IVF/ICSI kokemuksia

Meillä tämän kierron alku näytti hyvältä. Tarjolla oli kaiken kaikkiaan kymmenen follia. Mutta kp9 ultrassa todettiin että vain kaksi oli lähtenyt kasvamaan. Piikitys lopetettiin. Ei ole järkeä agressiivisesti stimuloida kun silloin pienemmät ei ainakaan lähde kasvamaan. Siellä pätee kuulemma luonnon lait: vahvimman etuoikeus. Jatkoin letroja, josko ne herättelisi pienempiä. Huomenna vielä ultra. Jos mitään ei ole tapahtunut niin hoito keskeytetään ja uusi yritys seuraavasta kierrosta. Olihan tää taas iso pettymys:sorry:
 
Meillä tämän kierron alku näytti hyvältä. Tarjolla oli kaiken kaikkiaan kymmenen follia. Mutta kp9 ultrassa todettiin että vain kaksi oli lähtenyt kasvamaan. Piikitys lopetettiin. Ei ole järkeä agressiivisesti stimuloida kun silloin pienemmät ei ainakaan lähde kasvamaan. Siellä pätee kuulemma luonnon lait: vahvimman etuoikeus. Jatkoin letroja, josko ne herättelisi pienempiä. Huomenna vielä ultra. Jos mitään ei ole tapahtunut niin hoito keskeytetään ja uusi yritys seuraavasta kierrosta. Olihan tää taas iso pettymys:sorry:

No höh :sorry: Toivotaan että pääsette vielä jatkaa tässä kierrossa! Ilmoittele, miten kävi. Miten pieniä ne pienemmät olivat sitten? Mulla oli alusta asti yksi folli huomattavasti isompi kuin muut, mutta silti saatiin lopulta muitakin kypsymään! Se isoin oli itseasiassa 30mm punktiossa ja lääkäri (oli eri kuin seurantaultrissa) luuli että se on kysta :facepalm:
 
Mites muuten, kun luin Kannasta, että endometrium oli 5d blaston tuoresiirtopäivänä 8,2mm ja se oli ollut 9,2mm edellisessä ultrassa (10 päivää aiemmin). Punktion yhteyteen ei oltu kirjattu limiksen paksuutta. Onko kokemuksia, että miten kohdun limakalvon paksuus muuttuu tuossa ovulaation ja siirron/mahd. kiinnittymisen välissä..? Onko mahdollista, että se ohenee ja kuuluuko sen ohentua/tiivistyä? Mietin vaan :bored:


Terv. Carris 5d pp1 :happy:
 
Carris, kyllä kuuluukin ohentua eli tiivistyä ovulaation jälkeen ja siirroissa en muista onko sitä itellä enää mittailtukaan. Oleellista siis että ovulaation aikoihin näyttää hyvältä, ja paksuuttakin tärkeempää on oikeen näkönen kolmikerrosrakenne.
 
Carris, kyllä kuuluukin ohentua eli tiivistyä ovulaation jälkeen ja siirroissa en muista onko sitä itellä enää mittailtukaan. Oleellista siis että ovulaation aikoihin näyttää hyvältä, ja paksuuttakin tärkeempää on oikeen näkönen kolmikerrosrakenne.

Huh, kiitos Kookos!:smiley-ashamed004 Mä jo hätäilin, et onko mun keltarauhaslääkitys pettänyt ja limakalvo lähtenyt valuu jo veks, kun tietty sitä tuhruakin (punktion jälk.) tuli vielä hieman ennen siirtoa :smiley-ashamed005
 
Carris ja Beisla Oikein paljon tsemppiä piinailuun! Toivotaan, että siirrot tuottavat tulosta! Jospa nää hellepäivät hellis alkioitakin sen verran, että haluavat kiinnittyä oikein lujasti!!  :happy:
 
Muistin että unohdin onnitella DB:tä. Onnea siis tuplista! :)

Cranberry, voi kurjuus kun eivät follit kasva. :sad001 En muista mikä teillä on simppatilanne, voitteko saada inssin?

Carris, miten menee piinailu?

Täällä pitäisi huomenna menkkojen alkaa luomukierrossa. (Dpo10) No tänään alkoi tiputtelu, taas. Eihän se vielä tarkoita negaa mutta kyllä usko romahti taas.
 
