Raskausajan unet

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Oletteko te nähneet raskausaikana tavallista hullumpia tai omituisempia unia?

Minä näin jokaisessa raskaudessani jossain vaiheessa tosi hulluja unia. Aina ne eivät liittyneet odotukseen tai vauvaan millään tavalla, mutta näin myös outoja synnytysunia. Esimerkiksi esikoiseni odotusaikana näin unta että vauva syntyi, mutta se olikin minikokoinen aikuinen, tummaihoinen mies, jolla oli silmälasit ja viikset. :hilarious:
 
Minä näin joskus aika alkuraskaudessa nuorinta odottaessa unta, jossa synnytin vauvaa. Sairaalassa oli synnytyssalit vähissä tai joku muu ongelma ja meitä oli kaksi synnyttäjää samassa salissa. Sänkyjä oli kuitenkin vain yksi, joten ponnistettiin siinä aina vuorotellen. Kun supistukset loppuivat, nousi toinen pois sängyltä ja toinen tuli siihen makaamaan ja synnyttämään. Lopulta uni meni niin oudoksi, että synnytimmekin samaa lasta ja kun toinen väsyi, toinen jatkoi saman vauvan ponnistamista. Ööh.. vauva ei ehtinyt unessa syntyä, mutta tilanne oli jokseenkin sellainen, että jäi mieleen.

Kaksosia odottaessa näin unia, joissa mies petti minua koko ajan ja joka paikassa. Loppuraskaudesta etenkin näin paljon unia väkivallasta, sodista ja murhista. Olivat todella ahdistavia unia ja todella realistisia! Kolmatta odottaessa näin vain unia, että olin unohtanut jonkun tai jotkut lapset kotiin ja lähtenyt itse johonkin. Kesken unen tajusin aina, että apua - vauva on ollut koko päivän yksin kotona tai että olin jättänyt 2v lapsen yksin tunneiksi. Kai alitajunta jotenkin käsitteli sitä vauvan syntymää noin.

Raskausajan unet ovat olleet todella eläviä ja yleensä olen muistanut ne hyvin aamulla. Mitään kovin positiivisia unet eivät ole olleet, vaan enemmän ahdistavia ja jopa ihan painajaisia.
 
Niin joo, kaksosia odottaessa näin myös unta kaksostytöistä ja kolmannesta lapsesta, jota en unessa tuntenut, mutta tiesin lapsen olevan minun. Tiesin unen aikaan, että odotin kaksosia, mutta sukupuolia en tiennyt. Unessa kaksoset olivat tummahiuksisia ja kolmas vaalea poika tai pojaksi tulkitsin. Jotenkin ajattelin myöhemmin, että olisi ollut keskenmenneen raskauden lapsi. Kuka tietää. Nyt meillä on kuitenkin kaksi tummatukkaista kaksostyttöä ja vaaleahipiäinen tyttö. Enne tai ei, juuri tuon unen merkitystä olen usein miettinyt ennen ja jälkeen viimeisen lapsemme syntymää.
 
Jep. Unet ovat kyllä niin pimeitä näin raskaana ollessa ettei mitään rajaa :D Herätessäkin sitten saa aina ihmetellä, että mitä oikein on tapahtunut ;D
 
Minä en muistaakseni nähnyt raskaana juurikaan tavallista oudompia unia. Toisaalta näen muutenkin tosi outoja unia. Vauvasta ja synnytyksestä näin joitain unia, mutta ei niitäkään kovin tiheään.
 
Mä näen tosi outoja unia jatkuvasti! Nää on alkanut tässä toisen kolmanneksen aikana. Ei mitään major painajaisia onneks enää, vaan nykyään tosi jännittäviä seikkailu-unia, jossa esim. hyppään jostain korkealta tai juoksen jotain kummallista seikkailurataa. Samalla on tullut nähtyä tosi hienoja maisemia, missä en ole kyllä oikeasti käynyt, heh heh. En ole mikään extreme-elämyshakuinen ihminen, joten en tiedä mistä näitä kumpuaa :grin
 
Alkuraskaudessa näin aivan kamalia painajaisia. Ne ei aina liittyneet vauvaan mitenkään, mutta ne oli kamalan todentuntuisia. Aina kun heräsi niin sydän hakkasi tuhatta ja sataa ja olin aivan hiestä märkä. Tosi usein painajaiset liittyi jotenkin siihen, että kuolin tapaturmaisesti tai että miehelläni oli toinen nainen. :nailbiting: jälkeenpäin oon miettinyt, että alitajunta teki tepposia ja ehkä mä unissani käsittelin jotain mun pelkoja.. Nyt onneksi en ole vähään aikaa nähnyt painajaisia, vaan olen saanut nukkua levollisin mielin ja herätä hyväntuulisena:happy:
 
Näin molemmissa raskauksissa ihan uskomattomia unia. Esikoista odottaessa mies petti unissani monesti. Unohdin myös vauvan aina jonnekin. Tokaa odottaessa unohdin esikoisen ja otin vaan vauvan mukaan jne. Joskus myös ajelin vanhalla autolla jotain suon pitkospuita pitkin pelastamaan vauvaa. Tosi älyvapaita unia :D
 
Mä nään usein raskausaikana ihan outoja unia millon synnytyksistä ja millon ristiäisistä ja sit painajaisia kuinka meille jollekin tapahtuu jotain pahaa tai kuinka mies pettää ja jättää meidät jne.
 
Ekassa näin "todellisia" unia useasti. Esim.et nukuin makkarissa vaikka olohuoneessa vieraita. Heräsin ja kiireellä olkkariin vieraiden luo. Sepä olikin tyhjä tai mies korkeintaan tv ääressä. Siis vastaavia tuli ja jokaisessa unessa siis nukuin, kun meillä muka oli vieraita tms. Tosi sekavaa ja pelottavaa. Ei ole ollut muulloin semmosia. Myös muita "lennokkaita" unia oli sillon.

Täs raskaudes taas ei mitään erikoista. Uni maistuu ja yhdel herätyksellä selvinnyt. Hyvä vaan, en kaipaa kyllä niitä todellisuudelta tuntuvia :oops:
 
Näen joka yö aivan ihmeellisiä unia ja niin todentuntuisia, että paniikissa välillä herään.
 
Unia oli viidennellä-kuudennella viikolla mm. keskenmenoista ja epämuodostumista, jopa koirani synnytti epämuodostuneita pentuja yhdessä unessa. Nyt on meno rauhoittunut ainakin toistaiseksi ja nukun kuin tukki.
 
Imettämisestä nähnyt paljon unia, vaikka ensimmäistä odotellaan, eikä siis mitään kokemusta imettämisestä. Mutta se on ollut keskeinen juttu unissa, että vauva on syntynyt ja imetän sitä koko unen ajan.
 
Minulla on nyt raskaana ollessa ollut kyllä välillä sellaista unitykitystä koko yön että huh huh! Oikein aamulla tuntuu kuin olisi ihan poikki kun on ollut koko yön mitä ihmeellisimpien unien kyydissä!:grin Unet eivät liity mitenkään raskauteen tai tulevaan lapseen.
 
Takaisin
Top