Onko teillä unipesää?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Keilläs on/oli käytössä vauvalla unipesä? Mitä pidätte siitä? Meillä ei ollut sellaista ja vähän hämmentää miten vauva edes pääsee sieltä pesästä tissille.
 
Meillä ei ollut, mutta usein tein imetystyynystä pesän vauvalle, kun nukahti. Pinnasängyssä nukutettiin alkuun vaunukopassa, joka pienensi tilaa turvallisemmaksi. :)
 
Meilläkään ei ollut, en kokenut tarpeelliseksi. Vauvan sänkyäkään ei tarvinnut pienentää, kun hän vain huusi siellä.
 
Täälläkään ei ole ollut unipesää, enkä usko, että tulee nyttenkään otettua käyttöön :)
 
Meillä on ollut unipesä käytössä. Vaaveli on vielä ihan pikkuinen mutta jatkuvassa käytössä on. Olkkarissa lähinnä käytetään, tosi kätevä kun vauvan uskaltaa jättää unipesään siks aikaa kun esim. Hakee itse kahvia. Päivällä kaikki päikkärit nukkuu kans unipesässä.

Itse pidin ihan turhakkeena alkuunsa enkä siten meinannut ees ostaa ollenkaan, syntymän jälkeen kun menin sitten lastentarvikeliikkeessä käymään tuttipulloa hakemassa niin hellyin ja ostin tulokkaalle tervetulo-lahjan. (Kaikki muu on melkein ostettu käytettynä tuttipulloja ja tutteja lukuunottamatta ja mitään ylimäärästä ei oo hankittu)

"Tuhlaus" on kannattanut kun on helpottanut elämää aika tavalla. Ja sitten kun tulee vieraita käymään niin saa baby olla olkkarissa mein kanssa vaikka nukkuukin, vieraat saa sitten siinä pällistellä häntä ettei kaikkien tarvi meiän makkariin mennä.

Tuo turvallisuus on käsittääkseni just siinä tukehtumis vaarassa. Mutta sitä kun lähtee sitten miettimään niin vaara on myös: kissan meneminen vaunuun, tissille nukahtaminen, peittoon tukehtuminen, lakin nauhoihin kuristuminen.. yms..

Anteeks hieman raadollinen päivitys mutta kaikki on aina mahdollista. Ja käsittääkseni tuossa oli kyse ihan poikkeustapauksesta jossa oli noin ikävästi käynyt. Saatan tietty olla väärässä.

Vaikka kaikkensa tekis niin riskit löytyy aina, meinataan silti rakentaa myös keinu kun plikka kasvaa vaikka siinä on riskinsä että putoo keinusta ja lyö päänsä.

Voi kun voiskin tarjota pikkuiselle takuu varman turvallisen elämän
 
Meillä on ollut unipesä käytössä. Vaaveli on vielä ihan pikkuinen mutta jatkuvassa käytössä on. Olkkarissa lähinnä käytetään, tosi kätevä kun vauvan uskaltaa jättää unipesään siks aikaa kun esim. Hakee itse kahvia. Päivällä kaikki päikkärit nukkuu kans unipesässä.

Itse pidin ihan turhakkeena alkuunsa enkä siten meinannut ees ostaa ollenkaan, syntymän jälkeen kun menin sitten lastentarvikeliikkeessä käymään tuttipulloa hakemassa niin hellyin ja ostin tulokkaalle tervetulo-lahjan. (Kaikki muu on melkein ostettu käytettynä tuttipulloja ja tutteja lukuunottamatta ja mitään ylimäärästä ei oo hankittu)

"Tuhlaus" on kannattanut kun on helpottanut elämää aika tavalla. Ja sitten kun tulee vieraita käymään niin saa baby olla olkkarissa mein kanssa vaikka nukkuukin, vieraat saa sitten siinä pällistellä häntä ettei kaikkien tarvi meiän makkariin mennä.

Tuo turvallisuus on käsittääkseni just siinä tukehtumis vaarassa. Mutta sitä kun lähtee sitten miettimään niin vaara on myös: kissan meneminen vaunuun, tissille nukahtaminen, peittoon tukehtuminen, lakin nauhoihin kuristuminen.. yms..

