Millaisia raskausoireita sinulla on?

Empu mulla kävi nuon mun kkm raskaudessa, oli kamat krampit, sanoin neuvolassa, kuulemma normaalia, nt-ultrassa selvisi että silloin oli sikiö kuollut kohtuun :sad001 toivottavasti siellä on harmitonta!

Kipsutin täälläkään ei oireita, nyt rv5+5.

Ajattelin tuota itsekin mutta aion käydä ensi viikolla ultrassa varmistassa asian!
 
Ainoa jonka vois kuvitella oireeksi on ilta ja yöpalelu. Viimeyönäkin nukuin pitkät vaatteet päällä, + fleecepaita, ja villasukat. Paksu peitto vielä siihen ja edelleen paleltaa. Oisko sitten jo kilppariarvoissakin sen verran heittoa. Mutta muuten niin oireetonta, niin oireetonta. Ei himoja eikä ällötyksiäkään.
 
Täälläkin välillä paleltaa ja välillä kauhean kuuma, turvotus, rinnat hieman enemmän kipeät, nipistelyjä vatsassa silloin tällöinen enemmän silloin kun vatsa täynnä ruokaa, aaltoilevasti ruokahalu tulee ja menee. Vatsassa paineen tunnetta pientä kun kääntyilee sängyssä.
 
Mullakin oli Empu ekassa raskaudessa aivan hirvittävän kipeät krampit mahassa, heräsin niihin yöllä ja itkin pöntöllä, että nyt se meni kesken, mutta tuolla kotona se kahdeksan vanha murunen on :) muissa raskauksissa ei maha ole ollut niin kipeä, liekö kohtu valmiiksi venynyt ettei tarvi niin paljoa kasvukipuilla.
 
Näimpä, kun raskaudet on niin erilaisia. Kkm oli kovat krampit, jatkuvat kivut, ei normaalia Muissa raskauksissa ollut kovia poltteluita ja jomottelua mutta ei muuta. Nyt satunnaisia jomotteluja.
 
Väsyttää, vielä 5 päivää töitä, 2 takana. Huoh, tahtoisin vaan nukkua. Vaihtelevasti etoo ja on nälkä. Mitään lihaa ei tee mieli syödä.
 
Tänne turvotuksen, rintojen arkuuden lisäksi tullut ilmavaivat kaveriksi plus huimaus jos on huono ilma huoneessa tai pitkä väli syömisessä, vilu ja kuumuus, nenän tukkoisuus,väsymys ei mitään pahaa väsymystä vaan sellaista että väsyy nopeaa ja syömisen tai päikkäreiden jälkeen helpottaa väsymys. Nälän tunne aalltoilee, hajuherkkyys,nipistelyjä vatsassa ja paineen tunnetta vatsassa
 
Tänään vasta tein testin, joka selittänee mahdollisesti viime päivien ihan älyttömät mielialan vaihtelut, alavatsanipistelyt, jotkut sanoo flunssaisen olonkin liittyvän alkuraskauden oireisiin, joten se, turvotus mahassa... laskujeni mukaan tänään pitäisi olla rv 4+5
 
Kävin julkisella puolella nyt aamulla näiden vatsakipujen takia, ei ultraa, ei tunnustelua. Vain keskustelua!!! Sanoivat että normaalia. Oon kyllä vähän shokissa tästä julkisen puolen palvelusta kun olen tottunut käymään vuosia yksityisellä työnantajanan kustantamana joten tähän palveluun kestää vähän aikaa tottua :eek::grin pelkkää ajan hukkaa siis. Seuraillaan kuulemma. Sanoivat että lääkäri voi vielä soitella mulle, eli LISÄÄ keskustelua.
 
Kävin julkisella puolella nyt aamulla näiden vatsakipujen takia, ei ultraa, ei tunnustelua. Vain keskustelua!!! Sanoivat että normaalia. Oon kyllä vähän shokissa tästä julkisen puolen palvelusta kun olen tottunut käymään vuosia yksityisellä työnantajanan kustantamana joten tähän palveluun kestää vähän aikaa tottua :eek::grin pelkkää ajan hukkaa siis. Seuraillaan kuulemma. Sanoivat että lääkäri voi vielä soitella mulle, eli LISÄÄ keskustelua.
Paljon sulla on viikkoja? Tunnustelusta ei oikein ole apua kun kohtu on niin hyvin lantiossa vielä suojassa ja nykyään sisätutkimuksia vältellään tulehdusriskin vuoksi. Terveyskeskuksessa ei todennäköisesti ole ultraa, ja jos sattuu olemaan, niin se on niin vanha ja huono ettei sillä saa kuin huolia aikaiseksi :sad001
Mä olen itseasiassa saanut omassa tervarissa parempaa ja huolellisempaa palvelua kuin terveystalossa työterveyshuollossa :grin
 
Meillä julkinen toimii osalla lääkäreistä ja osalla ei :D mietin kans menisinkö tämän viikon lopulla valittelemaan kipuja jos olis hyvä lääkäri. Meillä muutama ultraa.
 
Mulla oli nuori opiskelija hoitaja siinä ja hän sanoi, että mulla kun on se neuvola kahden viikon päästä, niin siellä sitten ultrataan. Niin äsken soitin vielä neuvolaan niin ei siellä ultrata yhtään mitään silloin kuulemma. :bored: ei menny ihan nappiin mutta odottelen vielä iltapäivän lääkärin soittoa! Rv nyt 7+3.
 
Voi ei empu! Miten yksityinen ultra?
Itsellä se neuvola ja ultra onkin nyt viikkoa aiemmin, 8.11. Silti en malttais odottaa niin kauaa mutta pakko se kai on.
 
Siis joo, äippäneuvolas on aika kylmää käsittelyä vaikka kipuihi yhdistyis vuotoakin kun ei ne mitään pysty sille tekeen alkuvaiheessa. Jos on sietämätöntä kipua tms niin jos pelottelee tätiä jollain kohdunulkoisella tai monirakkulajutskilla niin saattaa saada lääkärille aikaa. Käsittääkseni varhaisultra on usein mentävä yksityiselle. Valitettavaa.
 
Joo ei! Tissit arat ja äklöttää kaikki. Nieleskelly oksennusta vastaan ja juonu appelsiinimehua. Välillä nippailee mahasta ja toivon ettei mene kesken.
Mulla ainakin edellisessä raskaudessa oli noita nipistelyjä ja ei ne nipistelyt oli hyviä nipistelyjä.Nyt tässä raskaudessa ollut nipistelyjä etenkin syömisen jälkeen.
 
Takaisin
Top