----45+++++ kuumeiset

Esimerkiksi tuo loukkaantuminen jostakin sivulauseesta ja sen vatvominen. Jos siitäkin se loukkaantunut osapuoli heti sanoisi, että minä loukkaannuin, sanoja voisi heti pahoitella ja pyytää anteeksi,jos on tarvetta. Näin kenenkään ei tarvitse vatvoa yhtään mitään.

Meillä ei mitään erityisiä kriisejä ole eikä mitään siirappista jatkuvaa rakastumisen tunnetta. Tunteista puhuminen on ihan arkinen asia.

Yölento :) Tarkoitin, että aina ei voi tietää, jos joku loukkaantuu toisen ihmisen puheista. Se olisikin selvää ja helppoa, jos loukkaantunut osapuoli ilmaisisi asian heti, eikä asioita tarvitsisi tosiaan vatvoa.

Se vaan sattuu olemaan niin, että on ihmisiä, jotka kätkevät tunteensa, eikä muilla ole käsitystäkään siitä, että henkilö on loukkaantunut ja jos on, niin asia ei ainakaan selviä kysymällä...

Meillä on tapana puhua asiat halki heti, niin ei jäädä hautomaan asioita, mutta tiedän, että tällaisia vaikeita ihmisiä on....

Sitä voidaan elää yhdessä vuosi kymmeniä ja vasta joskus selviää, että toinen oli koko tämän ajan ollut loukkaantunut esim. siitä, ettei saanut koskaan kahvia sänkyyn hääpäivänä tms.

Jokin pikku juttu, mutta on aiheuttanut ison etäisyyden ihmisten välille, koska asiaa ei ole käsitetty ja puhuttu...
Loukkaantunut ihminen kätkee asian, koska olettaa, että toisen ihmisen pitäisi hiffata, mistä kenkä puristaa...
 
Last edited by a moderator:
Paras esimerkki miehen käytöksestä on viime raskaudessa kun pyysin että halais edes joskus. Että saisin hitusen hellyyttä. No ei halannut. Kysyin myöhemmin syytä niin ei halunnut. Siis ei halunnut halata raskaana olevaa avokkia edes pyynnöstä. Nyt tilanne on että minä en halua. Eikä ole yrittänytkään.

Muska77 :) Ihan pakko vähän ihmetellä lisää tätä, kun teillä on useampi lapsikin ja lisää tulossa, että miksi mies käyttäytyy noin oudosti...

Ensinnäkin tuohan on loukkaavaa:wtf: Kai sanoit sen suoraan, että loukkaannuit!:rolleyes:
Kai itkeä pillitit vuolaasti hetken, että näki?:rolleyes:

Ihan kuin hän kostaisi sulle jotain:scratch

Kysy suoraan, onko hän katkera jostain:scratch

Ehdota vaikka naimisiinmenoa, katso mikä on kommentti:bounce Kuitenkin hän vaikuttaa sitoutuneelta, kun haluaa lisää perhettä :)

Onko hän ihan normaalivointinen, ettei jokin sairaus aiheuttaisi tätä? Toiseksee millä oikeudella hän kovistelee sua siivouksen suhteen, siivoaako itse ollenkaan?

Ethän sä ole mikään piika, jolla ei saa olla edes omia mielipiteitä.... kampoihin vaan:smiley-angry017
 
Last edited by a moderator:
Yölento :) Tarkoitin, että aina ei voi tietää, jos joku loukkaantuu toisen ihmisen puheista. Se olisikin selvää ja helppoa, jos loukkaantunut osapuoli ilmaisisi asian heti, eikä asioita tarvitsisi tosiaan vatvoa.

Se vaan sattuu olemaan niin, että on ihmisiä, jotka kätkevät tunteensa, eikä muilla ole käsitystäkään siitä, että henkilö on loukkaantunut ja jos on, niin asia ei ainakaan selviä kysymällä...

Meillä on tapana puhua asiat halki heti, niin ei jäädä hautomaan asioita, mutta tiedän, että tällaisia vaikeita ihmisiä on....

Sitä voidaan elää yhdessä vuosi kymmeniä ja vasta joskus selviää, että toinen oli koko tämän ajan ollut loukkaantunut esim. siitä, ettei saanut koskaan kahvia sänkyyn hääpäivänä tms.

