Paino, ravitsemus, radi

Mulla oli ihan suht normi olo. Teillä jolla on tullu kaamee olo, niin oliko teillä lopulta radi vai ei, et eiippuuko se jotenkin siltä. Tosin mulla ekalla kerralla oli ja nyt ei, tosin arvot ei paljoa eronneet, ekalla kerralla vain yksi arvo pikkuisen yli ja nyt vähän enemmän alle.
 
Katoin noita tuloksia, nii ei yksikään menny yli tai ees lähelle rajoja, et ei radista johtunu huono olo. Oon kyl erityisherkkä ihminen ni ehkä johtu siitä erityisen huono olo :D
Edit// ehkä odotan et joku viisaampi kattoo noita tuloksia, ku ei ne mennykkää nii yksinkertaisesti kuin luulin
 
Muokattu viimeksi:
Mulla oli ihan suht normi olo. Teillä jolla on tullu kaamee olo, niin oliko teillä lopulta radi vai ei, et eiippuuko se jotenkin siltä. Tosin mulla ekalla kerralla oli ja nyt ei, tosin arvot ei paljoa eronneet, ekalla kerralla vain yksi arvo pikkuisen yli ja nyt vähän enemmän alle.

Mullaki oli kamalan huono olo ku esikoisen aikana testiin jouduin ja silti oli aivan ”ihannearvot” eli ei se huonovointisuus kerro mitään testin tuloksesta vaikka niin helposti ajattelee..
 
Katoin noita tuloksia, nii ei yksikään menny yli tai ees lähelle rajoja, et ei radista johtunu huono olo. Oon kyl erityisherkkä ihminen ni ehkä johtu siitä erityisen huono olo :D
Edit// ehkä odotan et joku viisaampi kattoo noita tuloksia, ku ei ne mennykkää nii yksinkertaisesti kuin luulin

Mulle neuvolasta annettiin rajat paasto <5.3, 1h <10.0 ja 2h <8.6.
 
Mulle neuvolasta annettiin rajat paasto <5.3, 1h <10.0 ja 2h <8.6.

Okei no mulla oli 4.4/8.0/6.9, että ei lähellekään yli :D
nyt tajusin onneks ottaa keksit mukaan, ku viimeks oli jossain kolmen tunnin kohdalla sokerit 4.0, jotenki yhtäkkiä romahti, ni en päässy terveyskeskuksesta pois ennen, ku antoivat hunajaa, ku vaa hikoilin ja vapisin ja olin sekava.
 
Okei no mulla oli 4.4/8.0/6.9, että ei lähellekään yli :D
nyt tajusin onneks ottaa keksit mukaan, ku viimeks oli jossain kolmen tunnin kohdalla sokerit 4.0, jotenki yhtäkkiä romahti, ni en päässy terveyskeskuksesta pois ennen, ku antoivat hunajaa, ku vaa hikoilin ja vapisin ja olin sekava.

Kolmen tunnin kohdalla? eikait se kestä ku kaks vai oonko nyt ihan puupää? :D tosiaan joo omat eväät matkassa on lähes ehdoton et haukkaa jotain homman loputtua, itelläki oli aikoinaan ruisleipää ja pillimehua, ai että maistu hyvältä :D
 
Kolmen tunnin kohdalla? eikait se kestä ku kaks vai oonko nyt ihan puupää? :D tosiaan joo omat eväät matkassa on lähes ehdoton et haukkaa jotain homman loputtua, itelläki oli aikoinaan ruisleipää ja pillimehua, ai että maistu hyvältä :D

Siis juu kestää kaks, mut meinasin pyörtyy sen testin jälkeen ja valu hiki täysii tunnin, ni en päässy lähtee sielt tk:sta, ni ottivat mut sinne hetkeks makoilee ja mittas verensokerit jne. :D
 
Höh kyl mulla vaan hoitaja näki että sukkaa kudoin eikä sanonut mitään... sama myös kirjan lukemisen kanssa.

Mulla ei ollu radia vaikka oli huonohko olo... ja nyt tässä raskaudessa sitä huonoo oloa ei tullut eikä vieläkään myöskään tullu radia... että tiedä sitten mistä moiset olot johtuu...
 
Kai se on vaa aikamoinen sokerishokki keholle, kun eka paastoo ja sit yhtäkkiä juo kamalaa sokerilitkua. Muutenki tulee paha olo jos tyhjään vatsaan makeeta syö. Kaikki on erilaisia ja sietää eritavalla asioita, ehkä se on vaa sitä sit :)
 
Mulla tuli päivätär samanlainen olo kesken testin. Helpotti kyllä kun pääsi nukkumaan. Tämä oli mun kolmas rasitus, ja kaikkein kauhein. Ja kaikkein korkeimmat arvot myös, kaikki meni yli.
 