Anteeks hieman raadollinen päivitys mutta kaikki on aina mahdollista. Ja käsittääkseni tuossa oli kyse ihan poikkeustapauksesta jossa oli noin ikävästi käynyt. Saatan tietty olla väärässä.

Vaikka kaikkensa tekis niin riskit löytyy aina, meinataan silti rakentaa myös keinu kun plikka kasvaa vaikka siinä on riskinsä että putoo keinusta ja lyö päänsä.

Voi kun voiskin tarjota pikkuiselle takuu varman turvallisen elämän
Ei tässä kukaan ollut tuomitsemassa unipesän käyttäjiä. Kyse on vain niin uudesta tuotteesta, että vielä ei ole mitään standardeja, jotka unipesän tulisi täyttää kun esimerkiksi pinnasängyille sellaiset on olemassa. Keinuillekin on olemassa määräykset, millaisia saa myydä, joten keinun vertaaminen unipesään ei toimi.

Kaikelta vaaralta lasta ei voi suojata, mutta parhaansa jokainen varmasti yrittää.

Meillä ei ole ollut käytössä unipesää. Vauvat ovat yön nukkuneet omassa sängyssä, esikoisella oli vauvansänky, keskimmäisellä kehto ja nuorimman pinnasängyssä oli äitiyspakkauslaatikko. Päiväunet kaikki nukkuivat vaunuissa ja olohuoneessa oleilivat lattialla tai sylissä.
 
Meillä ei ollut unipesää, vauva nukkui kainalossani. Itse en unipesistä mitään tiedä, mutta olen kuullut, että liian löysissä reunoissa on tukehtumisvaara. Voivat siis painua vauvan kasvoille samoin kuin esim. raskas täkki. Siihen kannattaa siis kiinnittää huomiota.
 
Käsittääkseni joku tietty malli oli todettu vaaralliseksi, riippuu varmaan reunuksen rakenteesta. Minun järjen mukaan vastasyntyneellä, joka ei liiku itse, ei ole mitään hätää, kun laittaa siihen keskelle. Minä tein itse itse unipesä, se näytti kivalta ja ajattelin, että kohtuullisen helppo tehdä. Vauva nukkui siinä päiväunia ehkä pari kertaa, jäi aika hyödyttömäksi meillä.
 
Meillä ei oo ollu näitä unipesiä ikinä. Monet on kyllä kehunu, mut sitte taas kuulee sitäki että tosi vaikea saada opetettua nukkumaan ilman pesää kun kasvaa niistä ulos..
 
Sain melkein kaiken käytettynä kavereilta. Unipesä on sen verran uusi juttu, että sitä ei kavereilla ollut. Harkitsin pitäisikö hommata, mutta jäi kuitenkin hommaamatta.
Näin jälkikäteen olen tyytyväinen etten hankkinut. Meidän poikaa ei siinä ainakaan valvomatta olisi uskaltanut nukuttaa. Oli heti alusta lähtien melko liikkuvainen tapaus. Pystyn hyvin kuvittelemaan mahdolliset vaaratilanteet unipesän kanssa. Nytkin nukkuu pinnasängyssä, missä ei ole mitään ylimääräistä. Sängyssä on patja ja kiilatyyny lakanan alla ja poika nukkuu unipussissa. Löydän pojan aina sängystä ihme asennoista nukkumassa. Reunapehmusteiden ym. kanssa pelkäisin jatkuvasti tukehtumista. Peitto taas ei pysy ollenkaan päällä, joten herättäisi paleluun.
 
Meillä on ollut käytössä sohvalla, kun itse ollaan paikalla, katsellaan telkkua tms. Viihtyy hyvin siinä ja nukkuu päikkäreitäkin. Kohta jää tarpeettomaksi, kun vauva kasvaa, mutta nämä reilut pari ekaa kuukautta on ollut ihan kätevä. Kissa saa sen sitten :joyful: Tosiaan vauva on ollut koko ajan valvovan silmän alla, kun on siinä, vaikka ei osaa vielä kääntyä tms. :)
 
Meillä vauva nukkui ihan vaan sohvalla päiväunia kun oltiin samassa tilassa ja oli aivan rääpäle. Muuten (ja nyt isompana) nukkuu meidän sängyssä (yksinkin päiväunet) tai vaunuissa.
 
Takaisin
Top