Heinä-syyskuun vapaa keskustelu-alusta

Tsemppiä kaikille vielä odottaville. On tämä vauva-arki vienyt täällä kaikki hereilläolotunnit niin ihan jäänyt kirjoittelu. Yritän tsempata! Toivotaan tänne vauvarikasta viikonloppua ♡
 
Rintojen stimulointi pitäis teoreettisesti aiheuttaa supisteluja,
tuskin siitä mitään haittaakaan oo:wink
Meilläkin sauna lämpenemässä, just katottiin leffaa ja herkuteltiin.
Hmmmm Hesburger :p mitään en oo tyttöjen lähdön jälkeen tehnyt ja niin kuin tonne oireisiin kirjoittelun, supistelut lopahti taas...
Prkl!!!!
 
Täällä alkaa kyllä jäätävä v*tutus ja epätoivo jo nostaa päätään. Aivan järkyttävä pettymys omaa kroppaa, tätä lasta ja oikeestaan koko ympäröivää maailmaa kohtaan. Olin ihan 100% varma, ettei näin pahasti yli mennä, mutta näköjään kaikki on mahdollista. Ainoa lohtu on se, että tulee muuten oleen vika raskaus. Onneks ei enää ikinä, ikinä, ikinä tarvi tätä kakkaa kokea. Juu, paha on mieli :mad::finger::grumpy:

Oon täysin samaa mieltä. Vitutuksen määrä on jäätävä. Ihan, kuin sanasta sanaan, mitä nyt ajattelen.
 
Onpas söpö lelu :p täällä on kaksi keinoa neljästä kokeiltu, toistaiseksi ei mitään. Maha on ehkä vähän kipee, enempi sillain menkkakipee eli ei enää mitään selviä supistuksia kyl ole. Voi masu parkaa, koska nyt lähtee tulisipsit kokeiluun. Jos ei muuta niin eiköhän niillä saa hien pintaan ja masun entistä kipeemmäks. Veikkaan kyl et koko pussi ei mene, hyvä jos muutama :hilarious: on niitä hot headz inferno habanero chili, jos ette oo kokeilleet niin on aika jytkyjä... ei ehkä imetysdieettiin kyl sovi :wacky:
 
Tänne onkin näköjään tullut vauva. Ei tosin mahasta, mutta tuosta esikoisesta, joka on huutaa kirkunut yli tunnin täyttä kurkkua. Mitään muuta sitten ei tapahdukaan. No, ei tänne kahta tollasta huuto raivoojaa kyllä mahtuiskaan. Eip oo muuten enää mahakaan kipee. Sipsit kostanee huomenna niinku Äippä uumoilikin :dead:
 
Emppuli voi että:sad001 voimia sinne esikoisen kanssa! Mua niin pelottaa mitä vauva tuo tullesaan kun toi meidän Siiri (1v4kk) on taas ottanut mut hänen ainoaksi hoitajaksi eikä kukaan muu kelpaa mihinkään ja yötkin menee valvoessa... vain mahtaako vaan johtua siitä kun on ”vieras” (mun äiti) ollu taloudessa? Mene ja tiedä...raskasta vaan meinaa olla kun edes vessaan pääse ilman et laps huutaa oven takana:/
 
Yhtenä kappaleena herätty uuteen päivään. Yöllä valvoin ja ramppasin vessassa kun maha pillikuralla. Enteiliskö synnytystä vai johtuiko vain illalla syödystä rullakebabista :rolleyes:

Jennspalla kuulostaa lupaavalle :)
 
