Äitien arvostelu

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Vau:ssa julkaistiin hiljattain doulan kirjoittama blogi-artikkeli äitien arvostelusta. Ainahan se on kurjaa, jos joku arvostelee sitä mitä on tekemässä varsinkin jos arvostelua tulee tekee sitten miten hyvänsä. Vielä enemmän se riipaisee hormonihuuruisia äitejä. Varsinkin kun äitiys ja omat lapset on valtavan iso asia.

Oletko sinä kohdannut asiatonta arvostelua? Miltä se tuntui?

Itse sain riipaisevamman arvostelun anopiltani raskausaikana. Hän oli sitä mieltä että meillä on niin sotkuista että vauva tulee olemaan jatkuvasti kipeä ja huostaanotetaan päälle päätteeksi. (Jos mietit mikä logiikka tässä on niin älä vaivaudu. Sitä ei ole, kuten ei juuri missään mitä anoppini keksii.) Varsinkin siinä muutenkin herkässä tilassa se tuntui kamalalta ja aiheutti aikamoisen huono-äiti tunteen. Nykyisin osaan ajatella näitä sanoja vähemmän tunteella ja tajuan että ne on hänen häpeä ja tiedän olevani hyvä äiti ja että kotimme on kyllin siisti.

Nykyisin ei sitten lapsen ruokavalio tunnu kelpaavan kaikille. Se on ilmeisesti liian terveellinen, kun pitäisi antaa enemmän herkkuja. Näiden juttujen annan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. :grin
 
Mulle ei suoraan ole tullut kukaan sanomaan mitään. Isovanhemmat toki ihmettelee nykyisiä käytäntöjä, jotka tietenkin poikkeavat 70-luvusta paljonkin. Ennemmin sitä saa osakseen ns hiljaista paheksuntaa. Mä kun en tee asioita niin kuin joku on nykyiseen kirjoittamattomaan äitien kultaiseen käsikirjaan määrännyt. Esim en suostunut nukuttamaan lasta pakkasessa tai annan taaperon katsoa Disney junioria kun haluan tehdä kotitöitä tai omia harrastuksia jne. Imettämisestä en nyt jaksa edes avautua, koska sitähän ei voi mitenkään tehdä oikein joidenkin mielestä.
 
Takaisin
Top