Kokemuksia Tayssin potilashotellista?

Nuppunen

Asioista perillä oleva
Toukomammat 2016
Maalisäidit 2020
Tammikuiset 2022
Elokuiset 2024
Kaipaisin kaikenlaisia kokemuksia Tayssin potilashotellista? Millainen paikka, miten asiat toimii siellä verrattuna normaali osastoon? Olitko tyytyväinen vai jäikö jokin asia harmittamaan?
 
Voisin vastata, jos joku tätä vaikka pohtii.
Me oltiin osastolla vaan muutama tunti, kun jo kysyttiin, haluttaisiinko potilashotelliin. Vauva joutui sitten läpäisemään tietyt kriteerit (joita en kyllä millään muista).
En oikein osaa verrata tavallista osastoa ja potilashotellia, kun ei tuosta osastosta ole juuri kokemusta. Potilashotellissa vauvaa piti tietyn väliajoin käydä näyttämässä hoitajille, jotka hoitivat kaikki mittaukset ym yhdessä huoneessa. Heitä ei voinut myöskään kätevästi kutsua millään, vaan piti joko viedä vauva heille tai käydä hakemassa hoitaja paikalle. Ruoka piti myös hakea itse ravintolasta, eikä sinne ollut sopivaa mennä sairaalakaavussa. Huoneeseen ei tullut kukaan pyytämättä - siivoojaa lukuunottamatta.
Itse pidin potilashotellista. Mies sai olla heti alusta asti mukana. Ei ollut mitään tiukkoja vierailuaikoja. Sai toimia enemmän omassa aikataulussa. Huone oli todella viihtyisä. Ainoa miinus minusta oli ruuan hakeminen ravintolasta (sekä astioiden palauttaminen).
 
Minäkin kommentoin vaikka en voi verrata osastoon kun siellä en ole ollut. Siirryttiin suoraan synnytyssalista hotelliin kun kaikki oli mennyt hyvin. Oltais haluttu nukkumaan (klo aamu 4..) mutta kätilö tuli heti viemään esittelykierrokselle. Oli kaalinlehtiä jääkaapissa ja kaikkea tarvittavaa. Vauvaa käytiin näyttämässä sovitusti muutaman kerran päivässä tiettyinä aikoina tosi joustavasti, myös lääkärin tarkastus tehtiin siellä. Syömässä käytiin miehen kanssa erikseen kun vauvaa ei sinne voi viedä, oli hassua istua yksin syömässä ja ajatella että synnytin viime yönä :) Mies taas nautti tästä lyhyestä ajasta kahdestaan vauvan kanssa. Muutenkin tykkäsin olla hotellissa, oli omat vaatteet ja aikataulut, isovanhemmat sai pölähtää paikalle ja kavereiltakin tuli yllärisuklaat ovelle. Tykkäsin ja haluan nyt toisella kerrallakin jos mahdollista.
 
Hei, minulla kokemusta molemmista. Suosittelen täysin potilashotellia jos ei siedä sairaalaoloja kuten minä :D Saa rauhassa nauttia ja tutustua vauvaan, itse jouduin heräilemään yöllä parin tunnin välein käymään toimistossa mittaamassa sokereita, mutta muutoin saimme vain olla perheenkesken. Syömään mentiin ilman vauvaa mikä oli mukava pieni "paussi" kaiken keskellä. itse en ole kauaa sairaalassa ollut ensimmäisestä enkä toisesta, taisin seuraavana päivänä kotiin lähteä. Nyt kolmannesta haluan polikliinisen synnytyksen ja mitä nopeammin kotiin, sen parempi. Sairaalassa ei edes maito nouse kun niin järkyttävä stressi ja ahdistus siellä tulee, mutta jos joutuisin jäämään niin hotelliin mahd pian.
 
Takaisin
Top