----45+++++ kuumeiset

Seitsemännellä luokalla saimme oppilaanohjauksen tunnilla seksivalistuksesta yhden kortsun, jonka opettaja käski aina pitää lompakossa tai kukkarossa mukana. Varmaan sitä viisi vuotta siellä kannoin ilman minkäänlaista käyttötarvetta, kunnes joku kertoi että niissä on käytettävä-ennen-päivämäärä, sitten heitin sen roskikseen.

Suski75 :) Nyt muistelen samaa, että koulusta yksi kortsu olisi kaikille tytöille annettu.... tosin en säilyttänyt sitä, kun niitä oli kotona jo riittävästi ja aina tuli uusia.

Ajattelit pitää varuiksi lompakossa mukana, hauska:laughing002

Mitenkähän paljon näitä on siihen aikaan pojille jaeltu....onko ollenkaan...ainahan se raskaus on tytön syytä.
 
Tosin raskautumisen vaikeudesta ei kukaan puhunut

Yölento :) Tämä on kyllä niin totta. Siitä pitäisi puhua ääneen jo vaikka koulussa, eikä salata näinkin suurta asiaa. Eihän tästä puhuta ollenkaan.

Aina on puhuttu vain haluamisesta, ei siitä, ettei saa.

Hyvin harva tietää, ettei kaikki saa lapsia, ei niitä vaan tule. Syyt on aina muualla ja muussa, koska asiasta vaietaan, riidellään ja jopa erotaan.
 
Last edited by a moderator:
Suski75 :) Ajattelit pitää varuiksi lompakossa mukana, hauska:laughing002
No kun opettaja käski! Väitti, ettei koskaan voi etukäteen tietää, milloin sitä tarvitsee, niin toki minä uskoin. :woot: Vaikka siis tuossa vaiheessa minulla ei ollut minkäänlaista äksöniä tuolla saralla.

Aikuisena olen ihan osannut sanoa "ei" jos ei kumia ole, eikä sekään mikään maailmanloppu ole ollut.
 
No kun opettaja käski! Väitti, ettei koskaan voi etukäteen tietää, milloin sitä tarvitsee, niin toki minä uskoin. :woot: Vaikka siis tuossa vaiheessa minulla ei ollut minkäänlaista äksöniä tuolla saralla.

Suski75 :)

Niinpä...sama mulla.
Ollaan oltu tunnollisia:laughing002 Ei tainnut kiinnostaa vielä vuosiin.

Veikkaampa vaan, ettei yleisesti kovin aktiivisia nuoret naiset ole sillä saralla ihan vielä alkaen 13v....---->

Ihan kuin pojilla olisi lupa käydä päälle, jos koskaan ei voi tietää:laughing021
 
Mä en tiedä mutta jotenkin masentaa ja halusin jonkun plussaavan että saisi uskoa tähän projektiin jotenkin.

Peppipupu :) Plussia tulee vielä, jospa sä oot seuraava!:p :cheers

Tiedän, vaikeaa on - kaikille!:HeartpinkToivottavasti kukaan ei anna periksi.

Meidän joukko on niin pieni, ettei plussia satele ihan joka kuukausi. Ja ihan kaikki täällä ei taida yrittää, mutta on mukana tsemppaamassa :)

Mä koen hankalimmaksi sen, että mies haluaisi jo toisen syliin ja kohta tulee vuosi täyteen yritystä. Mun on vaikea olla, kun mies kyselee koko ajan, eikä vauvaa vaan kuulu. Sanoinkin hänelle tässä, että vastailu kysymyksiin on hyvin rasittavaa. Lupasi hillitä itsensä.

Tosin läheltä meillä on liipannut, tyyliin biokemiallista, mutta kunnon plussaksi saakka ei olla päästy. Aika näyttää tuleeko toista, vai loppuuko aika kesken. Nyyhh, tulisit jo!
Yritän olla ajattelematta asiaa, koska kaikki on ylemmän käsissä.

Uskoa ja valoa kaikille palstalaisille!!!:Heartpink:blob3:blob6:blob3:blob7
 
Last edited by a moderator:
Ovisplussa. Vitun vittu. Arvatkaa sainko munaa eilen? Seuraava mahdollisuus olisi perjantaina, että tää kierto oli niinku tässä. Kohta 2 vuotta yritystä.
 
Hannuli, oliko se inssi lahjoitussoluilla ihan poissuljettu? Voisi olla hyväksi sinun mielenterveydellesi.
No, on poissuljettu niin kauan kun kuitenkin jollain tasolla olen yhdessä tuon miehen kanssa. Jos olisin ihan yksin, harkitsisin sitä kyllä. Vaikka sekään mitään auta, jos mun solut on kaput.
 
Onko siis niin, että tuo luteaalivaihe on ilman lääkitystä suurinpiirtein sama aina? Eli ovis liikkuu lutis on sama - >kierto loppuu mulla ovis plus 9-10 päivää? Toi menis mun kalenterin tuntemuksiin aika hyvin.

Peppi - mulla on aina lutis ollut millon mitäkin. Vaihdellut aktiivisina yritysvuosina 8-13 välillä luomukierroissa. Moni asiahan tuohonkin voi vaikuttaa, ja joku B-vitamiineista muistaakseni sitä paranti=pidensi. Nyttemmin on tasoittunut sitten 10-12 päivään.

