Loppuraskauden kivut ja oireet

Kwipe

Silmät suurina ihmettelijä
Heips! Millaisia oireita loppuviikoilla ja mikä vointi muuten? Itse olen jo täysin kyllästynyt.. liitoskivut ollut aivan tajuttomia, sukkapuikkokivut vaivaa, supistuksia varsinkin iltaisin, nivuset, lonkka ja reidet älyttömän kipeät :D Pari yötä jo mennyt valvoessa, kyljen kääntäminenkin sattuu reisiin ja nivusiin.. tänään iski sitten pahoinvointi ja alavatsakipu, jopas melkein pari kk sain ilman ollakkin.. nyt 36+1 ja odotan synnytystä enemmän kuin koskaan kipujen takia, edelliset kaksi raskautta (poikia) meni tuosta vaan, maratonin olisi vaikka juossut :D kilojakaan ei pojista tullut kuin 6-10 ja tästä neidistä nyt jo tullut reippaasti yli 20 :hilarious::hilarious:
 
Kwipe kuulostaa täsmälleen samalta mitä minulla oli raskaudessa. Kivuttomin hetki koko raskauden aikana oli kun synnyttäessä sain epiduraalin :D siihen loppui kuukausia kestänyt kipu ja oli ihana tunne. Toki liitoskivut tulivat takaisin, koska pahat liitoskivut eivät lopu synnytykseen, mutta ajan kanssa ne menivät ohi.
 
juu, nyt oli hetken ihan ok olo. Tänään sitten pukkasi vatsa aivan sekaisin, sen jälkeen selkäkipua ja hirveää vihlontaa kohdunsuulle ja alavatsalla kipua :D toivottavasti enteilee synnytystä:grin
 
Itselläni ei ollut kipujen suhteen kovin tuskaista, mitä nyt lonkan ja alaselän seutu kiukutteli. Edellisenä päivänä ennen synnytyksen käynnistymistä taisi olla vähän kivuliaampia supistuksia. Kipujen sijaan mulle palasi viimeisillä viikoilla pahoinvointi. Tosin tästä on jo yli neljä vuotta aikaa niin voi olla että aika on vähän kullannut muistoja. :D
 
Ei ollut tukala olo kertaakaan, ainoat vaivat oli unettomuus ja jatkuva vessahätä, jotka nekin 8 kk jatkuessaan raastivat hermoja. Normaalisti kärsin selkä- sekä päänsäryistä, niistäkään kärsinyt raskausaikana. Ei supistanut kertaakaan, ei ollut sukkapuikkokipuja eikä mitään. Kiloja tuli 18, tavoite oli alle 20 eli sekin onnistui hyvin.
 
Mitäs kaikkea kivaa sitä nyt olikaan...unettomuutta, sukkapuikkokipuja tuli aina liikkuessa, lanneranka vaivasi (siihen auttoi osteopatia), nenä oli aivan tukossa ja vuosi verta, turvotusta oli monta kiloa vyötäröstä alaspäin, nivelsärkyjä oli ylä- ja alaraajoissa. Lopulta mitenkään päin ei ollut enää hyvä enkä saanut kenkiä itse jalkaan, joten aloin jo todella odottaa synnytystä. Taisin inhota sitä olotilaa, mutta nyt vuoden jälkeen aika on tehnyt tehtävänsä ja voisin vaikka ottaa taas uusiksi. :hilarious:
 
Me ollaan kihlattuni kanssa yritetty lasta 1v. E-pillerin jätin pois maaliskuun puolessa välissä 2017. Maaliskuussa 2019 tulee 2v täyteen.

Lääkärissä käyty ja lääkäri sano että pitäis olla jo tullut raskaaksi. Pitää käydä verikokeissa ja sit kun saa tulokset niin aloitetaan lääkitys jonka avulla pitäis tulla raskaaksi.
 
Mulla nyt 38+1 ja on kyllä tukala olo ja joka paikkaa kolottaa :/ Pahinta on jäätävät sukkapuikkosupistukset/vihlasut ja ihan jumissa oleva selkä, ei taivu mihinkään! Se olennaisin kuitenki puuttui eli kunnon supparit :D
 
Takaisin
Top