Alkuraskaus ja flunssa

Jeme

Vasta-alkaja
Olen kuullut, että todella monella on ollut heti alkuraskauden aikaan flunssa ja, että se on ihan normaalia eikä siinä ole mitään huolestumisen aihetta. Ei siis sillä, että flunssassa nyt yleensäkkään olisi mitenkään erityisesti huolestumisen aihetta :D

Mulla on ollut tässä parinpäivän ajan ihan normaali flunssa, mutta oon kuitenkin ollu tuhat kertaa väsyneempi ja "räkäisempi" kuin yleensä olen flunssassa.
Joten ihan mielenkiinnosta, onko täällä muilla kokemuksia alkuraskauden flunssasta? Onko ollut pahempi flunssa kuin normaalisti?
 
Mulla on kanssa ollut nyt flunssa tässä alkuraskaudessa...eli viikkoja kasassa tähän mennessä on 4+2. Flunssa tais alkaa justiinsa ton plussaamisen tienoilla eli viime viikon torstaina ja siitä lähtien on kyllä sitten räkää lentänyt oikein kunnolla, väsyttänyt, lämpö ollut koholla ja päätä särkeny.

En tiedä, että onko ollut pahempi, kun aikasemmin...ei ehkä jos nyt ihan kunnolla alan ajattelemaan, mutta väsymys on ainakin ollu pahempi mitä aikasemmissa flunssissa.

Jostain luin, että flunssa alkuraskaudessa on aikas yleinen tapahtuma, kun oman kropan vastuatuskyky laskee kiinnittymistä varten (tai jotain tuohon suuntaan) ja kuulemma pitäisi olla ihan hyvä merkki. Ite kyllä jo alussa vähän panikoin, että voi ei onkohan tää nyt jotenkin vaarallista pikkuiselle, mutta ilmeisesti vaaraa ei ole kunhan kuume vaan pysyy alhaalla :)
 
No joo, minulla ei ollut mitään pientä flunssaa vaan armoton poskiontelontulehduskierre alkuraskaudessa. Ja lääkäri sanoi, että se johtuu osittain raskaudesta. Muutama antibioottikuuri ja parit punkteeraukset niin sillä se on nyt toistaiseksi pysynyt poissa. Mutta se oli ehkä tähän asti elämäni kamalinta sairastamista. :(
 
Voi ei toi ei kyllä kuulosta yhtään mukavalta. Itellä nyt onneks tää flunssa on kyllä pysyny ihan tavallisena flunssana eikä ainakaan siltä näytä, että tästä mihinkään pahentuis. Mitenkäs noi antibiootit ja alkuraskaus, oliko niissä jotain tiettyä, jota ei voitu määrätä?
 
Se on hyvä, jos flunssa pysyy ihan normina eikä siitä pahene mitenkään. Mutta sitä kyllä tässä juuri kaksi viikkoa sitten manailin, kun flunssan sain, että kun mitään lieventäviä lääkkeitä ei saa käyttää. :( se oli mustaherukkamehua överisti ja hunajaa irvistäen reilun viikon. Mies söi Duactia ja Buranaa ja joi Finrexiniä - selvisi alle viikolla. Epäreilua. Mutta onneksi sekin flunssanryökäle tuli kesytettyä.
Niitä antibiootteja, mitä ei voida määrä, on varmasti monia. Ne mitkä käy on esim Amoxin, Amorion ja Kefexin. Ja noita kaikkia kolmea olen syönyt tämän raskauden aikana.
 
No toi on kyllä kieltämättä inhottavaa, kun ei voi ottaa edes lieviä lääkkeitä. Vaikka tietystihän hyvä syy sille on eikä mieleen edes juolahtaiskaan ottaa jotain, mutta on se kova flunssa ilman mitään aikas hirvittävää aikaa. Mutta onneksi tosiaan sun flunssa on parempi ja toivottavasti saat nauttia nyt loppuraskaudesta flunssattomana :)

Se on kyl hyvä tietää, että noita antibiootteja on, joita voi ottaa raskaudenkin aikana. Itellä se menee sitten varmaankin vähän hankalemmaksi, kun oon allerginen penisiliinille, joten kaikkia antibiootteja en voi muutenkaan syödä. Noooh toivotaan vaan ettei tule nyt raskausaikana mitään sellasta pöpöä vastaan, johon antibiootit tarvis :)

Mites onko teillä kukaan tuttava/ystävä/perheenjäsen alkanu epäileen raskautta (siis ihan alkuraskauden aikoina), jos on ollu flunssaa? Eilen mun siskon kanssa puhelimessa juttelin ja se alkoi jo pikkasen sieltä kyselemään kaikenlaista ja oli jo melkeimpä varma, et oon raskaana, kun mulla on flunssa....se siis tietää, että lasta ollaan yritetty :) Ajattelin siskolle kyllä huomenna asiasta kertoa, kun ihan kasvotusten nähdään, niin pääsee sekin raukka sitten jännitykseen mukaan :D tosiaan itelläni tää raskaus on ihan aluillaan...viikkoja huimat 4+5 kasassa :)
 
Moi!

Minulle iski eilen flunssa ja tänään tein positiivisen testin, eli nyt olisin 4+6 raskausviikolla :) Tämä tieto tuli minulle ihan yllätyksenä että flunssa liittyisi raskaus oireisiin mutta nythän se sitten vahvistuu että jospa olenkin raskaana ;)
 
Täällä kans flunssasta kärsitään parhaillaan. Väsymys on kova, ja lisäksi oon niiin tukossa, tuntuu että koko pää on täynnä räkää ja painetta :sad001 Ja siitä syystä tietysti pääkin on kipeä. Just tässä mietiskelin, että olisko poskiontelontulehdus. Plääh. :sad001 Onneks ei sentään ole kovin korkea kuume, 37 kieppeillä pyörii. Panadolilla ja mustaherukka-hunajamehulla mennään...
 
