Oireet

Jokapäiväinen joogaaminen on auttanut lantion ja selän kipuihin sekä vatsan kiristelyihin. Kannattaa kokeilla, vaikka youtubesta löytyviä prenatal yoga -videoita :) Minä olen kanssa kärsinyt pohjekrampeista ja hankin kompressiosäärystimet. On tuntunut paljon paremmalta liikkua niiden kanssa ja kramppeja ei ole enää ollut.
 
Hui Ruusunen! Mulla oli edellisessä raskaudessa 28+? viikoilla myös aivan järkyttävä virtsis. Verta pissassa, supistuksia jne. Vauhdilla jouduin myös lääkäriin, ab-kuurille ja saikulle, joka lopulta kesti äitiysloman alkuun asti. Nyt tuosta oppineena kyylään kyllä pieniäkin oireita melkoisen tarkasti.
 
Kyllä säikäytti. :/ Voi olla kuulemma vaarallinen jos pääsee oikeen riehaantumaan munuaisissa. Siinä ei välttämättä normi vti oireita edes ole. :eek: En itse olisi osannut kyllä yhdistää missä vika jos ei olisi tullut tummaa verta kivun lisäksi..

Onneksi jo vähän paremmassa hapessa. Ei kiitos uusinnalle.. josko synnytys olisi seuraava tämän asteinen ja palkinto syliin :wink
 
Viikon 14 jälkeen helpotti pahoinvointi ja ruoka alkoi taas maistumaan. Sen jälkeen ollut pieniä repäisykipuja, välillä huimausta istuskellessa ja lonkissa jumitusta. Mut suht helppo vaihe nyt menossa. Puolivälissä mennään ja odotellaan uusia vaivoja :wink
 
Ja kun edellistä vaivaa pääsin valittamasta, niin eilen illalla alkoi vasemman jalan nivuskipu, joka on kasvanut tänään sellaisiin mittoihin, että liikun kinkkaamalla. :wideyed: Toisinaan kipu tuntuu myös lonkassa.

Miulla on 1,5kk ollu tuota nivuskipua, välillä tuntuu myös häpyliitoksessa kipu. Mut enimmäkseen sitä että en pysty liikuttamaan oikeeta jalkaa kun sattuu niin paljon oikeeseen nivuseen. Liitoskipuja siis nämä :meh: Mielenkiintoinen loppu aika tiedossa kun nyt vasta rv 20+3... Edellisessä raskaudessa alkoi sama vasta tässä kohtaa, eka raskaus meni ilman kipuja viimeisillä viikoillakin jumpassa juosten :hilarious:
 
Ensikertalaisena olen itsekkin miettinyt, että miten selviän sitten, kun maha on isompi, kun nyt jo kaiken maailman liitos kipuja. Viikkoja siis 23+1. Kävely on välillä köpöttelyä, illat ja aamut vaikeimpia, jos oon kauan paikallaan on vaikeeta yms.
 
Laitoinkin tonne neuvolakäynteihinkin, mutta pakko mainita vielä tännekin kun tuota väsymystä valittelin. Tänään neuvolassa selvisi syy väsymykseen kun Hb 105. Hups, ei muuta ku lisää rautaa menemään. :grin
 
Alkaa olla vaikeita nuo yöt kun maha jo sen verran iso että pitää miettiä miten nukkuu.. :/ Toukka alkaa aina nukkumaan laittaessa kauheasti potkimaan ja ei tuota osaa oikein nukahtaa. Vasemmalla kyljellä on ainoa hyvä asento mutta kun olen tottunut nukkumaan enemmän mahallaan ja se ei enään onnistu (toukka heti muistuttaa potkuilla ettei mahalleen passaa mennä).

Mullakin Hb taas laskussa vaikka syön jo 100mg rautaa. Neuvolantäti ehotti että söisin tuplarautaa 2vkoa kokeiluksi mutten uskalla ottaa ylimääräistä tablettia kun paketissa lukeekin ettei päiväannostusta saa ylittää.. :/ tässä nyt miettiny miten tekis. Yrittäiskö vaan lisätä rautapitoista ruokaa päiviin.
 
Alkaa olla vaikeita nuo yöt kun maha jo sen verran iso että pitää miettiä miten nukkuu.. :meh: Toukka alkaa aina nukkumaan laittaessa kauheasti potkimaan ja ei tuota osaa oikein nukahtaa. Vasemmalla kyljellä on ainoa hyvä asento mutta kun olen tottunut nukkumaan enemmän mahallaan ja se ei enään onnistu (toukka heti muistuttaa potkuilla ettei mahalleen passaa mennä).

Mullakin Hb taas laskussa vaikka syön jo 100mg rautaa. Neuvolantäti ehotti että söisin tuplarautaa 2vkoa kokeiluksi mutten uskalla ottaa ylimääräistä tablettia kun paketissa lukeekin ettei päiväannostusta saa ylittää.. :meh: tässä nyt miettiny miten tekis. Yrittäiskö vaan lisätä rautapitoista ruokaa päiviin.

Ootko kokeillu vaihtaa valmistetta? Voi imeytyä erilailla esim just nestemäiset ku tabletit. Ja sit tietty huomioi sen ettei maitotuotteita ota samaan aikaan :)
 
Ootko kokeillu vaihtaa valmistetta? Voi imeytyä erilailla esim just nestemäiset ku tabletit. Ja sit tietty huomioi sen ettei maitotuotteita ota samaan aikaan :)

En oo kokeillu vaihtaa ku tää nykyinen ei ärsytä vatsaa nii ei oo käyny vaihto mielessä :) Ja juu maitoa oon vältelly ennen ja jälkeen raudan oton.
Yritän tässä lisätä vähän rautaa ruoan muodossa :)
 
Jalkojen särky kiusana ja varsinkin illalla kun yrittää nukkua häiritsee. Vauvan "yötouhut" on lisä siihen.
 
Matala verenpaine oireilee välistä (90/45). Sipsejä, muutama salmiakki, juotavaa, kaffia.. saa olla vähän väliä nostattamas ettei pökrää. Hitaasti muistaa nousta taas ylös sängystä ym.
 
Mulla muuten auttoi Magnesium välittömästi niihin yöllisiin suonenvetoihin! Turhaan kärvistelin niin kauan mokoman vaivan kanssa. :hilarious:
 
Harjoitussupistuksia onko muilla jo ollut?
Mulla oli vissiin eilen illalla jotain sen tyylistä.. :O maha meni ihan kovaksi palloksi ja ihan ahdistavan hankala oli olla. Sitte 10min sisään maha meni ihan sekaisin ja olo helpotti. Jostakin luin että joillakin alkanu synnytys tuolleen ja minä tietenki yötä vasten luin tuon ja yöunethan siinä meni kun tuota mietti :'D muutenkin maha-asukki ollut yllättävän hiljaa tässä vuorokauden kun ei oo kauheesti potkimisilla häirinny (joo dopplerilla tarkistin niin tasaiset sykkeet oli).
 
Edelleen 10-20 kertaa helpostikin supistelee päivässä jo vaikka kuinka ja kauan tehnyt tätä. Nyt on kylläkin lisääntynyt, osa on menkkapolttojen tyyppisiä vaikka suurinosa onkin nuita harkkareita. Torstaina neukkulääkäri kahtokoon alakerran taas. Tänään ihan vähän limpatulppaa siteeseen tuli.
 
Muokattu viimeksi:
Täällä yllättäen jouduttu halaamaan pönttöä tänä aamuna! Huono olo tuli ihan puskista, kunpa pahoinvointi ei nyt tekisi paluuta! :smiley-angelic001
 
Takaisin
Top