Eli ei ainakaan mitään tuloksista kerro paha olo. Toivottavasti ei nyt ainakaan muutamaan vuoteen tarvii uudestaan mennä tohon rääkkiin :D
 
Mä sain torstaina 6pvän sokeriseurannan tehtäväksi koton ku tuo eka paasto arvo oli just sen 5,3 kaikki muut oli roimasti alle
 
Tänään kyllä pelästyin todenteolla, kun katsoin peiliin oikein kunnolla. Maha on tässä parin viikon aikana ihan räjähtänyt valtavaksi! Näytän samalta kuin esikoisesta 9. kuulla ollessa, kun tähän asti maha on ollut vain vähän isompi. Paino on aika tasaisesti ollut pari kiloa enemmän kuin esikoisen odotusaikana, mikä varmaan voi johtua kokonaan jo lähtöpainostakin. Nyt hirvittää neuvola parin viikon päästä, että montako kiloa on mahtanut neljän viikon aikana tulla... :confused: Mulla on kyllä nyt maha-/painokriisi. Olo on kuin valaalla :sad001
 
Mulla on koko ajan hieman nälkä, joten selkeästi vauvalla on nyt massakausi. Paino hätyyttelee 80 kg:n rajaa, mikä on pienoisen kriiseilyn paikka (ihan turhaan). Lähtöpaino siis 74 kg, joka on ihan ok paino pituuteen nähden. Esikoisesta nousin 86 kg saakka, mut sit vuosi synnytyksestä painoin 63 kg... Joten varmaankin turhaa murehtia.
Mut joo, mullakin on maha-/painokriisi, kun yhtäkkiä maha on edessä ja tunnen itseni paljon kömpelömmäksi kuin mitä esikoisen aikaan.
 
Täälläkin nälkä alkanut vaivaamaan viime päivinä. Jos aamusta käy hereillä, niin ei saa enää unta ku maha jo kurnii niin paljo, että pakko lähteä syömään. :hilarious:

Välillä tulee kyllä kriiseiltyä tuon painon suhteen, mutta jotenki koittaa aina ajatella, että se on väliaikaista ja siitä pääsee sit eroon ku vauva on syntyny. Mutta kyllähän se ajoittain ahdistaa kun painoa tulee vaikkei halua. Toivottavasti tästä jäis suurin osa sitte synnärille!
 
Mulla on paino noussut jo 11kg! :eek:
Ehkä vähän alkaa jo ahdistamaan kuinka tää vielä nousee tästä ku ei olla ees vielä rv30.
Muissa raskauksissa oon ollut tämän painoinen vasta päälle rv30.
Tuntuu että mahakin on kasvanut nyt aivan huimasti ja näytän kohta siltä että oon yhtä levee ku pitkäkin. :rolleyes:
 
Mulla taas käynyt niin että paino on pilkulleen sama kuin kk sitten, 66.7 ja välillä vähemmänkin. Nyt on tuntunut että vatsa jopa hieman pienentynyt :wideyed: rv 30+6. Painoa tullut 2kg alkupainosta ja tuokin tuli viikon 20 tienoilla. Onko muita joilla sama "ongelma"? Tosin syön nykyään pienempiä annoksia kuin ennen, ähky iskee helposti. Vauvan liikkeet tuntuu kyllä vahvoina ja useasti :happy7
 
Kappas, en oo vieläkään ylittänyt tota 80kg rajaa, ja tosta edellisestä viestistä on kaksi viikkoa. Nälkä hiukan rauhoittunut. Palaan varmaan pian...
 
Kyllähän tätä painonnousua saa ihmetellä. Mähän murehdin aiemmin sitä, kun paino nousi niin reippaasti, vähintään 500g/vk. No nyt kävin neuvolassa (edellisestä 3vk) ja paino oli tippunu melkein kilon! :confused:

En enää tiedä, mitä oikein ajatella. Neuvolatäti kysyi moneen kertaan, olenko syönyt ja kyllähän mä oon, ihan normaalisti. Ihme juttu.
 
Kyllähän tätä painonnousua saa ihmetellä. Mähän murehdin aiemmin sitä, kun paino nousi niin reippaasti, vähintään 500g/vk. No nyt kävin neuvolassa (edellisestä 3vk) ja paino oli tippunu melkein kilon! :confused:

En enää tiedä, mitä oikein ajatella. Neuvolatäti kysyi moneen kertaan, olenko syönyt ja kyllähän mä oon, ihan normaalisti. Ihme juttu.

Ootko ollu sairaana tässä välissä et se ois vaikuttanu?

Mulla oli tullu taas kuukaudessa melkeen kolme kiloa lisää vaikka toivoin että sairastelut ois hillinny painonnousua :D Nyt mennään 72 kilossa, lähtöpaino 58kg..
 
Takaisin
Top