Oulaskangas

Lau84

Vauhtiin päässyt keskustelija
Kesämammat 2017
Onkos kellään kokemuksia Oulaskankaalla synnytyksestä? Millaista henkilökunta on? Saako itse vaikuttaa synnytykseen vai komennellaanko?
 
Mä sain esikoisen Oulaskankaalla. Oli tosi kivat kätilöt ja hoitajat. Synnytys oli sen verran nopea että ei paljon ehtinyt omista toiveista kertoa. Onneksi tämä seuraavakin saa syntyä siellä :)
 
Oulaskangas on ihana ja lämmin paikka synnyttää. Minua ja toiveitani kunnioitettiin ja sain mahtavan synnytyskokemuksen sieltä.
 
Nostelenpas tätä Oulaskangasta :) Itse olen siellä synnyttänyt 2016 eikä mitään pahaa sanottavaa! Aivan ihana henkilökunta huolimatta siitä, että heillä on koko ajan työpaikka liipaisimella sairaalan lopetusuhan takia. Ilman tätä sairaalaa meijän esikoinen ois syntynyt tien päälle. Nyt asun n. 100km kauempana ja haaveilen silti, että saisin mennä synnyttämään toisenkin lapseni sinne enkä isoon OYS:siin, joka on liian laitoismainen..
 
Minullakin on vain hyvää sanottavaa Oulaskankaasta! Onneksi se sai jatkoaikaa, että ehdin toisenkin lapsen siellä synnyttää. Esikoisen sain 2016. Kätilöt lukivat tekemäni synnytystoiveet ja noudattivat toiveitani parhaalla mahdollisella tavalla. Vaikka olin ensisynnyttäjä, sain ponnistaa jakkaralla kuten olin toivonutkin, lääkkeettömiä kivunlievityksiä tarjottiin aktiivisesti ja kehotettiin kuuntelemaan omaa kehoa. Epiduraalin laiton jälkeen sanottiin että jalkeille vaan, kunhan joku on katsomassa vähän perään, ettei yhtäkkiä jalat mene heikoksi. Tunnelma oli kaiken kaikkiaan rauhallinen ja kiireetön. Saimme miehen kanssa olla rauhassa, mutta apua kun tarvitsimme. Kätilöt osasivat kannustaa ponnistusvaiheessa ja neuvoa mitä tehdä, mutta omaa kehoa sai kuunnella. Synnytyksen jälkeen saimme kakkukahvit, kun olimme köllötelleet perheenä salissa tunnin verran. Ihana kokemus, en malta odottaa seuraavaa synnytystä! :Heartpink
 
Takaisin
Top