Jokin pikku juttu, mutta on aiheuttanut ison etäisyyden ihmisten välille, koska asiaa ei ole käsitetty ja puhuttu...
Loukkaantunut ihminen kätkee asian, koska olettaa, että toisen ihmisen pitäisi hiffata, mistä kenkä puristaa...
Kyllähän teillä sitten puhutaan tunteista.

Jokaisella itsellään on vastuu omasta vuorovaikutuksestaan. Jos valitsee olla puhumatta ja on siksi surkea olo, niin oma vika. Olen aika mutkaton tyyppi. Ei ketään voi väkisin auttaa enkä todellakaan ala arvailla mitä joku tuntee tai ajattelee. Töissäkin olen sanonut, että minulle pitää puhua suoraan. Jos odottaa, että reagoin vihjailuihin tai eleisiin, niin saa todellakin odottaa ja pettyy odotuksiinsa.

Mutta olisko kenelläkään testiä tälle aamulle?
 
Tähti en ole naimisissa kenenkään kanssa. Ja tuo mies joka.meillä asuu on ihan supisuomalainen. Vaaleaihoinen ja persu.

Paras esimerkki miehen käytöksestä on viime raskaudessa kun pyysin että halais edes joskus. Että saisin hitusen hellyyttä. No ei halannut. Kysyin myöhemmin syytä niin ei halunnut. Siis ei halunnut halata raskaana olevaa avokkia edes pyynnöstä. Nyt tilanne on että minä en halua. Eikä ole yrittänytkään.
Karmeaa!!!!

Anteeksi mut pakko kysyä et miten voitte harrasta seksiä jos ei edes halata voi. Onko tunteet jo noin kuollu?
 
MariQ :) Oot aika huikea tunteissasi ja elät aina täysillä... (oot ehkä Kalat? ..horoskoopissa,vaikka näillä ei merkitystä).

Luultavasti tunnet tunteillasi myös erilaisia ilmastollisia asioita, kuten vaikka sateen, auringon ja myrskyn...ne värittävät tunnetilojasi voimakkaasti:singing::joyful:

Pidät mahdollisesti sumusta nummien yllä ja värikkäästä - voimakkaan punaisesta auringonlaskusta!:p

Pidät myös vauhdista ja nopeudesta, et jaksa jaaritella asioita. Myös "bling bling" kiinnostaa ja JetSet elämä :)

Jos kaikki meni metsään...unohda:joyful:

Mä oon vaaka. Ja kaikki muut kyllä meni metsään paitsi sumu ja auringonlasku.
Kauneudesta lumousun mut en varainaisesta bling blingistä
 
Kyllähän teillä sitten puhutaan tunteista.

Jokaisella itsellään on vastuu omasta vuorovaikutuksestaan. Jos valitsee olla puhumatta ja on siksi surkea olo, niin oma vika. Olen aika mutkaton tyyppi. Ei ketään voi väkisin auttaa enkä todellakaan ala arvailla mitä joku tuntee tai ajattelee. Töissäkin olen sanonut, että minulle pitää puhua suoraan. Jos odottaa, että reagoin vihjailuihin tai eleisiin, niin saa todellakin odottaa ja pettyy odotuksiinsa.

Mutta olisko kenelläkään testiä tälle aamulle?
Menee vähän ohi mut tuo suoraan sanominen. Siis mun mieshän ei osaa tulkita mua milloin haluun seksiä, kysyin et etkö tajuu jos kiehnään sussa ja pussailen himoiten. Ei. Mut kun sanon että ois ihanaa rakastella tai että voitaisko, niin sit hän käynnistyy. Liittynee hänen autismikirjon diagnoosiin että nonverbaalisen viestinnän tulkinta on noin heikkoa. Mut kunhan opin hänen tyylin enkä luullu ettei hän haluu seksiä(koska haluu aina kun mä haluun, tykkää siitä et ehdin melkee aina ensin haluamaan) niin sit menny hyvin ku selvät sävelet.

Ihana mies mutta niin kummallinen:hug003
 
Kyllähän teillä sitten puhutaan tunteista.

