Vauvan kanssa

Joo kyl kiljutaan, muristaan, päristään ja muutenkin äännetään eri äänen voimakkuuksilla:D komensin tossa yks päivä meidän kohta 2-v typyä että älä kilju siirin luona että se ei säikähdä, tajusinpa sitten että Sanni raasua komensin ihan turhaan kun se oli Siiri kuka kilju isosiskolleen... ne on kyl semmoinen paita ja peppu että ei tosikaan:Heartred niiden vuorovaikutusta on ihana katsella:)
 
Voin kuvitella äippä, meillä myös tuo kohta 2v ja tämä toukokuinen ovat kuin paita ja peppu :) ihan käsittämätöntä että isompi saa aina tuon pienemmän nauramaan. :Heartred

Mulla iskee pakokauhu, kun mies on tän viikon kotona hoitamassa lapsia ja kotia. Itse olin eilen leikkaukessa, illalla tulin kotiin, enkä saa mitäään tehdä ainakaan viikkoon. Ei saa nostaa ees tuota meidän pikkukirppua. :sad001 tuntuu et hommat kaatuu päälle, kun miehen siisti on eri ku mun siisti ja eihän se pysty paria asiaa tekemään yhtä aikaa, eli hoitamaan lapsia ja siivoamaan. :D
 
Hellu tsempit paranemiseen, anna miehen huseerata miten parhaaksi näkee! Teet sit ite paremmin kun saat lääkärin luvan ja koita nauttia kun saat vaan olla, vaikka ei se helppoa ole jos on tottunut tekemään asiat itte:)!
 
Meilläkin tehhään vaikka ja mitä ääniä. Kaikista kivointa on just ku kiljasee takas jos tyttö eka kiljuu. Joskus kun sylissä kantaa ja sitte rupee kiljuun nii tuntuu että kuulo menee.
 
Hei imettäjät,ois kysyttävää...mun imetys on nyt siinä vaiheessa että näen sen parhaakseni lopettaa. Nännissä on varmaan joku tulehus,tuntuu että veistä vedettäis rinnan sisään,sattuu tosi paljon. Onko muilla kokemusta? Toinen rinta on koko imetyksen ajan ollut vähän vähemmällä käytöllä,siis tämä terve ja maitoa ei tule riittämiin. Noh, poika ei siis oikein pidä korvikkeesta,ei tuttipullosta eikä nokkamukista:arghh: miten ootte saanu teijän vauvat juomaan korvikkeita jos ei oo alas menny?ja kai tuo poika nyt jossai vaiheessa pakosti alkaa juomaan,ettei nälkiinny?:nailbiting:
 
Ninamommy, mulla ei tosta oo kokemusta. Meillä kylläkin nää molemmat pojat on olleet tosi tosi huonoja juomaan pullosta maitoo. Tissikin on huonosti molemmille kelvannu.. Meillä kokeiltu kaikki mahdolliset pullot yms. Mutta lopputuloksena se, että kumpiki on juonut ainoastaan unissaan. Valveilla ollessa ei mee pisaraakaan. :eek:
 
Sivusta huutelen et Ninamommy^^ mulla oli samaa kun poika oli ~5-6kk ja todella kipeä rinta. Niinkuin puukolla ois tuikattu tai sukkapuikolla. Meillä kivut oli joko huonosta imuotteesta joka saattoi johtui kun hampaita alkoi tulee, yks mikä saattaa vaikuttaa on sammas. Ainakin kipu loppui kun hoidettiin sammasta suusta ja poskien sisäpinnalta. Kurkkaa itun sivut, siellä oli hyvää tietoa. Sammakseen Vichy vesi tai sitruuna :)
 
Kiitos twisted, ei oo kovin mukava imettää...täytyy kokeilla,eka hammas hälle tuli mut en oo tajunnut ainakaan että olisi purrut mua...tänään uponnu onneks vähän korviketta ja tuota " tervettä" tissiä antanu:happy:
 
Meillä äsken pikku tyttöjen neuvola (6kk ja 2v) ja meidän siiristä on tullut jo iso tyttö mitat 7.3kg ja 64,9cm ja kehitys/kasvu mallillaan:) terkka ihasteli sannin ja siirin vuorovaikutus taitoja, Siiri seuraa sannin touhuja haltioituneena ja Sanni viihdyttä ja yrittää leikittää:) ihanaa katsottavaa :Heartred
 
Moikka!