Miten muuten äippä mennyt kun äitisi siellä apuna?
Mä otin eilen ihan kunnolla oman äitini kanssa yhteen. Tai siis oli hyvin kiivasta keskustelua ja saatiin purettua parin vuoden patoutumia pois. Oon kuulemma ollut tyly ja aina tokaisen pahasti. Hän kun isäni kanssa yrittää parhaansa mukaan auttaa ja hoitaa esikoista ym ym. Kuulemma tulee tunne etteivät osaa hoitaa kun ohjeistan tai olen tyytymätön. Tää ois niin pitkä tarina kirjoittaa etten jaksa, mutta myönnän kyllä olleeni tyly välillä. Sanoin että äidiksi tuleminen on vaatinut käsittelyä ja omankin lapsuuden läpikäymistä ja samalla vanhempiani tuntuu kiinnostavan vain lapsenlapsi ja tämä uusi vauva. Esim. äitini ei ole halannut minua esikoisen syntymän jälkeen vaan aina kun tavataan niin kaikki pyörii lasten ympärillä ja meidän välinen äiti-tytärsuhde on olematon. Jauhettiin asioita aika pintapuolisesti ja saatiin kai jokin välirauha aikaiseksi. Raskasta tällaisessa elämäntilanteessa vielä käydä läpi oman äidin kanssa kaikkea shaissea.
 
Supistuksia tuli joku seitsemän tuntia kolmen minuutin välein, sit vähä koveni ja harveni. Lopulta pystyin nukkumaan välissä tunnin ja taas jatkuu! Kotona selviää kyllä vielä aika hyvin, tens on ihan huippulaite. Tuntuu ainakin edistyvän pikkuhiljaa :)
 
Täällä kans herätty uuteen aamuun. Tai päivä nyt on. En muista koska viimeks nukkunu kymmeneen. Tosin esikoinen päätti viime yönä tosiaan herätä 23.45 ja nukahti uudestaa vasta viiden kieppeillä. Että ei sitä levännyt kyl oo kaikesta huolimatta. No,nyt kun tää ei tänäänkään päättänyt syntyä niin olkoon vittu tulematta.
 
Tuutuh hyvä että saitte äitisi kanssa puhuttua ainakin jotain halki... on kyllä harmillista jos teidän välinen suhde on jännittynyt:sad001
Toivottavasti parempi kommunikointi auttaa!
Meillä meni viikko ihan kivasti, ei otettu kertaakaan yhteen vaikka sitä hiukan pelkäsin... parikertaa piti muistuttaa että hei mä oon se äiti ja se on se mummo ja mun(ja miehen) sana on laki! Nyt tosiaan mummo läks viikonlopuks kotio meidän lapsien kanssa ja ihanaa kun saa vaan olla... parhaillaan makaan sohvalla ja odotan miestä kotiin. Pääsee kylläkin vasta 17 töistä:/
Jos kohta ottais päikkärit:wink
Musta on kyl hiukan jännää miten isovanhemmat on pehmenneet sitten meidän lapsuus ajan:eek: sillon kun mä olin lapsi niin meillä oli aivan järkyttävän kova kuri eikä meillä olle läheskään yhtä jyrkkä meininki ku meillä sillon aikanaan ja silti ajoittain mun vanhemmat muistuttaa että ei saa olla liian jyrkkä:eek: siis anteeksi mitä?! Tästä sanonutkin niille ja kuittaavat vaan että noh kun teitä oli niin monta ja pienellä ikäerolla että oli pakko olla kuri. Uudelleen siis mitä?!? Mulla on 3 sisarusta, kaksosveljet ja sisko (mä oon esikoinen ja mulla ja siskolla on ikä eroa 4v ja veljien kanssa 3). Ja meillä siis kohta(toivottavasti) 6 lasta! Mikä veruke toi lapsien määrä/ikäero on? Meidän esikoisen ja tän uudemman tulokkaan ikäero on 7v eli 6lasta 7 vuoteen :wink
Sama juttu miehen vanhempien kanssa... ei vaan ymmärrä tätä isovanhempien vapauksia!
Oho tulipa tekstiä:D
 
Jennspa jospa siellä homma alkais tänään tulla päätökseen!
Emppuli, voimia päivään! Huonosti nukuttujen öiden jälkeiset päivät loppuraskaudessa on kyllä hyvin rankoja:/
 
