Tyttö- ja poikaraskaus

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Ainakin vanhan kansan uskomusten mukaan tyttö- ja poikaraskaus eroaa oireiltaan toisistaan. Miten teillä, joilla on jo kumpaakin sukupuolta, ehkä useampikin? Onko tyttöjen odottaminen ollut erilaista kuin poikien? Itse olen jäävi tähän vastaamaan, kun on vasta yksi.
 
Mulla oli eroa paljonkin oireissa. Pojista ei pahoinvointia ollut juurikaan, pari yököttävää hetkeä ja siinä se. Tytöstä öklötys jatkui rv16 saakka ja sain ihan oksentaakin. Pojista säärikarvat rehottivat, mutta tytöstä lopettivat kasvunsa täysin. Pojista olin tyyni, tytöstä hyvin ärhäkkä. :D Ja vielä tytöstä turvotus oli jotain ihan kauheaa (mitkään kengät eivät menneet jalkaan pahimmillaan) kun pojista ei turvotusta ollut juurikaan.
 
Mulla oli raskauksissa samanlailla eroa oireissa kuin Elizalla tuossa mutta tyttö tuli molemmilla kerroilla :D
 
Mulla on kaikki raskaudet olleet erilaisia, ja tuloksena on kaksi poikaa ja yksi tyttö. En henk.koht. usko, että lapsen sukupuoli juuri raskauden kulkuun vaikuttaisi.
 
Mulla on kaikki raskaudet olleet samanlaisia ekaa lukuunottamatta. Meillä on kaksi poikaa ja kolme tyttöä.
 
Tyttö raskaudessa oksensin rv20 asti, useamman kerran päivässä. Pojasta noin 3 kertaa koko raskauden aikana. :D
Muuten melko samanlaiset raskaudet oireiden perusteella :)
 
Ei oo ollu erilaista omalla kohdalla, löytyy 3 tyttöä ja poika. Ja mahassa viel yllätys, oloista ei voi oikein päätellä et kumpi olis tulossa, kun ei oo oloja suuntaan taikka toiseen. Yhdenkään kohdalla en oo kertaakaan oksentanu, joten siitäkään ei voi päätellä :)
 
Kokemusta on vain poikaraskaudesta, joka oli tosi helppo näin jälkikäteen ajatellen, ei tarvinnut oksentaa kertaakaan, ja muutenkin olo oli siedettävä koko raskausajan. Turvotusta kyllä oli loppuvaiheessa. Rakenneultraan asti kuitenkin ajattelin, että odotan varmasti tyttöä, taustalla elinikäinen toive ja ajatus olla tytön äiti. Kun meille kerrottiin, että odotan poikaa, olin ehkä aavistuksen pettynyt, mutta se meni parissa sekunnissa ohi. Nyt en vaihtaisi tätä pojan äitinä olemista ikinä mihinkään :Heartred Olisi kiva, kun näitä hermosahoja saisi lisää :dummy::dummy:
 
Esikoispoikaa odotellessa oksensin paljon. Poika oli pää alaspäin jokaisessa ultrassa, minkä huomas myös siitä et takaata ei välttämättä tienny et oon viimesilläni raskaana. Turvotusta tuli vasta viimeisinä päivinä/viikkoina.

Tyttöä ootellessa pahoinvointia oli vähemmän ja hän viihty pitkälle yli puolenvälin raskautta mahassa poikittain, jonka kyllä myös takaatapäin näki. Turvotusta tuli viimeisinä viikkoina.

Kuopusta odotellessa pahoinvointia ei juuri ollut, väsymystä kylläkin. Poika oli välillä perätilassa ja välillä poikittain kunnes sitten kääntyi pääalaspäin oleilemaan. Ja jo valmiiksi levinneen ulkomuodon vuoksi raskauden näki myös takaapäin. Turvotus tuli pikkuhiljaa kuvioihin viimeisen raskauskolmanneksen alettua.

Mieliteot ja ruokahalut pysyny joka raskaudessa suunnilleen samanlaisina ja jokainen raskaus mennyt yliajalle. Tyttö synty 40+2 ja pojat 41+6 ja 41+3
 
Oireiden perusteella tiesin että tyttö on tulossa.
Esikoinen on siis poika ja voin pahoin lähes koko sen raskauden ajan, oli fyysisestikin todella rankkaa aikaa.
Toinen raskaus olikin ihan huippu ja lukuunottamatta viimeistä kuukautta mun olo oli todella hyvä ja energinen koko ajan. Raskaudet olivat kuin yö ja päivä.
 
Takana 2 samanlaista raskautta oireineen, mahoineen, kaikkineen päivineen. Ekasta olin varma että poika, no olihan se. Samoin tästä toisesta aattelin että oltava poika kun odotus samanlainen mutta tyttö sieltä syntyikin. Ei olla kummastakaan selvitetty sukupuolta etukäteen vaan jännityksessä eletty loppuun saakka.
 
Takaisin
Top