Heinä-syyskuun vapaa keskustelu-alusta

Meillä vauva on nyt alkanut jokeltaa välillä. Ja myös kontaktia hakee selkeästi enemmän. Luulen, että on ihan yksilöllistä koska alkaa?
 
Meillä on poika jokeltanut puolitoista kuukautta kohta ja tulee monen muunkinlaistakin ääntä. Varmana jokainen menee omaan tahtiin :)
 
Meidän vauvamme myös on jokeltanut jo useamman viikon ajan. Yksilöllistähän tämä kehitys on jokaisen vauvan kohdalla. Esikoisemme ei mielestäni alkanut jokeltaa näin aikaisin.
 
Meillä myös poika useamman viikon jo jokeltanut ja höpötellyt. Mutta tosiaan nuo on aivan yksilöllisiä juttuja :)
 
Meillä ei kyllä vielä tule konsonanttien ja vokaalien yhdistelmiä, jonka miellän jokeltamiseksi. Kaikenlaisia muita äännähdyksiä on tullut jo useamman viikon :D kovasti vauva ottaa kontaktia ja ääntelee.
 
Meillä on tullut varsinaista jokeltamista nyt muutaman viikon, varsinkin isänsä on vakuuttunut että yrittää puhua kun vääntää suutaan samalla katsoen meidän suuta ja päästää ääniä kuten dää, puu (ja mieshän on sitä mieltä että vauva tässä kertoo että isä, kakka tuli :D)
 
Kuinka moni täältä on pk-seudulta? Me ollaan käyty nyt pari kertaa Redissä (kalasatama) kun siellä on tosi kivoja leikkitiloja vähän isommille lapsille ja perheille! Meillä esikoinen tykkäsi olla Redin olohuoneessa leikkimässä, kun itse sain istuskella samassa tilassa vauvan kanssa ja kuunnella äänikirjaa. Isompi lapsi sai seuraa muista lapsista ja minä hetken tauon isomman lapsen leikittämisestä :) toki koko ajan isompaa piti valvoa (pienempi on aina nukkunut, kun ollaan oltu siellä :) ). Samalla ollaan käyty lounaalla siellä niin ei tarvitse miettiä lounastakaan kotona.
 
Mä inhoon ostoskeskuksia tms ihmisrysiä! Iskee torikammo jos joutuu ihmisten keskelle:D
Täällä ”juhlitaan” tänään 2kk päiviä ja sen kunniaksi herättiin viime yönä vaan 2 kertaa:D olo kun uudesti syntyneellä:wink
Ootteko muuten saanut jo joululahja hommat tehtyä/hankittua?
Meidän tonttupaja polkaistiin eilen käyntiin ja nyt on joululahjat/kortit tehty ja vielä kun sais pari lahjaa postista niin sit ois siinä... sit sunnuntaina vietetään 3v synttäreitä ja pikkujouluja niin saadaan lahjat kiertoon:wink
Vielä pitäis keretä siivota ja koristella kämppä jouluun niin päästäis juhla tuulelle! Meinaa vaan tää viikko olla taas hulinaa... ja tottakai räkätautia pukkaa:sad001
 
Herranjestas, ei todellakaan oo joulua millään tavalla edes aloitettu :joyful::wtf:
Mennään tosiaan pohjoiseen anopin nurkkiin jouluksi. Saa nähdä miten meidän automatka menee! Ne ketå muistaa mun "ihanan" ristiäiskokemuksrn anopista niin mä aion niiiiin vaan maata sohvalla ja räkiä kattoon, hahhhah :hilarious:
 
Kuinka moni täältä on pk-seudulta? Me ollaan käyty nyt pari kertaa Redissä (kalasatama) kun siellä on tosi kivoja leikkitiloja vähän isommille lapsille ja perheille! Meillä esikoinen tykkäsi olla Redin olohuoneessa leikkimässä, kun itse sain istuskella samassa tilassa vauvan kanssa ja kuunnella äänikirjaa. Isompi lapsi sai seuraa muista lapsista ja minä hetken tauon isomman lapsen leikittämisestä :) toki koko ajan isompaa piti valvoa (pienempi on aina nukkunut, kun ollaan oltu siellä :) ). Samalla ollaan käyty lounaalla siellä niin ei tarvitse miettiä lounastakaan kotona.
En oo vielä saanut aikaiseksi mennä sinne, kun niin paljon huonoa kuullut siitä. Ja sit ku alkuun ois pitänyt maksaa siitä pysäköinnistä.
Oon kyllä tosi huono käymään kauppakeskuksissa kun tilaan kaiken netistä yleensä, nyttenkin tulossa kymmenen pakettia, lapsille vaatteita ja turvaistuinta ja uudet sisäpelikengät ja mitähän kaikkee :grin täällä nukutaan jo paremmin, ollut jopa viiden tunnin pätkiä, niin coooool !
 
Herranjestas, ei todellakaan oo joulua millään tavalla edes aloitettu :joyful::wtf:
Mennään tosiaan pohjoiseen anopin nurkkiin jouluksi. Saa nähdä miten meidän automatka menee! Ne ketå muistaa mun "ihanan" ristiäiskokemuksrn anopista niin mä aion niiiiin vaan maata sohvalla ja räkiä kattoon, hahhhah :hilarious:
Terhie, oot varmaan salaisella puolella kertonut ristiäisistä, kerro täälläkin :)
 
Aivan mahtavaa Terhie! Todellakin nyt vaan menet löhöämään anopib sohvalle ja odotat vaan että ruoka ilmaantuu pöydässä eteen :D

Äippä x6, teillähän on jouluhyysäykset hyvällä mallilla! Mä olen tehnyt kyllä jo kivasti lahjahankintoja ja laittanut vähän jo joulua kotiin, mutta muutoin kyllä vielä tekemistä on.

Ahven, mä ostan myös kaiken aina netistä. Paljon helpompaa ja melkein väittäisin, että nettikaupoista saa myös edullisemmin, kun hintavertailu on vaivattomampi tehdä :) muutoin kyllä tykkään olla kauppakeskuksissa. Musta on ihanaa olla kahvilassa tai vaikka lounaalla muualla kuin kotona :grin siinä oon kyllä kaikkien kanssa samaa mieltä, että Redi on aivan älyttömän sokkeloinen! Yhden kerran lähettiin etsimään vessaa ja valehtelematta kierrettiin vessaa etsien varmaan 10 minuuttia. Luonnollisestikin myös lähtöpaikan etsintään meni ne toiset 10 minuuttia :hilarious: oiva paikka siis tappaa aikaa :hilarious:
 
Meillä suhteellisen hyvin nukkuvasta vauvasta (kohta 3kk) on kuoriutunut tällä ja edellisviikolla huonosti nukkuva vauva. Tänäänkään ei oo suostunu kunnon päikkyjä nukkumaan, yöt menee vähintään 2-3 syötöllä ja hirmu levottomasti nukkuu: päätä käännellään vauhdilla sivulta toiselle ja käsillä huidotaan. Tissille kyllä rauhottuu ja varmaa siinä nukkuskin vaikka koko yön. :D Onhan tää vaa joku kehitys vaihe, mikä menee nopsaan ohi? Halluun sen hyvin nukkuvan ipanan takas :D
 
Takaisin
Top