Kielletyt asiat ja ruuat raskausaikana

Yritättekö vältellä ylimääräisiä kemikaaleja raskausaikana? Itse koitan olla värjäämättä hiuksia, mutta meikkaan kyllä ihan normaalisti. Kosmetiikan sisältämät kemikaalit kyllä alkanut mietityttää, mut en mielelläni olisi töissä täysin ilman meikkiä :nailbiting:Deodorantin vaihdoin alumiinittomaan.

Miä värjään hiukset vain hennalla ja koitan olla käyttämättä tuotteita jotka on voimakkaasti hajustettuja. Meikkiä käytän muutenkin tosi kevyesti, en usko että ne niin vaarallisia voi olla että sikiöön asti päätyy.
 
Mä en värjää hiuksia mutta onkin oma väri :) Meikkiä käytän muutenkin vähän joten samalla tavalla jatkan.
 
Mä aattelin kokeilla kasvivärejä. On pitänyt koittaa niitä jo ennen raskauttakin.
Edellisessä raskaudessa värjäsin hiuksia ja meikkasin ihan normaalisti ja niin meinaan nytkin tehdä :p
 
Alumiiniton deo on ollut jo pitkään käytössä. Meikkiä käytän kyllä. Ja varmaan värjään hiuksiakin. Käyn kampaajalla värjäämässä nii luotan heihin.
 
Minäkin oon pohtinut tota hiustenvärjäämistä, ja oon ehkä kallistumassa siihen että annan tyvikasvun näkyä blondatussa tukassani. Blondaus on kuitenkin aika raju operaatio, ja jos siitä olisikin haittaa pienelle... Ehkä mä jaksan odottaa 9kk ja olla värjäämättä hiuksia, voi tehdä muutenkin hyvää hiusten kunnolle :wink
 
Itse olen tehnyt pientä tutkimusta kosmetiikan ainesosista. Tietoisuuden lisääntymisen ansiosta olen karsinut kosmetiikasta sellaiset haitalliset ainesosat pois, joita en itse halua käyttää missään nimessä itselläni taikka lapsillani. Yksi järkyttävä ainesosa on formaldehydi, jonka johdannaisia löysin jopa lasten shamppoosta. Tuota voimakasta säilöntäainetta käytetään ruumishuoneella mm. Vainajien säilömiseen. Sitä ja sen johdannaisia löytyy hiusväreistä ja osassa kosmetiikkaa. Sain vuosia kosketusihottumaa kosmetiikasta ja ehdin jo tottua siihen, että välillä vähän kutittaa ja punoittaa. Nyt jo vuosia ollut hyvä iho ilman mitään kutinoita ja punoituksia, johtuu siitä että valitsen tuotteet tarkasti. Jos asia kiinnostaa, niin tuolta ainakin pystyy itse katsomaan mitä tuotteiden aineet sisältää: http://www.incihaku.fi/
Itse käytän meikkiä sekä magneettiripsiä, joskus laitatan vaaleita raitoja hiuksiin (vaalennusaineessa ei ole PPD tä). Paljon löytyy turvallista kosmetiikkaa, kunhan vain tarkistaa tuotteiden incit.
 
Mä käytän luonnonkosmetiikkaa nyt :) Aloitin esikoisen odotusaikana, kun jotenkin havahduin näihin kaikkiin kemikaaleihin silloin.
 
Onko sulatejuusto muuten pehmeäksi luokiteltava juusto? :D

Mä en tiedä mutta iloisesti kyll iltapalalla söin sitä leivän kanssa :D en kyll taas tajunnut edes aatellakaan :D :/
 
Hiuksia en värjää, mutta meikkejä käytän. Karkeasti voisin arvioida, että joka toinen-kolmas päivä. Ihoseerumi ja voiteet luonnonkosmetiikkaan mut meikit ei.
 
Mulle pahin tulee olemaan salmiakki ja lakritsi. Voisin syödä vaikka joka päivä turkinpippurisuklaata tai suklaalakukuulia :p Niitä jään kaipaamaan siis... Toinen on juustokakut, mitä kuitenkin silloin tällöin on jossain tarjolla ja itsekin tulee tehtyä välillä ihan vaan sen takia kun tekee mieli :grin
 
Mulle kans laku ja salmiakki on vaikeimmat. Ja juustokakkua jos on jossain tarjolla niin enpä tiedä pystynkö olemaan syömättä.
 
Juustokakkuahan voi myös tehdä uunissa, ei pelkästään hyydyttämällä :wink
 
Juustokakun tuorejuuston voi myös hyvin korvata maustetuilla rahkoilla. Tosin nimi ”juustokakku” on sitten hieman harhaanjohtava. :D
 
Mitenhän ne juustokakut jotka tehdään uunissa? Kuitenki melkein tunnin on uunissa ja on maitorahkaa ja tuorejuustoa
 
Täällä vaikeinta on olla syömättä sushia ja graavilohen rakastajana varsinkin joulupöydässä kiva kattoa kun toiset syö vieressä lohta.. :sad001
 
Juustokakun tuorejuuston voi myös hyvin korvata maustetuilla rahkoilla. Tosin nimi ”juustokakku” on sitten hieman harhaanjohtava. :D

Eikä ole läheskään niin hyvää :D nyt alko tekeen mieli lakusuklaajuustokakkua mitä tein vasta... Namnam
 
Itse meinasin syödä ainakin Valion aamupala-juustoa. Uskon, että Valio on tässä tapauksessa laadukas valmistaja.
Mulle pahin tulee olee soignom vuohenmaitojuusto- se on salaatissa niiiiin hyvää!! (Tosin luin, et sekin olis tehty pastöroidusta maidosta) :shy:
Eilen huomasin, et Pirkka grana padano juustoraaste on tehty pastöroimattomasta maidosta :sad001 ei siis avocadopastaa siitä....

Mulle kaikkein vaikein tulee olee kahvi!! Tykkään kahvista ja juon sitä normisti aamusin sen puoli pannua. Nyt oon jo yrittänyt siirtyä siihen, et aamulla menis vain yksi kuppi ja päivällä yksi. Tiukkaa tekee ja eilinen menikin haukotellessa! :shifty:
 
Käytättekö muuten makeutusaineellisia tuotteita?
Mun perus välipaloihin kuuluu usein (joka päivä) rahkaa ja sokeroimatonta mehukeittoa. Lisäks menee myös vähäsokerisia Rox-proteiinipatukoita, kun ne on reissutyössä niin helppoja!! Nyt oon alkanu miettiä, et pitäisikö vältellä tai vähentää, vaikka noissa onkin ns. ”Sallittuja makeutusaineita”.
 
Takaisin
Top