Carris, huh, enpäs ole ennen 30mm follista kuullut! Sen olemassaolo on jo töytynyt tuntea:happy7

Meillä kp 9 kahdesta isommasta seuraavat kaksi oli kolmanneksen pienempiä ja sitä sueraavat kaksi puolta pienempiä ja loput olivat jääneet lähtökuoppiinsa. Minusta on kerran saatu irti 9 follikkelia ja silloin ne olivat noilla kiertopäivillä jo kaikki about samankokoisia. Toki on luonnollista että johtofollikkeli erottuu ja joskus tosiaan ne pienetkin kirivät. Siksi noita vähän pienempiä seurattiin vielä muutama päivä, mutta niistä vain yksi oli jatkanut kasvua, vaikka olikin vielä reilusti isompiaan jäljessä. Koska koko homma olisi jäänyt kahden (ehkä kolmen) follin varaan, päätettiin jättää homma tämän kierron osalta tähän ja yrittää ensikierrossa uudelleen. Positiivista kuitenkin, että niihin letroihin näyttäisi lääkärin mukaan olevan jonkinmoinen vaste. Koska olen aiemmissa hoidoissa pistänyt melkoisia hevoskuureja stimulointilääkkeitä, melko nihkeällä vasteella, tuntuu hassulta ajatus että tuollainen pieni pilleri vaikuttaisi jotenkin. Noh, we'll see..

Mitenkäs sinulla piinapäivät etenee?
 
Beisla, kurjaa että alkoi tiputtelemaan, toivottavasti ei tarkoita mitään:Heartpink

Meillä simppatilanne huono: vain yksittäisiä b-liikkuvia löytyy, siksi icsi on ainoa vaihtoehto.Toki talletellaan ahkerasti ovulaation aikaan, kyllähän niitä ihmeitäkin voi tapahtua.
 
Voi itku Cranberry! Mut onhan se tosiaan järkevää panostaa isompaan määrään, kun se punktio on niin inhottava ja maksaahan sekin aina.. :sorry:

Beisla, kovasti tsemppii!!:Heartpink:Heartpink Mä toivon, että se ois sitä kuuluisaa kiinnittymisvuotoo, koska:

Kuulkaa, mullakin eilen ja tänään on tiputellut! :confused: Sellaista rusehtavaa hentoa muhjua välillä (sori :facepalm:) Ja ihan kuin oisin aamuyöllä tuntenut jonkinlaisia menkkakipuiluja. Mut en oo satavarma, kun olin vaan puoliks valveilla. Vähän epäilyttää, kun nyt heräämisen jälkeen ei ole tuntunut mitään... Toivottavasti ei nyt menkat ala :nailbiting:
Että saapa nähdä!:confused004

Terkuin Carris pp4, kp22/26-27 (ja dpo9)
 
Carris Vois hyvin olla niitä kuuluisia kiinnittymis vuotoja! :)

Beisla Mikä on tämän päivän tilanne!? Onko vuoto lisääntynyt ja koska uskallatte testata? Toivon todella, että onnistuisitte!
 
Beisla, Miten teillä menee?:dance008

On kyl alkanut hermostuttaa toi tiputtelu... Tänään onneksi tullut vähemmän kuin eilen, mut kyl sitä silti ihan vähän tulee..:oops: Ja ihan minimini menkkatuntemusaaltokin kävi päivällä. Alettiin jo miehen kaa miettii, että pitäisikö testata jo ennen testipäivää, mut koitetaan nyt vielä malttaa mielemme, kun keksittiin aikaisin testaamisesta enemmän haittoja kuin hyötyjä :facepalm:
 
Cranberry, harmi ettei inssi ole mahdollinen, mutta ainakin voi silti talletella ja toivoa ihmettä.

Carris, tiedän niin tunteen. Voi tiputtelu olla harmitonta, mutta ei se kyllä tyynnytä mieltä.

Täällä eilen ei tiputellut mutta tänään on tullut taas. Katsotaan miten vuoto mahdollisesti lisääntyy, testataan aikaisintaan lauantaina, ehkä vasta sunnuntaina.
Vaimolla on siis aina, myös inssikierroissa, alkanut tiputtelu viimeistään sinä päivänä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. 12 päivän luteaalivaihe on maksimi mihin on päästy. Tänään dpo 11, pp6.
 
Hei, Taustalla ketjua lueskelen ja odottelen ensimmäisen ivf hoidon alkua.. Tsemppiä teille kaikille omiin vaiheisiinne! :)

Onko teillä kokemusta, paljonko kuukautiskierto saa heittää sovitusta hoidon aloituksesta, että vielä on päässyt aloittamaan hoidon? Itsellä tilanne, että oma kierto on nyt 11pv myöhässä sovitusta. Hoito olisi siis ollut tarkoitus alkaa elokuun kierrosta.
 
