Esikoista odottavat

Mua mietityttää se kun oon menossa naimisiin kesäkuussa, ja häämekon ostin jo ennen raskautta, että meneekö se häissä päälle. :nailbiting:

Onko millainen kiinnitys mekossa? Itse esikoisen kohdalla olin 10vko raskaana, mekot ostettu vuotta aiemmin ja onneksi mahtui päälle (toinen nyöreillä ja toinen vetoketjulla). Kaveri osti mekon ennen raskautta ja vko 20 häissään, mutta selän nyöritys antoi hyvin periksi ja mekko istui täydellisesti! Tsemppiä viimeisiin järjestelyihin! (:
 
Punis kiinnitys on selässä olevat nauhat, kyllä ne antaa vähän periksi tarvittaessa. Ylhäältä on muuten tiukka mekko niin maha voi jo vähän näkyä siinä vaiheessa mutta se ei haittaa :) kiitoksia!
 
Täällä on kanssa esikoista odottava. Pelkään hirveästi keskenmenoa, mutta toivon parasta.
 
Tää odottaminen on ollu hermoja raastavaa. Vielä viikko ultraan, ja jännittää että mitä siellä tulee vastaan. Epätietoisuus oman lapsen voinnista on se pahin kun ei tiedä miten siellä menee ja onko kaikki hyvin. Jotenki on vaan sellanen olo että kerta on ollu niin väsynyt että siellä on pakko tapahtua jotakin. :)
 
Joo tää alkuraskaus on kyllä niin raastavaa ja piinaavaa. Täällä vielä 1,5 viikkoa ultraan. Toisessa hetkessä niin rauhallinen olo ja tunne et kaikki menee hyvin. Toisessa hetkessä sit taas pelottaa, et mitä, jos ens viikolla ultrassa todetaankin keskeytynyt keskenmeno. Mitään oireita ei mistään keskenmenosta oo ollu, mut on tää ihmismieli vaan outo. Ostin netistäkin nyt dopplerin käytettynä ja kuumeisesti odotan et tulis jo postissa ja pääsis kuuntelee sydänääniä :)
 
Mä kävin viikko sitten kontrolliultrassa ja silloin masiinassa näkyi pieni villisti sykkivä sydän! Tänään oli eka neuvola ja ylihuomenna on ensimmäinen neuvolalääkäri ja taas ultrataan :) Kiva nähdä pikkuinen :Heartred

Nyt on rv 8+ 1-4 riippuen lasketaanko kuukautisista niin kuin neuvola tekee vai edellisen ultran perusteella :P
 
Mä olen oikeastaan ollut vähän yllättynyt miten rauhallinen olen. Johonkin viikkoon 8 asti vähän hirvitti, mutta nyt (10+2) on jotenkin tosi luottavainen olo, vaikkei olla käyty edes alkuraskauden ultrassa tai muuten saatu (oireita konkreettisempaa) vahvistusta sille, onko kyydissä ketään. Ehkä se, että raskautuminen tapahtui nopeammin kuin odotin vei sen pahimman jännityksen: ainakin tiedän, että voin tulla raskaaksi. Nyt sitten yritän ajatella, etten oikein voi mitenkään vaikuttaa siihen, mitä tapahtuu, joten yritän pysyä positiivisena :) vaikka vähän kyllä hirvittää kirjoittaa tätä, että manaanko jotain kurjaa nyt tapahtumaan luottamuksellani...
 
Mullakin ollut pitkään tosi epävarma olo. Mulla ihan alkuraskaus oli vaikea ja siksi käyn ultrassa yhä edelleen kerran viikossa tarkistamassa että kaikki on hyvin. Aina muutama päivä ultrauksesta olo on luottavainen ja rauhallinen, kunnes sit tulee taas se kamala huoli ja pelko, että mitä jos......?! Seuraavaan ultraan meno hermostuttaa ja jännittää aina kauheasti kun ei tiedä kuulenko enää sydämen sykettä :sad001 Nyt 11+1 ja ihan vasta pari päivää sitten aloin kuulemaan vauvan sydänäänet kotidopplerilla.. helpottaa oloa kummasti kun voi itse varmistaa että pieni on elossa :rolleyes: :Heartpink
 
Ensimmäistä odottava myös. Nt-ultraan enään 2 viikkoa jos sitten uskaltais iloita enemmän:happy: Pelottaa koko ultra jollei sieltä mitään löydykkään, vaikka oireita on onneksi koko ajan ollut.
 
Mä tässä oon yrittäny jo vähän tutustuu vaunuihin ja turvakaukaloihin, mut tuntuu et vaihtoehtoja on niin paljon, että hulluks tulee :facepalm: Ja just, et mistä tietää et on varmasti hyvä ja turvallinen jne. :grin Sen tiedän, et haluun travel systemin et kaukalon saa vaununrunkoon helposti kiinni.
 
Jola, tiedän tunteen. Nyt kun nt-ultra lähestyy alkaa pää täyttyä ”mitä jos siellä ei olekaan mitään?”-ajatuksista. Oireita on, mutta onko sekään mikään merkki. Niin se vain luottavainen olo murenee pikku hiljaa...

SiniMaarit: mua jotenkin hirvittää koko vaunumaailma, kun vaihtoehtoja ja mielipiteitä on niin paljon :D ajattelinkin ulkoistaa vaunujen valinnan miehelle, joka innostuu teknisistä asioista ja vertailuista. Se saa sitten esitellä parhaat löytönsä mulle valintaa varten :D Oon myös huomannut, että se on alkanut jo katsella muiden vaunuja sillä silmällä ja kysellä ominaisuuksista kavereilta, selkeästä nämä konkreettiset jutut tekee odotuksesta sillekin todemman :) Toki veikkaan, että ne ehdotukset on sitten markkinoiden parhaat ja kalleimmat...
 
Takaisin
Top