Jokaisella itsellään on vastuu omasta vuorovaikutuksestaan. Jos valitsee olla puhumatta ja on siksi surkea olo, niin oma vika. Olen aika mutkaton tyyppi. Ei ketään voi väkisin auttaa enkä todellakaan ala arvailla mitä joku tuntee tai ajattelee. Töissäkin olen sanonut, että minulle pitää puhua suoraan. Jos odottaa, että reagoin vihjailuihin tai eleisiin, niin saa todellakin odottaa ja pettyy odotuksiinsa.

Mutta olisko kenelläkään testiä tälle aamulle?

Yölento :) Me ei puhuta tunteista, vaan asiat -ihan kaikki asiat - kerralla halki. Itse olen miestäni suorempi ja jos jokin harmittaa, siitä kuulee heti, koska en halua pitää mitään huonoa oloa sisälläni hetkeäkään.

Tuo esimerkki tunteiden salaamisesta ei ollut meiltä kotona... tiedän, että monet tekevät sitä, mutta ehkä he eivät puhu riittävästi yhtään mistään....
 
Karmeaa!!!!

Anteeksi mut pakko kysyä et miten voitte harrasta seksiä jos ei edes halata voi. Onko tunteet jo noin kuollu?

Ihan samaa ajatellut, että miten voitte harrastaa seksiä?:eek:

En kykenisi samaan, jos mies olisi noin etäinen.... Millä tavoin hän lähestyy sinua siinä tilanteessa?:eek:
 
Samaa mietin, vaikkei asia mulle kuulu mitenkään. Oma edellinen suhde kuoli, kun mies ei halunnut enää halata eikä ottaa kainaloon (eikä viettää muutenkaan aikaa yhdessä). Seksi olisi kyllä kelvannut, mutta ei mussa ole mitään on/off-kytkintä. Jos toinen on muuten ihan kylmä, niin ei paljon tee mieli. :confused:
 
No voihan sitä seksiä harrastaa vähemmälläkin ja vaikka sekavilla tunteilla. Onnistuu kyllä :grin Outo lintu?
 
Muokattu viimeksi:
En mitenkään halua aiheuttaa eripuraa, mutta itse en "tekisi" lasta kun toimivaan suhteeseen. Mutta mä olenkin mieltänyt pikkulapsiajan omalla kohdallani niin kuormittavaksi etten jaksaisi samalla toimimatonta suhdetta tai sitä etten saisi 100% tukea kun sitä tarvitsen raskaana tai vauvan kanssa.
 
No voihan sitä seksiä harrastaa vähemmälläkin ja vaikka sekavilla tunteilla. Onnistuu kyllä :grin Outo lintu?

Pernilla :) !! Oot sit ehkä vähän outo lintu...:laughing002

Sekavilla mäkin kyllä, mutten negatiivisen sekavilla tunteilla... ja ehkäisy käytössä:laughing002
 
Last edited by a moderator:
Jokaisella itsellään on vastuu omasta vuorovaikutuksestaan. Jos valitsee olla puhumatta ja on siksi surkea olo, niin oma vika.

Yölento :)
Tuo on hyvin sanottu, nimenomaan vastuu. Joskus on varmasti myös niin, että toinen puhua pulputtaa, mutta toinen osapuoli ei ymmärrä siitä "mitään"... Kumpikin osaltaan turhautuu, koska kommunikointi tavat ovat niin erilaiset:sour:

Ootte varmaan huomanneet, ettei kaikkien ihmisten kanssa juttu luista....ainakin itse olen hämmästynyt siitä, että miten eri tavoilla keskustelu luonnistuu eri ihmisten kanssa:p Heti sen kyllä havaitsee, että onko henkilön kanssa samalla aaltopituudella, vai joutuuko asioita jankkaamaan sata kertaa, eikä lopputulosta silti tule:wacky:

On harmi eksyä naimisiin henkilön kanssa, jos aaltopituus on tyystin toinen. Kukaan ihminen ei muutu ikääntyessään tältä osin, vaan persoona pysyy samana vauvasta - vaariin.

On tietty olemassa ihmisiä, jotka huijaavat toisen naimisiin ja hetken kuluttua tämä ihminen paljastuukin ihan muuksi, kuin on antanut ymmärtää.... tuosta suhteesta on hankala lähteä, koska tuollainen ihmishuijari saattaa aiheuttaa pahoja seurauksia, jos vaimo päättääkin lähteä lätkimään....

Mikä tälle nyt nimitys onkaan, onko narsisti vai mikä -manipuloija...Nämä ovat yleensä hyvin kylmiä ja tunteettomia ihmisiä ja käyttävät muita surutta hyväkseen.

