Oireita

MaterAmat: repäisy kivuilta kuulostaa, voivat tulla just aivastaessa ja muissa äkkinäisissä liikkeissä. :-) Kohdunulkoinen kai kipuilisi jatkuvasti ja lähes aina ilmenee vuotoa. Oma pelko myös... Mut tositosi harvinaista, vain 1% raskauksista on kohdunulkoisia. :-)
 
Täällä menossa vasta 4+1, mutta tänä iltana oireena alkoi suolan himo. Ei keksi mitään muuta syytä kuin raskauden. Turvotusta odotellessa, koska suolapurkki on vaan liian houkutteleva Muuten samanlainen nälkä kuin yleensä kierron puolivälissä nostaa päätään, sillä melkein heti syömisen jälkeen maha kurnii vaikka on syönyt riittävästi.
 
Mulla on selkä ja maha ollut tosi kipeä ja särkenyt. Toivottavasti on normaalia eikä merkkejä keskenmenosta. Reilun viikon päästä sitten viimeistään ollaan toivottavasti viisaampia.
 
Itellä tullut nyt parina päivänä alavatsaan ihan sellainen "pinkeä"/pallomainen olo, tuntuu ihan harkkasupistuksilta mutta erilaisilta kuitenkin :D hurjan vaikea selittää, epämääräistä tunnetta kuitenkin :D
Väsymys astui kuvioon myös ja iltaisin ällöä oloa alkanut tulemaan, vielä ei hajut yms häiritse :)
 
RV 4+3 nyt menossa ja etovaa oloa on ollut jonkin aikaa, kahvi ei maistu, hajut etoo, mahaa nipistelee, juoksen pissalla jatkuvasti (jopa yöllä), valtava turvotus.. siinäpä minun oireita..
 
Mulla oli vielä viime viikolla ajoittain huonoa oloa. Nyt ei mitään. Ei kertakaikkisesti mitään oiretta. Tosin nyt on viikon verran ollut niin kamala flunssa, että peittääkö se kaikki oireet kun olo on sen takia niin kurja..
 
Tänä aamuna alkoi röyhtäily ja pieni huimaus, aiemmin ollut pientä röyhtäilyä korkeintaan illalla. Oon siis helposti matkapahoinvoiva ja työmatkat menee junalla, yleensä se matkapahoinvointikin ensin oireilee röyhtäilynä. Jännityksellä odotan oonko kohta pussi kourassa täällä junassa :) 4+4
 
Täällä edelleen jotkut hajut etoo. Mutta nyt uutena oireena, että tekisi mieli syöpötellä koko ajan. Muuten on aika lievät oireet. Muistaakseni viimeksi oli jo selkeämmät oireet tässä vaiheessa.
 
Komppailen Anskupaa. Hajuaisti on selvästi hieman vinksallaan ja välillä hieman etoo. Rinnat on kipeytynyt nopeasti - tekisi mieli liikkua hiihdellen pomppivan liikkeen minimoimiseksi :wideyed:.
 
Jäätävä aamupahoinvointi. Syön aamupalaksi puolikkaan näkkärin, lasin maitoa ja ehkä mehua. Vesi ällöttää, voi ällöttää... maitoa tekee mieli
 
Hajut oksettaa, tutut hyvät maut oksettaa, palelee ja väsyttää. Nännit kipeenä ja alamahaa juilii aina välillä. Tänään tosiaan 4+0, tein eilen ekan plussan nimenomaan oireiden takia, vaikkei menkatkaan ollu vielä myöhässä.
 
Pahoinvointi heittelee tosi paljon. Eilen oli iltapäivään asti niin hirveä olo että piti tehdä etäpäivä. Tänään taas hiukan aamulla etoi, mutta kun vedin hedelmän ja paljon vettä, pahoinvointi meni nopeasti ohi eikä junassa hajut haitanneet.

Tissit on kyllä jatkuvasti tosi kipeät. Just nyt tuntuu siltä kuin joku nipistäisi nännejä koko ajan. Eilen aivastaessa nännejä vihlaisi niin paljon, että pelästyin oikein :D. Tietenkin mun tissit näyttää just nyt aivan upeilta, että jotain plussaa sentään.
 
Voihan aamuyön unettomuus. Olen aina ollut huono nukkumaan ja osittain joutunut turvautumaan myös lääkkeisiin. (joita en siis nyt + jälkeen ole tietenkään käyttänyt). Aiemmin olen oireillut niin, että kovasta väsymyksestä huolimatta uni ei ole tullut. Nyt kyllä saan unen päästä kiinni, mutta herään klo 4-5 ihan pirteänä, eikä nukkumisesta tule sen jälkeen mitään. Alan muistuttaa zombieta [emoji42].

Tissit on hieman arat. Mutta siinähän ne mun oireet edelleen on. Ei muuta. Viikkoja kuukautisista laskien 6+0.
 
Täälä myös unettomuutta. Iltaisin nukahdan jo 21-22 aikaan kamalaan väsyyn, yöllä heräänkin aitten 1-2 aikaan ihan pirteänä. Sitten saakin pyöriä hetken aikaa ennenkuin saa unen päästä kiinni. Viimeyönäkin piti käydä vessassa ja sitten iskikin huono olo niin piti syödä, sitten uudelleen vessaan ja sen jälkeen vasta tuli uni :D itsellä taas ei ole koskaan ollut mitään ongelmia unen kanssa, en tapaa herätä öisin lähes koskaan, saa nähdä kestääkö tätä koko raskauden :D
 
Täälä myös unettomuutta. Iltaisin nukahdan jo 21-22 aikaan kamalaan väsyyn, yöllä heräänkin aitten 1-2 aikaan ihan pirteänä. Sitten saakin pyöriä hetken aikaa ennenkuin saa unen päästä kiinni. Viimeyönäkin piti käydä vessassa ja sitten iskikin huono olo niin piti syödä, sitten uudelleen vessaan ja sen jälkeen vasta tuli uni :D itsellä taas ei ole koskaan ollut mitään ongelmia unen kanssa, en tapaa herätä öisin lähes koskaan, saa nähdä kestääkö tätä koko raskauden :D

Mullakaan ei ole unen kanssa yleensä ongelmia, mutta nyt herään öisin 1-3 välillä kamalaan pahoinvointiin enkä enää saa unta. Viime yönä autto kun join lasin maitoa, katotaan auttaako se ens kerralla myös. Syödä en voi kun kaikki ällöttää
 
Mikä tälle pahoinvoinnille avuksi... kaikki ruoka ja hajut ällöttää, koko ajan kamala nälkä mutta mikään ei mene alas. Sit öisin herää pahoinvointiin eikä saa nukuttua. Kai se mustikka tuolla kuolee pois kun äiti ei nuku eikä syö
 
Koita syödä ihan mitä vaan mitä yhtään tekee mieli. Oli se sit vaikka suklaata tai puuroa. Jos ei syöminen uppoo, niin koita mehukeittoo, smoothiee, jugua jne ja kun saat juotua niin koita siihen päälle syödä ees jotain pientä. Pieni kyllä ottaa siulta tarvitsemansa, elä siitä huoli :)
 
Takaisin
Top