Kuulostaa tosi raskaalta Tutuuh :/ toivottavasti keskustelu puhdisti ilmaa sen verran, että jossain välissä teidän olisi helpompi keskustella asiasta vähän syvällisemminkin. Mun lapsuudenkotona lapsia ei varsinaisesti halailtu, vaikka oma äiti olikin hyvin lempeä. Kuria meillä kotona ei juurikaan ollut, mutta toisaalta meidän perheessä sitä ei varsinaisesti tarvittukaan, kun asiat meni perheen kirjoittamattomien sääntöjen mukaan. Nyt itse äitinä huomaan toistavani samoja asioita, mitä äitini teki meidän kanssa. Meillä kasvatus pyritään hoitamaan lempeästi, sanoitetaan, ihmetellään ja hassutellaan. Oon maailman huonoin sanomaan ei esikoiselle, kun on ihanaa nähdä, kuinka hän ilostuu saadessaan jotain pientä esim kaupasta. Toki esikoinen ei usein pyytele pahemmin karkkeja tai muuta, joten ehkä siksikin helpompi antaa herkkuja, kun lapsi kysyy. Ainoa isompi ero äitini ja mun välillä on se, että minä halittelen ja sylittelen lapsia, mutta äitini on tässäkin asiassa petrannut jo esikoisen kohdalla. Pakko tosin myös myöntää, niin äitini on "hauskempi". Hänellä on mielikuvitusta lasten leikkeihin (myös silloin kun itse olin pienempi) ja hän heittäytyy esikoisen juttuihin ihan huikeasti mukaan. Siltikin mekin otetaan ajoittain äitin kanssa yhteen :hilarious:
 
Jensspalle hurjasti supistustuulia! Kuulostaa todella lupaavalta!
 
Tutuuh, tuo on kyllä inhottavaa, varsinkin tuossa tilanteessa, kun toivoisi mielummin sitä apua ja kannustusta. Hyvä että saitte kuitenkin jonkunlaisen rauhan ja tulette toimeen. Ja niinkuin Imme sanoikin, jospa saisitte joskus keskusteltua paremmin kaikki asiat halki niin voisi olla jatkossa helpompaa :)

Oma äitini valittaa kun olen kuulema liian tiukka lapsille. Olen kyllä häneen verrattuna, kun olen ekaluokkalaisesta asti huolehtinut itse itsestäni ja saanut syödä päivälliseksi vaikkapa pussin karkkia, niin tosiaan meillä on kyllä säännöt.
Näkee lapsiani nykyisin korkeintaan puolen vuoden välein (asuu vain 30km päässä, mutta on kuulema niin kiireinen..). Kuitenkin kutsuu lapsia aina ”mummon kultapienet”, lapset siis tuskin tuntevatkaan, eivätkä ole millään tapaa kiinnostuneita menemään mummolle.

Viimeisin yhteenotto oli eilen kun soitti ja ilmoitti että on nyt 1,5viikkoa mökillä eikä pääse vahtimaan lapsia, että älä nyt tällä välin synnytä. Aivan kuin olisin nyt pari päivää ennen laskettua aikaa käynyt tekemään suunnitelmaa lasten hoidon järjestämisestä. Eikä äitini ole vahtinut lapsiani tuntiakaan viimeiseen 4 vuoteen, eikä sitä myöskään enää koskaan tule tekemään.

Voisin minäkin tästä kirjoittaa monta sivua kun käy kiehumaan ihan pelkästä ajatuksesta :grin


Jennspa kuulostaa ihan mahtavalta! Jospa sitä itsekin joku päivä....
 
Eipä tuntunut pumppailu auttavan. Noh, ehkä joku päivä helpottaa. Tsemppiä noihin äiti juttuihin, itsellä meni monta vuotta tuossa äitisuhteen puimisessa. Nyt välit on hyvät. Itse monesti hoin päässäni että "jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia" Tuo lause sopi juurikin tuohon meidän väliseen tilanteeseen.
 
Takaisin
Top