Muska77 :) Jos sun mies onkin tuollainen, eli ei se henkilö, jonka olet hänen luullut olevan....anna samaa lääkettä takaisin, älä vaan kerjää tunteidenosoituksia, haleja, koska hän haluaa hallita sinua ja saa sisäistä tyydytystä itselleen, olemalla sulle ilkeä ja välinpitämätön. Tuo henkilö saattaa olla sisältä hyvin hauras ja epävarma itsestään.

Älä ota näitä sanoja pahalla...oli vain pohdintaa:Heartblue
 
Muska77 :) Ihan pakko vähän ihmetellä lisää tätä, kun teillä on useampi lapsikin ja lisää tulossa, että miksi mies käyttäytyy noin oudosti...

Ensinnäkin tuohan on loukkaavaa:wtf: Kai sanoit sen suoraan, että loukkaannuit!:rolleyes:
Kai itkeä pillitit vuolaasti hetken, että näki?:rolleyes:

Ihan kuin hän kostaisi sulle jotain:scratch

Kysy suoraan, onko hän katkera jostain:scratch

Ehdota vaikka naimisiinmenoa, katso mikä on kommentti:bounce Kuitenkin hän vaikuttaa sitoutuneelta, kun haluaa lisää perhettä :)

Onko hän ihan normaalivointinen, ettei jokin sairaus aiheuttaisi tätä? Toiseksee millä oikeudella hän kovistelee sua siivouksen suhteen, siivoaako itse ollenkaan?

Ethän sä ole mikään piika, jolla ei saa olla edes omia mielipiteitä.... kampoihin vaan:smiley-angry017

Meillä on miehen kans 1 lapsi ja toinen tulossa. Muut meillä asuvat lapset on mun. Naimisiin menoa en ehdota ku en ikimaailmassa haluaisi. Koitan seistä aina sanojeni takana. Sanon vaan mitä tarkoitan. Enkä oo itkenyt miehen nähden enkä muutenkaan. Asiat menny tähän jamaan pikkuhiljaa. Surutyö tehty siinä samalla. Silloin edellisessä raskaudessa saatoin itkeä.

Mies kysyi onko mulla mitään ratkaisua tilanteeseen. Sanoin että yks on muuta en tiedä. Jos tunteet poissa niin miten saada takas. Huusi mulle ettei tuu sitten maksamaan elatusmaksuja että ihan turha odottaa . Tämä oli hänen vastaus. Kovin aikuismainen.

Kovasti tsemppiä teille tänne! Olkaa iloisia jos teillä on hyvä mies. Nyt vois jokunen plussakin pärähtää...
 
Mä oon aika härski vissiin seksin suhteen. Onnistuu ilman rakkautta ja mitä härskimpää sen parempaa.

En mäkään yrittäisi lasta huonoon suhteeseen ellei ikä tulisi vastaan. Ja tahdoin juniorille kaverin. Ja mies hoitaa mielellään junioria ja hellii sitä. On hälle hyvä isä.
 
Mies kysyi onko mulla mitään ratkaisua tilanteeseen. Sanoin että yks on muuta en tiedä. Jos tunteet poissa niin miten saada takas. Huusi mulle ettei tuu sitten maksamaan elatusmaksuja että ihan turha odottaa . Tämä oli hänen vastaus. Kovin aikuismainen.

Kovasti tsemppiä teille tänne! Olkaa iloisia jos teillä on hyvä mies. Nyt vois jokunen plussakin pärähtää...

Muska77 :) Muuttuiko mies siis ennen ensimmäistä lasta, vai tuliko muutos vasta lapsen syntymän jälkeen?:rolleyes:

Olitko naimisissa ennen nykyistä miestä?

Joskus mies voi alkaa miettimään sun ja exäsi välistä suhdetta....ja verrata itseään siihen.... jne.... Tai jos vaikka erosit kumppanista kovin riitaisesti ja miehesi tietää tästä, niin hän voi alkaa alitajuisesti pelätä, että hänelle käy samoin jne...

Onko mies ehdottanut, että menisit naimisiin? Jos hän on siitä loukkaantunut, ettet halua, vaikka hän on kosinut...:rolleyes:
 
Last edited by a moderator:
Takaisin
Top