Hannuli - voi hitto sentään, sehän tässä on niin hankalaa että saisi pidettyä sen seksin "spontaanina - hei mä nyt vaan haluan sua" sessiona eikä niin että kappas ovulaatio pakko panna. Mieskö lähti nyt sitten johonkin reissuun? Eipä mekään pantu toissapäivänä kun molempia vitutti. Eilen sitten, mutta en tiiä oliko jo liian myöhäistä. Mulla myös hirvee flunssa että ei kyllä ois kiinnostanu mutta mitäpä sitä ei hyvän asian tähden.

Sit mun piti kommentoidan johonkin aiheeseen kun oli että ei meidän ikäpolvelle oltu opetettu miten hedelmällisyys laskee. Mäkään en tuota kouluajoilta muista, mutta kyllä mulle jo alle 30v gynet tätä kävi kailottamaan kun pillerireseptejä uusin. Ja toki tietenkin sitten lähipiirin lisääntymisen takia otti ihan hirveen paniikin siitä että miten mun munille käy ja en varmaan koskaan saa lasta. Kun ei ollut tuota miestäkään vasta kun kypsemmällä iällä. Mutta onneksi se esikoinen nyt kuitenkin tuli suuremmitta vaivoitta 35 vuotiaana. :Heartblue Nythän tämä on sitten ihan arpapeliä onnistumisen kanssa.

Tähti, miten g-pistettä voi puristaa?:dontknow
 
Minusta tuntuu, että silloin kun itse olin nuori, pidettiin ihan automaationa, että lapset "hankitaan" 25-30 -vuotiaana, eikä asiaa edes harkita lähempänä 40 tai yli (tulee vaan kromosomivikaisia tmv.)... voi kun olisi tiennyt, mihin itsekin "joutuu"...
 
Tähti, miten g-pistettä voi puristaa?:dontknow
HumptyD :)

Eikö teille opetettu, hehe!:laughing002

En mä ihan suoraan sanoen muista... sen muistan, kun luokka meni hiljaiseksi:smiley-ashamed008 Ja sen jälkeen pojat irvaili....sana "pillu" kuului koulun käytävällä entistä useammin
:smiley-ashamed004

Ope sanoi, että on tärkeä elin, kohdun ja munasarjojen ohella, jonka oppii tunnistamaan ihan omalla etusormella, kun kokeilee. Ja pitää puristaa.

Arvaatte vaan, miten asiallisesti tuollaiset teinilapset, etenkin pojat näin tarkkaan selvennykseen suhtautuu:smiley-ashamed004

Ehkä tuo oli muutakin kuin ihan biologian opetusta:smiley-angelic006
 
Minusta tuntuu, että silloin kun itse olin nuori, pidettiin ihan automaationa, että lapset "hankitaan" 25-30 -vuotiaana, eikä asiaa edes harkita lähempänä 40 tai yli (tulee vaan kromosomivikaisia tmv.)... voi kun olisi tiennyt, mihin itsekin "joutuu"...

Katjusha :) Nousee ihan samaa mielikuvaa...puhuttiin juu, että lapset on pakko tehdä ennen 40v. ja tosiaan pidettiin selviönä, että sen jälkeen saa vain vammaisia.

Muistelen itse nuorena ajatelleeni, jos näki vähänkin poikkeavan jossain, niin ajatteli, että tuo on tehty 40vuotiaana.

Ei se kouluilta ihan hyvää valistusta ollut ja kotonakaan ei asioista oikein puhuttu, kun olivat tabuja, tyyliin saa ja ei saa tehdä - ilman selityksiä.
 
Last edited by a moderator:
No, on poissuljettu niin kauan kun kuitenkin jollain tasolla olen yhdessä tuon miehen kanssa. Jos olisin ihan yksin, harkitsisin sitä kyllä. Vaikka sekään mitään auta, jos mun solut on kaput.

Hannuli77 :) Lahjasoluilla ei ole vaikutusta sun omiin soluihin.

Vielä ehtisit kokeilemaan myös IVF:ää, jossa valitaan sun omat parhaat solut.

Oliko sulla tiedossa FSH arvosi?
 
Hannuli77 :) Oletko naimisissa?
En ole, ei edes asuta yhdessä, toki yli puolet viikosta ollaan yhdessä ja aina kun lapset on isällään. Kihloissa käytiin, mutta se purkautui vuosi sitten pettämiseem. Siitä asti tää on ollut tämmöistä on/offia. Ja siis tänään tulee lapset taas mulle. Jos ei seksiä ole muutenkaan, niin ei ainakaan noiden teinien kotona ollessa. Ja luultavasti mies menee käymään välillä omaan kotiinsa.
 
Sitten vain sinkkunaisena hoitoihin. Jos tulee plussa, voit siinä kohtaa todeta miehelle, että se on minä ja lapsi tai byebye, jos ei tule plussaa, niin sitten mikään ei muutu, mutta tiedät yrittäneesi. Ei kuulosta niin vahvalta suhteelta, että sen vuoksi kannattaisi vauvahaaveet heittää pois.
 
Takaisin
Top