Pelot

Odottamaton raskaus täällä hei o/
Plussasin aikaisemmin tällä viikolla (kolme kertaa, varmuuden vuoksi). Aiemmin yksi keskenmennyt raskaus ja nyt pelkään samanmoista.
Raskaus ei ollut tosiaan suunniteltu (älkää lynkatko tästä) enkä ole edes parisuhteessa tämän mahdollisesti tulevan isän kanssa. Lapsi ei ole miulle ei-toivottu vaikkei suunniteltu ollutkaan. Olen ensikertalainen ja mietin 24/7 tätä asiaa. Kuinka pian voin soittaa neuvolaan? Miten päsen varhaisultraan? Milloin olen varma, että tää on oikeasti totta? Miten ja milloin kertoa miehelle?

Komppaan Mutteria, soita neuvolaan heti maanantaina. Sinne voi tosiaan soittaa heti kun plussaa. Neuvolatäti auttaa sinua hahmottamaan raskauden kestoa. Jos tk:stasi löytyy ultralaitteet niin aina vaan parempi, silloin voi olla että sinut ultrataan saman tien. Plussatestistä seuraa suurella todennäköisyydellä vauva. On se totta, ihan oikeasti. Miehelle olisi hyvä kertoa melkoisen pian, varsinkin jos lapsi on yllätys, niin hän voi todellakin tarvita kaiken sen ajan mitä raskausaika kestää. Ja pitäähän teidän pohtia, että onko teistä vanhemmiksi, se ei aina ole itsestäänselvyys kun on kyse yllätysraskaudesta. Silloinkin pohdinnan aikainen aloittaminen on hyväksi.
 
Miten tää aika voi mennä niin hitaasti? Melkein kaks viikkoa vielä varhaisultraan. Mä haluaisin joitakin muita oireita kun poisjääneet kuukautiset. Googlen selailu nyt ei kauheesti ainakaan auta asiaan. Mutta jotenkin tää oireettomuus arveluttaa vaikkei kai nyt mitään varsinaisesti tarkoitakaan...
 
Oireet, joista pahoinvointi on tyypillisimpiä, ovat siis raskauden ennusmerkki.

Me taidetaan puhua nyt ihan vähän eri asiasta? Sä puhut raskauden oireista, mä puhuin siitä ettei raskauden pahoinvointi tarkoita automaattisesti että kaikki olis hyvin, eikä sillä oireella pelkästään voi lohduttautua. Ei siinä rautalankaa tarvita, jos kaksi ihmistä puhuu ihan eri asiasta.
 
Samaa mieltä, eiköhän täällä kaikki oo plussannu, ja tietää olevansa raskaana.
Ja noihin prosentteihin, mikä ikäryhmä, onko oletettu ettei oo km jne. Itsellä ei ainakaan tuo 70% nyt tunnu todelliselta. Tosiaan vuoden 3. raskaus aluillaan, ja jos tässä loppuun päästään, niin 1/3 ois raskauden hyvin päättymisen todennäköisyys. Jos kaikkiaan lasketaan niin 6. raskaus ja toivottavasti 3. lapsi, eli 1/2.
Ja muutenkin, onhan kohtukuoleman riskikin vain n 1%, mutta eipä varmasti lohduta yhtään jos semmonen omalle kohdalle osuu..
 
Juu, siis tiedän olevani raskaana. Neljä plussatestiä tehnyt, kolme illalla ja kaikki hyvin vahvasti positiiviset. Ei oo tarvinnu odotella viivaa vaan se on näkynyt samantien kun pissa on siitä ohi mennyt. Mutta keskenmenoa/tuulimunaa pelkään. Ja kun tuntuu, ettei mitään tapahdu kun ei niitä oireita ole. Mutta joo, ehkä nyt taas yritän rauhoittua ja rupeen kattoo telkkaria.
 
Silmäsalmiakki: minulla oli eka raskaus täysin oireeton. :-)Terve tyttö syntyi siitä raskaudesta. Tilastollisesti 20% odottajista ei kärsi raskauspahoinvoinnista. :-)
 
Komppaan Mutteria, soita neuvolaan heti maanantaina. Sinne voi tosiaan soittaa heti kun plussaa. Neuvolatäti auttaa sinua hahmottamaan raskauden kestoa. Jos tk:stasi löytyy ultralaitteet niin aina vaan parempi, silloin voi olla että sinut ultrataan saman tien. Plussatestistä seuraa suurella todennäköisyydellä vauva. On se totta, ihan oikeasti. Miehelle olisi hyvä kertoa melkoisen pian, varsinkin jos lapsi on yllätys, niin hän voi todellakin tarvita kaiken sen ajan mitä raskausaika kestää. Ja pitäähän teidän pohtia, että onko teistä vanhemmiksi, se ei aina ole itsestäänselvyys kun on kyse yllätysraskaudesta. Silloinkin pohdinnan aikainen aloittaminen on hyväksi.