Cranberry: Oliko lääkäri sitä mieltä, että muutaman takia ei kannata hoitoa jatkaa vai päätittekö ite? Meillähän toka IVF vaihtui lennosta inssiksi kun oli tosiaan vaan taas yksi tulossa.. Mutta seuraavassakin oli vaan yksi ja lääkäri sanoi, että voidaan silti jatkaa ja tosiaan kaikki meni niin hyvin, että siirtoonkin päästiin. En sit tiiä onko mulla eri tilanne kun noita ei tosiaan tule 1-3 enempää.. Eikä luonnollisesti voida kyllä kotitalletellakaan :grin

Carris: Mites siellä menee? Onko tiputtelu loppunut? Mä en enää viimesimmän jälkeen suosittele testaamaan aikasin, jäi sen verran traumat kuitenkin.. Milloin teillä virallinen testipvä? Peukut on pystyssä ja jännittää teidän puolesta! :nailbiting:

Beisla: Toivottavasti testi näyttää plussaa kun sen teette! Eikös vaimollas ollu kans endo? Onko teillä mitään siihen apuna? Kortisoni esim?

Pipsu: Rohkeasti vaan kirjoittelemaankin ja tsemppiä ekaan hoitoon! Toivottavasti kierron heittelystä ei koidu lisää odottelua..

Omaan napaan ei vielä mitään uutta. Menkat pitäis alkaa ens vkolla. Maanantaina aukee klinikka ja soitan tiedustelupuhelua kun en tosiaan oo nyt yhtään varma miten toi seuraava hoito menee..

Tietääkö joku voiko Letrozoleja käyttää siis samaan aikaan kun kasvatuspiikkejä? Voiskohan siitä olla meille hyötyä? Mietin siis jo jos ei tuo PAS onnistu, että mitäs settiä sitten..
 
Carris, miten siellä menee? Joko päätitte minä päivänä testaatte?

Pipsu, tervetuloa! Mulla ei ole kokemusta noin pitkästä kierron heittelystä, mutta varmasti menkat alkaa niin että saatte kuitenkin elokuussa hoidon.

Mörkö, en ainakaan ole kuullut että kukaan olisi syönyt Letroja piikitettävien lääkkeiden kanssa. Enkä tissin myöskään että olisi käytetty samaan aikaan kahta eri kasvatuspiikkiä. Voi olla että lääkkeiden yhteisvaikutusta on vaikea ennustaa, mutta voihan siitä aina kysyä.
Me kysyttiin siitä kortisonista mutta lääkäri ei lämmennyt. Mitä olen täältä lukenut, niin yleensä lääkäreitä saa suostutella kortisoniin. Mikähän siinäkin on...

Meillä nyt pp8 eli dpo13. Ei vieläkään menkkoja, tämä on ennätys. Ei myöskään enää tiputtele. Voi toki johtua Letroista... Varmaan testataan huomenna. :nailbiting:
 
Beisla,
Mä kysyin aikanaan kans kortisonista, niin lääkäri perusteli kieltoa sillä, että sen käytöstä ei ole tutkittua tietoa ja kun ainakin julkisella puolella pitäisi käypä hoito suositusten mukaan hoitaa. Sama toki yksityiselläkin.
 
Beisla: Jännääää! Niin peukut pystyssä täällä, että olis toivottu tulos testissä! Ilmottele sit heti :grin

Mulla on nyt ollu kortisoni öö oliskohan kahdessa hoitokierrossa? Ja nyt seuraavaan kans ja disperiini uutena. Ja ihan lääkäri sen määräs heti ja höpis vasta-aineista, oletan liittyvän just endoon? Ei oo mitään sen kummempia sivuvaikutuksia siitä tullu. Vaimolla taas nyt on yhden sairauden hoitoon kortisonikuuri päällä ja kaikenmaailman oireet sen seurauksena. Aikamoista myrkkyä kyllä isoina annoksina..
 
Kiitos Mörkö ja Beisla kuulumisien kysymisestä :Heartpink Niin jännittävää, Beisla! Jotenkin lupaavan oloista.. :rolleyes: Voi että, voi kun teil ois nyt käyny tärppi!!

Täälläkin voi melkein sanoa, että ei oo enää tiputellut. Seksin jälkeen tosin ehkä vähän, mut se on ollut sellaista vaaleanpunertavaa, joten voi olla ihan vaan limakalvoärsytystäkin. On muutes nyt ollut jotenkin hieman ärtyneen tuntuiset noi limakalvot, vaikka liukkarii käyttäisikin...:oops:

Alkaa kyllä jännittää, kun lukee Beisla teidän tilanteesta!!:grin Meillä testipäivä vasta 25.7. Yritetään sinne asti ootella, mut mä oon välil miettinyt, et mitä, jos "jo" 24.7. :facepalm: Jos vuotoa alkais tulee jossain vaiheessa enempi, niin sit varmaan testataan jo heti seuraavana aamuna.

Pidetään peukkuja teille Beisla!:Heartpink:Heartpink
 
Takaisin
Top