Alkuraskauden ultra

Varhaisultra varattu Helsinkiin Kiehto Äitiyspalveluun. Onko tästä muilla kokemuksia? Viikkoja silloin kasassa 7+0 :)
 
Miulla ois huomenna työn kanssa 1v3kk neuvolakäynti, meinasin samalla varata itelleni ajan ja vaatia ar ultran kun viikoista ei tietoa. Kierto vasta käynnistynyt ja pitkä/epäsäännöllinen kun imetän vielä. Olikos se nyt siis niin että 7. viikolla jo näkyisi se syke jos on näkyäkseen? Epäilys viikoista on koska tunnistin ovulaation, mutta tarkkana ihmisenä tarviin tarkan lasketun ajan tietooni heti :hilarious: Eli oletetun 8. viikon alkuun (tasan 7 tienoille) aikaa ultraan?
 
Kävin tänään gynellä ja siellä tietty sit katsottiin myös ultra. Kaikki hyvin ja sieltä löytyi elämän alku 6+5 vahvalla sykkeellä. Nyt ainakin tietää että alku on hyvä mut silti se pelko viimeisen kkm takia takaraivossa. Mutta oli aivan ihana gyne ja loi vaan uskoa ja kannusti että nyt ajatuksissa positiivisen kautta. Ja sovittiin et taas muutaman viikon päästä vois mennä uudestaan! Varmaan pakko että mielenterveys säilyy. Mut tästä hyvä lähtee!!
 
Meillä on aika kahden viikon päähän jolloin viikkoja on 7+2. Jotenkin tää asia tuntuu vielä niin epätodelliselta kun oli aikamoinen yllätys (vaikkakin hyvin toivottu) että tuntuu että en oikein uskalla olla kunnolla iloinen ennenkö on omin silmin nähnyt että siellä on toukka. Tulossa siis hyvin pitkät kaksi viikkoa!
 
Mulla on ollu pari viikkoa jotenkin kummallinen pelko, ettei kohdussa olisikaan elämää (1. rv 12 tuulimuna, 2. esikoinen, 3. ?). Ja siks vähän etäännyttänyt itseäni näistä keskusteluista. Vaikka tavallaan koittanu taistella sitä pelkoa vastaan, mut se vaan ottaa vallan. Ärsyttää.

Miehenikin ollut sitten kuitenkin tosi varovainen asian suhteen, pelkoa, shokkityyppistä. Kesti kauan, ennen kun asia, varhaisultra, tuli kunnolla puheeksi. No nyt on varhaisultra vihdoin varattu ens lauantaille, 7+3. No helpotti, ettei tarvi epätietoisuudessa tän pitempään olla.

Hienoa, että monella teistä se pieni elämänalku on sieltä löytynyt. :Heartred.
 
Miullaki ois huomen aamuna ultra, jännittää ihan kauheesti..
jotenki sellanen olo et kaikki ei oo hyvin mut huomenna sen sit näkee :nailbiting::nailbiting:
 
Mulla oli tänään ultra, viikkoja ei varmaksi pystynyt laskemaan kun on kuitenkin niin alkutekijöissään veikkasi 4+ - 5+ , kuitenkin kaikki näytti olevan niin kuin pitääkin. 5.3. Uusi ultra, jotta saadaan tarkat viikot, kun kuukautisista ei voida mitään päätellä eikä oviksestakaan tietoa.
 
Jännittyneenä menin tänään vastaanotolle. Lääkäri tuuletti kuullessaan syyn, miksi olin ajan varannut (oli ajatellut, että raskaus ei alkaisi näin helpolla). Ultrassa näkyi pieni "kansalainen" sydämensykkeineen, kuten lääkäri häntä nimitti. Pituus vastaa viikkoja 6+5. Menkkojen mukaan tänään olisi 7+2. Käynti huojensi hieman mieltä, kun mielessä on pyörineet kaikenlaiset vaihtoehdot siitä, mikä voi olla vialla.
 
Me käytiin tänään Jyväskylän Terveystalolla varhaisultrassa. Pikkuinen sydän siellä hentoisena sykki, viikot varmaan sen 6+2 mitä itse laskeskelinkin. ❤️
Kallis reissu oli, yli 200 euroa, mutta ehdottomasti sen arvoinena Lääkäri oli asiallinen ja mukava eikä meidän tarvi enää jännittää onko raskaus oikeassa paikassa. Mulla on takana yksi kohdun ulkoinen raskaus, mikä oli koitua mun kohtalokseni..
 
Siellä pikkuinen sydän pompotti hurjaa kyytiä :Heartred Vastasi viikkoja 6+4, nyt mulla on menkoista laskien menossa 6+5. Vuotoa näkyi jossain kohdunkaulan sisällä. Ei osannut sanoa, mistä voi olla peräisin. Ulos asti mitään vuotoa ei ole tullut.
 
Takaisin
Top