IVF/ICSI kokemuksia

Valkoinen Orkidea oliko lääkärin kanssa puhetta, koska oviksen pitäisi tulla? Ja sulla ei siis oo reseptiä et saisit lisää apteekista..? (Anteeks, vähän tyhmä kysymys.) Mulle lääkäri oli laittanu kerran reseptin vahingossa väärään lääkkeeseen, soitin terkkarin päivystykseen ja selitin asian niin hoitaja siellä lupasi pyytää lääkäriä kirjoittamaan reseptin oikealle lääkkeelle ja pian tulikin tekstiviesti että asia on hoidettu ja voin mennä apteekista hakemaan oikean lääkkeen. Mietin että onnistuisko sun pyytää uusimaan reseptin jos lääkäri on kirjottanu liian vähän epähuomiossa. Nää on niin inhottavia kun sattuu viikonlopuille.. :sad001
 
Valkoinen orkidea, hitsi tommoinen epävarmuus on myös turhauttavaa :| itse en osaa auttaa, kun ei ole kokemusta lääkkeellisistä pas:seista..

Sitten taas omaa vouhotusta! :D
Täällä ruskean vuodon tulo loppunut. Mutta kovasti on jotain kuukautiskivun tyyppistä tuntemusta..
Jos menee hus:sin labraan hcg mittaukseen, niin tuleeko tulos vielä samana päivänä vai koska? :)
 
Valkoinen orkidea, en uskaltaisi pistää irrotuspiikkiä ilman o-plussaa tai ultraa. On vaarana että munasolu lähtee liikkeelle liian aikaisin. En tosin osaa sanoa minkälainen vaikutus sillä on, mutta kerran irrotettua ei takaisin saa.
Menopur taas kasvattaa folleja. Jos sitä ei pistä, niin follit kasvavat hitaammin, mutta ei siitä kai muuta vaaraa ole. Eli jos et saa ketään kiinni, olisin tekemättä mitään.
Monenko päivän ikäisiä sun alkiot on?
 
ValkoinenOrkidea, mulle lääkäri oli kerran unohtanut kirjoittaa reseptin. Olin pe aamulla vastaanotolla ja illalla kasilta menin apteekkiin eikä reseptiä ollutkaan vaikka lääkärin piti laittaa se silloin aamulla. Soitin sairaalan päivystykseen ja selitin tilanteen niin päivystävä lääkäri kirjoitti mulle sen reseptin. Sen ei ois ollut pakko sitä laittaa, mutta onneksi suostui kuitenkin. Ehkä säkin voisit soitella jonnekin oman kaupungin sairaanhoitoon jos saisit vielä tälle päivälle pistoksen?
 
ValkoinenOrkidea soita ihmeessä päivystykseen, kysy mitä teet. Asia varmasti selviää. Mulla ei ehtinyt tulla ovisplussaa, kun olin ultrassa ja lääkäri käski samana päivänä pistää irrotuspiikin. Silloin olin pistäny menopuria 6 päivänä
 
Vastavirrassa, kyllä lääkärikin piti todennäköisenä, että ovisplussa saattaisi tulla viikonloppuna, jonka jälkeen pitäisi pistää Ovitrelle. Mutta lääkettä en siis saa mistään nyt lisää, koska ollaan yksityisellä, enkä saa ketään kiinni :/ Auttaiskohan ne tosiaan jos soittaisin päivystykseen?

Mietin, että kyllähän insseissäkin ajoitetaan ovista kun follikkelit tarpeeksi kypsiä, samoin on tehty joskus passeissa. Tänään ne pitäisi olla jo yli 20mm. Mulla on tullu ovisplussa yleensä vasta kun follikkeli on reippaasti yli 20mm...

Äh, ärsyttävä tilanne. Oon kuitenkin pistäny Menopuria jo 10 päivää.
 
Soitin Naistenklinikan päivystykseen ja eihän siellä ollut ketään lapsettomuushoitoihin erikoistunutta hoitajaa/lääkäriä paikalla, joten eivät osanneet auttaa...

Nyt on oltava siis tämä päivä ilman lääkettä ja toivottava, että ylimääräisten hormonien puuttuminen ei vaikuta mihinkään. Toivon myös, että lääkäri huomenna rehellisesti arvioi tilanteen eikä laita meitä käyttämään viimeistä alkiotamme, jos tässä olisikin tapahtunut joku virhe...