Kiitoksia paljon :) Ehkä tää on vaan uskottava, että totta on. Täytyy huomenna soittaa neuvolaan ja miettiä myös miten miehelle kertoa..
 
Onko muille ensikertalaisille tullut plussan jälkeen sellainen "mitä me ollaan menty tekemään"-tunne?
Lapsi on siis toivottu ja hartaasti tehty, mutta nyt kyllä vähän hirvittää. Tuleva muutos on kamalan iso, ja mä en ole varma edes siitä, osaanko syödä oikein raskausaikana.
 
Carol: Miulla oli tuo sama esikon plussan jälkeen. Olin toisaalta maailman onnellisin ja toisaalta ihan hädissäni, ettei miusta ehkä olekaan äidiksi ja niin edelleen. :-D mutta ne olot kuuluu siihen äidiksi kasvamiseen. :-) Paljon onnea plussasta! :Heartred
 
Minulla olisi 6+3 koossa, mutta eilen oireet loppuivat kuin seinään: masennus iski, ei kuvotusta, ei pinkeyttä vatsassa ja rinnat palautuivat "pieniksi". Tyhmänä menin tänään kiertämään veistä haavassa ja ostamaan clearbluen digitaalisen ja se näytti "raskaana 2-3" vaikka pitäisi näyttää 3+. Alkaako mulla nyt keskenmeno vaikka ei ole kovia kipuja tai edes tiputteluvuotoa?
 
Mulla tänään samoja fiiliksiä. Tuntuu ettei edes olisi raskaana. Viime raskaudessa oli ihan selkeät oireet alusta saakka, mutta nyt ei juuri mitään. Tein myös tänään raskaustestin, joka ei ainakaan ollut haalennut edellisestä. Kaipa tää vaan taas kuuluu asiaan. Yritän uskotella itselleni, että olen raskaana niin kauan kun kuukautisia ei näy.
 
Heippa Anskupa: kävin katsomassa sun tiedot listalta ja meilläpä todella on samankaltainen tilanne. Erotuksena se iso fakta että täytän pian 41, ja siksi keskenmenon uhka on joka päivä mielessä. 4.12. tein labraverikokeen, ja hcg-arvo oli n. 2500 eli vastasi hyvin viikkoja. Siksi nyt analysoin, että tuo arvo lähti laskemaan, koska tänään tehty digitesti ei vastaa viikkoja..... Ootko itse ollut verikokeessa?
 
Ja onko Anskupa sun eka lapsi tyttä vai poika? Mun eka on tyttö, ja pahoinvointi kesti vkolta 5 vkolle 12.
 
Ei oo verikoetta tehty. Pelkillä tikuilla vaan testaillut. Alkuun oli tosi pitkään haalea plussa, mutta nyt sentään väri vahva. Ensimmäinen lapsi on poika ja siinä alkoi pahoinvointi heti plussan jälkeen ja kaikki muutkin oireet. Olin varannut ultran ens viikolle, että saisi vähän mielenrauhaa, mutta yllätys yllätys mies pitää sitä rahan tuhlauksena :) nyt täytyy vaan seurailla tilannetta ja toivoa parasta.
 
Vieno teitkö digin päiväpissasta? Viikkoarvio toimii luotettavasti vain aamupissasta, joten en huolestuisi vielä. Jos jää epäilys, niin pyydä mielummin uusi hcg verikoe :)
 
Teitkö aamuvirtsasta digitestin tänään? On tää järkkyä stressaamista tää lasten saaminen :)
 
Haa! Toivo herää: kiitos Mannikka ja Anskupa. Tein digitestin nimenomaan päivällä. Mulla on varhaisultra maanantaina 18.12. Tulen sitten kertomaan, kuuluiko syke vai onko tuulis. Olin jo haudannat vauvahaaveet,mutta nyt huomaan, että vauvakuume elää vahvana. Esikoistyttö 6-vuotias ja 4 vuotta ollaan "yritetty" toista. Viimehetket käsillä ja siksi olen niin paniikissa.
 
Takaisin
Top