Liia, mulla on ollu ihan sama ! Mulla tosin kuumetta ollut melkein jo 2 viikkoa. Nyt sain antibiootit poskiontelotulehdukseen. Kuume pyörinyt siinä 37-37,6 välillä.. Paranemisia !
 
Ajattelin kirjoitella tänne vanhaan ketjuun kun sattui löytymään.
Onko kellään ollut samankaltaista raskaampaa flunssaa plussan jälkeen?

Itse luulin jo tervehtyneen kunnes flunssa palasi juurikin pahempana takaisin. Nyt olo on tosi raskas, särkee aivan koko kroppaa ja veto on aivan pois. Ei tunnu oikeen panadolikaan auttavan.
Tuntuu jotenki ihan hurjan flunssaiselta. Rekan alle jäännyt olo kuvastaa hyvin. Silti ei kuume nouse.
Kohtalotovereita?
 
Täällä ainakin podetaan flunssaa, viidettä päivää. Pari päivää ollut pientä lämpöilyä ja tuntuu ettei olo vaan meinaa hellittää. Yleensä flunssan oireet alkavat helpottaa muutamassa päivässä. Tosin nyt taitaa muutenkin olla sitkeämpää pöpöä liikkeellä, tiedän monia jotka ovat sairastelleet pitkään.

Mutta kyllä menee hermot jatkuvaan huonoon oloon! Sattuipa kohdalleni sekin, että eiliselle osui tärkeä työhaastattelu, joka oli ryhmämuotoinen enkä siksi voinut sitä perua. Pienellä lämmöllä menin sinnekin pää sekaisin jotain höperöimään. Kamalan turhauttavaa. Yöt kuluvat tunnin, parin pätkissä. Joko herään jumalattomaan nälkään (tuntuu siltä kuin ei olisi viikkoon syönyt mitään), armottomaan yskän remakkaan tai siihen että aivastelen räkää. Herättyäni varmaan seitsemän kertaa meni hermot ja nousin ylös puoli kolmelta, ajattelin että kerta tämä päivä menee vielä sairaslomalla, voin ottaa torkkuja silloin kun tuntuu että nukkuminen onnistuu. Jospa mieskin saisi vähän nukuttua kun en ole vieressä raivoilemassa ja potkimassa peittoja vähän väliä lattialle.

Tällaisena hetkenä olen aikaisemmin turvautunut Otrivin-nenäsumutteeseen, joka on ollut kuin ihmeainetta ja auttanut parin hankalimman päivän yli. Nyt ei sitäkään uskalla käyttää. Pitäisi mennä ostamaan nenäkannu apteekista...

Omien laskujeni mukaan tänään on 5+6, viikon päästä varhaisultra. Flunssan aikana raskausoireet ovat olleet todella vähäisiä. Toisaalta olen siihen tyytyväinen, toisaalta alkaa miettiä, onko tuolla ketään kun mitään konkreettista ei tähän mennessä ole päässyt näkemään/kokemaan.
 
Mulla on myös ollut nyt vajaan viikon verran alkavan flunssan oireita eli aivastuttaa, nenä vuotaa aivan solkenaan ja on ihan vetämätön olo. Nää oireet pahenee aina iltaa kohden, töissä päivällä olo on ihan ok, hieman tukkoinen ehkä.. Outo oire :D
 
Sairastuin flunssaan alkuraskaudessa. Pari päivää tein tapani mukaan flunssakuolemaa, mutta yhtäkkiä se olikin ohi!:wideyed: Eli tämä oli varmaan lyhyin flunssa ikinä! Kiitos raskaus?
 
Kommentoinpahan tähän vaikka onkin vanha ketju. Tänään plussasin ja flunssaa on ollut nyt pari päivää, tänään myös lämpö koholla. Muuten en flunssaa ihmettelisi, mutta siitä ei ole kuin kuukausi kun viimeksi olin nuhakuumeessa. Jännää että olen näin pian uudestaan flunssassa ja mietinkin että johtuukohan se tästä alkuraskaudesta.
Lisäksi tämä raskaus sai alkunsa ivf-hoidolla jonka yhteydessä meni suonensisäisesti antibioottia, ehkäpä sekin on alentanut vastustuskykyä. Mielenkiintoista kyllä jos tämä johtuu raskaudesta. Lisäksi välillä varpaita ja sormia paleltaa niin, että pakko käyttää lämpötyynyä.:coldfeet:
 
Kommentoinpahan tähän vaikka onkin vanha ketju. Tänään plussasin ja flunssaa on ollut nyt pari päivää, tänään myös lämpö koholla. Muuten en flunssaa ihmettelisi, mutta siitä ei ole kuin kuukausi kun viimeksi olin nuhakuumeessa. Jännää että olen näin pian uudestaan flunssassa ja mietinkin että johtuukohan se tästä alkuraskaudesta.
Lisäksi tämä raskaus sai alkunsa ivf-hoidolla jonka yhteydessä meni suonensisäisesti antibioottia, ehkäpä sekin on alentanut vastustuskykyä. Mielenkiintoista kyllä jos tämä johtuu raskaudesta. Lisäksi välillä varpaita ja sormia paleltaa niin, että pakko käyttää lämpötyynyä.:coldfeet:
Mullakin on kauhee flunssa ollut viikon jo. Plussasin eilen. Kauhee köhä ja kunnon super räkää
 
Takaisin
Top