Mäkin tulin pitkästä aikaa näitä juttuja lukemaan tuolta Salaisten puolelta. Enemmän tosiaan tulee siellä kirjoteltua :)

Meijän jäbä kasvaa hurjaa vauhtia! 6kk neuvolassa oli viime viikolla 9,6kg ja 70cm :dummy:
Täysimetyksellä oltiin koko 6kk ja nyt 2 viikkoa ollaan soseita maisteltu. Hyvin nekin uppoaa, mutta porkkana jostain syystä saa pojan yökkimään o_O
 
Voih meidän pikku typyä:sad001 Siirillä on vauva rokko... oli paripäivää aivan älytön kuume ja tänään sit alko näppyä pukkaa! Onneksi tyttö sentään taas oma ihana itsensä :)
 
Meillä alkanu nyt puurokin maistuun paremmin. Alkuun vaan yökki ku vähänki yritti antaa mutta nyt kai tottumu koostumukseen.

Kova halu on myös päästä liikkeelle. Seisomaan on tukea vasten noussut jo pari viikkoa ja luulin jo että skippaa konttaamisen ja ryömimisen kokonaan mutta pari päivää sitte tajus konttaamisen idea ja nyt jo pääsee mihin vaan. Konttaa menemään vaan ihanko ois kauanki konttaillu. :D Ikää reilu 7.5kk nyt tytöllä.
 
Voikun täälläkin alettais menee etiä päin,jäbä hermostuu kun etiä päin ei pääse :arghh: ikää on nyt 7kk ja 10pvä...eikähö se kohta hoksi,kun kovasti menee jo akselinsa ympäri:dummy: kyllä se aika on mennyt nopia,hullua aatella että noin 5kk:n päästä tyyppi on jo vuoden:playful:
 
Mietin just ihan samaa että kohta tää ihanuus on jo vuoden. :happy: Tosi nopeaa menny aika. Tyttö meidän esikoinen joten kahen kesken kotona ollaan oltu tosi paljon ja jotenki aattelin että kerkeäis tylsistyyn mutta kun neiti vaatii koko ajan lähes seuraa nii eipä niitä tylsiä hetkiä oo kerenny tytön ja kodin hoitamisen välissä tulla. :)

Vähän kuumottelis jo toinen vauva. :hilarious:
 
Meillä kävellään tukia vasten, ja just tuli 7kk mittariin. :D pieni kiire tällä pojalla. Tässä jännällä odotellaan käveleekö 8kk iässä niinku isänsä. Enkkumama, ei näien lasten kans tylsistymään pääse. :) toki riippuu varmaa lapsesta ja äidistä. Meillä nää kaks on kyllä sellasia salamantereita että ei oo tosikaan..
 
ImageUploadedByVau Foorumi1514031056.636795.jpg
Joo, niin on:sad001 mitenkä ihmisten joulu valmistelut on sujuneet? Täällä ollaan siivottu, kokattu, paketoitu ja häärätty kun viimeistä päivää ja nyt, vihdoinkin, kaikki on tehty! Joulu voi tulla :wink
Lapsilla on pari viikkoa vapaata kerhosta/eskarista ja suunnitelmissa ei ole yhtään mitään eikä tulekaan, nyt vaan ollaan pari viikkoa ja nautitaan yhdessä olosta ilman kiirettä :)
Hyvää joulua täältäkin, olkaa yhdessä ja rakastakaa toisianne ilman kiirettä minnekään edes yhdeksi päiväksi :Heartred
 
Hyvää Joulua meiltäkin kaikille! :)

Juu hiljaista on täällä. :sad001 meidän jouluvalmistelut on aloitettu jo tovi sitten ja on kans hääräilty laatikot, pikkuleivät, kakut yms. Pakastimeen valmiiksi. :) tänään paistellaan kinkku enää, ha sitten on kaikki valmista. Meidän joulutunnelmaa vähän varjostaa se että lapset on sairaana ja tauti meinaa meille vanhemmillekin nyt iskeä. Esikoisella oli viis päivää korkeaa kuumetta ja yskät yms päälle. Nyt ollut tänään yllättävänkin virkeä, mutta ruoka ei vielä maistu. ja tällä toukokuisella nyt neljäs kuumepäivä menossa.
 
Takaisin
Top