Beisla, viimeinen alkiomme on kolmepäiväinen.
 
ValkoinenOrkidea, harmi epäselvä tilanne! Toivotaan, että kaikki menee lopulta hyvin!
Mä oon päässy sumutteluissa taas siihen 2,5 päivään ja olo on yhtä p*ska, mitä edellisellä yrityskierroksella vastaavana ajankohtana (silloinhan me sit keskeytettiin lysti siihen). Oksettaa ja p*kattaa, levoton mieli... Äh, kunpa pärjäisin tulevalla viikolla jollain lailla. Onneksi ei perusohjelmaa töissä, vaan liikkuvaa työtä yms. Toivotaan, ettei tää pahene ja on sit sen arvoista. Pahoittelut valitus!
 
Hienoa Kiki, asiat edistyy! :)

Herukka, tsemppiä ultraan!

Itse tulin juuri kontrollista ja limis 7mm - ei mikään huima, mutta riittävä. Kolme munasolua näkyi edelleen ja olivat nyt 17-18 mm, eli ei ihme että ei vielä ovisplussaa. Tänään otan kuitenkin irrotuspiikin kun kotiin pääsen ja perjantaina siirto jos vaan alkio selviää sulatuksesta :Heartred

Lääkärin mukaan eilisen pistoksen puuttuminen ei haittaa, huh. Onneks en myöskään laittanut eilen vielä Ovitrellea kun tänään ovat vasta "kypsänmitoissa".

Aurinkoa uuteen viikkoonne siskot!
 
Soittelin hoitopaikkaani Naikkarille kysyäkseen että kun aloitan 1.5.Primolutit 10pvän ajan ja mitä tehdä jos viikonloppuna alkaa vuoto sieltä ohje että maanantaina soitto ja sitten vasta alkaa pistokset.Ennen ei saa aloittaa pistoksia vaikka olisikin 2kp viikonlopun aikaan.Kuulema maanantaina ei ole myöhäistä aloittaa pistoksia jos vaikka lauantaina alkaisi kuukautiset.
 
Katjusha tsemppiä oloihin, toivottavasti helpottaa pian.

Kiki hyvä kun alkoi viimein!

Herukka tsemppiä ultraan, toivottavasti ovat kasvaneet hyvin.

Valkoinen Orkidea, huh hyvä kun ei ollut vakavia seurauksia lääkkeen puuttumisella ja hyvä ettet pistänyt irrotusta eilen. Ja kolmipäiväisellä alkiolla ehtii hyvin vielä siirtoon tällä viikolla.
Mulla kävi joskus vähän samalla tavalla insseissä Letrozolien kanssa. Parissa ekassa kierrossa o-plussa tuli tavallista nopeammin, mutta seuraavassa folli kasvoikin hitaasti. Melkein tuikkasin hermostuksissani Pregnylin liian aikaisin.

Täällä vielä odotellaan. Dpo 10 eli pp5 5-päiväisellä alkiolla ilmeisesti. Tänään vaimolla alkaisi menkat ilman tukilääkettä, senkin kanssa usein alkaa tiputtelu, niin pitää toivoa että pysyy poissa.
 
Hyvältä vaikuttaa Herukka! Yksityisellä on muistaakseni sääntönä, että vähintään puolet pitäisi olla 17mm eli veikkaan, että ainakin päivän-kaksi verran vielä kasvatellaan. :)

Mut hyvä tilanne kun ovat kaikki noin tasakokoisia, eli hyvä mahdollisuus, että nuo tällä hetkellä pienemmätkin ehtii mukaan!
 
Kiki: hyvä kun siellä alkoi kuukautiset, asiat pääsee etenemään:)
ValkoinenOrkidea: hyvä kun sielläkin asiat etenee. Mulla olisi vielä pari päivää niin olisi ultraan aika:)
Herukka: sulla hyvin kehittynyt soluja, tsemppiä sullekkin:)
Katjusha: Tsemppiä sulle oloihin, joita sumuttelu aiheuttaa:)
Beisla: Toivottavasti raskaus on alkanut:)
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top