Mitä olit tekemässä, kun synnytys alkoi?

Aamulla 10:00 heräsin käymään pissalla ja pääsin keittiöönasti niin vedet meni lattialle. Vesien menosta noin puolisentuntia niin alkoi supistukset jotka sitten alkoi samantien tihenemään nopeasti. Kahdelta olin sairaalassa ja kuudelta poika sylissä ^.^ :Heartred viikkoja oli 38+3

Toivottavasti tämä toinenkin päättää tulla maailmaan vasta kun olen hyvät ja pitkät unet nukkunut xD
 
Heräsin aamulla ennen kuutta vesien menoon. Alhaalla tuntui poks ja sitten tuntui, että jotain valuu. Ehdin juosta vessaan, jonne vedet sitten oikeen kunnolla tuli.
Ambulanssilla sairaalaan (n.1h matka). Matkalla tuli kolme lievää supistusta.
Perillä lääkäri totesi, että auki ollaan 10cm, mutta poika oli tulossa jalat edellä joten hätäsektiolla mentiin.
Poika syntyi rv35+6, kaksi tuntia vesien menon jälkeen.
 
Osallistumpa itsekin haikeana muisteloon:D
Eli synnytyksiä takana 4 kappaletta ja
1 alkoi vesien menolla klo 6 aamulla, heräsin siihen (tai oikeastaan samaan kun joka aamu) et pissittää ihan älyttömästi, noh punkesin ylös sängystä ja vedet lorahti sängyn viereen lattialle
2 olin just menny nukkumaan ja tuli olo et kakattaa ja menin vessaan ja sinne pönttöön veet sit meni
3 keskellä yötä alkoi supistelemaan ja aamulla olikin jo tyttö sylissä
Ja 4 minua oli supistellut jo pari viikkoa todella kivuliaasti ja olin sit maanatai iltana sohvalla katsomassa marjohintikka liveä ja alkoi supistamaan:) muutama tunti siitä ja vauva sylissä!
Tämmöiset täällä:)❤️
 
Muokattu viimeksi:
Olin lähdössä koirien kanssa lenkille kun läikähti. Laitoin siteen housuihin, kävin 40 minsan kävelylenkin ja tutustuin lähemmin aiheeseen.
 
Nukuin ruhtinaalliset puoli tuntia yöunia, kunnes tuli tarve lähteä vessaan klo 00:30. No vedethän siinä meni pönttöön ja vähän muuallekin. Syntyi illalla 18:10, oli pitkä päivä niillä puolen tunnin unilla... :)
 
1. käynnistettiin kalvojen puhkaisulla

2. vedet meni kun olin alkamassa nukkumaan, noin klo 22, makasin siis jo sängyssä. Oli supistellut jo useita päiviä jonkin verran, en kiinnittänyt sen enempää asiaan huomiota, vesien meno yllätti. Kovat supparit alkoi aika nopeasti vesien menon jälkeen.

3. vedet meni iltasella, noin klo 19, kun olin tekemässä joulusiivousta. Silloinkin oli ollut supistuksia, mutta niitä oli ollut pidemmän aikaa eli vesien meno oli taaskin yllätys. Pian vesien menosta supparit kipeytyi.
 
Mä olin yliaikaiskontrollissa ja lääkäri ultrasi. Lääkäri sanoi ihan rutiinisti, että tää täytyy alkaa käynnistämään lapsiveden vähyyden takia. Tilanne oli jotenki shokki minulle, vaikka olisihan sen pitänyt aavistaa jossain vaiheessa kuitenkin laps syntyy. Jotenkin toi itsekseen käynnistyminen on varmaan henkisesti paljon kivempi kokemus. Ehtii tottua ajatukseen paremmin että nyt synnytetään...
 
