissani ku ite oon muksuna ollu ihan samanlainen, syödä toi rimpula tosin saisi enemmän ku vaan malttaisi :)
 
Meillä toi joulukuinen on kunnon mörssäri! Käyttää jo 110 kokoa kun leveys loppuu muuten :D On siis sellainen roteva ruumiinrakenteeltaan, lääkärikin viimeksi sanoi, että painokäyrä näyttää pulleaa, mut neiti ei kuitenkaan ole pullea. Ihan hyvä vaan kun ruoka maistuu ja on kookas neiti, hänestä kun kuulemma tulee isona palomies :Heartred Mulla itsellä on leveät hartiat, tosi vaikea löytää istuvia takkeja kun kaikki kiristää hartioista tai sit jos hartiat sopivat niin maha/vyötärö löysää pussia.
 
Nii joo mä jo unohdin ne tehtävät ku tää ei jaksanut kiinnostuu ollenkaan,se veti paperin täyteen vaaka viivoja siihen vaakaviiva kohtaan ja pystyviivoja pystyviivakohtaan, toiselle puolelle paperia ympyröitä... Eikä täti ollu ehtinyt pyytää vielä mitään tekemään :D
Vitsi mua nolotti. Ei se jaksanut mitään näöntarkastustakaan ku just ja just sen pakollisen. Lopun ajan se selitti että en minä tielä mikä siellä on talo valmaan,miksi siellä on sylän? Että jooh. Palikkatornin jaksoi just ja just sen 8 palikkaa ja lopun ajan hän teki siitä"muulin jonka mä saan kaataa,saanko mä kaataa sen jo?" " En minä halua heittää palloa,saanko mä katsoa tonne laatikkoon,voinko mä mennä leikkimään autolla,voikko sä täti tulla mun kanssa leikkimään tänne näin...?" Että semmoset taidot.
 
Meillä Warheart on esikoinen kans tommonen "mörssäri" ruumiinrakenteeltaan :) On tosi liikkuva ja vahva. Ihan ku isänsä. Siks onkin niin hassua ku kuopus taas on aivan kopio minusta, tommonen pikku vauhtipätkä :D
 
Poikuli täyttää tänään kolme vuotta jota juhlitaan suvun kesken, aika rientänyt nopeasti :Heartred alkuviikon neuvolamittauksessa 98,5cm ja muutoinkin varttunut välittäväksi ja reippaaksi isoveljeksi :)
 
Täällä käytiin ultrassa torstaina! Kovasti pikkunen liikkui ja vilkutteli. Eli kaikki hyvin :Heartred

Mutta sitte eilen käytiin tän 3 vuotiaan kanssa päivystyksessä pitkittyneen yskän ja kuumeen takia. Ottivat keuhkokuvat ja keuhkokuume jyllää :sad001 Noh nyt on lääkkeet ja toivotaan että alkaa helpottamaan. Meillä kun ois tiistainakin hänen 3 vuotis syntymäpäivä risteily, saas nähä päästäänkö lähtemään vai ei :/
 
Wopwop hienoa että ultrassa kaikki kivasti:)
Hirveästi voimia pikkuselle paranemiseen! Toivottavasti lääkkeet puree pikapikaa:Heartred
Mä kävin sterissä tiistaina... meidän lisääntyminen on loppu nyt:wink
 
Täällä käytiin ultrassa torstaina! Kovasti pikkunen liikkui ja vilkutteli. Eli kaikki hyvin :Heartred

Mutta sitte eilen käytiin tän 3 vuotiaan kanssa päivystyksessä pitkittyneen yskän ja kuumeen takia. Ottivat keuhkokuvat ja keuhkokuume jyllää :sad001 Noh nyt on lääkkeet ja toivotaan että alkaa helpottamaan. Meillä kun ois tiistainakin hänen 3 vuotis syntymäpäivä risteily, saas nähä päästäänkö lähtemään vai ei :/

Hienoa että ultrassa kaikki hyvin :Heartred ja toivottavasti lääkkeet toimii nopeaa. Ainakin meillä miehellä alkoi vointi kohentua 3-4päivässä lääkkeen aloituksesta.

Tääll ois ens viikon torstaina nt-ultra jo! Vieläkään oikein tajua että ollako raskaana vaiko ei.. äippäpolilla aloitettiin verenpainelääkkeetkin jo.
 
Mulla tuli eilen 22+0 ja kela-neuvola keskiviikkona, että mihin tämä aika oikeen menee kun vastahan plussasin! :D Samalla on sit tontun 3-vuotisneuvola.

Wopwop, pikaista paranemista sinne!

Sainille tsempit ultraan!
 
Wopwop hienoa että ultrassa kaikki kivasti:)
Hirveästi voimia pikkuselle paranemiseen! Toivottavasti lääkkeet puree pikapikaa:Heartred
Mä kävin sterissä tiistaina... meidän lisääntyminen on loppu nyt:wink
Meillä kanssa lapsiluku täynnä kun synnärilääkäri totesi kolmannen synnyttyä että kohtu niin ohut että ihme kun kesti tätäkään odotusta ja repeää jos vielä kerrankin raskaaksi tulisin. Verenvuotosukurasitteen takia sovittiin yhteistuumin että mies käy sterissä ja kun pitivät perusteita päätökseen meillä sen verran hyvänä saatiin HUS-jonoilusta palveluseteli yksityiseen ja operaatioaika parin viikon päähän. Onnea muille plussauksista ja tämänkuisista syntymäpäivistä sekä pikaisia tervehtymisiä WopWopin lapselle:)
 
Takaisin
Top