Mulla synnytys alkoi klo 5 vesien menolla. :) supistukset alkoivat oikealla teholla vasta 6:30. Koko yö oli ollut hankala nukkua vaikkei kummempia oloja ollut, tai tietenkin vointi oli sellainen kuin 40+2 voi olo vain olla. heräilin useasti enkä oikein saanut unta. No vähän ennen klo 5 heräsin ja olin avaamassa tämän foorumin palstaa katsoakseni onko kukaan oman la. ryhmäni jäsenistä (en tuolloin vielä ollut itse jäsen mutta ammensin ihan valtavasti tietoa ja tukea näiltä sivuilta. Jostain syystä en silloin vielä uskaltanut osallistua keskusteluun, kai ensimmäinen raskaus jotenkin vielä pelotti sen verran) päivittänyt kuulumisia kun tunsin kumman holahduksen ja pää sano että nyt alettiin hommiin, äkkiä vessaan. No siinä hihitellen sitten kännykkä toisessa kourassa juoksin vessaan missä veet sitten holahtivatkin. :laughing005:love017 Olin siis alkamassa lukemaan muiden synnytysoireista/ tuntemuksista ennen synnytyksen alkua kun sainkin ihan omakohtaista tietoa. :D :scared007
 
Nukkumassa, heräsin aamukuuden tienoilla vahvoihin supistuksiin. Siitä sitten kuuden tunnin päästä oltiin sairaalassa ja 18h päästä poika oli syntynyt.
 
Molemmilla kerroilla aamuyöllä kesken unen alkoi kipeät supistukset.. siitä meni molemmilla kerroilla se 8-10h, kun lapsi syntyi.
 
Kotona perkasin mansikoita, joita olin syönyt runsaasti. Vatsa meni sekaisin. Kerran, toisen, kolmannen.. Kuudennen vessakäynnin jälkeen tajusin, että vatsakrampit olikin supistuksia. Niitä tuli nopeasti ja saatiin lähteä heti sairaalaan. Sain epiduraalin hidastamaan synnytystä, olisin ponnistanut pojan ulos, vaikka vielä ei kroppa ollut mukana. 12 minuutissa homma ohi, kun sai lopulta ponnistaa. Koko reissu kotoa syntymään kesti alle 6h.
 
Viime sivulla kirjoitin esikoisesta, kuopuksesta en oo vielä kirjoittanut joka syntyi toukokuussa. Heräsin aamulla 7 jälkeen kovaan pissahätään, menin vessaan ja pyyhkiessä tuli mukana verta. Siitä alkoikin epäsäännölliset supistelut, mutta äitiyspolilta pyysivät käymään kun verta tiputteli. 11 aikoihin aamupäivällä alkoikin sit todenteolla kunnon supistukset.
 
Ennen sairaalaan lähtemistä kattelin keskellä aamupäivää pyjamassa Täykkäreitä epäsäännöllisesti supistellen, kun tunsin että nyt lorahti jotain houhuisin ja lapsivettä alkoi tihkua. Siitä sitten soittoa synnärille ja lähdettiin matkaan ja homma eteni ryminällä kun matkalla jo alkoi ponnistuttamaan, sairaalassa suoraan saliin ja alle tunnissa esikoinen pihalla :grin
 
Esikoisesta oli päiväunilla. Heräsin ja menin vessaan, niin vedet lirahti vessan lattialle. Tokasta olin yöunilla, heräsin kun kalvot poksahti. Kolmannesta olin menossa juuri nukkumaan kun mahasta kuuluin *poks* ja tuli kiire pois sängystä ettei lapsivesi kastele :grin. Nelosesta olin katselemassa telkkaria ja nukuttamassa kolmosta kun alkoi supistukset. Vitosesta olin juuri laittamassa lounasta lapsille kun vedet meni housuille.
 
Kolmannen synnytys käynnistyi illasta ja olin kotona. Odottelin supistusten säännöllistymistä, sillä aamulla oli alkanut jo verinen vuoto ja tiukkenevat supistukset. Iltapäivällä vietiin isommat lapset hoitoon ja siellä ollessa tuli tunne, että haluan kotiin. Hyvin pian kotiin pääsyn jälkeen alkoi säännölliset supistukset ja neljä tuntia myöhemmin vauva oli syntynyt.
 
Takaisin
Top